|
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
בכל נושא ונושא עירן דורש עובדות וגיבוי מלא ממקורות. מדוע אם כן, ''המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים .''? ''התההליך כבר קיים'', לא בדיוק תשובה. אני מציע לעירן 'לקנות רמז': באותו מקור לא מדעי - התנ''ך - מוזכרים הקריטריונים לשיבת עם ישראל לארצו. ''לדעתך לא קיימים דברים שאתה לא מאמין בהם ?'' אכן, יש מושגים כגון 'חכמה' ו'צדק' שהגדרתם מורכבת מכוונותיו של הכותב, - אם תרצו, ב'אמונתו'. אך זה אינו קנה מידה שעירן היה מסתפק בו. עד כה עירן היה עסוק בנסיונות להוכיח את טענותיו השונות באופן מדעי באמצעות עובדות. והוא הודף באופן שיטתי כל איזכור של קני מידה של צדק ומוסר כלא-רלוונטיים לניתוח המצב. הוא פותר זאת בדיבורים קצת מאוד כלליים על היחסיות של שיטות מוסר. ויוסלה אומר בפשטות, אם בדיונים כאן הכל נקבע לפי עובדות ושיטה מדעית-הסטורית, אז ממש לא מובנת הטענה לחזקה יהודית על ארץ ישראל, טענה שהיא אמונית ביסודה. זו נקודת תורפה רצינית בטענות הקניין המובנות מאליהן כאילו של אנשי ימין שבמקרים רבים כלל אינם שומרי מצוות, כמו במקרה של עירן. זו מין חוליה חלשה שאמורה להחזיק יחד את המחנה הלאומני עם המחנה האמוני כאשר השניים אינם חופפים בנושאים אחרים. ארץ ישראל כקניין רשומה בטאבו על שמות פלסטינים רבים. האם זו המפלצת שמדירה שינה מעיניהם של טריטוריאליסטים קנאיים? האם זו הסיבה לטענות החוזרות ונשנות על קיום רצף התיישבות יהודית בארץ ישראל, גם כאשר איגרת הרמב''ן אומרת שבירושלים אין מניין ליהודים? (לפי דברי הרב יוסף בן-פורת). זה שהיהודים כבר החלו לחזור לארץ ישראל לא אומר, ש'המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים'. דווקא בנושא קריטי זה היהודי החילוני, איש העובדות, מסתמך באופן תמוה על טקסט שתקפותו תלוייה באמונתו של הקורא. והאם עירן אכן, ''לא מסתמך על הטענה שארץ ישראל ניתנה ליהודים''? אם כך, על מה הוא מסתמך בבואו לטעון באדנות רבה לבעלות על ארץ ישראל כבסיס לתכניתו לקיים משטר הפרדה ואפלייה, - כבסיס לתכניתו לגרש כמליון פלסטינים לעבר הירדן? | |||
_new_ |
בינתיים יוסלה הוא ראש החוג לתעמולה | |||
|
|||
תראה, לוי כבר אמר לי שאתה מסית ומדיח אבל ראוי שתעשה זאת על בסיס עובדות ותפעיל קצת לוגיקה. כי אני יכול להשיב לכל שטות שאתה מעלה אבל קל הרבה יותר לשלוח אותך לקרוא כמה אלפי ספרים בעניין שבו אתה מגלה בורות גבוהה. לדעתי במקום להתמודד עם חומר תעמולה לעוס של לוחמי שמאל נטולי קשר לקרקע ראוי שתעיין בכמה מאותם אלפי ספרים ואולי תתחיל עם הרשימה המיקרית הזאת: ברנרד לואיס, ''ההיסטוריה והגאוגרפיה של השם פלשתינה'', זמנים, חוברת 9, יהושע פורת, צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית, 1918 – 1929, עם עובד, תל אביב, 1976. מיכאל אסף, תולדות השלטון הערבי בארץ ישראל, דבר, תל אביב, תרצ''ה (1935). יהושע פורת, ''גילגוליו של רעיון 'סוריה הגדולה''', בתוך: איתן גלבוע ומרדכי נאור (עורכים), הסכסוך הערבי – ישראלי,, משרד הביטחון, תל אביב, 1981 אלברט חוראני, היסטוריה של העמים הערבים, דביר, תל אביב, 1991. גד גילבר, ''מגמות בהתפתחות הדמוגרפית של הפלסטינים, 1870 – 1987'', סקירות, מס' 108, ספט' 1989, אוניברסיטת תל אביב. פרק I. או בתוך משה מעוז וב''ז קידר, התנועה הלאומית הפלסטינית: מעימות להשלמה?, תל אביב, 1996. אדוארד סעיד, אוריינטליזם, עם עובד, תל אביב, 1995 חגי ארליך, מבוא להיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה. חטיבות א-ה, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1988 מרדכי אליאב, ארץ ישראל ויישובה במאה ה-19, כתר, ירושלים, 1978 ברוך קימרלינג, יואל שמואל מגדל, פלסטינים: עם בהיווצרותו, כתר, ירושלים, 1999 יהושע בן אריה, ''סנג'ק ירושלים בשנות ה-70 של המאה ה-19'', קתדרה, 36, 6.1985, עמודים 73 – 122. חיים גרבר, ''המינהל העות'מאני של סנג'ק ירושלים, 1890 – 1908, המזרח החדש, כרך כ''ד, 1974 אלישע אפרת, ''רכישת קרקעות על ידי יהודים בא''י'', רבעון לכלכלה, ד', תשמ''ג, עמוד 898. אליעזר בארי, ראשית הסכסוך ישראל ערב, ספרית פועלים, תל אביב, 1985. חלק שני ורביעי ישראל גרשוני - הלאום הערבי, בית האשם וסוריה הגדולה בכתביו של עבדאללה Rashid Khalidi, Palestinian Identity, Columbia University Press, New York, 1997. בכוונה שילבתי כאן כותבים ימנים, שמאלנים וערבים. ראוי שתתייחס קודם לעובדות המוכחות בספרים האלה ורק אחר לפרשנויות.Walid Khalidi, All That Remains, Institute for Palestine Studies, Washington. Mordechai Abir, ''Local Leadership and Early Reforms in Palestine 1800 – 1834”, in: Moshe Ma'oz (ed.) Studies on Palestine during the Ottoman period, Jerusalem, 1975. Norman N. Lewis - Nomads and Settlers in Syria and Jordan 1800-1980 תקרא, תהנה ותיגש לנחיתה על קרקע המציאות. | |||
_new_ |
יוסלה כבר יצא מהארון מזמן | |||
|
|||
מדוע אתה זקוק לאלפי ספרים כדי להודיע לנו ש'ארץ ישראל כולה ניתנה ליהודים'? תחסוך לכולנו את העבודה ואת כאב הראש, ותגיד בקיצור מה שאתה חושב. ואם זה לא מפורט מספיק עבורך: א. מה עמדתך בנושא ארץ ישראל? ב. מה עמדתך בנושא זכויות אדם? ג. מה עמדתך בעניין הסכם הקבע עם הפלסטינים? | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
ראשית אני מודה לך, מושה, שטרחת להעתיק עבורנו רשימה, חלקית כדבריך, של ספרים כדי ללמוד על ''עובדות מוכחות''. האם אתה יכול להרחיב בעניין העובדות המוכחות? | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
כאשר אתה שולל את ''המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים .''? ואת ''התההליך כבר קיים'', אז דיון אתך חסר ערך . יש הגירה של יהודים לארץ ישראל . אלה נוספים ליהודים שחיו כאן . אם את זה אינך רואה חבל על הזמן . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |