|
הבנת המושג | |||
|
|||
ואתה הבעלים של המסורת היהודית? מי מינה אותך? או שאתה מינית את עצמך? אני איני בועט במסורת ואיני מתבייש בה. איזו מסורת היסטורית בת 3000 שנה אתה מזכיר לי? שמורי ישראל הם חמורים? שהבור הזה, עובדיה יוסף מגדף ומנאץ ונחשב בעיניך למורה הדור? היהדות אצלי אינה חפיף, עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה. אתה יודע כמה חרדים ירדו לק''ק ברוקלין? כחול שעל שפת הים. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מה זה אומר שאתהנ מחנך אותם פה? אתה מחנך אותם בגלות הכי גדולה שיכולה להיות | |||
_new_ |
אתה מבין עין | |||
|
|||
ללכת עם פרווה של חתול על הראש ומעיל של פריץ מאוקראינה - זו היהדות במיטבה. המדינה שהקימו עבור כנופיית הכסילים הללו היא גלות בעיניהם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
זו דעתך, תשאר איתה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
זו לא רק דעתי זו גם דעתו של אחד מגדולי המחנכים של השומר הצעיר ותנועת ההתישבות בארץ - יעקב חזן - שאמר בערוב ימיו כי טעה הוא וטעו מנהיגי הדור שלא העניקו חינוך יהודי בתנועת העבודה. העובדה שעד היום ילד מחונך חילוני לא יודע מה זה ''שמע ישראל'' - היא תבוסה מוחצת לענין היהודי. ולכן אמרתי שלא קבלת חינוך יהודי - כי לא היית בחדר ולא היית בישיבה. מדוע בעצם נעלבת ועברת לטון ארוגנטי ומתנשא? | |||
_new_ |
אנסה להסביר | |||
|
|||
יהדות וחינוך יהודי הם שני מושגים לא זהים. וזה בעצם מקור הבעיה שיש בדבריך. חזן לא אמר שלא העניקו חינוך יהודי אלא שהוא היה מכניס קצת יהדות לכל האידיאולוגיה של השומר הצעיר. מכאן שהפרשנות שלך על דברי חזן לא נכונה. הארוגנטיות וההתנשאות החלה עם בהודעות שלך כאילו ע. צופיה בועט במסורת וגם אחר כך. האמת היא שהוא צודק. לא לך, לא לרב עובדיה יוסף ולא לאף אחד אחר אין מונופול על חינוך יהודי. | |||
_new_ |
למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים | |||
|
|||
לא יודעים מה זה שמע ישראל, לא זו בלבד שאינם יודעים - זה גם לא מעניין אותם, ובנוסף לכך שאינם יודעים וזה גם לא מעניין אותם הרי שהם גם לא נזקקים לכל ההבלים הפרימיטיביים הללו. | |||
_new_ |
למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים | |||
|
|||
ולכן אתם הולכים ומתמעטים כי הארץ מקיאה אתכם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לא שמעתי שיעקב חזן אמר את מה שאתה מצטט בשמו. הרי שיננת כבר אלפי פעמים את הדיברה ''לא תשקר''.אך כנראה לא הפנמת אותה. כנראה שהמושגים שלך על חינוך חילוני מתאים לגטו מאה שערים בירושלים ולא לעולם החופשי. אז תמשיך לחיות באושר בתנאי המאה ה-17. שאר העולם הולך קדימה. אם חינוך יהודי בעיניך זה רק החינוך שניתן בחדר ובישיבה ( ואני לעומתך, איני מזלזל בחינוך הזה) אזיי כאמור קודם, תמשיך לבלות במושגי המאה ה-17, אולי 18. אני ו-90% מהעם היהודי ממשיכים הלאה במאה ה-21. אתה בהחלט צודק- אני מרחם עליך. איני נעלב מדבריך ,זה משעשע אותי. מזכיר לי שיחות עם ילדי כשהיו בני 6 ו-7. שאלו בערך אותם השאלות שאתה מעלה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
טוב שהיו לך שיחות עם הילדים כשהיו בגיל 6 ו 7. אבל עם ילדים צריך לדבר לפחות פעם ביום ובמשך כל החיים.אני לא בטוח שעשית מספיק. באשר להאשמות אחרים בשקר זה מזכיר מאוד את האדם שאי אפשר לבלבל אותו עם עובדות.הוא יודע יותר טוב.חיפשתי לזה מושג במילון ושם כתוב שזה בעצם מכחישן - ויש להם תיאורים לא יפים על מכחישי שואה למיניהם (יש כמה מינים) אני מעדיף להתעלם מזה. אני לא סבור ששאר העולם הולך קדימה - נראה שהוא הולך לליכוד אם אתה לא מזלזל בחינוך שניתן בחדר ובישיבה - כפי שאתה כותב - אז מה בעצם אתה עושה עם אצבעות המחשבה שלך, מחטט באף? אתה ו 98% מהתולעים שלך ממשיכים הלאה.כן.לקדימה או לליכוד? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לקידמה, חבוב! | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
האם כל מה שאתה עושה בעניין היהדות שלך זה שאתה מצהיר כאן בעילום שם ש:'' עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה.'' | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
בכל מקרה זה הרבה יותר ממה שאתה עושה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
שמענו עליך רבות, אתה קושר לעצמך כתרים רבים אך בעילום שם ובמחבוא. כנראה שיש לך במה להתבייש. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
א. איני בעילום שם ובמחבוא. כל מי שרצה לייצור עימי קשר- יצר. ב.מה שמעת עלי? ג.אילו כתרים? איני מתבייש, אני מביע את דעתי בגילוי מירבי. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לא הוא ולא אתה בעלי המסורת, אלא רק אלה ששומרים בפועל על אותה המסורת. האם היהדות שלך מתמצה רק במגוריך בארץ ישראל? מכאן שאין יהודי יכול להיות יהודי בגולה? ואם כן, אז למה ליהודי אסור לפי דעתך למצות את יהדותו בחברון ובירושלים מקומות בעלי משמעות עמוקה בתורה? ואני משער שמקומות אלה הם בעלי מעמד מרכזי יותר ביהדות מאשר המקום בו אתה יושב היום! | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
אינך מכיר אותי ,לכן אינך יודע אם אני כן בעל מסורת או לא. אני יהודי מלא. מגורי בארץ ישראל ממחישים זאת ביתר שאת. מאין הסקת,או הבנת שאני חושב שליהודי אסור למצות את יהדותו בחברון או בירושלים? מעניין איך הגעת למסקנה מרחיקת הלכת הזו? מקום מרכזי ביהדות זה ענין של תקופה,זמן והתרחשויות היסטוריות. פומפדיתא הייתה פעם מקום מרכזי ביהדות. מי בכלל חושב עליה היום? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מי שלומד תלמוד | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
על אותו משקל. חברון נחשבת למקום מרכזי ביהדות למי שגר שם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
וגם למי שלא גר שם.... | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
אינני צריך להכירך אישית כדי לפסוק עליך דיעה. מספיקים הדברים שאתה כותב. אתה יהודי מלא בעיני עצמך, וזה כבר טוב. מגוריך בארץ ישראל אינם עדות ליהדותך משום שגרים כאן גם נכרים, ומשום שלא כל היהודים כאן כשרים לפי ההלכה, או כשרים בדעתם על ההלכה. האמירה לגבי חברון וירושלים נובעת מסלידתך למגורי יהודים שם. פומפדיתא היא עדות שיהדות יכולה להתקיים גם מחוץ לארץ ישראל והיא ששמרה על העם היהודי. על פומפדיתא חושבים כל יום כל מי שלומד את תלמודו כסידרו. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
ההתנשאות שלך מבחילה. מבחינה מוסרית אתה אינך יהודי מאמין בעיני. תשאר בגטו שלך-מגיע לך. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מתנשא הוא מי שאומר על אחרים שהם מתנשאים אבל לא מביא שום ראיה - כי הוא מתנשא ואינו נזקק לה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
הראיה להתנשאות וליוהרה שלך ושל דומך היא ההטפה ליהודים אחרים מהי יהדות. מי שמך בכלל? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מתנשא הוא מי שקורא לעולם המושגים של אחרים גטו - אבל אינו מוכיח את דבריו כי אין לו צורך.הוא הרי מתנשא. וזה משורש שנאה | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
קריאת דבריך מראה על עולם מושגים מסוגר ומצומצם. זה בדיוק גטו מחשבתי. שנאה? אתה מקרין אותה בשפע. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |