פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לע.צופיה, 30/07/08 8:05)
שאלות
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה בדיוק התכוונת בקטע, ''... אך מובנת על רקע המכלול כולו''?

מה משמעות הביטוי כאשר נזכרים באנרכיסטים מימין?
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לשם כך הבאתי את הדוגמה של העבריין החוזר שוב ושוב על עבירתו.
לאחר דיונים שונים בבתי המשפט ,כולל בג''ץ. הוחלט על המיקום המדויק של גדר ההפרדה באזור נעלין.
תושבי נעלין בגיבוי ובעידוד והייתי אומר אפילו בהסתה,של גורמי חוץ,אינם מקבלים את החלטת בג''ץ ומפגינים כמעט כל יום כנגד הקמת הגדר.
הפגנות שלעיתים, ולטעמי,אך ורק בפרובוקציה של גורמים מחוץ לכפר,גולשות לאלימות קשה.
האם מר ספירו תומך בהפגנות כנגד החלטת בג''ץ?
אם כן, פירושו של דבר ששלטון ראוי בעיניו אך ורק כאשר הוא תואם את דעותיו הפוליטיות, אך פסול כשאינו פוסק בהתאם.
המכלול הוא,תמיכה בהפגנות אלימות למען ענין שנפסק סופית משפטית ולהפך לחוקי. במצב כזה לגורמי האכיפה לא נותר אלא להפעיל את כוחם בכדי להפסיק את האלימות ולקיים את החוק אחרת נגרר אחר דרכם של העבריינים (המקרה הזה,מפגיני נעלין)וכל דמפגין-אלים גבר!
לטעמי, אין הבדל עקרוני ורעיוני בין האנרכיסטים משמאל ומימין. שניהם חדורי שנאה עזה לממסד (מאמרו של ספירו שמשווה את מעשי ממשלת ישראל למעשי הנאצים חושפים את השנאה הזו ומבחינה זו אין הבדל בינו לבין הכותב ''צדק'' והכותב ''לוי'') וכל אחד מתרגם בהתאם לכוחו ויכולתו שנאה זו למציאות.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתמונות שראיתי השבוע הטיפול גורמי האכיפה (צה''ל) במפגינים היה אלים למדי. נכון שלא ראיתי את התמונה
כפי שראו וחשו החיילים. לכן צריך להיזהר לפני שמחליטים
אם הבנו את המכלול או לא.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 14:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מה שראית אינו בהכרח תמונה נאמנה (לכאן או לכאן)של ההתרחשויות. השאלה מי צילם את זה ושנית זה ב ט ו ח עבר עריכה.
לכן לעדות זה די מפוקפק אך זה מה יש.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח בכלום אבל כאשר אני רואה קטע בו גוררים אזרח באמצעות השערות שעל ראשו או שאני רואה בהמשך חייל מכה בחורה בגבה זה מעורר את תסכולי.

הפגנות ואלימות זה דבר מתסכל אבל אם זה בא מכיוון רשויות החוק זה עוד יותר מתסכל. אני אומר זאת לפני שבדקתי את ההקשר הרחב. דבר אחד בטוח כאשר הרשות נוהגת אלימות כלפי האזרח הקטן אני מגלה הרבה פחות הבנה ויותר תיסכול.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוחות הבטחון מפעילים כוח סביר ומידתי כנגד האיום של המפגינים האלימים ומפירי החוק.

רשויות האכיפה נכשלות בללכוד את העבריינים ולהעמידם למשפט בהליך מקוצר.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:01)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרירת אדם בשערות ראשו לא נקראת כוח סביר.

רשויות האכיפה לא נכשלות בלכידת עבריינים
בעלי מוטיבציה פוליטית; במקרים רבים לא
מנסים כלל ללכוד אותם. זה נכון מאד גם כאשר
מדובר בעבריינים מבין המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוח סביר הוא כוח נגדי שנדרש להשתלט על המתפרע. כל הכפותים האלה התפרעו, זרקו אבנים ואם היה להם נשק היו גם בחזקת יורים (כמו שכבר ירו בעבר). החיילים והשוטרים מתמודדים תקופות ארוכות עם אלימות מקומית שלא מצולמת ע''י מצלמות שלום עכשיו ובצלם. צילום של מספר דקות בהן מישהו מצידנו מגיב בצורה חריגה, כמה שיהיה הדבר לא ראוי, אינו תמונת האירוע כולו.

אתה צודק שרשויות האכיפה צריכות פשוט לתפוס את עברייני ההפגנות נגד הגדר, וגם את העבריינים מבין המתנחלים. אני הייתי רק מעיר שהלואי והיו תופסים עברייני גדר בקצב שתופסים את העבריינים מבין המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:56)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
גידי לוי נשטיין (שבת, 02/08/2008 שעה 19:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזו פעולה חריגה. המתנחלים תמיד מתפרעים.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתנהג כמו תלמיד חלש ופגוע. הרי אני אמרתי שזו היתה פעולה חריגה מלכתחילה.
אז מה פתאום אתה קופייץ ומגלה לי שגם אתה חושב כך?
מ.ש.ל.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:51)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מומחה בדבר והיפוכו קודם טענת שמדובר בפעולה סבירה
אחר כך בעקבות טענותי תיקנת וטענת שיתכן וזו היתה פעולה
חריגה. אני מהתחלה טענתי שהפעולות הללו אינן סבירות.

התרגלני כבר לטריק הנדוש הזה שלך ששמו בישראל דבר והיפוכו.
_new_ הוספת תגובה



[•] אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 20:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...

פעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים, אם טרם ידעת.

לא תיקנתי דבר בדברי, אתה פשוט או שלא טורח לקרוא לפני שאתה מגיב או שאתה פשוט לא מבין. בכל מקרה, אתה כמו היוסלה שלך (על שני ניקיו) לא מתכוון להתווכח או להתדיין אלא רק להטיף, להשמיץ, לקלל ולהכפיש.

לצערך אתה לא ממש מצליח, לפחות לא נגד החכם ציון.
_new_ הוספת תגובה



אני את שלי אמרתי בתגובה 120440!
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 5:38)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקרים, ההשמצות, וכל שאר טיעוני הגנון שלך לא ישנו זאת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 04/08/2008 שעה 6:25)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שהחכמולוג אינו מצליח להבין
שיוסלה יש רק אחד,

כך גם המושג 'דבר והיפוכו' הוא בגדר
תעלומה עבורו.

הוא קצת מזכיר ליוסלה את אריה עירן שהיה מסיים
את הודעותיו באתר בכל הזדמנות בהכרזות ניצחון
בוסריות. גם הנטיה להיסטריה דומה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, יוסלה
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך ולעמיש יש MA אחד בהסטוריה של רומי העתיקה
או לכל אחד מכם לחוד?
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכם לא אמר שיוסלה הוא שניים,
אלא שיוסלה הוא ניק אחד לבעליו לצד ניק נוסף.
יוסלה הוא רק ניק פסאדה אחת ועם הניק השני יחדיו
הם יוצרים נקניק.
ומכאן שטענת החכם שונה מטענת השווא של יוסלה.

עדיין חכמי השמאל שלנו יוֹסִיוָן לא מצליחים
להבין שפעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים
זה לזה.
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:04)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין מזכיר את אריה עירן.

ההיסטריה,
המילוי הנקניקי של טקסטים,
הכרזות הנצחון המגלומניות,
שפע הדימויים המיניים,

ותיאור גירוש תושבי יהודה
ושומרון הפלסטינים
כפיקניק ביום חג.

ואיך אומרים היהודים:

'אז הוא אומייר שהוא חכם'.
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.לפעמים גם דקדוקית-דקדנטית.אבל מבחינת ההגיון אתה לא משהו.ממש רואים שקשה לך להתרכז בעניני הגיון ואתה לא עקבי.בעניני רוח זה נקרא מצוין וחדשני.גם סיוון מתקשה להרכיב פאזל.זה לא חדש.תמשיך.אל תחשוב שהגיון נחוץ למשהו מלבד לחשב את עלותו של העוף בסופרמרקט.אם החכם מתקיף אותך בהגיון - תגיד לו שזה מתחת לחגורה.פשוט תשים את החגורה על הצואר.זה אולי לא הגיוני - אבל מרשים.
אם לא הייתי חושב שאתה יהודי - הייתי בטוח שאתה כזה.
_new_ הוספת תגובה



מי ניסה להרכיב את הפאזלים שלך?
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:05)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו ביקורות ספרותיות אינך יכול
לחבר בצורה עניינית. כמה עצוב!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש קו משותף ל'טרנספריסטים העליזים' באתר:
הבוז שהם רוחשים למבקרי הספרות והפילוסופים.

כבר אריה עירן דאג להסביר לנו שאין טעם בפילוסופיה
ובספרות, כי הביולוגיה קודמת לכל.

וכבר הדוקטור ברנדשטטר פירסם כאן כתב פלסתר
נגד עמוס עוז - כתב קינאת סופרים 'מגובה' בקלישאות
שיטנה פוליטיות.

עכשיו, לאחר שאיבד את אחיזתו בטיעונים המופרכים
שכל מטרתם ל'הוכיח' שיש לגרש את תושבי ארץ ישראל
הפלסטיניים לעבר הירדן, קם לנו 'גיבור תרבות' חדש,
המסתובב מרעננה ('ספינר') ותוקף את יוסלה במילים:

''כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.''

בינגו! אכן יוסלה מתמקד בעיקר באופן הכתיבה והשיח של המשתתפים
באתר, היות וזה המפתח להבנת מניעיהם ואמצעי בדוק לחשיפת
מבנה הטיעון והדיעות הקדומות (אם ישנן) בבסיס הטיעונים.

עם היהודים בעלי קומפלקס הגטו הרואים בכל
פינה 'אנטישמים' ו'ערבים רוצחים' קשה להתמודד
ברמת התוכן של דבריהם: - מה תענה ליהודי הטוען
בנימה גזענית מובהקת, כדוגמת עירן בזמנו, ש'הערבים
רוצחים', או מה תענה ליהודי המכנה עצמו משום מה 'צדק'
הטוען שכל אנשי השמאל הם 'אנטישמים'?

אפילו זה המגדיר עצמו כ'חכם' אינו חורג כלל מהמסה
הקריטית של יהודים התומכים בגניבה ובעושק הממוסדים של
רכוש פלסטיני בשטחים. והמפתח לחשיפת המבנה הרעוע
של כל הטיעונים והתירוצים להמשך הכיבוש אינו ברמה
ה'תוכנית' של התגובות - היות ושם ההגיון מצטמצם,
גם אצל שאינם דתיים, ל-'אלוהים נתן לנו את ארץ ישראל'.

לכן נותר ליוסלה רק אפיק תגובה אחד: ביקורת סגנון הכתיבה
וממנו, ביקורת מבנה הטיעון (השניים קשורים קשר בל יינתק).
והבחירה במה שהמסובב מכנה 'ביקורת ספרות' הוכיחה את
עצמה כמכשיר רב עוצמה, היות וביקורת אופן הכתיבה עוקפת
את המכשיר העיקרי של מכחישי הכיבוש 'אנשי העובדות' של
הימין המשיחי אשר מפרקים למוות כל שאלה מוסרית, כולל שאלת
הכיבוש, באמצעות גיבוב עובדות רלוונטיות ולא רלוונטיות.

הקריטריון היחידי שנותר לבדיקת התקפות של הטענות השונות
התומכות בפשעי הכיבוש הישראלי, נמצא דווקא בניתוח אופני
הכתיבה השונים של הטוענים טענות אלה. והסיבה לכך פשוטה:
השפה היא החלק העיקרי של הטבע האנושי שאינו נותן עצמו בקלות
לזיהום או לעיוות. כל עיוות בשימוש בשפה מורה על עיוות או
סטייה מדרך ההגיון הפנימי בטיעון עבורו עיוות השפה נוצר. לכן
קשה מאד לטעון למשל שגניבת אדמות היא מעשה אצילי, מבלי לשבש
לחלוטין, לא רק את הקוד המוסרי היהודי, אלא את השפה עצמה.

'ספינר' במובן הזה אינו תורם מאומה לדיון, היות והמודעות שלו למצב
הטקסט עצמו מינימלית. זה המכנה עצמו 'חכם' למשל מודע יותר
לדגם הטקסטואלי, אך כל שביכולתו לעשות בתגובה למציאות הכיבוש
(ובתגובה ליוסלה) מסתכם בתגובות חקייניות בצורה ובתוכן לתגובות
של יוסלה, תוך היפוך כל משפט ומשפט - עבודה סיזיפית לכל הדיעות.

כאשר זה מגיע לעניין בו אנו דנים השכם והערב באתר - מציאות החיים
בישראל ובשטחים והאפשרות למציאת פתרון מדיני למצב - הטקסטים
של מכחישי הכיבוש הרבים והמגוונים שבכאן לא רק שאינם משכנעים
אלא נחשפים שוב ושוב במערומיהם ובהיעדר מבנה טיעון יציב.
והמכשיר העיקרי לחשיפת המופרכות של העמדה הבלתי מוסרית בעליל
של תומכי נפולת ההתנחלויות הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של
יוסלה.

תחי השפה,
תחי הספרות,
תחי הפילוסופיה!
_new_ הוספת תגובה



תיקון
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הסדר הטוב,

במקום,
''והמכשיר העיקרי...הוא דווקא 'ביקורת
הספרות' של יוסלה'',

צריך להיות,
''והמכשיר העיקרי... היא 'ביקורת הספרות...''
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 2:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסף, אינני בטוח שאתה צודק, שכן –

''המכשיר העיקרי.....הוא ביקורת''

מקיים להבנתי תחביר עברי נכון ביחס למשפט –

''המכשיר העיקרי..... היא ביקורת''

לשון אחר: ''הנושא הוא הביקורת'' ולאו דווקא ''הנושא היא הביקורת''. החיבור (Kuplung) – עד כמה שידיעתי המחלידה מעלה מנבכי זכרוני – מחוייב לצדה הראשון של המשוואה בעברית;
דוגמא נוספת: ''היצירה.... היא עונש לציבור'', ולאו דווקא ''היצירה.... הוא עונש לציבור''.

אגב, גם במקרה של משפט משני, היינו Nebensatz – המשוואה תתאים במין ובמספר לנושא שמצוי במשפט המרכזי.

במידה ולהבנתך אני טועה באבחנה זו, אנא הסבר לי מדוע.
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק (או התיקון לתיקון)
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:26)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שטעיתי בתיקון.
אמרתי לעצמי ש'ביקורת' היא הנושא של המשפט,
ולכן 'הביקורת היא המכשיר העיקרי'.

אך היות ונושא המשפט הוא 'המכשיר העיקרי',
צ''ל 'המכשיר העיקרי... הוא ביקורת הספרות.'

ותודה לשמעון מנדס.
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) + עוד תיקון
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותודה לאלכסנדר מאן כמובן.

הסטריאו של יוסלה עבד בזמן
האחרון שעות נוספות,
ו'מאן' ו'מנדס' התבלבלו.
_new_ הוספת תגובה



אוקיי יוסי
אמנטל (יום שני, 11/08/2008 שעה 21:50)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחי השפה,
תחי הספרות,
תחי הפילוסופיה!

אבל מה זה קשור אליך?
מה יתרונך על הימנמנים?
_new_ הוספת תגובה



כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו
ספינר (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 21:16)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא התכוונתי לומר שיש לו נפש.אבל כשאתה מביא דברים עם מקורות ונספחים וארגומנטציה לפני דבילים - הם בכלל לא מתייחסים לזה.הם מחפשים את הרווחים שבין השינים וכל מטרתם להפיץ ריח רע.מה שצריך לעשות זה לקחת מברשת עם משחת שינים ולהבריש.
כמו כן, כשאתה מביא ארגומנטציה ערוכה ומסודרת בויכוח איתו אנשים עלולים לחשוב שהוא בעצם מבין את הענין כמוך והוא בעצם ברמה של הענין המדובר והם מתחילים לייחס לו חשיבות.באידיש יש ביטוי,''אתה מדבר איתו - אתה עושה אותו חכם.''
אם תשאל אחד כמו יוסלה ,אפילו שהוא יוסלה לפעמים,אם הוא מוכן להודות בכך בינו לבין עצמו - מה אתה בעצם מציע? הוא לא יענה לך על שאלה ישירה כזאת כי אין לו תשובה, כי גם הוא אינו מאמין בעצם בצד הערבי והכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.הוא גם לעולם לא יודה כי לפי שיטתו גם הוא מוסרי בעיני הערבים בדיוק כמו כל מתנחל ממוצע,וכי בעיניהם הוא מוסרי ובעל חשיבות כמו חרא של יונים שנפל על הכביש ולא על השדה כדי לזבלו.
אין מה לעשות עם אנשים כאלה.זה אבוד.כל מה שהוא יענה לך בתשובה - והוא עושה זאת חזור ועשה מאז נתקלתי בו לראשונה - הוא יחכה שאתה תאמר מה לדעתך הפתרון ואז הוא יתקוף אותך ויצעק שאתה לא מוסרי בעיניו ובעיני הערבים.(הוא כן,אתה מבין)
מה יש לו להציע? כן יש לו הרבה להציע והוא אומר את זה חזור ואמור: שאתה תציע!
אני מתנצל אם פגעתי בך.אנא המשך מפה,בבקשה.
_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי אתה אפס בהתמודדות
דוד סיון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:07)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום להתמודד אתה לא מפסיק
לנסות לפגוע ברמה האישית.

לפני שאתה מקשקש על דבילים
כדאי לך להסתכל בראי...
_new_ הוספת תגובה



סיוון בועט ברגליו הפעוטות
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הילדים שלי כשהיו קטנים נהגו לתת לי מכות מתחת לשולחן אם נראה להם ששתיתי יותר מדי כאשר התארחנו.זה נחמד,אבל זה לא הפך אותם למפרנסים של המשפחה...
_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות
דוד סיון (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 19:33)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו מתמודדים על מה?
לא ידעתי
אני גם ככה אפס.בלי שתאמר לי.גם אברהם אבינו היה עפר ואפר.תיכנס פעם למיקווה ותרגיש כמה אתה מבוטל
תלמידי חכמים בדורות הקודמים נקראו בטלנים.האבא של הסבא שלי היה כזה.היו לו מאות חסידים.
אז עכשיו, אולי אתה יודע על מה ההתמודדות? ועם מי?
אני שוב מרגיש את הבעיטות הקטנות מתחת לשולחן.
_new_ הוספת תגובה



כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו
חכם ציון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:13)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק ביותר, וכמובן שלא היתה לי כל סיבה להיפגע מדבריך. נהפוך הוא, אני חושב עליו פחות או יותר מה שאתה חושב, אבל אני תמים פחות.

אני דווקא נהנה להשיב ליוסלה, על אף שאני יודע על מגבלותיו לענות בצורה סדורה, אחראית ותבונית. הוא פשוט, כמו ידידיו השמאלנים בפורום, מבינים שההגיות והאמת נטשו אותם.
אלא שלדעתי הם מאמינים במה שהם אומרים, כמו ילד קטן שמשקר במצח נחושה ובהכרה מלאה, ועוד חושבים שהם צודקים, למרות המציאות שטופחת על פניהם. הם מתהדרים בלימודי היסטוריה של רומי וקצת פילוסופיה למתחילים וחושבים שהם תפסו את העולם בביצים, ועוד מתיימרים לדבר בשם ''הפילוסופים'' וה''סופרים'' (לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר). לשמאלנים יש ''אג'נדה'' כמו שלנו יש את התנ''ך, הציונות, התקומה. אני בהחלט מבין את הברוך שהם מכניסים את עצמם לתוכו, אבל אני דווקא נהנה לחבוט בהם בכלי ההגיון והמציאות ומתחזק בדעתי שהם טועים בגדול ושדרכי צודקת, בעיקר כשהם בורחים מדיון בנושאי ליבה של הסכסוך. הם חשודים באי ידיעת ידידיהם הפלסטינים ויותר מכך באי ידיעת הציונות ופישרה.
_new_ הוספת תגובה



אכן הגיע הזמן לפנות את ההתנחלויות
יוסלה  (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 7:00)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'סביבון' מה הוא אומר?
''הכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים
לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.''

'חכם' מה הוא אומר?
''לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה
מממנות להם את אלימותם על הגדר.''

משיח הכאילו-אינטלקטואלים הזה
קשה ללמוד משהו אמיתי, לבד מהעובדה
שיש להם עניין משותף בגירוש
תושבי ארץ ישראל הפלסטינים.

וכבר אמר רבי אליעזר:
''לא לחינם הלך זרזיר וישב אצל עורב אלא מפני
שהוא מינו'' (בבלי, בבא קמא צב ע''ב)
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הם מבינים שם?
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:11)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה משנה להשתמש בנשק שלנו נגדנו. הוא שקול לחייל שנשבה ומשחק עם עצמו משחקי מלחמה. למזלו, הוא אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה על שהגדיל את ידיו ואת רגליו ככלים לקידום הטרור של שותפי דרכו לשלום.

חלקו של יוסלה ביהדות הוא כחלקם של הכמרים - לצטט את מה שהם חושבים שטוב לעצמם ואת היתר לקפל ולזרוק לפח, לדרוך ולירוק ויש המרבים ואומרים גם לרצוח את היהודים. ראה את חיבוק החגב שלהם עם הפיליסטינים, סינדרום הפיליסטינין.
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
צדק (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:25)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכמרים לא מבינים שום דבר.
עבורם כל טקסט נראה אותו דבר.

איך כמרים הרגילים לקרוא טקסטים נוצריים מגוחכים,
יכולים להבין את שיא המחשבה האנושית?
זה כמו איש המערות המעיין בספר פיזיקה...
_new_ הוספת תגובה



וכי לא כתוב: חוכמה בגויים, תאמין?
מיכאל שרון (שבת, 09/08/2008 שעה 14:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמרים חכמים, ויש גם ערמומיים, בעלי אמביציית כוח ורעים. פגשתי כומר כזה, הדומה כשתי טיפות מים למעביד נוכל שפעם עבדתי אצלו. טיפוסי אנשים דומים זה לזה, ואני מתכוון לקאוקזים - אנשים ''לבנים'' בניגוד לצהובי עור או שחורים - הרי קיים גיוון בסוגים אנושיים. יש ''מארגנים'' -בעלי חלוקת קשב גבוהה, ויש לא מארגנים. רק שכומר בינוני, שאתה כאדם מבריק הגבוה בחלוקת קשב מאפיל עליו, יגייס לשיקום הערכתו העצמית את האנטישמיות אותה הוא מכיר, לשכנע עצמו ואחרים שהוא בכל זאת עולה עליך מבחינות חשובות. ואילו לרשותך למטרות הדרה והנמכת האחר, האנטישמיות אינה קיימת. אך קיימים לרשותך סוגים אחרים של סטיגמות מוכנות, להנמכת והדרת האחר. ככה זה עם בני אדם...

נכון שלא תמיד כמרים זה החומר האנושי הכי טוב, אנשים מוצלחים ילכו למדע, מקצועות חופשיים או לעסקים ולא יקבלו עליהם נדר התנזרות ממין.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:55)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן דין יוסלה כדין כל הגויים האנטישמים.
זו חוכמה כה עמוקה, עד שרק בירא עמיקתא
נמוכה ממנה. לך אל ה'חכם' סביבון עצל,
ולמד ממנו איך לא לומר מאומה בהרבה
מהומה:

''למזלו, הוא [יוסלה] אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה...''

זה ממש פוגע. יוסלה אינו יורד
לסוף דעת התבונה היהודית,
אך מלומדינו השניים,
מסובבנו מימים והטרנספריסט המתנצל,
שניהם פאר המוסר היהודי העכשווי - נופחי
הרוח הגבית ב'מפעל' הגניבה של ההתנחלויות,
- להם נהירה התבונה היהודית, כי הרי יהודים כשרים
הם בעיני עצמם. אך זו, ידידי, בדיוק 'תבונה'
מסוג אותה ה'חכמה' שה'חכם' מייחס לעצמו.

החכמה אינה נחלתם של הדיוטות
המנכסים לעצמם כינויי האדרה.
וכדי להאיר את עיני הקוראים החפצים
בהעשרת סוף שבוע משמים, הנה ידיעה
שהתקבלה בסוף שנה שעברה - להזכירכם
שנושא המאמר הוא המצב בשטחים
[קטע מידיעה באתר בצלם]:

''בסוף שנת 2007, סגרה ישראל את מעברי ג'בע וחוסאן למעבר פועלים. מאז, נאלצים אלפי פועלים פלסטינים בעלי היתרי כניסה העובדים בישראל לבלות את מחצית הלילה במעברים. זאת כיוון שהם מורשים להיכנס דרך שלושה מעברים בלבד, בהם משתרכים תורים ארוכים: מחסום תרקומיא, מחסום 300, מצפון לבית לחם, ומעבר סנסנה, בדרומה של הגדה.''
_new_ הוספת תגובה



יוסלה שופך סירטוניו לשווא
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:21)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכי מה הואיל לך הסרטון הזה?
אנחנו יודעים שהפיליסטינים ברובם
תומכי טרור וחלק גדול מהם גם עוסקים
בטרור. הרי לכבודם הוקמו המחסומים,
והללו הצילו, למצילת לבבו, הרבה יהודים
ממיתת שלום שווא.

אבל יוסלה רוצה לתת להם עוד נשק ועוד מדינה.
_new_ הוספת תגובה



מודל לחיקוי
ספינר (שבת, 09/08/2008 שעה 22:50)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסופו של דבר כל המשקע הנוצר מהרתיחה היומיומית של חיינו
הוא דבר אחד - מי הם המודלים לחיקוי של ימי ילדותנו.
שלך - עראפאת ואבנרי
שלי - הרבי מולבאביץ
ולפיכך ,כל מה שאמרת ועוד תאמר מתנקז לזה המקום.
אולי תתנער?
_new_ הוספת תגובה



ויוסלה מה הוא אומר?
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:29)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגידו אתם !
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרירת אדם בשערות או הכאת אדם במוט היא כוח סביר אם אותו אדם הפעיל לפני כן כוח כנגד כוחות הבטחון.

אני מקווה שתרסנו את הפלסטינים בהפגנות שלכם כדי שהן לא יעלו כל ערב במסכי הטלויזיה שלנו. אני רוצה שהמדינה תגמור את פרוייקט הגדר הכושל והשערורייתי שלה כמה שיותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לדעתך קבוצה שלמה (תושבי הכפר במקרה זה) צריכה לוותר כאשר בית משפט מאשר חסר צדק?
אני מבין שיחיד - שמגבל מאד בראיית המציאות הכללית סביבו - צריך לקבל על עצמו את הדין בדרך כלל, אבל כאשר קבוצה שלמה (נעלין, ובמקביל אליהם עוד עשרות כפרים אחרים) חשה שהיא מקופחת, שבית המשפט נגוע פוליטית (וזה טבעי וכנראה גם נכון - ככלות הכל, זהו בית המשפט העליון של הכובשים), שהמאבק הקרקעי הזה אינו אלא חוליה קטנה בשרשרת מאבקים דומים בעשרות השנים האחרונות, ש''קויתי למשפט והנה משפח'' וש''שרייך סוררים, וחברי גנבים--כולו אוהב שוחד, ורודף שלמונים; יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם'' - איזו ברירה יש להם חוץ מהפגנות אלימות מתמשכות?

האשמת את ספירו בחסר עקביות, אבל לא נראה לי שלדעת מר ספירו השלטון הנוכחי _ראוי_, גם אם לעתים פסיקת בג''ץ מתיישבת עם הצדק (לדעת ספירו).
ספירו תומך בהשבת הצדק (לדעתו) על כנו בכל דרך - שקטה (בג''ץ) עד כמה שאפשר, ואלימה יותר במקרים שהשקטה לא נשאה פרי.

האם אתה מאושר מהתנהלות כל הממסדים שאתה בא איתם במגע?
ממסד הוא צרך, אבל לא ערך. בטח לא הרכב מסוים של הממסד הזה.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:16)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תושבי יו''ש הערבים יכולים להחליט,הן כיחידים, הן כקבוצות והן כגוש אחד שהם מקבלים את מרות החוק הישראלי שהבג''ץ הוא אחד מיסודותיו ,או שהם מתבדלים מהחוק הישראלי ופונים לדרכים אחרות,כנראה אלימות ברמה זו או אחרת.
צדק זה ענין אישי, מדינתי,לאומי וגיאוגרפי. לכן אם החלטת לשייך את עצמך לחוק הישרלי פסיקת בתי המשפט הישראלים זה הצדק!
בית המשפט אינו נגוע פוליטית. מי שדעתו אינה נוחה מפסיקותיו נגוע פוליטית. אתה פשוט הופך את היוצרות או מתמימות או מערמומיות,אך בכל מקרה-בית המשפט א י נ ו נגוע פוליטית!
אם אותה קבוצה, נניח אנשי נעלין ,בחרו בדרכים אלימות, אין להם מה להלין על תגובת השלטונות.
לא האשמתי את ספירו בחוסר עקביות-נהפוך הוא. הוא עקבי מאוד בהתיחסותו לבג''ץ. אם הפסיקה מתאימה הוא מעלה אותו על נס,אם לא הוא מתעלם ממנו.
לאור ציפיותי מהממסדים- בדרך כלל התיחסותם משביעה את רצוני.
ממסד הוא הראי שבו משתקף בעיניך הצלחתך בחיים עם כל המורכבויות האישיות,משפחתיות,עדתיות וגיאוגרפיות.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז לדעתך בית משפט פשוט א י נ ו יכול להיות טועה או מעוות דין? הוא _מגדיר_ את הצדק?
טוב. זה סוג של פילוסופיה של המוסר.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שצריכים לאכוף את החוק על מתפרעי נעלין.
ומעבר לכך, אני מצפה ששמות המשת''פים הישראלים והזרים יפורסמו בעמודי החדשות כמו ששמות אנסים אנסים מבני ברק מתפרסמים בעיתונים. אני מצפה שגם החברה הישראלית תיקח חלק פעיל בויכוח על הנעלין.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 21:52)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולל את פרסום שמות מפגיני נעלין מפני זכות הציבור לא לדעת. פרסום שמות יכול להוביל למעשה אלימות כנגדם ע''י גורמי ימין קיצוניים. במקרה זה החוק תפקידו להגן עליהם.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:55)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד צימר, זכות הציבור לדעת קודמת, ולו גם מפני שאין סכנה מיידית וסבירה לשלום המפגינים. לא שאני כל כך דואג לשלומם, אבל גם הם לא כל כך. עוהדה שהם פוגמים בהקמת הגדר ושלומם בסכנה. מעבר לכך, אצל הקומנדו של הימין הימני הם רשומים, ידועים ומסומנים וכל פרסום נוסף לא ישנה דבר. הימין לא מטריד את עצמו באספסוף בוהה, תוהה וטועה הזה, אלא שם יעדו להשפעה על הציפור הרחב השפוי.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 22:09)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה החוק צריך להגן על אנשי השלום שכל רצונם להביא שלום. צריך לתת להם את ההחלטה אם להיחשף אויך.
_new_ הוספת תגובה



''אנשי השלום'' = רוצחים וסייעני טרור.
צדק (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 7:33)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



  משפט ומוסר  (פופפקורן)
  משפט ומוסר  (דוד סיון)
  משפט ומוסר  (צימרשטיין דוד)
  משפט ומוסר  (חכם ציון)
  משפט ומוסר  (פופפקורן)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי