|
כרגיל אתה מתבלבל | |||
|
|||
סיפור עלילות הדם הוא בהחלט אירוע היסטורי, לכל מקרה של עלילה היה רקע משלה כשהמשותף לכולם הוא כמובן התנכלות ליהודים. המקרה אליו מתייחס טואף (שבו הגמון מגרמניה יזם ודחף את הסיפור למרות התנגדות האפיפיור) שונה ממקרים אחרים. היו מקרים בהם היזמה לא היתה כנסייתית, במקומות שונים היו סיפורי רקע שונים וכו'. מה שלא היה זה שיהודים רצחו ילדים נוצרים על מנת להשתמש בדמם להכנת מצות לפסח, אבל לכל אחד מהמשתתפים (מי שחולל את העלילה, מי שהאמין בה, מי שתמך בה מבלי להאמין, מי שנהנה ממנה, מי שסבל ממנה, מי שחקר אותה וכו') יש את הזוית שלו ואת הנראטיב שלו. גם לשוטה הזה טואף יש סיפור משלו ולהערכתי המניעים שלו אינם אלו שכתב מושקוביץ'. | |||
_new_ |
איך אפשר שלא להתבלבל ממך, עמיש? | |||
|
|||
''סיפור עלילות הדם הוא בהחלט אירוע היסטורי'' --- במלים אלו אתה פותח. זה לא מונע ממך לאמר שתי פסקות יותר מאוחר ''מה שלא היה זה שיהודים רצחו ילדים נוצרים על מנת להשתמש בדמם להכנת מצות לפסח''. למיטב ידיעתי מהותה ותמציתה של עלילת הדם הוא הבדיה על השימוש שיהודים עשו ועושים בדמם של ילדים נוצרים לאפיית מצות לפסח. האם עלי להבין שזו הגירסא העמישית של ''מה שרואים מכאן (בתחילת הדברים), לא רואים משם (בהמשכם)''? | |||
_new_ |
אל תתבלבל ידידי | |||
|
|||
''סיפור העלילה'' על כל התרחשויותיו (המשפטים, הפרעות וכו') הוא עובדה היסטורית. היסוד לעלילה לא היה ולא נברא. מה כל כך קשה להבין כאן? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |