|
רפי: אז כתוב לבג''ץ מכתב מחאה חריף | |||
|
|||
ותאמר להם שאתה לא מרוצה מצורת השפיטה ההרתעה שלהם ועדיף אם היו מקבלים טיפול יותר מתאים למשטרים הנאורים ששחררו 400 מחבלים אחרי שגרשו אותם ללבנון. צר לי אבל זו שעת חירום וכתת יורים היתה יותר מתאימה להם. אתה וודאי מעדיף שאת מרואן ברע'ותי ישפטו כמו את דמיאניוק ויבוא איזה עו''ד מפולפל ויאמר ש''זה לא בדיוק,הוא לא טרוריסט,הוא לוחם חופש משילטון דיכוי'' וכל מיני שאר ירקות. בסוף עוד ימחאו לו כפיים שעה ארוכה ואח''כ הוא יגיש את חשבון שכ''ט לאנשי החמאס כמו ''הסטוריון הדגול'' מהטכניון עם הסילוף על חטיבת ''אלכסנדרוני''.. אם דמדומים עוברים עלינו,אני מקוה שאילו דמדומי זריחה ולא דמדומי שקיעה. | |||
_new_ |
מדינת חוק | |||
|
|||
אני לא יכול להעיד על מר גטניו, אבל אני יודע שאני מעדיף לחיות במדינת חוק - כזו שמקיימת את חוקיה. חוקים ועקרונות שמתבטלים באופן ארביטררי בעת מלחמה אינם חוקים ועקרונות - הם פיקציה. אני מצטרף לתמיהתו של רפי - אם הנ''ל עברו עבירה הרי שיש לשפוט אותם ולמצות איתם את הדין - לשם כך יש לנו רשות שופטת בפרט והפרדת רשויות בכלל. אם תמצא לנכון הכנסת, בבקשה - שתחוקק חוק המגדיר מהו סיוע לדבר עבירה. ושתגדיר את הענישה, שמצידי יכולה להיות סוג של שלילת חופש תנועה (כמו כליאה, או גם הגבלת תנועה לאיזורים מסויימים, שאינם חופפים את מקום מגוריו של פלוני). אולם ענישה של אדם שלא הורשע בדין אינה דבר שמקובל במדינה מתוקנת, לדעתי לפחות. למה הדבר דומה? תאר לך מצב היפותטי שבו השלטון במדינה הוא של צימחונים שמעבירים חוק האוסר על שחיטת בעלי חיים, וכולאים, ללא משפט, את בני משפחותיהם של כאלו שנתפסו אוכלים בשר (בטענה שהם סייעו לאוכל הבשר להשיג את הבשר). האם זה נראה סביר? | |||
_new_ |
הצבי ישראל: אמרתי זו הוראת שעה וחוץ מזה | |||
|
|||
ראיה מפוכחת, נכון, אבל לא ראי זה כראי זה. בעקרון אתה צודק .חייבים להיות חוקים אבל סייענים למיניהם חייבים להשפט ולהענש. הרי למדנו שבשעת השמד:''אפילו על ערקתא דמסנא'' אפילו על שרוך נעל שגזרו לינו בגלל גזרות שמד הדין הוא ''יהרג ואל יעבור''. אדון הצבי ישראל, אתה לא יכול להיות יותר צודק. אבל, אם האויבים משתמשים בחוקים שלנו לקדם את עניניהם הרי שהשפיטה והענישה צריכה להיות בהתאם.אפילו לצורך הרתעה. טוב,נעים מאד להכיר ועוד נדבר. שנה טובה. | |||
_new_ |
הסכמה? | |||
|
|||
אין לי התנגדות לשפיטתו של מי שמסייע לפשע. יש לי התנגדות לענישה ללא משפט ולפגיעה בחפים מפשע לצורך הרתעה. העובדה שאוייב משתמש בחוק אין בה כהוא זה לעניין - החוק נועד כדי להגן על כל התושבים. למשל, גם מי שהורשע בדין לא נשללות כל זכויותיו אלא רק אלו שהוגדרו בחוק וניתנו לסמכות בית המשפט. לכן, גירוש הוא כרגע עונש קצת לא חוקי כיוון שאינו מופיע בספר החוקים של מדינת ישראל (למיטב ידיעתי) או בהוראות החוק החלות על השטחים. תרצה הכנסת או הרשות המוסמכת ותקבע חוק או הוראה שכזו, וגם היא תעמוד למבחן חוקיות מול חוקי היסוד של מדינת ישראל. אותי מאד מטרידים כל אותם ''פתרונות אינסטנט'' שאין מאחוריהם בסיס חוקי שכן מי יודע, אולי בעתיד יופנו נגדך או נגדי? | |||
_new_ |
להצבי ישראל - בית המשפט | |||
|
|||
נמנע בנימוקיו משימוש במילה המפורשת גירוש. בג''צ מקפיד להדגיש שאין זה גירוש (המנוגד לאמנת ז'נבה הרבעית) אלא ''תיחום מגורים'' ומוצאים סימוכין לכך שזה מותר. אני לא משפטן, אבל ה''ההתעמלות'' הזאת מראה כי החלטת בג''ץ נועדה להכשיר מדיניות שבסיסה בעייתי. שלטון החוק צריך לדאוג לכך שכל מה ששפיט , יישפט על פיו, לא פחות ולא יותר. והרי אם יש הוכחות נגד משפחות המחבלים, הרי שיש מספיק חוקים שניתן בעזרתם להענישם. ואם אין הוכחות, אל לו לבית המשפט להיות חלק מהזרוע המבצעת. שרים יש לנו כבר 30 ויותר בברכה רפי | |||
_new_ |
עם שפיטה כמו שיש לנו היום עדיף פתרונות מידיים | |||
|
|||
אין חוט שידרה כמעט לאף אחד מפחדים לתת עונש מוות או עונשים כבדים כתוצאה מכך רוצח משתחרר בעיסקת שבויים או לאחר כמה שנים בכלא הנרצח לא יחזור לחיים | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |