|
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
כל הורה זכאי ורשאי לחנך את ילדיו כראות עיניו ולפי השקםפת עולמו.ענין המימון הוא פוליטי ''נטו''. אני מאמין שכאשר מישהו מממן את חינוכם של אחרים הוא מקבל מהם תמורה אחרת. אין הרבה פראיירים בפוליטיקה. קראתי היום בעיתון שבעל , ''הלשון המזוהמת'' מרחוב הקבלן בירושלים קרא למורי החינוך החילוני '' חמורים''.יותר משזה מעיד על המורים האלה ,זה מעיד על רמתו הנמוכה, בערותו וסכלותו של עובדיה יוסף. אוי לאלה המעמידים אותו בראשם, לחמורים ידמו. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
הויכוח התגלגל לנושא חדש,אבל אני בהחלט מוכן ללמוד ממך גם פה. כבר התווכחנו בעבר על הבנת המושג.אותה מילה ושני מובנים לה.בעולם היהודי(לשון הקודש) יש לה מובן ממש הפוך מאשר בעולם העברי.לדעתי אתה עושה צחוק מעצמך כשאתה מכנה את הרב נמוך,בער וסכל.אבל זה בהחלט מפגן לזעם והעלבון שאתה חש מבלי להבין את הדברים ועל מה הם אמורים. כמה הערות צנועות בענין. המושג עם החמור מופיע כבר בהליכתו של אברהם לשחט את בנו. ישנו גם הסיפור על המשיח הרוכב על חמור לבן החמור משחק תפקיד בעוד כמה סיפורים ואגדות תלמודיות. החמור מסמל את החומר.כשנאמר שהמשיח ירכב על חמור לבן הכוונה שהרוח בתקופת המשיח תנצח את החומר. מפה אפשר להמשיך הלאה.כוונת הרב - לדעתי הצנועה - היתה שהמורים בבתי ספר חילוניים לא מלמדים את המורשת של היהדות.מפה אתה יכול לקחת את זה הלאה... החמור אינו חיה מגוחכת בסיפורי התורה.יש לו משמעות.חמורו של ר פנחס בן יאיר.האתון המדברת של בלעם וכו' אין פה גנאי במובן המעליב שאתה חושב.יש בהחלט גנאי וביקורת במובן של חוסר לימוד יהודי תורני בבתי הספר החילוניים המורים עסוקים בחומר ולא ברוח | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
אז שעובדיה יוסף יכנה את עצמו חמור ואת חסידיו חמורים ויניח לאחרים לחיות את חייהם בשקט ובשלוה. הרב הוא באמת נמוך מצח, בער בהרבה נושאים ודי סכל במובנים רבים. מה לעשות ,זו התדמית שהוא יצר לעצמו בעיני 90% מהעם היהודי. אף חילוני לא כינה את המלמדים ב''חדר'', חמורים. וזה אומר דרשני על חינוך ודרך ארץ. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
למה הוא צריך לכנות את המלמדים בחדר חמורים אם הם עוסקים ברוח? ידוע גם הביטוי ''חמור נושא ספרים'' - והכוונה לאדם מלומד שכל מעייניו בלימוד כדי לגרוף כסף ולא כדי ללמד... אני מבין שקשה לך לקבל את המושגים האלה. לא חונכת כיהודי | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
קשה לי לקבל בורות, חוסר דרך ארץ, טמטום והתנשאות. זה מה שמבטא האדון עובדיה וזה מה שאתה מבטא. לא אתה ולא רבבה שכמותך תגידו לי אם אני יהודי או לא. ספק אם אתה בכלל יהודי. זה שפעם חתכו לך משהו בשרי קטן אינו הוכחה שאתה יהודי בנפשך. לפי כתיבתך ,כנראה שלא. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
פה בדיוק נעוץ ההבדל התהומי. יש מסורת של יהדות בת שלושת אלפים שנה שגם אבותיך ואבות אבותיך השתייכו אליה מסיבות שונות אתה בועט בה ומתבייש בה.אתה המתנשא. אני מנסה להזכיר לך את האמת ההיסטורית של 3000 השנים האחרונות - ואז אתה מכנה אותי בכעס, מתנשא ובור וחסר דרך ארץ אצלך יהדות זה משהו חפיף שיכול להיות מוגדר לפי מצב הרוח והעננים באותו יום.אז זה יכול להיות גם ישו,רפורמי,בודהיסטי - אבל מתנגן טוב בנשמה ומצטלם לא רע...עכשיו אתה גם יודע מהו היהודי בנפשך... בדיוק כמו שאמרת - אם חתכו לך זה לא אומר שאתה יהודי.אולי כן בנפשך - אבל זה לא נראה לעין | |||
_new_ |
ע צופיה כבר הפסיק בקרב | |||
|
|||
כי לו יש שלושה ילדים אבל אצל החרדים משפחה זה מעל לעשר נפשות.... עוד מעט יראו יהודים גם אצלו בשכונה | |||
_new_ |
ע צופיה כבר הפסיק בקרב | |||
|
|||
החרדים של גבעתיים מתנהגים כאנשים מחונכים. סוף- סוף הם חיים בסביבה של יהדות אמיתית. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
ואתה הבעלים של המסורת היהודית? מי מינה אותך? או שאתה מינית את עצמך? אני איני בועט במסורת ואיני מתבייש בה. איזו מסורת היסטורית בת 3000 שנה אתה מזכיר לי? שמורי ישראל הם חמורים? שהבור הזה, עובדיה יוסף מגדף ומנאץ ונחשב בעיניך למורה הדור? היהדות אצלי אינה חפיף, עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה. אתה יודע כמה חרדים ירדו לק''ק ברוקלין? כחול שעל שפת הים. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מה זה אומר שאתהנ מחנך אותם פה? אתה מחנך אותם בגלות הכי גדולה שיכולה להיות | |||
_new_ |
אתה מבין עין | |||
|
|||
ללכת עם פרווה של חתול על הראש ומעיל של פריץ מאוקראינה - זו היהדות במיטבה. המדינה שהקימו עבור כנופיית הכסילים הללו היא גלות בעיניהם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
זו דעתך, תשאר איתה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
זו לא רק דעתי זו גם דעתו של אחד מגדולי המחנכים של השומר הצעיר ותנועת ההתישבות בארץ - יעקב חזן - שאמר בערוב ימיו כי טעה הוא וטעו מנהיגי הדור שלא העניקו חינוך יהודי בתנועת העבודה. העובדה שעד היום ילד מחונך חילוני לא יודע מה זה ''שמע ישראל'' - היא תבוסה מוחצת לענין היהודי. ולכן אמרתי שלא קבלת חינוך יהודי - כי לא היית בחדר ולא היית בישיבה. מדוע בעצם נעלבת ועברת לטון ארוגנטי ומתנשא? | |||
_new_ |
אנסה להסביר | |||
|
|||
יהדות וחינוך יהודי הם שני מושגים לא זהים. וזה בעצם מקור הבעיה שיש בדבריך. חזן לא אמר שלא העניקו חינוך יהודי אלא שהוא היה מכניס קצת יהדות לכל האידיאולוגיה של השומר הצעיר. מכאן שהפרשנות שלך על דברי חזן לא נכונה. הארוגנטיות וההתנשאות החלה עם בהודעות שלך כאילו ע. צופיה בועט במסורת וגם אחר כך. האמת היא שהוא צודק. לא לך, לא לרב עובדיה יוסף ולא לאף אחד אחר אין מונופול על חינוך יהודי. | |||
_new_ |
למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים | |||
|
|||
לא יודעים מה זה שמע ישראל, לא זו בלבד שאינם יודעים - זה גם לא מעניין אותם, ובנוסף לכך שאינם יודעים וזה גם לא מעניין אותם הרי שהם גם לא נזקקים לכל ההבלים הפרימיטיביים הללו. | |||
_new_ |
למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים | |||
|
|||
ולכן אתם הולכים ומתמעטים כי הארץ מקיאה אתכם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לא שמעתי שיעקב חזן אמר את מה שאתה מצטט בשמו. הרי שיננת כבר אלפי פעמים את הדיברה ''לא תשקר''.אך כנראה לא הפנמת אותה. כנראה שהמושגים שלך על חינוך חילוני מתאים לגטו מאה שערים בירושלים ולא לעולם החופשי. אז תמשיך לחיות באושר בתנאי המאה ה-17. שאר העולם הולך קדימה. אם חינוך יהודי בעיניך זה רק החינוך שניתן בחדר ובישיבה ( ואני לעומתך, איני מזלזל בחינוך הזה) אזיי כאמור קודם, תמשיך לבלות במושגי המאה ה-17, אולי 18. אני ו-90% מהעם היהודי ממשיכים הלאה במאה ה-21. אתה בהחלט צודק- אני מרחם עליך. איני נעלב מדבריך ,זה משעשע אותי. מזכיר לי שיחות עם ילדי כשהיו בני 6 ו-7. שאלו בערך אותם השאלות שאתה מעלה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
טוב שהיו לך שיחות עם הילדים כשהיו בגיל 6 ו 7. אבל עם ילדים צריך לדבר לפחות פעם ביום ובמשך כל החיים.אני לא בטוח שעשית מספיק. באשר להאשמות אחרים בשקר זה מזכיר מאוד את האדם שאי אפשר לבלבל אותו עם עובדות.הוא יודע יותר טוב.חיפשתי לזה מושג במילון ושם כתוב שזה בעצם מכחישן - ויש להם תיאורים לא יפים על מכחישי שואה למיניהם (יש כמה מינים) אני מעדיף להתעלם מזה. אני לא סבור ששאר העולם הולך קדימה - נראה שהוא הולך לליכוד אם אתה לא מזלזל בחינוך שניתן בחדר ובישיבה - כפי שאתה כותב - אז מה בעצם אתה עושה עם אצבעות המחשבה שלך, מחטט באף? אתה ו 98% מהתולעים שלך ממשיכים הלאה.כן.לקדימה או לליכוד? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לקידמה, חבוב! | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
האם כל מה שאתה עושה בעניין היהדות שלך זה שאתה מצהיר כאן בעילום שם ש:'' עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה.'' | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
בכל מקרה זה הרבה יותר ממה שאתה עושה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
שמענו עליך רבות, אתה קושר לעצמך כתרים רבים אך בעילום שם ובמחבוא. כנראה שיש לך במה להתבייש. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
א. איני בעילום שם ובמחבוא. כל מי שרצה לייצור עימי קשר- יצר. ב.מה שמעת עלי? ג.אילו כתרים? איני מתבייש, אני מביע את דעתי בגילוי מירבי. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
לא הוא ולא אתה בעלי המסורת, אלא רק אלה ששומרים בפועל על אותה המסורת. האם היהדות שלך מתמצה רק במגוריך בארץ ישראל? מכאן שאין יהודי יכול להיות יהודי בגולה? ואם כן, אז למה ליהודי אסור לפי דעתך למצות את יהדותו בחברון ובירושלים מקומות בעלי משמעות עמוקה בתורה? ואני משער שמקומות אלה הם בעלי מעמד מרכזי יותר ביהדות מאשר המקום בו אתה יושב היום! | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
אינך מכיר אותי ,לכן אינך יודע אם אני כן בעל מסורת או לא. אני יהודי מלא. מגורי בארץ ישראל ממחישים זאת ביתר שאת. מאין הסקת,או הבנת שאני חושב שליהודי אסור למצות את יהדותו בחברון או בירושלים? מעניין איך הגעת למסקנה מרחיקת הלכת הזו? מקום מרכזי ביהדות זה ענין של תקופה,זמן והתרחשויות היסטוריות. פומפדיתא הייתה פעם מקום מרכזי ביהדות. מי בכלל חושב עליה היום? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מי שלומד תלמוד | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
על אותו משקל. חברון נחשבת למקום מרכזי ביהדות למי שגר שם. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
וגם למי שלא גר שם.... | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
אינני צריך להכירך אישית כדי לפסוק עליך דיעה. מספיקים הדברים שאתה כותב. אתה יהודי מלא בעיני עצמך, וזה כבר טוב. מגוריך בארץ ישראל אינם עדות ליהדותך משום שגרים כאן גם נכרים, ומשום שלא כל היהודים כאן כשרים לפי ההלכה, או כשרים בדעתם על ההלכה. האמירה לגבי חברון וירושלים נובעת מסלידתך למגורי יהודים שם. פומפדיתא היא עדות שיהדות יכולה להתקיים גם מחוץ לארץ ישראל והיא ששמרה על העם היהודי. על פומפדיתא חושבים כל יום כל מי שלומד את תלמודו כסידרו. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
ההתנשאות שלך מבחילה. מבחינה מוסרית אתה אינך יהודי מאמין בעיני. תשאר בגטו שלך-מגיע לך. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מתנשא הוא מי שאומר על אחרים שהם מתנשאים אבל לא מביא שום ראיה - כי הוא מתנשא ואינו נזקק לה. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
הראיה להתנשאות וליוהרה שלך ושל דומך היא ההטפה ליהודים אחרים מהי יהדות. מי שמך בכלל? | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
מתנשא הוא מי שקורא לעולם המושגים של אחרים גטו - אבל אינו מוכיח את דבריו כי אין לו צורך.הוא הרי מתנשא. וזה משורש שנאה | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
קריאת דבריך מראה על עולם מושגים מסוגר ומצומצם. זה בדיוק גטו מחשבתי. שנאה? אתה מקרין אותה בשפע. | |||
_new_ |
הבנת המושג | |||
|
|||
תירוצים עלובים. העובדיה הזה מחרף ומגדף כאחד הריקים בשוק וכך הוא גם יזכר לאחר אריכות ימים | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
הרב עובדיה אומר בקול רם אמיתות הברורות לכל מי שעיניו בראשו אך אינו מעז לבטאם . אולי זו הסיבה ש: אפילו יצחק רבין זחל אליו ונשק לו את הידיים. אפילו שימון פרס בא אליו בדחילו ורחימו . וגם ביבי וגם ביבי וגם שרון עמדו בתור, וכולם כולם מעומדים על ארבע. ככה זה שאתה צדיק אפשר להגיד הכל בלי להתחבא בפחד מאחורי כינוי | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
ככה זה כשאתה בריון בשוק או בפוליטיקה. בעל ה''פה המזוהם'' אחנו יכול להחשב כצדיקים. מקסימום תגרן. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
אם כך רבין היה בעל פה מזוהם , ותגרן שיכור. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
לא רבין. עובדיה יוסף מירושלים הוא בעל הפה המזוהם הדומה לתגרן בשוק והנושא דברי קללה ונאצה בכל מוצאי שבת בבית כנסת באזני אנשים תמימים. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
ועדיין, רבין השיכור, אולמרט החשוד, ביבי, שרון ,שימון, ושאר ירקות, זוחלים היו ומלחכים את סוליות נעליו בתקווה שהתקשורת קלטה אותם מנשקים את קצה אצבעו. והוא לא מתבייש להוכיח את המורות המטופשות שמלמדות את ילדיך לטעון שהם פשוט נמנות על גזע נחמורים. והכל זאת אם יקרא לו אולמרט אהובך יופיע אצלו על ארבע כדי ללחך את עפר רגליו. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
עדיין פיו מלוכלך ומחשבותיו מזוהמות. עובדיה, כמובן! | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
להגיד על חמור שהוא חמור זה פה מלוכלך או מחשבה מזוהמת? דוקא הגידופים שלך, ממקום המסתןר, הם המצביעים על מחשבה מזוהמת ופה מצחין | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
לא משתווה לעובדיה יוסף. לא כיניתי את החרדים- חמורים. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
ועדיין אתה מתבייש בשמך, ומסתווה תחת כינוי סתמי ואימייל אוורירי. וכניגוד לרב עובדיה שאינו מתבייש- ואומר את דעתו על מורי משרד החינוך חסרי הבינה והחינוך, באופן ברור לכל, כי זוהי חובתו . אתה מעדיף לגדף ממקום המסתור שלך. ובניגוד לרב עובדיה הרי שאתה תמשיך להחשב כליצן בפורום הזה על עשרים ומשהו משתתפיו ואילו הרב עובדיה ימשיך לזכות להערכת עולם ואפילו תמיר- צרת החינוך תבוא כמו פישרית קטנה לבקש את ברכתו | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
אתה מתבייש בשמך וזהותך ואפילו לא מציג את כתובת המייל שלך. מצד שני אתה מטיף מוסר למישהו שמזדהה (גם אם באופן חלקי). העובדה הזאת ועובדות נוספות מעידות שרבים מ''הפגמים'' שאתה מנסה להדביק לע. הם בעצם מאפיינים שלך. | |||
_new_ |
הבנת המושג צדיק | |||
|
|||
איני מסתתר ,אני מוסר אימייל. מה אתה מוסר? לרב עובדיה יש הרבה מה להתבייש. בעיני הוא בכלל לא רב אלא עסקן פוליטי מליגה ו' (לא הורדתי למקומו הראוי בכדי לשמור על פיסת שמו)שסוחר בדת כמו שתגרן בשוק סוחר בלימונים. אני שמח שילדי החרדים לא לומדים בבתי הספר החילוניים. זו הסיבה שיש שם רמה ולא מי אפסיים כמו בחינוך החרדי. גדפנים אני שמח לגדף ועובדיה מוביל בליגת הגדפנים, אז גם אני מצטרף. אני מקבל בכבוד הראוי את הגדרתך כליצן הפורום. ספרתי ,יחד איתך ישנם עשרים ושני9ם משתתפים, קצת יותר מאשר בפורומים אחרים. יש כאלה שהולכים לקוראי קלפים, יש כאלה שהולכים לקבל מי ברז קדושים מאיזה שהוא בבא ויש כאלה שהולכים לעובדיה. אני לא בקהלם. | |||
_new_ |
הבנת המושג גדול בתורה | |||
|
|||
כנראה שהתורה שלהם די קטנה אם בסטיונר כמו עובדיה נחשב לגדול | |||
_new_ |
הבנת המושג גדול בתורה | |||
|
|||
אילו הבאת מראה מקום מהתורה במקום לזרוק סתם אבנים... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |