|
בושה וחרפה. למה אתה חומק מלהציע לעם הזה | |||
|
|||
שאתה עושה חיים על אדמתו, זולל וסובא, בעוד בניו נמקים ברעב ובמחנות פליטים, למה אינך מציע להם למצער פיצויים על הנכבה ומעשי הטבח והנידלו''ן החמדני? למה במקום זה אתה מסית כיד הדימיון, ועוד על דבר שכלל לא עשו? הרי בונים להם בית חולים, ואתה בעיני דימיונך מציג אותם כ''צולפים להנאתם ברצחנות'' ו''שוכח'' את הנישול הענק שחוללת בהם? והרי לעיתים אף כשחבר בעבודה קצת פוגע במעמדך, או שכן מציק לך, יש לך משאלות מוות. וכי תממש אותם? אבל מה, תהיה פראייר ותתן לאחר לז_ן אותך? ואיך אתה מצפה שירגיש עם מנושל ומנודל''ן? יאהבו אותך? לא. אז לא לשלם פיצויים? וכי הגרמנים חמקו כמונו מתשלום פיצויים בטענה ''היהודים אחרי השואה כבר שונאים אותנו''? כל זה כה נמוך, כה פרימיטיבי ורע, בושה וחרפה. והרי אתה רואה כיצד הסאוב והשחיתות כבר אחזו איתנות בחברתנו, מוסדות קורסים, אנו משלמים את מחיר העוולות שביצענו בצידקתנות עצמית. ועדיין ההסתה כנד המנושלים נימשכת. גועל נפש. | |||
_new_ |
מה זה עם מנושל ומנודלן? | |||
|
|||
וכשאתה אומר:^ אנו משלמים את מחיר העוולות שביצענו בצידקתנות עצמית. ועדיין ההסתה כנד המנושלים נימשכת. גועל נפש.^ למי אתה מתכוון ? לנוצרים, למוסלמים, הרי מזמן הוצאת את עצמך מהצבור היהודי. | |||
_new_ |
מי שגוזל בדם קר ומכפיש את הניגזל, הוא גזלן | |||
|
|||
כלפי כל אחד. ואכן, בישראל גוזלים ללא הבחנה, הן ערבים והן יהודים. אמנם, גם אני ניגזלתי בישראל, אך אין הדבר הופך אותי ללא יהודי, שהרי גם היהודים, כולל ניצולי השואה, ניגזלים בישראל, בה השוד והליסטום שוררים בכל. הייתי לפני שבועיים באיסטנבול, ועדיין איני מבין למה שם אנשים הגונים, בכל מקום יש איכות ומיומנות, האוכל משובח והילדים מקסימים, הרחובות מנוקים. ואילו בישראל, במסעדות מגישים אוכל זבל וחומסים אותך, מרמים אותך בכל מקום, אין איכות בשום מקום, הרחובות מזוהמים, וגם הילדים, רבים פרועים וחסרי כל קסם וחן. | |||
_new_ |
באלו מסעדות אתה אוכל בארץ? | |||
|
|||
ובאלו יישובים אתה מסתובב? | |||
_new_ |
אז מה אתה עושה מיכאל על אדמות הפיליטסינים? | |||
|
|||
האם אתה ישן טוב בלילה? האם לא בגלל מתנחל כמוך מתפוצצים הערבים בתוכנו ומשגרים קסאמים? האם אינך חושב לקדם את השלום ע''י הגירתך בחזרה לפולין או לק''ק ניו יורק ותוך כדי כך להתנתק גם ''ממסעדות הזבל'' שלנו? כיצד אתה יכול לחיות את חייך כסידרם בגוש דן שתחת יסודות ביתך התגוררו אלפי דורות של ערבים שהצבא שלך גירש אותם ב-1948?! לפיכן, בהתאם לתפיסת עולמך, אתה אחראי אישית למאבק המתמשך על הזכות לחיות (יהודים) או למות (ערבים) על הארץ הזאת. האם הפיליטסטינים לא ירגישו ''עם מנושל'' יותר טוב אם נגרש את כולם מארץ ישראל? על מה ישראל צריכה לשלם לפיליסטינים? על שפתחו נגדנו במלחמה ב-1947 ורצו לעשות לנו ''נכבה'' אבל אנחנו הצלחנו להגן על עצמנו ועשינו את ''הנכבה'' (רק חלקית לצערי) להם? | |||
_new_ |
עוול שנעשה ב-48 לא מצדיק עוולות נוספות אחרי 1967 | |||
|
|||
צריך התפייסות היסטורית עם השכנים. וחלק מזה זה פיצויים. אחרת מה אתה עושה כאן אם אין לך עתיד באיזור ואינך יכול להבטיח לילדיך עתיד באיזור הזה? | |||
_new_ |
עוול שנעשה ב-48 לא מצדיק עוולות נוספות אחרי 1967 | |||
|
|||
אבל יש לי עתיד באזור. והעוול של 67 כבר נעשה גם הוא. מדינה מושחתת חוששת להפנים, שההצדקה היחידה האפשרית למעשה 48 הינה בניית בית המקדש על הר הבית. יתכן שזה לא אפשרי היום, יתכן שזה אפשרי חלקית, יתכן שזה אפשרי לגמרי. כל אלה דיונים ברמה טקטית, ומקומם רק לאחר שהגדרנו והצהרנו על העקרון. כל עוד איננו מוכנים לעבוד את א-להינו, אין זכות קיום למדינה יהודית בדאר-אל-אסלאם, אין זכות להרוג למענה, ואין רשות ליהרג למענה. מרגע שאנו מוכנים, כבר יש פוטנציאל למדינה הזו, ויש טעם בקיומה - גם אם בצורה חסרה במשך כמה שנים. | |||
_new_ |
לדעתי זה רעיון מצויין. הוותיקן כן, מכה כן, ובירושלים לא? | |||
|
|||
אכן, בעידננו זה רעיון אדיר להקים בית מקדש, מרכז רוחני ענק, ומוקד להידברות והתפתחות רוחנית של שלושת הדתות המונוטאיסטיות הגדולות. מבנה שיבbה עם הרעיונות המהפכניים והעתידניים ביותר בארכיטקטורה המודרנית. לא שיחזור של העבר, אלא פילוס והצבת העתיד ברוח ההתפתחות הכבירה שצפה התנ''ך ודברי הנביאים על השיבה. על מרכז רוחני כזה כתבתי עוד לפני 7 שנים, אך זה לא רעיון פרובינציאלי מזרח אירופי חילוני ברוח אחד העם (גינצבורג), אלא קונספצייה רוחנית דתית אדירה ברוח התגלות ה' בהיסטוריה בשביל המילניום הבא. ניצני הרעיון Urbis Sancta - a frame for peace in the middle east http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=58702&La... | |||
_new_ |
לדעתי זה רעיון מצויין. הוותיקן כן, מכה כן, ובירושלים לא? | |||
|
|||
אתה נסחף מדי אחר אבנרש שהוא מתנענע בין שמאלני הגיוני לשמאלני דמגוג, ונופל לעניין בית המקדש. בעקרון בית המקדש הוא לא לעיסוק חולין שלך. אבל אם אתה רוצה באמת לקרב בין שלוש הדתות אז למה שלא תבנה את המרכז הרוחני הינק שלך על אבן הכעבה במכה? שם כבר הכל בנוי ומוכן, שם הם זקוקים רק לתת אישור כניסה ליהודים ואז יהיה שלום. | |||
_new_ |
במקומות התפילה המוסלמים רק מוסלים יכול להתפלל | |||
|
|||
מבקרים לא מוסלמים רשאים לנכוח מסביב, מחוץ לאיזור המסומן למאמין, למשל במסגד הכחול הענק המרהיב, פרי ארכיטקטורה מהממת באיסטנבול שבנה הסולטן אהמט. האמן לי, איך שניכנסתי לשם (עליך לחלוץ את נעליך ולפסוע על שטיחים מרהיבים), הרי שיש לזה אפקט מדהים על הנפש, מייד כל דאגותי חלפו, ונחה עלי רוח שלווה להפליא. ישבתי שם עם מבקרים צעירים וממש ''תפסתי ראש'' כמו שאומרים. מתוך מכתב שכתבתי לחברה טורקית I spent my last day in Istanbul from 9 am until 2 pm in Aya sofia - wonderful, this greatness of Christianity but then I felt different in the blue mosque. Right when I entered to the mosque - all my sorrows where gone, I felt extreme peace with myself, the world and God, I came back to my center of gravity. The Aya sofia is Great, but the mosque is human, simple - built right in harmony with the human soul and connects it the divine presence in harmony and humility before God, brings faith and life again to one's soul. It was really magnificent - and this is the greatness of this great architecture of the Sultan who planned this magnificent building. But the Egyptian Obelisque was beyond words - it looks like it is new modern art, new, like there was no history of 5000 years -it is simple and very mysteriously powerful, much beyond other things - it says its word as the last final strong word of some mysterious forces that are present in life now and ever. It gave me feeling of youth and hope. The emperor Theodosius knew exactly what he was doing when he brought this Obelisque to Constantinopole - this obelisque brings reborn youth and energy and optimism - there must be behind it some mysterious great magic of the universe. Kisses, Michael | |||
_new_ |
אין כניסת יהודים לסעודיה | |||
|
|||
זה פורמלי. כוחות צבא ארה''ב שהיו והינם בסעודיה נמנעים מלצרף חיילים יהודים לצבא הערוך על אדמתה וזאת לפי בקשה מרומזת של הסעודים. לעיתים האמריקאים בכל זאת הציבו חיילים וקצינים יהודים שם אבל אז זה היה לתקופות מוגבלות וכשהיתה סיבה חשובה לזה, כמו מלחמת המפרץ הראשונה, ותחילת מלחמת המפרץ השניה. לעיתים יש יהודים במשלחות בכירים אמריקאים, שאליהם מצטרפים גם עיתונאים יהודים. ולעיתים מסיבה שחשובה לסעודים הם יכולים להזמין כתב יהודי, במידה והוא בכיר וחשוב - כמו תום פרידמן, לביקור תדרוך בסעודיה. | |||
_new_ |
איזה הבלים ה''חילוניות'' שאתה מייחס לי. לדעתך, משה היה | |||
|
|||
במרום הר סיני במגע עם האל החי עם כיפה לראשו? תפילין? ציציות? | |||
_new_ |
איזה הבלים ה''חילוניות'' שאתה מייחס לי. לדעתך, משה היה | |||
|
|||
תפילין זה מהתורה של משה (טוטפות) | |||
_new_ |
נכון. ועדיין לא חייבים לקיים כל פיפס של ה''עבודה'' | |||
|
|||
בשביל להיות מחובר לאלוהות, לרוח הקודש ולדברים נכונים. גם אברהם עשה דברים כבירים כשעדיין לא היה נימול. ובונה המקדש המרהיב בימי בית שני היה האדומי הורדוס. ויהודי יכול להיות יהודי בעל נשמה יתירה גם ללא עבודת שמים מאומצת. | |||
_new_ |
נכון. ועדיין לא חייבים לקיים כל פיפס של ה''עבודה'' | |||
|
|||
נכון,אף אחד לא מחייב אותך - מלבד אתה עצמך.אתה גם לא חייב לאכול חסה כל יום...כדי להיות שפן | |||
_new_ |
באמת, הרי כתוב ''והיו לטוטפות בין עיניך'' דהיינו באפך | |||
|
|||
אלא שהתפילין על המצח ולא בין העיניים. בקו העיניים נמצא האף, שהיה באותה תקופה חלק ממושב התבונה, בבחינת ''הרוח שבאפך'' (החוכמה), ארך אפיים (כלומר תבונה רחבת מזג, סבלנית, עתירת חמלה). הדברים האלה (התורה) והיו לטוטפות בין עיניך - הכוונה לכך שיחרתו היטב בתוך התבונה האנושית, ונאמר גם ''חקוקים בליבך''. מה פתאום טוטפות זה תפילין? זה מהשורש ''טפוף'' כלומר הדברים הללו כאילו טופפו חותמם על אפך (בימינו אומרים במקום ''לטופף באף'', ''לצרוב בתודעה'') | |||
_new_ |
באמת, הרי כתוב ''והיו לטוטפות בין עיניך'' דהיינו באפך | |||
|
|||
מי שקבע כי כתבי הקודש הם קדושים - זו התורה בע''פ. מפה תמשיך בכוחות עצמך... | |||
_new_ |
ובתקופת בית ראשון לא היו ספרי התורה קדושים?.... | |||
|
|||
בטרם היתה התורה שבע''פ? היתה מערכת שלמה של רפורמות דתיות בימי המלך יאשיהו למשל, תוך קידוש והעצמת הכתוב בספר דברים (דבר המכונה, הגישה הדיטרונומיסטית), ללא שהיתה עוד קיימת התורה שבע''פ. | |||
_new_ |
ובתקופת בית ראשון לא היו ספרי התורה קדושים?.... | |||
|
|||
תורה בע''פ היתה מאותו רגע שניתנה תורה בכתב.כי איך לדעתך ידעו להניח את הטוטפות על המצח ולא בגובה העינים כאבחנתך החדה? | |||
_new_ |
טוטפות ככל הסביר אינן תפילין. | |||
|
|||
אנשים כמוני וכמוך קבעו הלכות ופסיקות בתקופות מאוחרות תוך פילפול ופרוש מחדש, לעיתים פרוש חופשי וספקולטיבי של פסוקים במקרא. אם היתה תורה שבע''פ בתקופת משה, אברהם ויהושע בין נון, והכוונה לכזו הזהה כמעט לזאת מתקופת בית שני, 1200-1500 שנה מאוחר יותר, למה לא ניכתבה כבר בשלב מוקדם, אלא רק בתקופת בית שני ואילך? מה, אלה שידעו לכתוב את התורה, לא ידעו לכתוב כבר אז את התורה שבע''פ? ועדיין לא השבת לי למה משה משתמש במילה ארמית (לדבריך) ''טוטפות''. הרי הוא קיבל חינוך מצרי, ומה פתאום שידע ארמית? והרי אין בתורה כלל מילים בארמית. בקיצור, מדובר במילה עברית קדומה, אולי משורש מצרי כלשהו, ועניין הארמית הוא בבל''ת שאינו מחזיק מים מול שיקול פשוט שבפשוטים. אז רגע, מרוב פילפול והפלגה לא מבחינים במה שמתחת לאפך? | |||
_new_ |
את התורה שבעל פה אסור היה לכתוב | |||
|
|||
קוראים לה ''תורה שבעל פה'' אם לא שמת לב ''אינטלקטואל'' שכמוך. אלו שהעלו אותה על הכתב ידעו שהם עוברים על איסור, ולקחו על עצמם את הסיכון הגדול. מכאן יצאה האימרה ''עת לעשות לה' הפרו תורתך''. מפרים הלכה במצב חירום, על מנת לשמור על הידע עבור הדורות הבאים. | |||
_new_ |
מיכאל שלי. | |||
|
|||
גם האיש שכתב את הסיפור הזה אינו מאוזן.אולי זה מה שעושה אותו לסופר כ''כ פופולארי.אם אתה לא מסכים איתי אתה יכול להפסיק לקרוא פה. הערעור והירהור הנפשי הזה -חוסר האיזון המולקולארי - גורם לך לומר ''אנשים כמוני וכמוך קבעו הלכות...'' זה גם מה שעושה את עוז חסר עוז לחלוטין.אחד שחלם כל ימיו שהוא ספר.הוא בטח חושב שהוא חלם רובינזון קרוזו - הוא לא יודע עדין שיש רק ספר אחד והוא ספר הספרים.גם הפסיכולוגים שטיפלו בו לא יודעים זאת עד היום. לא,ידידי.הם לא אנשים כמוני וכמוך.הם לא עסקנים אפורים ומלאי שנאה כמו רבין ופרס שהתיימרו לנהל את עם ישראל.הם היו ענקי עולם,נביאים,חוזים,אנשי כנסת הגדולה,כוהנים ולויים וזקני העם לעזרתו של משה ויהושע.הם מהסוג של הרבי מלובאביץ.יצא לך לעמוד פעם לידו? ואם לא - אז תשאל מאות אלפים שזכו לכך.אנשים רגילים,לא דתיים במיוחד - כמוני וכמוך. אם אחד מהם היה ניצב לרגע בעולמנו - כל סביבת העיר תל-אביב היתה נשרפת.בדיוק כמו שמסופר על אחד מגדולי ישראל,תלמידו של רבי עקיבא שיצא עם בנו מהמערה אחרי שתים עשרה שנה.. כאשר תאמר לי שאתה מבין מה כתוב פה - אוכל להמשיך ולהסביר | |||
_new_ |
שרון,בוא ננסה זוית אחרת,לא חדשה | |||
|
|||
מתוך ההיכרות העמוקה שלך עם עם ישראל ושאר היהודים - אתה מתאר לעצמך את המציאות כפי שהיא: אנחנו אלף ומאתים שנה אחרי מתן תורה ההיפוטטי,פאתטי,מפוטפטטי עם לוחות וקרנים וקריעת ים סוף מדומיינת שלא היתה ולא נבראה ,ועכשיו עומדים על ההר לפנינו זקנים סניליים כמו פרס ורבין, המתקוטטים הנצחיים, ואומרים לעם ישראל - מעכשיו עליכם לאכול מצות יבשות שדוקרות בגרון ולשתות 4 כוסות (זה דוקא מענין) כי אתמול חצינו את הים וקבלנו תורה מסיני,הנה משה רבנו פה איתנו ואתם גם ראיתם אותו מוציא מים מהכנרת...ולכן קדימה אל המצוות. [•]... בעיני זה צדוק סביר | |||
_new_ |
מה הקשר בין ''לטופף באף'' ו-''לצרוב בתודעה'' | |||
|
|||
טוטפות היא המילה הארמית לתפילין שיש לתפילין טוטפים, גלילי פסוקים של תפילין. התפילין מונח במצח מתחת לקו השיער ובאמצעיתו, בין העיניים. מכאן הפך המונח ''טוטף'' מאוחר יותר גם לתכשיט. האף הוא חלק ממושב התבונה אולי אצלך. אבל אין לזה קשר ל'טוטפות' או לתפילין. | |||
_new_ |
סליחה, אבל בכלל לא בין העיניים אלא כמה ס''מ מעליהם. | |||
|
|||
''התפילין מונח במצח מתחת לקו השיער ובאמצעיתו... בין העיניים...(??)''. דומה שכבודו מנסה להפוך את הפיסקה ''מתחת לקו השיער'' ל- ''בין העיניים''. אבל איפוא הסנטימטרים האבודים שהשמטת בהבל פה? אצל אדם צעיר ממוצע יש כ-6 - 7 ס''מ בין קו השיער לבין העיניים. אצל בני להקת החיפושיות, למשל ג'והן לנון ופול מקרטי היה מרחק של 5 ס''מ. אצל מייק ג'אגר כ-5.5 . אצל קשיש יותר שקו השיער נימצא אצלו בנסיגה, נניח אולמרט, עשוי המרחק להגיע ל-11- 12 ס''מ. מצח זה מצח וקו העיניים זה קו העיניים, יש הבדל. גם עניין הטוטפים אצלך לא ממש ברור. מה זה בדיוק ''גלילי פסוקים''? יש פיסות פפירוס, או פיסות עור, שיכולים לכתוב עליהם בדיו או לא לכתוב. האם ברצונך לאמר שטוטפה זה מגילה? וטוטפות זה מגילות? עדיין נשאר לא ברור מה פתאום בזמן משה, במדבר סיני, לאחר יציאת מצרים דיברו שם ארמית. הופס, הסתבכנו... | |||
_new_ |
כן, ה תפילין מונח בקו שבין העיניים | |||
|
|||
למעלה בסוף גובה המצח. הרי זה ברור שלא שמים תפילין מעל אחת העיניים, אלא בינהן. כשנכתבה ונחמה התורה במהך בית ראשון כבר היתה השפעה של ארמית על העברית ושל העברית על הארמית. רק אז, ולא ביציאת מצרים, נכנסה המילה ''טוטפות'' לעברית במשמעות לגלילי פתקים הכתובים שמונחים בתפילין. הופס, אני מקווה שיצאת מההסתבכות שלך........... | |||
_new_ |
מיקי,באמת,עכשיו נעשית פרשן? | |||
|
|||
אז איך אתה מסביר את הפסוק עין תחת עין? לא היה צריך לומר עין אף עין? | |||
_new_ |
טוטפות זה תפילין? | |||
|
|||
מי אמר לך? | |||
_new_ |
טוטפות זה תפילין? | |||
|
|||
אתה מבין כבר הכל בחרא שאתה מנסה עכשיו בקדושה? | |||
_new_ |
איזה הבלים ה''המתודיזם האורתודוכסי'' שלך | |||
|
|||
תגיד לי, כשמשה היה על הר סיני היו שם בתי כנסת, מסגדים וכנסיות? | |||
_new_ |
[•] מסתבר שרון מיכאל שאז ב-2002 | |||
|
|||
דיברת כמו ימנמן מצוי ומודה שהנהגת הפלסטינים (שעוד לא היו קיימים אז אלא היו בעצם ערבים בעלי אזרחות פלסטינית) שיתפה פעולה עם הנאצים ושרוב הירדנים הם פלסטינים. [•]... | |||
_new_ |
לדעתי זה רעיון מצויין. הוותיקן כן, מכה כן, ובירושלים לא? | |||
|
|||
טוב, אני מקווה שברור לך, שבית מקדש הוא עצים ואבנים. בלי תפיסת עולם שלמה מאחוריו - סופו להחרב, בדיוק כמו בית המקדש המרהיב שבנה כאן הורדוס האדומי. צריך מסגרת, ואסור לזלזל בה, אבל אסור לקדש אותה בנפרד מהתכן שהיא מייצגת. | |||
_new_ |
מי שגוזל בדם קר ומכפיש את הניגזל, הוא גזלן | |||
|
|||
מן הסתםגם הדימוי העצמי שלך כל כך נמוך, שרק עמים אחרים , ילדיהם, נשיהם, טפם, והתנהגותם נראים לך . הבעיה היא כולה שלך- וקשורה לתסמינים מתסמונת מינכהאוזן | |||
_new_ |
קיראו על שיעורי הגזלנות בישראל | |||
|
|||
אף אם יש מכם החושבים שכבר הכל את ראיתם בישראל, ושום דבר כבר לא יפתיע אתכם כאן, יש עוד דברים שלא ראיתם. ואגב, ניתקלתי, עד כמה שהדבר מפתיע אתכם, במוסכניק אחד הגון בישראל. הלה עשה לי כיוון פרונט לפני זמן מה, וכששאלתי אם אכן הפרונט עכשו ''מיושר'' הוא ענה לי כך ותשובתו ראוייה לציון (למה לא מפרסמים את שמות המוסכניקים הנדירים והבודדים בישראל שאינם נוכלים וגזלנים?): ''ראה, כיוונתי היטב, אך אם תהיה בעייה, אנחנו כאן. אצלנו אתה משלם, לא נותן תחת''. ועכשו המאמר - מה שעוד לא ראיתם בישראל ''הגזלנים'' http://www.on-the-left-side.co.il/23941/קדחת-במקום-ר... קדחת במקום רווחת האזרח מאת: מיכאל שרון האינפלציה בישראל הינה פי 14 מהמדווח. מחירי מוצרי היסוד בפריסה רחבה, עלו בעשרות אחוזים ערב יום השואה האחרון אך דיווחו על 1.5% עלייה במדד בלבד, כך נמנעו מתוספת יוקר, ולהמשיך ליהנות מדרוגי אשראי מיטיבים בשוק ההון הבינ''ל. אקורד צורם היה פסטיבל התייקרויות האורז. הכותרות הזועקות בעיתונים הסיחו את הדעת כלפי מוצר יחיד - ''אורז'', כדי להכשיר גל התייקרויות ענק החל מבשר בקר, הודו ועוף וכלה בנייר טואלט ובדלק. מחיר הדלק עלה לרמה חסרת תקדים. עוד בשנת 2007 מחירי מוצרי היסוד, עיקר סל הצריכה של 80% ממשקי הבית בישראל, התייקרו בכ-30% בעוד יש עיוות בחישוב (שקלול) המדד, כפי שכל בנקאי ישראלי טוען כבר מספר שנים. כרגיל במקרים אלה, ביום ההתייקרויות דעת הקהל מוסחת לדברים אחרים - בעבר היה זה, שבץ שרון, ההתנתקות וסנסציות אחרות, כשבו ביום הוגנבו לנו התייקרויות. הפעם היה זה ערב יום השואה, בו הקהל הישראלי קופץ לדום שתיקה בשגב רב, ואז מחדירים את ההתייקרויות בעשרות אחוזים. זאת כפי שחזיתי על בשרי כאשר בבוקרו של יום התברר ששניצל עוף עלה בקפיצה עליזה מ-26 ש''ח לק''ג ל-40 ש''ח, שוקי הודו - מ-19 ש''ח לק''ג ל-30 ש''ח, שלא לדבר על גרונות העוף, עיקר החלבון המרוכז של אביוני ישראל, וכך בשורה שלמה של מוצרים. המיסוי בישראל הוא כבד ביותר, בדומה לארצות סקנדיביה. בל נשכח את המיסוי העקיף על רכב, מע''מ, וסוגי מס רבים אחרים. הכנסות המדינה ממיסוי כאחוז מה- GDP הם במקום גבוה במיוחד בדרוג המיסוי העולמי, קרוב לדנמרק. רק שכאן אין תמורה למיסוי ושם יש. לאן הולך הכסף? ביטחון? מדובר ב-14 מיליארד דולר, מול הזרמת כספי חוץ בשיעור של כ- 17 מיליארד דולר לשנה, מתוכם 3 מיליארד במענק ישיר, 5 עד 7 מיליארד דולר כספי מגבית ובונדס ואיגרות חוב של ממשלת ישראל הנמכרות בארה''ב שממשלת ארה''ב פוטרת ממס, ומיליארדי דולרים רבים נוספים בשווקי חוץ בריבית נמוכה עקב ערבויות של ממשלת ארה''ב. הכספים הללו כולם נכנסים לחבית הנקראת ''תקציב המדינה'' או ליתר דיוק - לכיס הענק של האוליגרכיה הצבאית והשכבה ההגמונית בישראל. היא מזרימה אותם למקורבים (כביטויו של תא''ל רמי דותן, ראש להק ציוד בח''א, שקיבל שוחד של 10 מליון דולר או יותר מחברת ג'נרל אלקטריק תמורת רכישת מנועים וחלקים פגומים לחיל - ''אזרים אליך את צינור הכסף'' התבטא כלפיו מהנדס מסויים, קרוב של מאירק'ה פעיל, שרצה לשתפו בנכליו. אלא שהלה היה עד ראשי במשפטו של דותן). מהחבית/הכיס הנ''ל, הולכים 14 מיליארד לתקציב הביטחון, כלומר האוליגרכיה הצבאית מזרימה כאן כספים ישירים לאנשיה, הטובלים בכל טוב הארץ. בשביל שחגיגת הכספים והשומן תמשך, צריך כל הזמן לעשות פעלולי מלחמה, בעזה, בגדה, כלפי אירן, לעשות פעלולי פטריוטיות משפחתית כמו פסטיבל השלדים (''שיבת הבנים''), לעשות פעלולי ''רגיעה עם החמאס'' שנועדה מראש להיות מופרת - בקיצור, לשמור על מומנטום של אקשן צבאי ופטריוטיזם פעלתני. החבית-הכיס הזאת מתמלאת גם משוד ועושק של אזרחי ישראל הן במיסוי כבד והן בדרכים רבות נוספות: משטרת תנועה הגובה כספי עתק מנהגים, רשויות עירוניות המנצלות ומעמיקות את מצוקת החנייה בערים כדי לגבות קנסות עתק - ואין זה מקרה שישראל היא המדינה המתקדמת-לכאורה היחידה בעולם, בה אין רכבת תחתית וחשמליות - העדרם הוא רווחי להפליא לצורך שוד אוכלוסיה. החבית הזאת מלאה וגדושה כספי חוץ וכסף שדוד - אבל, הכסף הזה לא מעניק שום שירותים כמעט לאזרח, בניגוד למדינות רווחה ממשיות – כאן צריך לשלם עבור הכל. העולה על דרך שוד אדמות ודיכוי עם שלם תוך גזילת אדמותיו, וכל זאת בחסות שנור בינלאומי ומסכת שקרים קולוניאלית למהדרין, תוך הפיכה לעבד משולהב של האימפריאליזם הגזעני והאפל ביותר - העושה זאת מצמיח מוסדות מושחתים וחברת עושק. | |||
_new_ |
קראנו על ''שיעורי הגזלנות בישראל'' | |||
|
|||
ואני חייב לציין שהייתי מאוד רוצה לענות לך, אבל כיצד אפשר לענות למילים שלא מתחברות בינהן, לא יוצרות תמונה אמינה ונכונה, אלא רק דיברי קול חרוף ומוכה שלא מציגות שום עניין בצורה סדורה ואמינה. להוציא את עניין המוסכניק. משום מה גם לי יש מוסכניק עשר, ידי זהב ומחירים סבירים, כולל הנחות ללקוח נאמן. כלומר, אם אתה מסתדר טוב אז זה בגללך. אבל אם אתה לא מסתדר טוב עם מישהו, אז שרון תמיד נוטה להאשים את ה''מישהו'' ולהגן על עצמו. אז ראוי שתבדוק קודם כל את עצמך בטרם אתה בא לילל בפנינו. | |||
_new_ |
תגיד לו מה שיוסלה אמר לך | |||
|
|||
כשהוא רצה לברוח מדיון..... ''לא לעניין אם אין לך מה לומר, עדיף שתמנע.'' | |||
_new_ |
פצויים | |||
|
|||
מיכאל, הרי אתה גר בפלסטין הכבושה, כמו אב''ע. האם אתה סבור, שפצויים ינקו את מצפונך או יכפרו על הנכבה? האם בפצויים תקנה את צדקתך בעיני המוסלים המאמין, שכבשת את ארצו, הגלית את אחיו ובניו (ועצמו), ורמסת את אמונותיו המטא-הסטוריות? בושה וחרפה. זה כה נמוך, כה פרימיטיבי ורע, כה חמרני ומגעיל. | |||
_new_ |
מישהו שכח לנעול את הדלת | |||
|
|||
_new_ |
פצויים | |||
|
|||
לכן אין תכלית לכל התפשרות על נסיגה ''לגבולות 67'''. הגבולות האלה הם משכן קודש לשמאלנינו אך אין להם שום משמעות מחייבת לפלסטיניהם. | |||
_new_ |
כבר אין מחוות של רצון טוב, בקשת מחילה, ובעיקר - פיצוי שהוא עניין | |||
|
|||
אוביקטיבי? כל פעם שמפצים מישהו, ''קונים אותו ואת מצפונו''? זו קונסטרוקציה חברתית ומשפטית. ליסטים אינו מפצה, לעיתים תוך התחמקויות מילוליות ופילפולים חסודים, לעיתים בהיעדרם. ''ואני, האנס שמידט, שואל: האם בפיצויים נקנה את צידקתנו בעיני היהודי המאמין בנצח ישראל, שגירשנו אותו מארצנו, שהיכנסתו אותו, אחיו ובניו לתאי הגזים באושוויץ, טרבלינקה ומיידנק, ורמסנו את אמונותיו המטא-היסטוריות תוך ביזויו?'' | |||
_new_ |
בושה וחרפה. למה אתה חומק מלהציע לעם הזה | |||
|
|||
מיכאל שרון, עד עכשו לא הייתי משוכנע שאתה שמאלני טיפוסי. אתה כולב כל כך הרבה מלים שלא מבינים מה אתה רוצה. אם אכן אתה יהודי שמחפש צדק. מדוע אינכה דורש צדק לבני עמכה ואתה דורש צדק רק לאויבים ? מדוע אינכה דורש פיצויים ליהודי עיראק אשר אולצו להגר, והולאם כל רכושם בלי שאף אחד יפצה אותם על זה ? | |||
_new_ |
בושה וחרפה. למה אתה חומק מלהציע לעם הזה | |||
|
|||
שיתחיל לנהוג בתבונה ובמוסר! למה אתה נרתע מזה? ממתי אדמת ארץ ישראל היא אדמה ערבית? למה אנחנו צריכים לדאוג לפלסטינים הנמקים במחנות הפליטים אם המחנות האלה הושארו בכוונה תחילה כסמל למסכנות הערבים ולקיום ישראל? כל עוד הערבים לא דואגים לעצמם אין טעם בכלל בלעזור להם. לערבים המסכנות והדרישה לאכול מכף ידם של העולם וישראל היא עוצמתם. אז למה שיפסיכו עם מסכנותם? ישראל צריכה לדרוש פיצויים על הנכבה שהחלו ערביי ישראל נגד ישראל ב-1947 ושמדינות ערב הצטרפו אליה ב-1948. למרות שישראל ניצחה בנכבה, והנכבה התהפכה על פיה בשל הפזסד הערבים, עדיין לישראל הזכות המשפטית והמוסרית לדרוש פיצויים על מלחמת ההתקפה האגרסיבית עליה עוד כשהמדינה היתה ''בהריון'' וממש מיום לידתה ואילך. לאנשים נורמלים כמונו אין משאלות מוות, בודאי לא בגלל ''קצת פגיעה בעבודה''. אנחנו חשים אמפתייה עמוקה לך שרון אם אתה חשת רצון למות בגלל יחס לא ראוי בעבודה או זילזול בעשייתך האינטלקטואלית. הגרמנים לא חמקו מתשלום פיצויים ובודאי לא מהטענה שאתה העלאת, אלא משום שהם היו מבותקים ושבורים אחרי המלחמה והדיבורים הראשונים על פיצויי מלחמה היתה רק לאחר שישראל הוקמה והממשלה החלה לדבר על מדיניות השילומים. לכן אני מציע שממשלת ישראל היום תדרוש גם היא פיצויים מהפלסטינים וממדינות ערב שפלשו אליה ב-1948, כדי ליישר את ההדורים אם מי מהם בכל זאת רוצה לעשות שלום איתנו. הפסדנו את מימוש הדרישה עם מצרים וירדן, אבל בהחלט ראוי לדרוש זאת מסוריה, לבנון, עיראק, מרוקו וסודאן שכולן שלחו חיילים להשמיד את ישראל. אני לא מאמין שאתה משלם על עוולותיך. אבל כשהימין יהיה בשלטון אני מקווה שהשמאל יתחיל לשלם והרבה. צריך להכות אתכם גם דרך הכיס, כמו שישראל החלה מול הפלסטינים ב--4- 2003 -. | |||
_new_ |
ואצלכם הכיס לא מדבר, רק שהוילות באדמה המופקעת יהיו יפות כמו | |||
|
|||
שצריך, לבנות כאלה, אפשר גם רעפים אדומים וארובה כמו באירופה, והעיקר, אתה שומע, שיהיו בחצי חינם. לא ניתן לנדלניסטי''ם של השטחים לעשות עלינו מכה. | |||
_new_ |
ואצלכם הכיס לא מדבר, רק שהוילות באדמה המופקעת יהיו יפות כמו | |||
|
|||
מה הקשר המקושקש שלך? למי יש ''בתים עם רעפים אדומים וארובה כמו באירופה''? אתה לא יכול להיפרד מהערות אנטישמיות זולות ובלתי מבוססות? האם לערבים מותר שיהיו ''בתים עם רעפים אדומים וארובה כמו באירופה'' ועליהם אינך פותח את הפה? הקישקוש שלך אינו על רמה ואתה נוהג כפי שנוכחתי כמו סיון, עמיש ויוסלה. אתם מתקשים לענות לסוגיות שבדיון ובורחים תמיד לאותה סיסמה שחוקה שאתה חושב שהיא נוחה לך. תראה בתים עם רעפים אדומים של מתנחלים בת'רבין ליד רהט בניינים יפים ברהט, גם להם גגות אדומים. רעפים אדומים גם בלאקייה לך תמציא משחק של רעפים אדומים. אבל אל תעלה זאת כטענה רצינית בתקווה לתת תימוכים לדיברי השטות שלך. | |||
_new_ |
תקעת להם פאנצ'ר פאנצ'ר | |||
|
|||
כל הכבוד מרמלה. היוסלאים אוהבים תמונות לסירטונים. הפעם, שלא כמו סירטוני היולסה, התמונות מדברות מבעד עצמן וטורפות ליוסלה, שרון ודומיהם את הענבים.... אאאא... הרעפים. | |||
_new_ |
|
|||
אכן אובססיבי. שלוש פעמים 'יוסלה' בשלושה משפטים. | |||
_new_ |
וזאת שגם יוסלה יבין.... | |||
|
|||
ולא יוכל לסובב ולהתכחש כהרגלו.... שכן למד החכם מהזולת גם אם טיפש הוא (הזולת). | |||
_new_ |
|
|||
אך אינך מראה יכולת למידה והתאמה זריזים מספיק, כפי שההצמדות העיקשת שלך למבנה הטקסט של יוסלה, ואפילו למבנה התחבירי שלו (אם גם באופן חקייני משהו) מראים שוב ושוב. כאשר מגיעים לגופן של טענות, ניתן לסכם את עמדתך כהטפה לטרנספר של האוכלוסיה הפלסטינית, היות ובארץ ישראל הינך חפץ, אך בתושביה גס ליבך. העמדה הזאת מוכרת, ואינה ניתנת להגנה (או ליישום). ובכשלון מוכר זה אינך שונה מהטרנספריסטים האחרים שעברו באתר, אריה עירן, וגולדרייך, וברנדשטטר, וכמובן המומחה לצדק, ועוד. ליהודים השפויים שעוד נותרו בארץ נמאס מהיהודים הגזעניים, שונאי האדם, המתחזים ליהודים, אשר תורתם קרדום לחפור בו ואת שם ה' נושאים הם לשווא. לא צריך אדם להיות דתי כדי להבין עד כמה מושחתת היהדות המתנחלת דווקא באספקט היהודי שלה. אין העבריינות והבריונות של הממשלה ושל המתנחלים מתישבים עם שלטון דמוקרטי ועם ערכי היהדות. וכדי לשנות את המציאות בשטחים צריך יותר מאשר שלשול לשוני. אפשר לבנות מדינה בהבל פה, אך צריך לשם כך חזון. מה שהינך מציע, זה רזון, -שלטון של שחיתות יהודית. ועדיין לא קלטת את האמת הפשוטה: ככל שתעיד על עצמך שהחכמת וגדלת [''שכן למד החכם מהזולת גם אם טיפש הוא (הזולת)''] כך יקטן ערכה של החכמה שרכשת. | |||
_new_ |
אל דאגה יוסלה, אינך מגיע לקרסולו של החכם | |||
|
|||
אל דאגה יוסלה, אינך מגיע לקרסול החכם ואינך יכול ללמדו דבר זולת שאני למֵד מיוסלה כיצד מתכווץ השמאלני בדלת אמותיו כאשר הוא מרגיש מאויים ונלחץ מכל עבר. כשעונים ליוסלה דבר דבור על אופניו, הוא מתבלבל וכל אשר הוא יכול להתלונן זה על שהחכם טורח לענות לו בצורה עיקשת וסדורה לכל עניין הזוי שמעלה היוסלה. זה מה שמפריע ליוסלה. הרי יוסלה נוהג הפוך. הוא מעלם מכל עניין, נושא ועובדה שמעלה לפניו החכם, אבל טורח לדחוף לכל דיכפין את דיברי תעמולת האוייב מתובלת בדיברי שיטנה של ''בצלם'', ''שלום עכשיו'' ושאר שמאלנים דפקטיביים. אבל לשיבחו של יוסלה ייאמר שהוא משתמש בהרבה מהטריקים הלשוניים המקוריים והמשעשעים של החכם. אין לחכם כל טענה בעניין זה, שנאמר שהוא מתחיל להשפיע בכתיבתו אפילו על שמאלנים קשיחים כיולסה. אני חוזר וטוען בפעם ה-22 לפני יוסלה שאין החכם דוגל בטרנספר. ויודע יוסלה שהצעתו של החכם לא כוללת כל טרנספר, אלא פשוט שהביטוי הלאומי של ערביי ארץ ישראל המערבית תהיה במדינת פלסטין בירדן ממזרח לקו נהר הירדן. הערבי הטוב חברו של יוסלה יצביע לרשימה פלסטינים שתרוץ בפרלמנט בעמאן, ויוסלה יוכל בביתי לאחר את הערבי הזה לפני ולאחר הצבעתו, שכן הוא לא ייאלץ לחצות את הנהר כדי להצביע. בכל טוען החכם ששני הצדדים ישיגו את מבוקשם בצורה המלאה ביותר, ויפגעו בשני במינימום האפשרי. הערבים והיהודים ימשיכו לחיות את חיי יומם ולילם כרגיל בביתם, אבל אזרחותם הלאומית-מדינית תבוא לידי ביטוי שונה. מבחינת חיי היום יום של הפרט לא יהיו שינויים כלל. מבחינה לאומית תהיה לפלסטינים שלהם בלבד ושם יוכלו לבנות את עמם כרצונם. מה רע בהצעה הזאת שהיא הכי קרובה לתרבות החיים של אנשי המקום? חכם ציון טען שרק אם הפלסטינים לא יקבלו את ההצעה, או שיקבלוה אבל לא ירצו לממשה ויפתחו במלחמה – רק אז תהיה ישראל רשאית לטרנספר את הערבים מזרחה לנהר במהלך המלחמה שתפרוץ. החכם הביא כבר את המודלים של הטרנספרים במאה ה-20 וניכר שליוסלה לא היו תשובות והערות לעניין זה. זהו רק אחד הנושאים שבהם אין ליוסלה תשובה לעניין ולכן הוא חמק ממנה. פופקורן עשה לפורום עבודה איכותית שבה הביא ליוסלה את רשימות הטרנספרים תגובה 119923 ויוסלה כל אשר יכול היה לעשות זה לתקוע בקול תרועה דקה ולא עניינית (יוס: ''העמדה הזאת מוכרת, ואינה ניתנת להגנה או ליישום''). אני מסכים עם יוסלה בעוד דבר, שליהודים השפויים בארץ נמאס מהיהודים הגזעניים שמשתפים פעולה עם הפלסטינים כדי להכרית את הקיום היהודי ועוד נושאים בתורה, ספר שעליו הם יורקים, כקרדום לחפור בה ומעלים את שם ה', שאת קיומו הם מכחישים בכלל, לשווא. המתנחלים בונים את המדינה עוד מטרם קיומה והקמתה כי זו הציונות וחזונה ולא הבריחה והכניעה. אצל היוסלה סיפוח שטחים זה רזון ומסירת שטחים זו השמנה אצל החכם מסירת שטחים זה קלון וסיפוח שטחים זו השלמה. ולסיום, מברך החכם את יוסלה שמנסה ללמדו בהילכות חוכמה. אך ראוי יוסלה שקודם יקדיש את זמנו כדי לברר עם עצמו באיזה מגרש משחקים הוא משחק ולפי איזה כללים והוראות יצרן. | |||
_new_ |
קצת אובססיבי | |||
|
|||
עשרים ושתיים פעמים 'יוסלה'? כרגיל הימין, כמו זיתים דפוקים, מאשים בכל תועבותיו את 'בצלם', את 'שלום עכשיו', את המקלדת, ואת מזג האוויר. ומסתבר שהחכמולוג עדיין 'חכם'. אין חדש תחת השמש. אך אין לנו עניין כה רב בכותב התירוצים המפוצלחים שלמעלה, - הנושא הוא המצב בשטחים, והתועבות שנעשות בשמנו שם יום יום: | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |