|
האם אתה פתחת דיון בזה? | |||
|
|||
העיקר שאתה כבר מבזבז לא מעט זמן כדי לשכנע ולטעון שהדיון הזה אינו חשוב. בעיני הוא חשוב וישאר חשוב גם אם תטען אחרת עד מחר. אבל השאלה היותר חשובה היא: אם הוא לא חשוב מדוע אתה עוסק בדיון הזה? אתה מנסח כל מיני תירוצים ודרישות מאחרים שאתה בעצמך לא עומד בהן. האם אתה פתחת דיון בנושא של ההפגזות מעזה? לא. | |||
_new_ |
האם אתה פתחת דיון בזה? | |||
|
|||
ניסיתי למתן ולהקטין את הדיון אבל לא הצלחתי . דיון על הירי מרצועת עזה ? אני אכין משהו קצר ונראה מה יקרה . | |||
_new_ |
העיקר | |||
|
|||
כל אחד, גם אתה, מחליט על מה הוא כותב ומה הוא מדגיש. רצוי גם להבין שאין בכך אמירה לגבי הדברים שאתה לא כותב או הדיונים בהם אינך משתתף. | |||
_new_ |
האם אתה פתחת דיון בזה? | |||
|
|||
מדוע ניסית ''למתן ולהקטין את הדיון''? הרי בדיונים בנושא הקרוב לליבך - הגברת הילודה - הרחבת וחזרת וציטטת את עצמך, והוספת וגערת בכולנו. ועכשיו בעניין ההרס השיטתי של הרכוש והאדמה של הפלסטינים עניינך היחיד הוא ''למתן ולהקטין את הדיון''. התשובה פשוטה: מניעה אותך מסקנה ידועה מראש - ארץ ישראל ליהודים, הפלסטינים החוצה! או בתרגום למונחים של הדיון באתר: הגברת הילודה - עירן עם פטיש בראש, השחתת עצי זית בשטחים - אולי נשחק קצת רמי? יותר יהודים בשטחים על חשבון גירוש קטן של מאות אלפי פלסטינים, פחות פלסטינים בשטחים עקב צמצום מקורות הפרנסה והטרור המתמיד של המתנחלים. אכן, עירן, סוף סוף יצאה לאור תכנית החומש שלך לפתרון הסכסוך הפלסטיני ישראלי. אני עדיין סקרן כיצד בדיוק תסביר לנכדיך את התכנית הזאת? מה תאמר כשישאלו אותך על הגירוש הכפוי של 750,000 פלסטינים מיהודה ושומרון? כיצד הינך מסביר כיום את הידיעות החוזרות על עקירת עצי זית בשטחים? באיזה אופן זה משרת או מייצג את היהדות הנאורה שאליה כה חשוב לך להשתייך? כיצד תסביר לילדים את חבירתך לכוחות האפלים ביותר בחברה הדתית-לאומית, וכל זה בשם השמירה על העם היהודי? | |||
_new_ |
האם אתה פתחת דיון בזה? | |||
|
|||
הפתרון הוא חלוקת ארץ ישראל לשניים ולא ליותר. ערבים ממזרח לירדן (בגדה המזרחית) ויהודים ממערב לירדן (הגדה המערבית). לא לחינם הפלסטינים מכנים את מקומם השטחים הכבושים כ-'גדה מערבית' שלהם. כי הגדה הזו היא הגדה המערבית של מדינתם ירדן. ערפאת הפגין זאת כשניסה לתפוס שם בכוח את השלטון באוגוסט -ספטמבר (השחור)-1970. ילודה? דמוגרפיה? די לשקר השמאלני. אין איום דמוגרפי ממשי על יהודי 'הגדה המערבית' בחברון, תל אביב וחיפה. הכל קישקושים של השמאל ועושי דברם.בודאי שאם נעביר כמות נכבדה של ערבים מזרחה מן הירדן, כי אז המספרים יחייכו יותר ליהודים. http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... . הגברת הילודה אצל היהודים הוא דבר מכובד כשלעצמו. העם היהודי צריך לחדש את גידולו לאחר שמאז השואה הוא מדשדש בגלל עזיבת רבים במערב ובשמאל. אבל זה עניין יהודי ולא שמאלני. כשאומרים גירוש כפוי הכוונה לומר שהפלסטינים כפו זאת ולא היהודים. אבל 10 שנים או 30 שנים אחרי הכל ייראה אחרת כי יהיו רק שתי מדינות בפלסטינה ההיסטורית ולא יותר. והמצב יהיה יציב ורגוע יותר. ובקשר לזיתים אני חושב שהסברנו לך. אין סיבה שתדחוק את הקץ שוב ושוב. | |||
_new_ |
עוד יותר סתמי, אך מוכיח שימי ההתנחלויות ספורים | |||
|
|||
''כשאומרים גירוש כפוי הכוונה לומר שהפלסטינים כפו זאת ולא היהודים.'' קשה לקרוא את דבריך בלי לחייך במבוכה. אתה כותב ככה בכוונה או שזה רפלקס לא-רצוני? | |||
_new_ |
עוד יותר סתמי, אך מוכיח שימי ההתנחלויות ספורים | |||
|
|||
מה אתה כל כך שמח ? אני בעד ריבוי יהודי כאסטרטגיה לאומית . אם אתה נגד זה ברור לגמרי . אני בעד טרנספר הפלסטינים עם פיצוי כספי . אם אתה נגד ייתכן שייהיה בלי כסף , יתכן שלא . הזייתים על הזיית שלי . הנכדים שלי ? במדינה שאתה רוצה אין להם עתיד . 750.000 מגורשים ? מעט מדי ! יש לי חזון . אתה לצערי לא שותף . אני לא נביא וגם אתה לא . | |||
_new_ |
גמני חושב שהפלסטינים כופים את הגירוש | |||
|
|||
עליהם. היהודים היו מעדיפים שלום ושהערבים ימשיכו לנקות להם את הרחובות, ולא האתיופים. אבל הערבים בהתנהגותם הדלטנטית והבזויה לא מותירים ספק בצורך שתהיה להם מדינה יפה ומשגשגת מסביב לעמאן. הם לא צריכים להתמהמה, היום ירדן פורחת הרבה יותר מחברון ועזה. יש להם שם את סיר הבשר, שילכו לשם ויאכלו בשר. למה להם לשרוף בשר של יהודים? | |||
_new_ |
זה מוכיח שימי מדינת ישראל ספורים | |||
|
|||
ראה מה קורה בשדרות . עשו לתושבים היהודיים טרנספר של בערך 50 אחוז מהתושבים . כדי למנוע הפליה גם בערך חצי מיליון יהודים מהצפון זכו בטרספר . עם הגדלת הטווח גם החברה מתל אביב יזכו בטרנספר . וכן הלאה ........... | |||
_new_ |
[•] האם אינך מודע לחוצפתך המשובצת שוב ושוב בתגובותיך!? | |||
|
|||
יוסלה האם אינך מודע לחוצפתך המשובצת שוב ושוב בתגובותיך!? -------------------------------------------------------------------------------- החוצפה עוברת גבולות טעם טוב.התקפות על עירן ודעותיו אינן במקום.ידיעותיו עולות לאין ערוך על ידיעותיהם של משתתפי פורום אחרים.אפשר ומותר לא להסכים ובהחלט בריא להתווכח אך לרמוז שכותבי מאמרים שאינם לרוחו של המגיב טועים מטעים אינם כותבי אמת וכו וכו הוא מעשה חצוף.כדאי שכולנו נלמד איך להבדיל בין ויכוח על דעה ורעיון לויכוח על נתון ועובדה. | |||
_new_ |
רמי נוי ויוסלה חברים מהגן | |||
|
|||
רמי נוי נשמע בחור כהלכה, אך יוסלה בא ממגזר אחר. ''כדאי שכולנו נלמד איך להבדיל בין ויכוח על דעה ורעיון לויכוח על נתון ועובדה.'' מדוע אם כן נחלקים אנשי הימין הלאומני באתר לשני מחנות עיקריים: האחד טוען, בניגוד בוטה לעובדות בשטח, שאין עם פלסטיני, והשני טוען, שוב בניגוד לכל אפשרות מעשית, שיש לגרש את כל הפלסטינים לעבר הירדן. מה שהכי מצחיק זה שאם אכן אין פלסטינים, מדוע יש צורך לגרשם? אפשר לפזר אותם ברחבי הארץ, או להכריח אותם לחיות בערי רפאים של משרד השיכון, כפי שעושים לאתיופים ולבדואים מזה שנים. יד שמאל של הימין אינה יודעת מה שיד ימין עושה. יוסלה חוצפני כפי שרק דמות ווירטואלית יכולה להיות, אך זה מביא לתוצאות חיוביות באתר, כגון ווידויו, סוף-סוף, של אריה עירן שהוא חפץ, לא בטרנספר קטן, אלא בטרנספר גדול. יש מצב של קתרזיס. קח איש ימין כמו עירן, החושב עצמו לאיש תרבות וערכים, ותן לו לשוחח עם יוסלה מספר דקות (מה שמביא לעירן את הסעיף תוך פרק זמן סביר), ואז תקבל מעירן מצג ברור יותר של דיעותיו. כוונותיו של עירן אולי טובות ליהודים בטווח הקצר, אך לכל מי שאינו יהודי, הרצחנות של תוכניותיו של עירן די ברורה. האם זה טוב ליהודים בטווח הארוך יותר? יוסלה חושב שלא. - הפיכתם של היהודים בארץ ישראל למגרשים ומחסלים של האוכלוסיה הפלסטינית, איננה מטרה חיובית איך שלא תסתכל על זה, 2007 x. מה שאתה קורא 'חוצפה' זו תגובה בסך הכל עניינית לסתירה חמורה ביותר ברעיונות של הכאילו-דמוקרטים הנאורים באתר: מתלוננים על איכות החינוך ומערכת השפיטה בארץ, ובאותה נשימה מדברים על ההשמדה של עם שלם. | |||
_new_ |
החוצפה הגדולה של יוסלה היא עיוות ושינוי הנאמר . | |||
|
|||
1- יש קבוצה מזוהה בארץ ישראל .הם קוראים לעצמם פלסטינאים . לא מפריע לי השם שלהם . אינני טוען שהם לא קיימים או שהם דמויות רפאים . להיפך הם בני אדם שמשפחתם גרה כאן 50 ואפילו 100 שנים . אנשים שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים . אם הם עם זה נושא לויכוח . חלק מהגדרת עם היא היסטוריה משותפת וזו משותפת להם רק 19 שנים . 2- צריך לגרשם כי הם טרוריסטים רצחניים . הם גם מונעים את פריסתנו בכל הבית הלאומי היהודי שהוא ארץ ישראל המערבית בלבד לצערי . 3- אין לי תכניות רצחניות כלפי הפלסטינים אך יש לי מעט מאד סובלנות לטרור שלהם . 4- לא שמעת ממני הצעות השמדה אלא הצעות לפיצוי בעד פינוי . כסף . 5-כדאי שתלמד מהיא דמוקרטיה מתגוננת ותפסיק ליילל . במיוחד אודה לך אם תפסיק לסלף את דברי . | |||
_new_ |
אריה עירן יוצא מהארון | |||
|
|||
לאט לאט, בתהליך הדומה ללידה, אריה עירן מוצא את המילים לבטא את רחשי ליבו הכמוסים ביותר. משום מה עירן חושב שיוסלה מסלף את דבריו. האמנם? עירן סיפק את הסחורה לבד, כמעט ללא עזרה, וברגעים של ה'גילוי' עצמו, בהתלהבות לא מבוטלת: ''מי יהיה המדינאי שיבצע החרמה כללית ורה-פרצלציה אגררית ?'' האם זה יהיה 'סילוף' לשמוע במשפט שלעיל קריאה למנהיג חזק, לא דמוקרטי, שיפעל לפי חוקים של הפרדה לפי גזע ומוצא (יוסלה ילד טוב ולא מזכיר 'אפרטהייד') ולא רק יספח את יהודה ושומרון לישראל, אלא יחרים את כל השטח מבעלי האדמה הפלסטינים? האם זה יהיה בגדר סילוף? עירן כמובן משתמש בביטוי 'נקי' - ''רה-פרצלציה אגררית'', אך הנקיון של הביטוי הזה מזכיר לכולנו את ה'טיהורים' של סטאלין ואת השפה שהגרמנים השתמשו בה כדי לגרש ולהשמיד מליונים. עירן מציע הלכה למעשה שישראל (ישראל עתידית אולי ולא דמוקרטית במובהק) תפעל לפי חוקי הגזע שלה. אך עירן מקפיד שלא ייחסו לו 'הצעות השמדה': ''לא שמעת ממני הצעות השמדה אלא הצעות לפיצוי בעד פינוי.'' זה נחמד, אך אין לזה שיניים. ברור שעירן, ויהודים טובים אחרים לא ילכו בעיניים פקוחות להציע השמדה של עם שלם - סליחה, לא עם, אלא לפי עירן ''בני אדם שמשפחתם גרה כאן 50 ואפילו 100 שנים'' או אלה ''שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים.'' זה הרי מותר האדם היהודי בארץ ישראל מהגרמני הנציונאל סוציאליסט - מגרשים מליון תושבים, מפקיעים את אדמתם ורכושם, (ממשיכים כמובן לחסל באופן ממוקד את מנהיגיהם ובני משפחותיהם), אך עושים כל זאת ברוח טובה ובאופן מסודר, שיטתי. זה החלום הרטוב של אריה עירן. האם יוסלה מזייף כאן, מסלף? היכן בדיוק עובר הגבול בין 'נמאס לי מהפלסטינים' ו''צריך לגרשם כי הם טרוריסטים רצחניים'' ו''רה-פרצלציה אגררית'', לבין חיסול 'מסודר' ושיטתי של הפלסטינים? הרי גם את היהודים ברחבי הרייך הגרמני לא שלחו מיד למחנות ריכוז. תחילה הצרו את צעדיהם באמצעות חוקי גזע כאילו הגיוניים, שנועדו 'להגן' על הרייך ועל גרמניה. וגם כשיהודים כבר ישבו במאות אלפים במחנות שונים עדיין שמרו הגרמנים על חזות 'תרבותית' כביכול. גם אייכמן הרי ראה עצמו כבורג קטן באימפריה מפוארת של רייך בן אלף שנים. העובדה היא שזה כבר מנהג נפוץ במקומותינו - לגרש ולחסל בהבל פה את האוכלוסיה הפלסטינית. ומתלווה לכך הדמוניזציה של הערבים, הפלסטינים, ואחרונים אך לא חביבים, אנשי השמאל בישראל ובעולם שעוקבים בחרדה אחר המצוקה המערכתית בישראל. הפתרון של עירן הוא מנהיג חזק שיגרש את הפלסטינים כולם, ויחרים את אדמתם. אך לא לפני שיבטל בהבל פה את שיוכם והגדרתם העצמית של הפלסטינים כעם. קשה לגרש 'עם' שלם, 'קל' יותר לגרש מליון 'אנשים שבאו להתפרנס מפיתוח הארץ בידי היהודים'. זו המדינה שעירן יוכל בלב שקט להוריש לנכדיו (מעניין מה ילמדו בשיעורי האזרחות וההסטוריה בבתי הספר של המדינה הטוטליטרית היהודית שעירן חוזה?). סילוף? זה שזה מזכיר להרבה יהודים את מה שעבר עליהם במלחמת העולם השניה לא נראה לעירן רלוונטי לדיון כאן. אך העולם אינו סובב סביב עירן לבדו. וטוב שכך. | |||
_new_ |
יוסלה נשאר בארון, גם דראקולה . | |||
|
|||
שום כמוסים ושום בטיח . אבל יוסלה לא מרוצה שאני לא מתלהם . מנומס תבוני ותרבותי זה פגם אצל יוסלה . עראפת , לא מגולח רוצח וטרוריסט זה דגם ראוי לשבחו של יוסלה . רק שאבאריה בין השיניים הייתה חסרה לערבי הזה שנולד בקהיר למשפחה שמוצאה מחצי האי ערב , אי שם ליד העיר מכה . ''כאילו- פלסטיני'' . חיכמת-אל-מאסרי ממצרים . מאסראווה מטייבה ? או מצרים ? בגדדי ? סמארה הסטודנט מהטכניון ? באדאווי מאוניברסיטת חיפה ? חיג'אזי הרוצח ? טורקו המרגל ? סואידן הסוחר? כן הם באו להתפרנס מהפיתוח היהודי . שחק אותה יוסלה הרי אנחנו מטומטמים לשיטתך . כן זה סילוף .אין הכתוב אלא שאלה .מי ...? כן . אין לי הצעות השמדה . כן .אני מציע פיצוי (אפילו אם יש ימין שמתנגד) לא .הם לא בעלי הקרקע . אנחנו בעלי הקרקע . רה פרצלציה אגררית נעשתה כמה פעמים בכמה מדינות . אין על זה עירעור היום . הטיהורים של סטאלין נעשו במולדתך המנטאלית . באשר לזיכרונות , הם יכולים להיות סיבה לשיתוק תמידי או תמריץ להתאוששות לאומית . עלי עדיפה התאוששות לאומית . קשה לך לסלף ? אתה צריך עזרה ? | |||
_new_ |
יוסלה כבר יצא מהארון מזמן | |||
|
|||
''מנומס תבוני ותרבותי'' כך מעיד אריה עירן על עצמו. - וממשיך מיד ללהג הגזעני הרגיל: ''עראפת , לא מגולח רוצח וטרוריסט... רק שאבאריה בין השיניים הייתה חסרה לערבי הזה שנולד בקהיר למשפחה שמוצאה מחצי האי ערב, ''כאילו- פלסטיני'' . חיכמת-אל-מאסרי ממצרים . מאסראווה מטייבה ? או מצרים ? בגדדי ? סמארה הסטודנט מהטכניון ? באדאווי מאוניברסיטת חיפה ? חיג'אזי הרוצח ? טורקו המרגל ? סואידן הסוחר? כן הם באו להתפרנס מהפיתוח היהודי.'' כאן יוסלה אפילו לא צריך ל'סלף', רק לצטט. | |||
_new_ |
גם מר פריהאוף עירן בא להתפרנס כאן | |||
|
|||
_new_ |
גם מר פריהאוף עירן בא להתפרנס כאן | |||
|
|||
נכון . אבל שכחתי לשקר ולהגיד שמשפחתי כאן 1000 שנים . כמו השקרנים הפלסטינים . אלה באו לכאן כי יכלו להתפרנס ממני . נדמה לטיפשים אלה ששחיטת התרנגולת תניב להם את כל ביצי הזהב מיד . | |||
_new_ |
בקיצור אין לך טענה ממשית | |||
|
|||
כל הפרשנות המבוססת על ענייני השמות היא מסך עשן. | |||
_new_ |
שמות הן עדות . | |||
|
|||
שוסטר הקדמון היה סנדלר. עראפת זה שם הר ליד מכה . משם באה משפחת השקרן הרצחן . גולדמן הקדמון היה צורף . סמארה היא עיר בעירק . שניידר הקדמון היה חייט . באדאווי הוא באדאווי , מהסהרה . ברגמן הקדמון גר על הר . סואידן באו מסודן . גרוסמן הקדמון היה גבוה . חיג'אזי בא מהעיר חיג'ז בסעודיה . פינסקר בא מפינסק . מאסרווה באו ממצרים . טורקו מטורקיה . אין מסך עשן . יש רק שקרים ואמת . | |||
_new_ |
אצלך השמות הם מסך עשן | |||
|
|||
שניידר, גרוסמן, פריהאוף הם שמות שמעידים על מוצא רחוק מכאן. אלא שאצלך רק שמות כמו חיג'אזי, מאצרוואה מעידים על מוצא שהוא רחוק מכאן. בכלל עניין השמות עולה בתחילה חד צדדי וההתייחסות ללא תאריך יש לה כוונה של פיזור עשן ולא ניתוח היסטורי ''כנה''. ברמה מסויימת כמובן מסך העשן הוא ראשית השקר. לכן עדיף להמנע מכך. | |||
_new_ |
אצלך השמות הם מסך עשן | |||
|
|||
אצלך השקר והסילוף הוא מסך עשן קבוע. היהודי איננו טוען שלא הגיע מארצות שונות לישראל, ההיפך הגמור מכך. הערבי השקרן, חברך לשקרים, טוען שהוא חי כאן כבר מאות שנים........... וזהו ההבדל העיקרי בין יהודי דובר אמת לערבי ושמאלני שקרנים חולנים. | |||
_new_ |
אצלך השמות הם מסך עשן | |||
|
|||
חסכת לי תשובה . | |||
_new_ |
אצלך השמות הם מסך עשן | |||
|
|||
העובדה הנכונה היא שהצגת את עניין השמות בצורה חד-צדדית. היה לי חשש שיש לכך כוונה מאד ברורה ולכן השתמשתי בביטוי מסך עשן. עצוב שאתה נזקק למחרחרי המדון, שכל עיסוקם כאן, מלא בשקרים. | |||
_new_ |
אצלך השמות הם מסך עשן | |||
|
|||
אני לא נזקק ''למחרחרי מדון'' אני מסתדר טוב מאד . כאשר לוי אומר דבר שמקובל עלי אני מאשר שדעתי כדעתו . כאשר אתה תומר דבר נכון אני אאשר שדעתי כדעתך . נסה להבין , אני לא מכחיש שמשפחתי כאן רק 70 שנה . הפלסטינים מכחישים שהם כאן כמה עשרות שנים . זה הבדל מרכזי . מיעוט משפחות פלסטיניות מתוכם חיו כאן לפני התחלת שיבת ציון . אך אלה היו שוות בכמותן למשפחות היהודיות שחיו כאן . גם קבוצה קטנה זו , כמאה אלף נפש מקורה במדינות השכנות כפי ששמם מעיד . פעם יאסר עראפת אמר שהוא ''בנדיבותו'' מסכים שבמדינה הפלסטינית ''שלו'' יחיו צאצאי היהודים מהתקופה שקדמה להסכם סייקס-פיקו . אם כלל זה יחול על הפלסטינים לא ישארו פלסטינים כמעט בכלל ! יאסר עראפת עצמו לא עומד בקריטריון זה . הוא נולד בקהיר . ומשפחתו מקורה במכה כפי שמעיד שמו . | |||
_new_ |
אני לא נזקק ''למחרחרי מדון'' אני מסתדר טוב מאד | |||
|
|||
דווקא נראה לי שאריה עירן לא מסתדר כל כך טוב. לאחר שהתיאוריה הביולוגית שלו לא זכתה להקרה שלה הוא חושב שהיא ראויה, ולאחר שהפתרון שהוא מציע לגבי עזה גם נשאר בתחתית המצעד, לא נותר לעירן אלא לחבור ל'צדק', לוי, ועוד כמה ראשים ערופים שמתגלגלים באתר, ומפזרים פצצות סירחון. עכשיו, אחרי שעירן כבר הודה שהפתרון שלו תלוי ועומד על גירוש מסיבי של הפלסטינים מארץ ישראל המערבית, לא נותר לו אלא לחבור לטרנספריסטים האחרים. ולחזור ולהיאחז במוצאו של עראפת כחבל הצלה. אם זה לא יעבוד, אולי עירן ינסה להוכיח שאין הגבלות תנועה לפלסטינים בשטחים, או שלא ראוי להשתמש במילה כיבוש. העולם הווירטואלי מציע הרבה אפשרויות למכחישי פשעים נגד האנושות. | |||
_new_ |
כמו מכחיש השואה אבו מאזן, הפרטנר שלך? | |||
|
|||
_new_ |
במקרה הנדון הראית אחרת | |||
|
|||
ההקשר עושה את ההבדל בעניין הנזקקות. העובדה הראשונה שעושה את הקשר היא שבירכת את מחרחר המדון על זה שחסך לך תשובה. הברכה או התודה באה בעקבות שקר מובהק: ''אצלך השקר והסילוף הוא מסך עשן קבוע'' (תגובה 109441). זה ניסוח נבזי שאחר כך מנסה ליצור רושם שמדובר ביהדות. על מעשה הנבלה לא אמרת דבר אבל על החיסכון בירכת. המשמעות של הדברים האלה היא שנזקקת למחרחר מדון. הביקורת שלי על דבריך שהיו חד צדדיים (מסך עשן...) היתה עניינית. החד צדדיות שלך אינה בעיה לכשעצמה. מצד שני כאשר החד צדדיות נכנסת לקטע של העובדות היא שווה ביקורת. גם העובדות שאתה קושר להסכם סייקס פיקו הן לא נכונות. אבל לאור הנסיון שתיארתי כאן אני מעדיף ''לחסוך לך תשובה''... | |||
_new_ |
במקרה הנדון הראית אחרת | |||
|
|||
אני לא נכנס לחלק המעליב אלא לחלק העניני . זה -''היהודי איננו טוען שלא הגיע מארצות שונות לישראל, ההיפך הגמור מכך. הערבי השקרן, חברך לשקרים, טוען שהוא חי כאן כבר מאות שנים...........'' את המילים ''חברך לשקרים'' ראוי להוציא . הערבים טוענים שהם חיים כאן מאות או אלפי שנים . ויש סימנים אחדים שזה לא כך . חלק מהסימנים מראה שמחצית האוכלוסיה בעבר הייתה יהודית . חלק אחר מראה שהייתה הגירה מהמדינות השכנות ככל שהארץ התפתחה על ידי היהודים שבעצמם היו מהגרים . | |||
_new_ |
כרגיל אתה מתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
_new_ |
כרגיל אתה מתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
אני לא מתחמק . אני פשוט לא פותח את הקישור . אם אתה רוצה להגיד משהו תגיד . | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
הסירוב לפתוח את הקישור הוא עוד הוכחה להתחמקות. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
האפשרות שמישהו לא רוצה ללכת אחרי הקישורים האלה לא עולה בדעתך ? אם תרצה תכתוב . אם אני ארצה אני אענה . אין לי כוונה לרוץ אחרי הרוח . אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך . תרצה תסביר , אם לא , לא . | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
התמצית היא שנזקקת למחרחר מדון כדי להתחמק מלדון במסגרת ההקשר המתאים. האמת היא שאתה עדין מתחמק. למי שכמוך טוען ''אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך'', אין דרך אלא לבדוק את ההקשר באמצעות הקישורים. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
אם אתה לא רוצה שאקרא את דעתך תמשיך להביא קישורים . | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
בקישור מוצגת ההגדרה שלי (בהקשר המתאים) לבעיה שיש בגישתך אל דברי. משמעות ה''סירוב'' לגשת לקישור היא התחמקות מובהקות מלעסוק בעניין. לכן לא ממש איכפת לי אם תיגש או לא לבדוק את הקישור. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
לעירן כל קישור מזכיר שהקשרים זה לא הצד החזק שלו: ''האפשרות שמישהו לא רוצה ללכת אחרי הקישורים האלה לא עולה בדעתך ? אם תרצה תכתוב . אם אני ארצה אני אענה . אין לי כוונה לרוץ אחרי הרוח . אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך . תרצה תסביר , אם לא , לא .'' ''אני גם מאבד את ההקשרים וגם לא מבין אותך''. אילו עשיית הקשרים היתה מפותחת אצל עירן, אז גם הביקורת העצמית שלו היתה מתפקדת יותר טוב. עשיית הקשרים ואנלוגיות מאפשרת לייחס שני מצבים שונים האחד לשני בהשוואה כוללת. היא גם מאפשרת להגיע לתמונת מצב רחבה יותר המורכבת ממספר מערכות שמתפקדות ביחד. מכאן גם הקושי של עירן לראות את 'תכנית החומש' שלו של גירוש פלסטינים ופרו ורבו יהודי, בהקשר המיידי של 'יהודים' ו'מוסר יהודי'. אפילו ההקשר המוסרי של השואה חומק ממנו בעניין זה. הכי בולט הקושי של עירן להבחין בהקשרים פשוטים בהנחות היסוד ל'שיטתו' שלו: הוא מעמיד כבמין יחס פרופורציונלי (מידתי) את הצורך לגרש את הפלסטינים מהשטחים, ואת התכנית להגברת הילודה אצל היהודים. אך יחס מידתי שכזה כלל איננו מתקיים בין השניים: יכולים היהודים להתרבות כמו שפנים, מבלי לגרש אפילו פלסטיני אחד. מה הקשר בכלל? עירן מאבד את ההקשר לא רק במצבים החיצוניים שנוצרים כאשר סיוון מציע לו קישור, עירן מאבד את ההקשר בתוך הטיעון שלו עצמו, לעיתים בתוך משפט אחד שיש בו שני מחוברים שהקשר ביניהם כלל לא ברור. חוץ מזה עירן כלל לא תופס שהוא לא עונה לעניין. יוסלה כבר הרבה זמן מנסה לדבר עימו על הנושא המוסרי, בדיוק בהקשר של מה שקורה בשטחים (עצי הזית שהם נושא המאמר הנוכחי), ועירן עונה באופן סתמי משהו שהוא מעדיף לדבר על עזה. אמרנו כבר 'חוסר יכולת לעשות הקשרים'? אמרנו. | |||
_new_ |
משהו קורא את הגיבובים האלה? | |||
|
|||
מעניין מי? | |||
_new_ |
מישהו קורא | |||
|
|||
כן, מסתבר שאתה קורא. | |||
_new_ |
טעות שלך | |||
|
|||
אינני מבקר איכות של שטאנצים. קראתי את הפמפלט הראשון , אחר כך את השני, אחר כך את השלישי.. והפסקתי. כולם אותו דבר- אפילו הקללות והגידופים במחזוריות קבועה. | |||
_new_ |
לאפס אפס | |||
|
|||
''אפשר ומותר לא להסכים ובהחלט בריא להתווכח אך לרמוז שכותבי מאמרים שאינם לרוחו של המגיב טועים מטעים אינם כותבי אמת וכו וכו הוא מעשה חצוף.'' אכן אנין טעם הנך. זאת אפשר לראות בשם שבחרת לך. אך לפני שאוריד לפניך את הכובע אשמח אם תסביר לי מדוע, ''אפשר ומותר לא להסכים ובהחלט בריא להתווכח אך לרמוז שכותבי מאמרים שאינם לרוחו של המגיב טועים מטעים אינם כותבי אמת וכו וכו הוא מעשה חצוף.'' ועלי להוסיף שיוסלה אמנם קורא לדברים בשמם ולפי הגדרתם המילונית אך אינו מגדף. זו נחלתם של אנשי הימין באתר שבדרך קבע יוצאים מגדרם ומשתמשים במונח 'שקרן' באופן קבוע. אז אשמח אם תסביר מדוע זו חוצפה לחשוף את הטיעונים של כותבי מאמרים ככושלים ואת כותבי המאמר כמטעים את הציבור. | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
ניסיתי להסב את תשומת לבך לצורת ההתבטאות . אם לא הפנמת , חבל. תשתדל להמנע מהתייחסות לכותבים ותשתדל להתרכז בכתוב. עד כה לא הצלחת לחשוף שום טיעון ככושל- רק אותך כבעל שנאה עזה לימין . הסגנון הזה מוכר באתרי האינטרנט הוא מבזה. הוא מבזה את הכותב בלבד- כלומר אותך. | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
אכן לא לעניין. לא ענית לשאלתי. במקום אחר כתבת: ''האם קיימת חקירה משטרתית? האם ישנם שמות ה''מתנחלים'' שלקחו עצים? האם ידועות לך הנסיבות? ואולי בכלל שתלו הערבים עם משתפי הפעולה השמאליים את העצים על שטח ששייך ליהודים והיהודים פעלו כדין? ישנם הרב הנעלמים בסיפורי עצי הזיית ונראה שאין הוכחה אחת אמיתית, או לפחות העמדה לדין, או לפחות חשודים.'' כבר נמאסה ההתממות הנואלת בעניין השחתת עצי הזית של פלסטינים בידי המתנחלים וצה''ל. זה הסוג הגרוע ביותר של דיסאינפורמציה. כל הפוזה הזאת של הגינות לא משכנעת במקרה שלך. | |||
_new_ |
אם היית עונה על שאלות שנשאלת. | |||
|
|||
הייתי עונה אף לך . אך אתה לא עונה - אתה עוסק ביציקת שטאנצים מילוליים מחומר מוכר לתןך תבנית ידועה מראש. ולגבי כריתת העצים: אשמח אם תביא כאן את שמות החשודים שנתפסו כורתים עצים. ואולי תביא כאן שם של משהו שנתפש ובמכוניתו לפחות מסור לכריתת העצים. פחות מזה זו השמצה חצופה. | |||
_new_ |
שוב עלה הכורת | |||
|
|||
גם לא יודע לקרוא, וגם התמונות לא עוזרות. אולי נתחיל אותך על אותיות האלף בית. | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
מותר לנו לגיד מה שאנחנו רוצים כאן לא שולט הימין! תפנים! יוסלה עושה פה עבודה נהדרת ומציב בפני הימין שאלות קרדינליות ולימין אין תשובות ליוסלה. עד כה לא ראיתי אפילו ימנמן אחד שמצליח להתמודד עם יוסלה כי טיעוניו כה מוצלחים,בהירים וגאוניים עד כי שום ימנמן לא יכול אפילו לגהק כנגדו. קדימה אל עולם המחר נאפילה !!! | |||
_new_ |
לאפס אפס | |||
|
|||
יש הבדל בין שקרן הנקרא שקרן לבין דובר אמת הנקרא שקרן . | |||
_new_ |
משהו קורא את הגיבובים האלה? | |||
|
|||
אכן גיבוביו מעייפים ומשעממים עד פיהוק גדול ועמוק. הבעיה שלו שהוא מתחיל אבל לא יודע לגמור. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להתחמק מהעניין העיקרי שהארתי בתגובה 109469 | |||
|
|||
רוב מילים ללא תוכן . ההקשר המוסרי שלי מהשואה הוא פשוט COSI FAN TUTI . זה לא נכון : ''יכולים היהודים להתרבות כמו שפנים, מבלי לגרש אפילו פלסטיני אחד. מה הקשר בכלל?'' | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
מה לא נכון בקביעה ש 'יכולים היהודים להתרבות כמו שפנים מבלי לגרש אפילו פלסטיני אחד' ? היהודים שהחליטו להיאחז בכל מחיר באדמת יהודה ושומרון עשו זאת במטרה מוצהרת למנוע החזרת השטחים במסגרת הסכם שלום, ולא בשל חוסר מקום להתיישבות בתחום הקוו הירוק. עירן עדיין לא הצליח להסביר מה הקשר של נושא הילודה לאפשרות של הסכם קבע עם הפלסטינים? מה הקשר בין הטריטוריאליזם היהודי הגזעני לבין הצורך להתרבות? | |||
_new_ |
אמרת יהודה ושומרון? | |||
|
|||
יפה מאוד. בינתיים מספר היהודים בשטח מולדתם ההיסטורית עולה ב7.5 אחוז לשנה. כמו שנאמר- ככל שיענום כן ירבו . ואילו ההגירה הערבית הולכת וגדלה. ככה זה יוסלה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |