|
[•] קצת צניעות לא תזיק | |||
|
|||
אריה עירן מרגיש שהוא יכול לדבר חופשי על אורי אבנרי. הוא הרי מכיר אותו. אך ההשוואה בין אבנרי לעירן עושה צמרמורת. אבנרי שהוכיח עצמו כאיש רוח, כסופר וכעיתונאי, וכפוליטיקאי ומדינאי במשך שנים רבות, פעל למען השלום וצמצום העויינות בין ישראלים לפלסטינים אולי יותר מכל ישראלי אחר. ודווקא ההיכרות שלו את הסיאוב המערכתי שהכיבוש המתמשך גורם לישראל נותנת לו כוחות של נער צעיר כדי להלחם במשנה תוקף למען השגת שלום במזרח התיכון. אך אצל עירן כל הביוגרפיה המפוארת הזאת והתקווה שהיא מבטאת נופלים על אוזניים ערלות, כי עירן, בניגוד לאבנרי, הוא איש בעל דעות קדומות, או בשפת בני-אנוש... ועירן שונא לא רק את ה'ערבים' כלשונו, אלא חלק גדול מעם ישראל וחלקים גדולים משאר בני האדם, כאשר הקריטריון העיקרי הוא ההשתייכות למחנה המצומצם של הגזענים היהודים שאינם מתביישים לחגוג בכל פעם שצה''ל הורג עוד מספר ילדים ('ערבים') בעזה. המשוואה של עירן פשוטה להחריד: פחות ילדים פלסטינים, יותר מקום לילדים יהודיים שעדיין לא נולדו. המתכונת היא זו של טיהור אתני לכל דבר. אך שנאתו של עירן לאבנרי עמוקה יותר, כי אבנרי מייצג את כל הכשלונות של עירן. עירן בעצמו מעיד על דרך החתחתים שעבר בחייו: אכזבות בפוליטיקה ואכזבות בעסקים: ''אני הייתי עם אבנרי בהרבה שנים קשות . נפגעתי בפרנסתי . פרשתי מעשיה פוליטית וחזרתי דרך מפם . שוב נפגעה פרנסתי . אני ריגשית איש שמאל אבל ... מעט לפני רצח רבין נבנה אצלי ידע שלא היה קודם . ידע שלפחות חלק ממנו לא היה ידוע לרבים . בחלוף הזמן נוספו לזה רבדים נוספים . רובם בתחום הביולוגי . זה עם נושאים נוספים יצר אצלי מהפך . המהפך הוא ששכלית אני איש ימין . כלל לא בטוח שהימין מקבל את מה שאני רואה בעתיד ליהודים ולעולם . כך יוצא שאני שמאל ברגש וימין בלוגיקה.'' מה שמדהים זה שהדברים שעירן כותב על אבנרי מעידים יותר מכל על השנאה והבוז שלו לכל מי שפועל למען השלום באיזורנו. נראה שלעירן ממש חורה שיש מי שמקריבים חייהם ופרנסתם למען השגת שלום באיזור, ומותירים אותו, את עירן, מאחור, במי-האפסיים של דיעותיו הקדומות ושנאתו לבני-אדם קצת יותר מפותחים (את שנאתו לפילוסופים ולסופרים טרח עירן לפרט פירוט רב). | |||
_new_ |
קצת צניעות לא תזיק | |||
|
|||
אתה קורא ומעתיק , אך להבין אינך מבין . אני סבור שהשלום הוא דבר נהדר . הלואי והיה שלום לישראל . לצערי הרב אני מבין ששלום לא יהיה , אולי חומר מזוייף דמוי שלום . אולי יתפתו מנהיגי ישראל להסכמים כאלה ואחרים עם שכנינו . הסכמים שיקרבו אלינו אסונות חדשים . דיעות קדומות יש לך ולסופרים , לאבנרי שאני מכיר ולדומים לו . האמונה שלהם ושלך בשלום היא דיעה קדומה . אין לה בסיס של אמת . זה רגש שמנחה אתכם ולא חשיבה . ובעינין החשיבה - ברגע שגילית שאני מעמיד אותך ודיעותך בנושא המוסר בפני טיעונים שאתה לא מסוגל לסתור נסוגות מיד . סוללה של פילוסופים באינטרנט לא הצליחה להראות שאני טועה לוגית . בעינין השינאה . טעות בידך . אני לא שונא , לא יהודים ולא ערבים ואפילו לא גרמנים . זה פשוט סוג של רגש שלא מקנן אצלי . יחסי לערבים הוא היחס שיש לי לדלת סגורה . היא מפריעה לי להכנס למחוז חפצי .אין כאן עניין לשנאה . אני כותב את זה למרות שברור לי שאתה לא מבין וזה לא יקדם את הנושא בכלום . | |||
_new_ |
אריה, אתה זה שעבד איזה זמן עם יאיר צבן? | |||
|
|||
הכרת את מיקי רזון בשנת 88 89? הייתי חברה. זה אתה שסיפרת איך צבן ישב בשרותים ועוד פרטים עסיסיים, והתגלגלנו מצחוק? אם זה עתה, וואללה. באמת יש נבלות שיקחו את זמנך וכישרונך, אם אתה בעל רעיונות אך חסר הון עצמי, ובסוף ישלחו אותך ללא כלום, תוך קובלנות בדים מיומנות על אישיותך וכמה קשה לעבוד איתך. העניין הוא שהשיטה הזאת עובדת נהדר, ולמה שיזנחו את השימוש בה? יש מי שעובד ויש מי שלאחר שכבר צבר מעמד, קוצר את הרווחים על חשבונו, וגם מפטיר למקורביו כצידוק ''זה העולם'', סה לה וי. ובישראל ללא הון עצמי או מערכת קשרים תמצא עצמך בלי תחתונים. דומני שבאותה תקופה עבדת עם גאנדי, לפחות באופן אישי דומני שהוא היה די הגון. אז אתה כיום צריך להיות בן ששים וכמה. מיקי היתה מחוננת, ומטבע הדברים מקורבת לשמאל הציוני, ואני אז קרוב לר''ץ כפי שנקראה אז. כבר אז החל להצטייר ה-rip off שמכינים לי כתמורה לעבודת מחקר נירחבת בעבודה מסביב לשעון שנים, ומסירת שנותי הטובות ביותר לכאלה שהובררו כחלאות אנוש (מגיל 30 עד 45 כשהייתי בשיא יכולתי) , וקליקת מנוולים אקדמיים בעלי מהלכין במערכת כזו או אחרת.. | |||
_new_ |
אם אינך יכול לחוש שנאה, אתה פוגע באלה שעוזרים לך | |||
|
|||
ומחזק את אויביך. רגש השנאה אצלך עבר אינהיביצייה ולכן אינך יכול לחוש שנאה. אך רכיב הפעולה של רגש זה, פעיל אצלך (כל רגש מורכב מ-3 רכיבים: הגירוי שמעורר אותו, הטון הרגשי ורכיב הפעולה של הרגש. רגש השנאה התפתח כרגשות אחרים באבולוציה, ומטרתו להביא את הארוגניזם לניטרול היצור המפריע לקיומו - להרגו, לפצעו או לנטרלו בדרך אחרת). רכיב הפעולה של רגש האהבה למשל, הוא לחזק בעל ברית פוטנציאלי. אם הילדותך דיכאו אותך מעט והיתה לך הערכה עצמית נמוכה אז, ולא איפשרו לך לבטא שינאה כלפי מי שדיכא או הירביץ לך (עוררו אצלך אימה והענישו אותך על ביטוי רגש זה) רגש השנאה יעבור אינהיביצייה, ולכן פרדוקסאלית דווקא יהיה פעיל בשליטה על התנהגותך, ובההפעלת התנהגות פוגעניתשל שנאה כלפי אובייקטים ההפוכים לאובייקטים המקוריים - לא כלפי הפוגעים ומפריעים לך אלא כלפי העוזרים לך. החומר הזה נמצא בעבודה חלוצית שלי משנת 1979 בארה''ב, קליפורנייה, שהישפיעה על פיתוח הנושא של אינטליגנצייה רגשית ועל המחקרים באונ' ייל בנושא, אך שמי לא הוזכר, ויש לי כאן איזה עניין עם ספריית הקונגרס, אליה שלחתי זאת לקופירייטס בינואר 1980 אם זה אתה, אני זוכר אותך כאדם אנרגטי וגם חבר'מן די נילבב, אך קצת חששתי ממך, היתה לי אז תחושה שהמערכת עושה שימוש כלפי באנשי ימין קיצוני, חלקם באקדמייה, שמציגים אותי כ''בוגד'' או ''אנטישמי'' וגם כ''חולה נפש'' או מישהו ש''יש לסגור אותו'' -''מה, הוא עוד לא סגור''? וזאת למטרת ניכוס ענק של עבודתי, שהרי ''לאנטי יהודי מותר לעשות כל דבר''... | |||
_new_ |
אין לי משוג על מה ועל מי אתה מדבר . | |||
|
|||
החלטת שאנחנו מכירים . אני לא זוכר אותך כנראה כי אני סנילי . החלטת שעבדתי עם גנדי , אין לי מושג למה . החלטת שפגשתי את צבן בשרותים . זה פשוט חומר פנטסטי לפסיכיאטר . אני יכול רק לחייך כי זה לא מספיק כדי שאצחק . | |||
_new_ |
לא ''החלטתי'' שזה אתה. שאלתי אם זה אתה | |||
|
|||
_new_ |
את מיכל רזון, אז בת 24 בערך, הכרת? | |||
|
|||
_new_ |
את מיכל רזון, אז בת 24 בערך, הכרת? לא . גם לא את מיכל שמנמון . | |||
|
|||
_new_ |
העבר לא משנה הרבה. מה שכתבתי על שנאה מודחקת אולי לא חל לגביך | |||
|
|||
שכן אולי הבעת עמדה מסויימת, שהינה קוגניטיבית, ולא נתת דיווח ממשי על התנסויותיך הרגשיות. שהרי איש ימין למשל יכול לאמץ עמדה של פוגענות כלפי לאום מסויים כגון ערבים, ואם זאת, באופן אישי וקיומי להיות איש ידידותי, חם ונעים ומיטיב אפילו, בפגישה אישית עם ערבי, כגון המוסכניק שלו (אך עם זאת, להפטיר ליהודי אחר באותו מוסך ערבי, ''שכל הערבים ימותו''...), אלא שכתבת כאן ש''אינך חש שנאה'' http://www.faz.co.il/reply?id=4797&rep=113542&am... (בעינין השינאה . טעות בידך . אני לא שונא , לא יהודים ולא ערבים ואפילו לא גרמנים . **זה פשוט סוג של רגש שלא מקנן אצלי**) ביטוי זה ''זה סוג של רגש שלא מקנן אצלי'' נראה לי קולע בדיוק לרגש שעבר אינהיביציה. אין emotive tone התחושה הרגשית של הרגש המסויים - אין מתנסים בה, אך מתנהגים את ההתנהגות אליה דוחף הרגש המודחק, ועוד באופן אוטומטי, נכפה, שאינו מלווה בקשב, ובאופן רקורסיבי, חוזר ונשנה, וכלפי אובייקט ההפוך בסוגו לאובייקט המקורי שמפעיל את הרגש הזה. | |||
_new_ |
העבר לא משנה הרבה. מה שכתבתי על שנאה מודחקת אולי לא חל לגביך | |||
|
|||
אני לא שונא כי אין לי סיבה לשנוא . הערבים לא עשו לי שום דבר רע . גם לא המוסכניק הערבי שתיקן לי את האוטו . הערבים מפריעים לי לממש את מדינת ישראל על כל ארץ ישראל המנדטורית . זו השקפה מדינית ואין בה שינאה . אני גם לא הולך למגרשי הכדורגל לצעוק ''מוות לערבים'' . אם זה יקרה פעם זה יהיה מתוך חישובי תועלת פוליטיים . אני גם לא שונא גרמנים . אמנם הם רצחו חלק גדול מהמשפחה שלי , אבל זה קרה כשהייתי פיצפון והיחס שלי הוא רק לתצלומים ישנים ודהויים . אתה יכול להמשיך ולנתח את האופי והאישיות שלי , זה מענין לקרא . אתה גם יכול לבצע ניתוח גרפולוגי של כתב ידי מתוך ההדפסה בפורום . אנא המשך . | |||
_new_ |
אם אתה הוא זה, אירגנת אז בשביל גאנדי את כל החומר, רשומות פעילים | |||
|
|||
ודומני שניסחת גם אסטרטגיות וקווי פעילות פוליטית. עבודה גדולה ומקיפה מאד. דומני שעשית משהו דומה עבור יאיר צבן כמה זמן לפני כן, אך הם ''סילקו'' אותך מטעמים שלא היו ברורים לי, או שלא הבהרת; ולא חסכת מטבע הדברים את חיצי לעגך מהם, כולל תאור צבן היושב במשרדי המפלגה בחדר השרותים, כשהדלת פתוחה, ותאורים עסיסיים וריחניים בנושא. באותו זמן דומה שגם במולדת החלו לפגוע במעמדך, לחתור תחתך במגמה ''לסלקך'' או משהו דומה. הדבר שתמהתי עליו הוא שהשתעשעת לפנינו ברעיון לבוא - אתה עצמך, במקום גאנדי כראש המפלגה לא פחות ולא יותר, והרי אתה אדם לא מוכר ולא דמות ציבורית ידועה. הערתי למיקי אז, כי כנראה השתן עלה למישהו לראש, או שכנראה כל כך החמיאו לך חברים בשיחות בטלות, עד שסברת שתחושת עוצמתך הסובייקטיבית (כנראה אתה אדם מוכשר עם יכולת עבודה רבה, וגם בעל הצגה מבריקה של נושאים שונים, קצת בנוסח שיחות ליד הבר בפאבים) מספקת לעמוד בראש המפלגה ושאתה גדול מגאנדי בהרבה (דבר שאולי במובנים מסויימים היה בו אמת, שהרי היית איש מחשבה ואירגון, ולא גנראל ופוליטרוק בפלמ''ח. אבל לי אז לא נראה ראלי, כיצד איש לא מוכר ובלי אישיות חריזמתית, אלא לכל היותר ''חברמ'ן'' בעל אימרות מחץ, יכול לעמוד בראש מפלגה בישראל, כנראה הן השתכרת מעצמך, ואולי גם נידחקת לפתרונות נואשים משום שהחלו לדחוק את רגלך שם - זה לעיתים גורלם של אנשים שפורצים כמטאור בלי שיש להם מעמד מוכר וסולידי - מייד מתאגדים נגדם המון אנשים ''מסורים'' דרג ג' ו-ז'. | |||
_new_ |
אם אתה הוא זה, אירגנת אז בשביל גאנדי את כל החומר, רשומות פעילים | |||
|
|||
מתוק שלי ,אתה טועה ומבולבל . לא הכנתי לגנדי ולא לצבן שום תוכניות . מוזר לי בכלל שאתה מניח את גנדי ואת צבן יחד . אין לי שום קשר לדמות הדימיונית שאתה מיחס לי . אבל אני מאד נהנה לקרוא שמישהו מיחס לי יכולות נפלאות שכאלה . חברמן וליד הבאר בפאב . אם אני אספר לחברים שלי על המאמר שלך כולם יצחקו . שניהם . | |||
_new_ |
אם אתה הוא זה, אירגנת אז בשביל גאנדי את כל החומר, רשומות פעילים | |||
|
|||
בעבר העליתי את ההשערה שההצהרות של עירן שאין לו רגשות בענייני גירוש וחיסול תושבי ארץ ישראל הפלסטינים, מקורן בהדחקה קשה של תחושת אשם הנובעת מההטפה לפשעים שאינה עומדת בקנה אחד עם החינוך לערכים שעירן גדל עליו. הגעתי להשערה הזאת בעקבות קריאה בספר של פסיכולוג שהתמחה בטיפול בנוער עבריין, ובספר הוא מונה רשימה ארוכה של מאפיינים של הדחקה של אשמה אצל נערים עבריינים (הם עוברים עבירה, אך טוענים להיעדר רגשות בעניין). זה גם מתאים לרושם שנוצר באתר שהחבורה של הטרנספריסטים מתפקדת באופן juvenile - במתכונת של חבורת נערי רחוב. ההתנהלות במתכונת של gang היא גם מאפיין של התנועות הפשיסטיות השונות. נראה לי שלך ולי משותפת הפליאה אל נוכח הרוע הנשקף מהרהוריו המחרידים של עירן. מה שמרתק כל-כך זה השילוב של חינוך ממלכתי אירופאי משהו ודמוקרטי - חינוך לערכי אדם - ולפי עדותו של עירן עצמו עבודה פוליטית עם אורי אבנרי ומאוחר יותר במפ''ם, עם הטפה למעשים שהם פשעים נגד האדם בעליל. מה שמחזיר אותי שוב ושוב לעיון בדברי הפיגול של עירן ואחרים באתר (ב'דברי פיגול' אני מתכוון להצעותיהם לטרנספר של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים, ולתמיכתם הבלתי מסוייגת בכל מעשה גניבה ורצח בשטחים) הוא בדיוק המסתורין של הרוע. מה מביא אדם בעל ערכים לבחול בערכי האדם? נהגתי לחשוב שברגע מסויים מתחולל מפנה בנפשו של האיש, והוא מקבל החלטה מודעת שלא להרגיש, או שלא לתת לעצמו להרגיש. מה שגם תואם את התיאור העצמי של עירן. אך נראה לי שהתהליך יותר מורכב. למשל, פועלים פה מודלים של ייצוג, כמו באמנות: כאשר אדם בעל ערכים מפעיל את ערכיו (מיישם אותם בחיי היום יום שלו) הוא מפעיל מנגנון של הזדהות עם האחר. זה מנגנון שדומה להזדהות הקורא עם הדמות בסיפור שהוא קורא. וכך כאשר מתרחשת פגיעה קשה באדם אחר (זר או ידיד) ההזדהות הזאת מאפשרת את הפעלתם של הערכים ויישומם במקרה הנדון. אך כאמור ללא ה'תיווך' של מודל הייצוג, שבאמצעותו ה'אחד' יכול להזדהות עם הסימפטומים של כאבו של ה'אחר', ללא מודל זה, אין הזדהות ואין הפעלה או יישום של הערכים. במקרה של עירן ואחרים שהחליטו שלא להרגיש, הביטוי 'אין לי רגשות בעניין' הוא מעין שם קוד עבור 'אני מחליט שלא להפעיל את מודל הייצוג' - וכך תיחסך ממני הפרוצדורה של ההזדהות עם כאבו של האחר. אך לא רק ההזדהות עם כאבו של ה'אחר' נמנעת ממנו. היות ותפיסת העצמיות ניזונה מתפיסת ה'אחר', בהיעדר התיווך של מודל הייצוג המאפשר הזדהות והיכרות עם האחר, גם היכולת לחוש כאב עצמי נסוגה והולכת. כך שהאדם הטוען, כמו עירן, שאין לו רגשות בעניין, חי סצנריו של נבואה המגשימה את עצמה. זה אולי מעניין שאי-ההפעלה של מודל הייצוג שמאפשר הזדהות ויישומם של ערכי אדם, גם מבטלת את הגישה של האדם לאמנות בכלל. כי כל יצירה בכלל, בספרות למשל, מופעלת עבור הקורא באמצעות מודל הייצוג. זה מסביר למשל את הנטייה הטבעית של עירן לתת קדימות למה שהוא קורא 'קיום' על פני 'ספרות' ו'פילוסופיה'. היות וספרות ופילוסופיה מחייבות שימוש במודל הייצוג, העיסוק בהן מעוררות בעירן ודומיו את מנגנון ההזדהות שאותו הם עמלים להדחיק. אך מה שעירן מפספס ברמה הפילוסופית זו ההבנה שמודל הייצוג המאפשר הזדהות עם האחר, בין ביצירה או בחיים, פועל בכל מה שקשור לעולם האינטרסובייקטיבי - העולם של 'אני ואתה' ,העולם של השיח האנושי. מי שמביא עצמו למצב שבו כביכול 'אין לו רגשות' בעניין פשע זה או אחר נגד האדם, למעשה מבטל או מעקר את המנגנון שמאפיין את השיח האנושי בכלל, ובכך למעשה מוציא עצמו מכלל האדם. כאמור זו תופעה שבמצב הסימפטומטי שלה אופיינית לנוער עבריין, אך בגילויים הפוליטייים שלה מאפשרת לאנשים לכאורה 'נורמליים' מבחינה ערכית להפוך למפלצות ביחסן לבני-אדם אחרים. המצב של שיבוש המנגנון ה'אנושי' הזה יש בו פיתוי מסויים: מי לא היה רוצה שלא לחוש אמפתיה לסבלם של אחרים - היות מעל לסבלו של הרמש האנושי. ואכן זו היתה ההבטחה של הנאציזם, ושל כל המשטרים הטוטליטריים מאז. רק עצוב למצוא את המאפיינים של התופעה הזאת בקרב קבוצת הפנסיונרים בארץ הצבי. לפי דעתי זה נובע מבורות ולא מתוך הבנה. את עירן, שיש לו נטייה קצת ילדותית-מתלהבת, מפתה ה'עוצמה' הפיזית של ה'חזרה לגופניות' שהביטול של מודל הייצוג והחופש מהמצפוניות שהוא מאפשר, מבטיחים. התקווה הגדולה של ישראל החדשה לא תצמח מהקשחת המצפון היהודי שעזר להגדיר את היהדות והביא אותנו למדינה חדשה ולהתחדשות השפה. כי כפי שהראיתי ביטולו של המצפון היהודי גורם להרס התרבות בכלל והדבר הראשון ש'הולך' זו השפה עצמה. ואכן 'חזון עצמות היבשות' של עירן הוא בדיוק מחזה של השתכפלות ללא סוף של הגוף ה'יהודי', כאשר כל מה שנוגע לרוח אמור להיות נגזרת של התפתחות הגוף. זה פשוט לא עובד ככה. | |||
_new_ |
רגשות , תחושות וספרות-ספסרות . | |||
|
|||
אתה פתחת את עצמך לרגשות כלפי עם זר וסגרת את עצמך כלפי עמך שלך . מיקי-קיקי עושה אותו דבר. הוא מזדהה עם ישו מלאכיו וקדושיו . אתה עם מוסטאפה . כל מה שאתה כותב הוא למעשה דמות אישיותך המוחצן אלי . אתה אדיש לסבר היהודי , אתה קהה לצורך בהתחדשות גופנית של היהודים , לפני כל דבר אחר . אתה מבקר אותי על אטימות לעולם המחשבה והיצירה , אבל אתה שמדבר גבוה על רוחניות יהודית , שולל את עולם המחשבה היהודי . אתה עובר על לאוים ברורים של הרוחניות היהודית . מה שנשאר ממך זה פסבדו-אינטלקטואל , פסבדו-יהודי שונא עמך , בוגד אינטלקטואלי , חסר מצפון ומוסר יסודי . לצורך הסוואה אתה תוקף אותי , כי אין הגנה טובה מההתקפה . רק שאתה שקוף , שקוף לגמרי , יותר משמשה , אתה שקוף כמו חור המנעול . אני מניח שאתה גם צימחוני . כמו שיקלגרובר . | |||
_new_ |
אם אתה הוא זה, אירגנת אז בשביל גאנדי את כל החומר, רשומות פעילים | |||
|
|||
כבר הצעתי לך בעבר שאם אין לך מה לומר, תמנע. | |||
_new_ |
היכולת לאמפטייה, הזדהות עם סבל האחר, Compassion, Mitleid היא | |||
|
|||
היכולת לייצג החלפת מקומות במערכת הייצוג האנושית, בהכרה או בדימיון . מדובר למעשה בהחלת האימפרטיב הקטגורי של קאנט: על תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי - דהיינו, מעבר מכימות פרטיקולרי Ex) Rem.ax) לכימות כולל xy) Rem.yx) כלומר: המעבר מ ''יש לפחות X אחד עבורו אדם A (אני או עירן) מסלק (למשל הורג או מטרנספר) את X '' ל ''עבור כל X כל Y מסלק את X'' כש Y ו X הם קבוצת האנשים כולם בעולמנו, כשברגע מסויים מתקיים ביניהם היחס xRem.y . בשימוש בלוגיקה מודלית הראה לוגיקן מתימטי ישראלי (שישם את הלוגיקה המתימטית מודלית של Jaako Hintika בעבודת דוקטורט משנת 1973 ( Kroy M. The Conscience - A structural Theory. New York: John Wiley & Sons, 1975 ) כי ניסוח זה של האימפרטיב שקול לניסוח השני של האימפרטיב של קאנט ''אל תעשה לאחר מה שלא היית רוצה שיעשו לך'' שהוא למעשה דריבאט של הכלל המקראי ''ואהבת לרעך כמוך'' אותו היציב הלל הזקן כעקר התורה. הנקודה החשובה היא כי המעבר ביצוג בהכרה לכימות כולל מחייבת החלפת מקומות, היכולת לעבור מיצוג של פרט מסויים והטרנספורמציות החלות עליו, ליצוג של כל הפרטים במרחב הרלוונטי (בני האנוש) כולל אני עצמי. בספר נידונות תופעות פסיכולוגיות מרתקות וגם מפחידות, הכרוכות באי היכולת להחליף מקומות במרחב הייצוג כגון האישיות הפסיכופטית. אייכמן במשפטו בירושלים טען, כי חונך לא לראות ביהודים חלק מבני האנוש, ולכן לא הכיל לגביהם את האימפרטיב. הנקודה היא שהנאצים יישמו אי הכלה כזאת באמצעות הליכים של דהומניזצייה: הלבשת הנידונים במחנות המוות בפיג'מות עלובות, גילוח שער ראשם, הטלת טרור שרירותי עליהם עד שניראו לעיני כל כיצורים בעלי אינסטינקטים מפוחדים משונים - בקיצור, יושמו כאן הליכים שהיקנו למושאי הג'נוסייד מראית של ''לא בני אדם'', לא בני אדם כמונו'' ''יצורים מסוג שונה''. עירן מפעיל הליך אחר, שיושם בטרם החלה ההשמדה בפועל: ראיית הערבי כ''הפרעה'', ביצוע רדוקצייה של בן אנוש מלא, לדרגת ''הפרעה'' ותו לא. הנה, כעדותו הוא: ''הערבים **מפריעים** לי לממש את מדינת ישראל על כל ארץ ישראל המנדטורית . זו השקפה מדינית ואין בה שינאה . אני גם לא הולך למגרשי הכדורגל לצעוק ''מוות לערבים'' . אם זה יקרה פעם זה יהיה מתוך חישובי תועלת פוליטיים'' . בשנת 1974 טענתי כי הליך כזה לא יכול להיות ''ממודר'' לערבים בלבד, והוא עשוי לגלוש בישראל לכל בני האדם החיים במרחב זה. כלומר תהפוך שכיחה בישראל גישה הרואה בזולת אובייקט גרידה. הדבר אמנם ארע במידה לא מבוטלת, ומובע באופנים רבים בקיום כאן. | |||
_new_ |
קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון . | |||
|
|||
אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' . יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי . כדי לחמוק מזה הוא פתח במיתקפה על אישיותי ועל המבנה הנפשי שלי . אתה משתתף בזה ואני מציע לך לחדול מזה . אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה . לאישיותי אין קשר לדיון . | |||
_new_ |
טעית! מהות הדין היא החשובה בשיפוט מוסרי. קרא את כישלך | |||
|
|||
דין הוא מושג שאינו לא מוסרי ולא בלתי מוסרי, אלא א-מוסרי, נייטראלי לעניין המוסריות. ''דין אחד לכולם'' יכול להתייחס למשל לתקנות ודינים שרירותיים של מדינת עריצות. נניח שקיים במדינה היפוטטית כזאת מרגע מסויים חוק, שיש לקיים רק משכב זכר אלים ולהשיא רק בני זוג מאותו מין (נניח, בסדום), והתיקון לחוק קובע שאקט ההתרבות בין גבר ואשה, נעשית בארוע מתוזמן בנוכחות פקיד מדינה המלווה באנשים חמושים. גם אם החוק הזה נאכף בבחינת ''דין אחד לכולם'', עדיין אין הוא מוסרי. גם כאשר חוק המדינה מצווה על כל אדם לרצוח פעם אחת בחייו, בגיל 18, כחוק חניכה, נניח, ואתה מכיל כאן דין אחד על כולם, עדיין הכלל הזה מסייע באכיפת חוק שכל שיפוט מוסרי פוסל אותו, ולכן כאן דווקא הפרת הכלל ''דין אחד לכולם'' היא המעשה המוסרי. | |||
_new_ |
נושא ה''הפרעה''. כאילו הינחת שמישהו היושב על קרקע שאתה חומד אותה | |||
|
|||
מפריע לך ''להנות מהקרקע הזאת'' ואף תעגן את זכותך לקניין הקרקעי של האחר, באמירות שגב כאלה או אחרות, המייחסות לך זכאות בשם נניח, עליונות כלשהי אתנית, אישית, או בשם כל טענה אחרת בעלת חזות נישגבת. גם אחאב חמד את כרם נבות, וראה בו ''הפרעה'', ויש להניח שצידוקים לא חסרו לאיזבל, מדוע ''לאחאב מגיע, ונבות הוא הפרעה שיש לסלקה''. היא יכלה למשל לומר שכל קרקעות המדינה שייכות למלך, וכל טענה לקניין קרקעי בן דורות רבים של נבות ומשפחתו, חסרת תוקף, מעצם הכלל הזה. ניתן להניח שבעידן הפרהיסטורי, בו שלטה העריצות הקדומה, דברים מסוג זה נראו קבילים, וכך גם בסדום. אלא שבתקופתנו אתה מפר את עצם מושג זכות הקניין בהנחות מסוג זה של זכאות, ומחזיר אותנו לעידן העריצות הקדומה. זאת תוך למעשה, בלימת התפתחות מדע, טכנולוגיה, כלכלה צומחת (במקום כלכלת עוני) וכל דבר המותנה בשמירה על זכויות הפרט, ומגן עליו מתגרת פריעתם של אחרים כלפי גופו וקנייניו. | |||
_new_ |
נושא ה''הפרעה''. כאילו הינחת שמישהו היושב על קרקע שאתה חומד אותה | |||
|
|||
לפי השיטה שלך קיניין קדום מרגע שנלקח חלים עליו כללים חדישים וחדשים . לפי זה אדמות ארהב אינן שייכות לאינדיאנים , אוסטרליה אינה שייכת לאבוריג'ינים , וגם אדמות הפלסטינים אינן שייכות לפלסטינים . אתה למעשה מצדיק את גזל אדמות הערבים בארץ ישראל . תודה רבה . | |||
_new_ |
ממי גזלו הערבים אדמות? את מי נישלו? | |||
|
|||
והאם זכויות קניין קרקעי נשארות שלמות 1800 שנה, אף שבעלי הקניין המקוריים אינם יושבים בקניין הקרקעי למעלה כ-1700 שנה, וגם לא עשו במשך 1700 שנה כל ניסיון משמעותי לממש את זכויותיהם הקרקעיות, אף שהיו הזדמנויות רבות לכך במרוצת הדורות? העובדה הפשוטה היא שלמעט טיפטוף של קומץ יהודים, למעלה מ-99% מהיהודים העדיפו את ארצות התפוצה. וגם לאחר כינון מפעל הציונות המדינית, ב-1922 , 40 שנה לאחר תחילת הציונות, היו בא''י רק 84 אלף יהודים, על פי הרשומות המנדטוריות, פחות מחצי אחוז מהיהודים בעולם. ב-1939, 60 שנה לאחר תחילת הציונות, היו בא''י פחות מ-2% מיהודי העולם. | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
הצחקתם אותי. הרי ישראל מבססת שליטתה ביהודה ושומרון על נוכחות הצבא, ועל קיום מערכת משפטית (החוקים לשעת חרום) שאינה מאפשרת עמידה טיעונית שווה לתושב פלסטיני ולמתנחל יהודי לגבי אותו שטח אדמה, או בכל עניין אחר. 'דין אחד לכולם'. כאשר במשך ארבעים שנה ישראל וישראלים גונבים אדמות של תושבים פלסטינים ללא מעצור וללא עקבות משפטיות. ודי לעיין בתרשימים של דיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינם של תושבים פלסטינים, כדי לראות כיצד גם מערכת המשפט הישראלית הפכה לחותמת גומי של שירותי הבטחון: בתשעים ותשעה אחוזים של המקרים המובאים בפני השופטים העדות של השב''כ מתקבלת בסתר וללא דיון. אכן, דין אחד לכל מי שהוא פלסטיני החי תחת הכיבוש הישראלי, ודין אחר לישראלי כמוני וכמוך. עבור עירן ושאר מכחישי הכיבוש, 'דין אחד לכולם' היא סיסמא ריקה. | |||
_new_ |
אכן, אין גבול לצביעות, להתחסדות ולהכחשה | |||
|
|||
_new_ |
אכן, אין גבול לצביעות, להתחסדות ולהכחשה | |||
|
|||
המחשבון שלי ישן. במקום 'עקבות', 'עכבות'. | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
אתה משתדל להתחמק . ''דין אחד לכולם'' משמעו שנוהגים כולם בכולם באותו אופן . להשמיע טענות שמתחילות בשנת 1967 ולהתעלם ממה שקרה לפני כן , מגוחך . יהודים התחילו להתקבץ לכאן לפני קצת יותר ממאה שנים . זה היה תהליך איטי וממושך . תהליך שבו ארץ מועטת תושבים ,נחשלת מבחינה כלכלית ונגועה בביצות וצרות אחרות הפכה בהדרגה לצפופת אוכלוסין , מתקדמת כלכלית ללא ביצות עם חקלאות ותעשיה מתקדמות . את זה עשו היהודים , לא הערבים . בזמן שהיהודים באו ופיתחו את הארץ הערבים נשארו עם פחות השכלה ופחות יוזמה ופחות תוצר לנפש . זה מקור הקינאה והשינאה שלהם . הערבים הגיבו לחדירה של היהודים בנשק ובסוגי אלימות אחרים . התנהגות זו הביאה עליהם את אסונם . ''דין אחד לכולם'' או הפיכת התנהגות הערבים לעקרון כללי , משמעה הוא ירי של יהודים על ערבים בדרכים , שריפת שדותיהם , התקפות פורעים על ישוביהם פיגועי תופת באוכלוסייתם . כעת משהבנת את זה נבדוק את הסיסמא הריקה ''כיבוש'' . | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
עירן מוכיח שוב שאינו מבין מה פירוש 'דין אחד לכולם'. יוסלה ממש מחכה בקוצר רוח לדברי החכמה שעירן יכתוב כדי ל'הוכיח' שאין כיבוש. | |||
_new_ |
[•] 'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
_new_ |
[•] 'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
שיהיה לך לבריאות | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
לא נהוג להוכיח ''אין'' . צריך להוכיח ''יש'' . כאשר מדינה אחת משתלטת על מדינה אחרת או על חלק ממנה זה ''כיבוש'' . רצועת עזה מעולם לא הייתה חלק מהמדינה ''מצרים'' , זה לא היה סתמי . זו הייתה מדיניות עקבית מצרית שקיימת עד היום . לכן רצועת עזה היא רק חלק מפלסטינה המנדטורית . יהודה ושומרון שהיו חלק מפלסטינה המנדטורית ''נכבשו'' על ידי המדינה ההאשמית וצורפו אליה באופן רשמי . זה כיבוש . בשנת 1967 ''כבשה'' ישראל את יהודה שומרון ולכן הם ''שטח כבוש'' עד שהמדינה ההאשמית ויתרה רשמית על שטחים אלה . כעת הם שוב ''לא כבושים'' אלא רק חלק מפלסטינה המנדטורית . כל השטח של פלסטינה המנדטורית אינו כבוש בכלל . יש בו שליטה צבאית באופנים שונים . חלק הוא ''מדינת ישראל'' , חלק הוא בשליטה צבאית של החמאס וחלק מחולק חלוקת מישנה לשטחים A , B , C בהתאם למפות מוכרות . הצבא של היהודים (צהל) שולט על רוב שטח פלסטינה המנדטורית מתוך פלסטינה המנדטורית . זו ''שליטה צבאית'' לא ''כיבוש'' . | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
אולי אם עירן היה מתרכז קצת יותר בלימודים כשהיתה לו עדיין הזדמנות, לא היה, עכשיו בגיל 65 מנסה להביא טיעונים מופרכים כמעט בכל נושא ונושא העולה על הפרק באתר. זה בלבול טוטלי בין עובדות, משחקי מלים מפגרים ברמה של כתה ד', וכאילו-דיאלקטיקה או מבנה טיעון, שאינם מובילים לשום מקום. אין אמת גדולה מסתתרת כאן, המתנחלים נלחמים על הבית. ולמלחמת המאסף הזאת מצטרף עירן בשל תכנית הילודה שלו, אשר עבורה הוא צריך את השטחים (כך נדמה לו, המסכן). זה די מוזר שדווקא יהודי שבני משפחתו נרצחו בשואה מתכנן עקירתם בכוח של מליוני התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל, ורוקד בשמחה לרגל הקורבנות הילדים בעזה. מין עולם הפוך של אריה עירן, שהפחד מהבדידות ומה'ערבים' העביר אותו על דעתו. ולמי שרוצה לשמוע את האב הרוחני של עירן, כדאי לפנות לאתר של 'מולדת' - שם עדיין מקרינים את הסרטונים של רחבעם זאבי. לפחות שם לא מנסים, כמו עירן, להסתתר מאחורי מעטה של מעין 'נאורות' ו'מורכבות' פוליטית. | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
לא מענין אותי יהודי זה או אחר . הענין שלי הוא כללי-יהודי . אם ליהודים אין זכות מגורים בכל מקום אז גם לערבים לא . או שארץ ישראל נכבשה פעמים רבות בידי מדינות וצבאות שונים וזה חוקי ואז גם הכיבוש הישראלי חוקי או שהכיבושים השונים אינם חוקיים כולל הכיבוש הערבי והעותומני . אתה לא תצליח לנהוג בצורה שונה בערבים וביהודים . הדיון הוא לאומי ולא ויכוח של מי הזיתים . מה שאתה בעיקר מסרב לקבל זו התחזית שלי לגבי העם היהודי . בלי ילודה העם יעלם . אתה מתנגד לילודה לכן אתה בעד העלמות העם היהודי . זו בדיוק המדיניות של אביך הרוחני . שיקלגרובר . | |||
_new_ |
'דין אחד לכולם' | |||
|
|||
לא לעניין. | |||
_new_ |
היהודים שלטו 300 שנה. העירקים, האירנים, והמוסלמים - 1800 שנה | |||
|
|||
ידידי, שאלת השילטון נפרדת משאלת הנישול והישוב. שדדת? פצה. הפוקוס כאן הוא התושבים. התושבים. זה שתושבים ערבים, הושתת עליהם שילטון של ערבי בן האיזור, במה זה רלוונטי? או תורכי בן האיזור? וכי אלה נישלו, יישבו, שחטו ופרעו? לא. ואם בשילטון עיסקינן, כל השילטון היהודי העצמאי על א''י היה רק 300 שנה - לפני 2000 ו-2800 שנה (מ-1100 עד 850 לפה''ס לסרוגין, בפרט בתקופת השופטים והפלישתים והמלוכה המוקדמת), כמה שנים בתקופה הפרסית. ובתקופת המקבים עד פומפיוס הרומי. השילטון הערבי והמוסלמי תורכי על א''י היה 1300 שנה, פי 4 ארוך מזה. גם הבבלים (העירקים של ימינו) שלטו על א''י 200 שנה, המתווספות ל-1300 השנים הללו - אמור מעתה, היהודים שלטו 300 שנה והעירקים ערבים שלטו 1500 שנה. גם האירנים (הפרסים), קודמיו של אחמדינאג'ד (אירן אומה עתיקה מאד, בתקופת הרומים הם ניקראו ''האימפריה הפרתית'') שלטו כאן כ-300 שנה. אמור מעתה, אבות אחמדינאג'ד שלטו בא''י 300 שנה, המתווספים ל-1500 השנה שמנינו קודם - 1800 שנה והיהודים שלטו 300, שנה 16% מזה בסה''כ. ועכשו אמור, אתה לא מתבייש לבזוז קרקעות ולטבוח בתושבי הארץ, שאבותיהם והקרובים אליהם שלטו בה תקופה גדולה פי 6 מתקופת השליטה היהודית, שהיתה לפני 2000 שנה ויותר? | |||
_new_ |
נוהגים כולם בכולם באותו אופן? אם לשמעון מגיעים פיצויים מיעקוב | |||
|
|||
של 1000 דולר, אז הדין השווה אומר שגם ההפך? לא. דין שווה מתייחס לתקנות ספציפיות. אף אחד לא פטור מנהיגה לפי התקנות הללו. כל מי שלא חנה כחוק, ישלם קנס. כל מי שבגיל 18 לא רצח אדם אחד, ישב יומיים בכלא. | |||
_new_ |
נוהגים כולם בכולם באותו אופן? בדיחה לא מוצלחת | |||
|
|||
'דין אחד לכל' משמעו שלכל תושב עמידה שווה בפני החוק, בין אם מבחינת התיחסות החוק, או אם זה מבחינת השפיטה. בדמוקרטיה פרלמנטרית כמו ישראל, זה גם אומר שהחקיקה נעשית על ידי ייצוג יחסי של כל תושב ותושב בתהליך. בישראל כיום, בשל התהליך הזוחל של כיבוש שהפך לסיפוח זוחל, אין דין אחד לכל. ולו רק בשל קיומן של שתי מערכות חוקים שונות ושתי מערכות שפיטה שונות ליהודים ולפלסטינים תושבי השטחים. אין עמידה שווה בפני החוק לפלסטיני בעל אדמה וליהודי המתנחל שגנב ממנו את האדמה. מעשיו של היהודי נמדדים לפי החוק הישראלי, ומעשיו של הפלסטיני נמדדים לפי התקנות לשעת חרום. השופט כמובן הוא יהודי. לא מפליא שכל כך הרבה דונמים פלסטיניים נגנבו בשיטה זאת. הרי הממשלה עצמה נוקטת בה שוב ושוב. אך החלק המבדח במיוחד בכל זה הוא שהיות ואין שוויון משפטי בין יהודים ופלסטינים, אז עירן פשוט מציע לגרש את הפלסטינים. אם הם סוף סוף יפנו את עריהם וכפריהם ובתיהם ויעברו למקום אחר, אז יהיה 'דין אחד לכל' - כי ישארו כאן רק יהודים. לזה הגאון מחיפה מתכוון. תשאלו את רחבעם זאבי. | |||
_new_ |
שדדת אדמה ערבית? שלם פיצויים. כל מי ששודד יפצה את קורבנו. זה | |||
|
|||
דין שודד. אין דין יוזם שוד, כדין המנסה להשיב את הגזילה. אין זה כלל משנה שהשודד היה בעל אמצעים, והערבים הנישדדים עניים חסרי אמצעים. שהרי ברור שהשודד רעהו הוא בעל יותר אמצעים מהנישדד. ממשיכים בשוד משום שלנו אוירונים עם מיני טילין, ולנשדד יש רק קפצונים. | |||
_new_ |
שדדת אדמה ערבית? שלם פיצויים. כל מי ששודד יפצה את קורבנו. זה | |||
|
|||
דעתך מצויינת בעיני . לשלם פיצויים לערבים זה בהחלט בסדר . התשלום כולל עזיבת השטח . אין תשלום פיצויים למי שנשאר במקומו . | |||
_new_ |
בצפון אמריקה היו האינדיאנים כמה רבבות בשטח ענק | |||
|
|||
ואילו המתיישבים האירופים יישבו את העולם החדש בקצב של מיליונים. לא כך היהודים שבאו לא''י לאחר תחילת הציונות, וגם אז יישבו ארץ זעירה ומאוכלסת בקצב של טיפטוף. ב-1917 היו בארץ זעירה זאת, בגבולות המנדטוריים, 600 אלף ערבים ו-55 אלף יהודים. אין זה המקרה בו כמה רבבות אינדיאנים יושבים על שטח גדול פי 100 ויותר מ-22 אלף הקמ''ר המנדטוריים. כך גם באוסטרליה, שטח ענק, וכמה שבטי אבוריג'ינים - כמה אלפי אנשים. בדרום אמריקה מאידך, הספרדים, הפורטוגלים ואירופים אחרים לא נישלו את האינדיאנים כמעט משטחיהם - היתה כאן אוכלוסיה אינדיאנית כפרית ביישובי קבע מתקופת האינקא והמאייה - אלא התחתנו איתם. | |||
_new_ |
לעניין האינקה והמאיה בדרא''מ | |||
|
|||
הכובשים הספרדים לא ''התחתנו'' עם אף אחד. הם השמידו את אוכלוסיית הילידים מבלי לנקוף אצבע ומבלי לדעת איך עשו זאת. הכובשים הביאו אתם נגיפים שאוכלוסיה זו לא הכירה ועד מהרה מתו רוב הנכבשים ממחלות שונות ומשונות שלא היתה בהם עמידות מתאימה מולן וגם לא את פרק הזמן האבולוציוני הנדרש לבניית עמידות כזו. ייתכן והכובשים לקחו להם לנשים כמה מהנותרות, אבל ככלל לא היתה שם ''התבוללות'' אלא פשוט הרג ביולוגי לא מתוכנן. | |||
_new_ |
הם כן התחתנו. זה שמטעמי גזענות זה לא לטעמך | |||
|
|||
אינו רלוונטי לעובדות ההיסטוריות. לא הישמידו ולא זבובים. היתה שם האינקויוזיצייה הדומיניקנית, זה כן, ניצרו את האינדיאנים, לא הישמידו. והתחתנו איתם. בצפון אמריקה הישאירו אותם עם ''רוח השמש הזועפת'' ואל החץ הגדול'', לא ניצרו, אלא הרגו במלחמה והיגבילו לשמורות. | |||
_new_ |
הם כן התחתנו. אבל עם מי ? | |||
|
|||
מאה שנה אחרי גילוי אמריקה חיו בכל רחבי שתי האמריקות רק מיליון תושבים מקוריים . מיעוטם מתו בלחימה ואכזריות הכובשים ורובם מתו במחלות . חלק מהנשים האינדיאניות ילדו לגברים הספרדים . חלק מאותם ילדים התרבו והם המסטיסו של אמריקה . חלק ילדו לעבדים הכושים והם הסאמבו . חלק אחר נשארו בלי קישרי גנטיקה עם האינדיאנים והם הקריאולים . בעת החדשה נוספו גם מהגרים שלא באו מהפנינסולה של ספרד ופורטוגל . בצפון אמריקה התיישבו אנגלין וצרפתים . שם נותרו מעט מאד אינדיאנים . חלקם מעורבים עם גנים אירופים . בצפון אמריקה יש היום אולי 3 עד 4 מיליון צאצאים לאינדיאנים . מלבד מקסיקו ששם התושבים הם בעיקר מסטיסו . | |||
_new_ |
תודה על ברורך וטירחתך. נקווה שבאמת בררת.. | |||
|
|||
_new_ |
לא כך . אלא כך . | |||
|
|||
גם כאשר חוק המדינה מצווה על כל אדם לרצוח פעם אחת בחייו, בגיל 18, כחוק חניכה, נניח, ואתה מכיל כאן דין אחד על כולם, לפי העיקרון שדין אחד לכולם יש לרצוח את הרוצח . ולכן חוק מסוג זה הוא סיבובי ותוצאתו שכולם ירצחו . זה כמובן לא מאפשר קיום תרבות כזו ואוכלוסיה כזו . העיקרון של דין אחד לכולם אינו היחיד . הוא רק הראשון . אם אינך מקבל אותו אז תהיה אפליה . אותך יאנסו בפיקוח משטרה ואותי לא , כי אתה לא מסכים עם העיקרון הזה . אם אין דין אחד לכולם אני אגנוב ואתה לא , או להיפך . אם יש דין אחד לכולם אז כשתגנוב לי אגנוב לך . או עדיף אני לא אגנוב לך ואתה לא תגנוב לי . | |||
_new_ |
בני שנתון 18 הם בסביבות 2-3% מהאוכלוסיה | |||
|
|||
מכאן לא מתחייב בוודאות של 100% שהרוצח ירצח. הדין אומר: ביצוע רצח של אדם אחד בגיל 18. ואין הוא אומר כל דבר אחר. דין אחד לכולם, משמע, כל אדם בשנתו ה-18 יבצע רצח אחד. כל שנה ימחקו כך 2% מהאוכלוסיה. | |||
_new_ |
התגובה ''נושא ההפרעה'' היא תשובה ל''סוגיה'' שעוררת | |||
|
|||
הסוגיה: ''אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה''. . ברוח זאת אתה יכול להציב מספר ענק של ''הפרעות'' מסוג, חייו של זה שלרשותו מליון דולר שאני חומד אותם, מפריעים לי: כל עוד הוא חי, הוא מגן על רכושו. אם ההפרעה, דהיינו, חייו, תפסק, הרי שהמשרתת שלו, לה אותו חסוך-צאצאים הוריש בצוואתו את הונו, המשרתת היא פילגשי, וכך רכושו יעבור אלי.. | |||
_new_ |
התגובה ''נושא ההפרעה'' היא תשובה ל''סוגיה'' שעוררת | |||
|
|||
הסוגיה: ''אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה''. . . אל תספר לי על מיליונר ופילגשו . תשאר בתחום הבית הלאומי שלנו וההפרעה הערבית . | |||
_new_ |
הבהרה:מרחב היצוג, אוביקטיביזצייה, ביטול אסימטריות ממורכזי-אני | |||
|
|||
מדובר כאן למעשה, לא באימפרטיב הקטגורי לכשעצמו, אלא בתכונות מערכת היצוג המאפשרות את תפעולו, ומאפשרות גם את האפשרות לאמפטייה והתנערות מראיית הזולת כאובייקט ומשאר א-סימטריות ''אני-אחר'', מסוג יחסי אדנות או יחסי שעבוד או יחסי ניצול-יתר. מדובר כאן איפוא בעקרונות של אוניברסליזצייה ואובייקטיביזצייה - דהיינו, התנערות מראייה ממורכזת-אני ego-centerd - בה האני מציב נקודת העדפה vantage point במרחב ההתייחסות. זאת לקראת יצירת מרחב אוביקטיבי של ישויות אנושיות ואחרות, תוך ביטול האסימטרייה ממורכזת האני ''אני-הזולת'', עקב היכולת לחילופי יצוגים ומיקומים במרחב הייצוג. | |||
_new_ |
הבהרה:מרחב היצוג, אוביקטיביזצייה, ביטול אסימטריות ממורכזי-אני | |||
|
|||
אם אתה רוצה שיבינו אותך דבר עברית . | |||
_new_ |
מה זה החרטה הזו? | |||
|
|||
אתה מבין מה חינטרשת? | |||
_new_ |
אכן יוסלה ושרון ראויים זה לזה | |||
|
|||
אין ספק שכל פסיכיאטר מתחיל היה חוגג על התופעה שהם מייצגים. משהו של טישטוש זהות עד כדי היתמטמות. אין ספק שהמודל ההזדהות של יוסלה עם ה''אחר'' שהוא מפתח דומה יותר לנטייתם של שמאלנים להעדיף לאכול ''בשר אחר'' כדי להכריז בפני עצמם על מרד נגד הכפיה הדתית. לפחות הם מרגישים אותה על כתפיהם, מצפונם מציק להם אבל הם קוראים תיגר של התנתקות מהמורשת, מהעם ומהארץ והולכים לרעות בשדה הגנוב ע''י ה''אחר''. לצורך כך יש המגדלים לעצמם ''זית אחר'' ומסביבו הם בונים אידיאולוגיה של הערברבי החדש אותו הם מכנים ''פלסטיני'', אולי משום שהוא מוצר די מודרני כמו הפלסטיק - גמיש אך מוקשה מעט, נע מצד לצד אבל כשלוחצים עליו יתר על המידה הוא מתפוצץ קלות באיוושת 'פאק' (FUCK אבל עם דגש בפה של המתפוצץ). ניכר על היוסלאים ויתר השמאלנים שהם סוחבים מעמשה כבדה של אשמה ואמונה. שיבוש של מערכת המושגים שלהם לא נותנת להם להגיע להישגים הנדרשים לקיום הגיוני של בטחון ושלום עם אנשי ה''זית האחר''. סימפטום די מוכר וידוע של פסיכופאטים, במשמעות של שמנים (FAT) מרוב טימטום ושיגעון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |