|
תגיד יובל | |||
|
|||
כשאתה חולה אתה יושב בתור בקופת חולים כמו כולם? כשאשתך חולה חלילה היא רצה לפקידה בסניף להביא טופס 17? | |||
_new_ |
תגיד יובל | |||
|
|||
היות שאתה בחרת לא לומר שום פרט על עצמך, לא נראה לי שאתה זכאי לדיווח. אומר רק שידי נקיות גם מאבק הספק שאתה מנסה להדביק לי. | |||
_new_ |
אתה רוצה פרטים? בבקשה | |||
|
|||
אני תמיד נדרש להביא טופס 17 ואני תמיד מחכה בתור לרופא ואני תמיד מקבל את הרופא שקופת חולים מספקת לי ואני לא מכיר שום אחד במערכת הרפואית שיכול לקדם לי איזה עניין. ועכשיו ספר לנו את האמת, האם אתה כרופא לא מקבל יחס מועדף? | |||
_new_ |
אתה רוצה פרטים? בבקשה | |||
|
|||
מה המקצוע שלך? איזה עניינים רפואיים אתה צריך שיקדמו לך? | |||
_new_ |
המקצוע שלי | |||
|
|||
הוא לא עניינו של אף אחד כאן. למשל לא לחכות חודש בתור למרפאת חוץ ולפגוש שם סטאז'ר. גם לך זה קורה? או לבני משפחתך? | |||
_new_ |
המקצוע שלי | |||
|
|||
גם המקצוע שלי הוא לא עניינך. | |||
_new_ |
הוא שחשבתי | |||
|
|||
מסתבר ש ''אתה חושב שזה תקין שאיש ציבור ייהנה מהצד מיתרונות לא הוגנים שהתפקיד מעניק'', במגבלה אחת - זה נכון ככל שזה נוגע בך ולא באחרים. | |||
_new_ |
הוא שחשבתי | |||
|
|||
איך הגעת למסקנה שאני חושב שזה תקין כשמדובר בי? | |||
_new_ |
''לא תחסום שור בדישו'' | |||
|
|||
מותר לאדם להרויח ממקום עבודתו. מי שעובד ב''עלית'' רשאי לאכול שוקולד מידי פעם.. מי שעובד בבית חולים רשאי להרויח מעובדה זו. את טבע האדם לא ניתן לשנות, ניתן רק למתן ולהגביל. הגבול הוא שהעובד ב''עלית'' אוכל שוקולד רק במקום העבודה, ולא לוקח חבילות לכל המשפחה המורחבת והחברים. הגבול לעובד בבית חולים שהידע שלו וקשריו מאפשרים לו ולמשפחתו לקבל טיפול טוב יותר, ולא לסייע לכל מי שמשלם שוחד ולפגוע במי שאינו משלם. | |||
_new_ |
''לא תחסום שור בדישו'' | |||
|
|||
ולמה לא חשמל חינם ונסיעות חינם וטיסות חינם ורפואה חינם וכו'? ומדוע אתה סבור שזה בסדר? הרי אם אחד מקבל עדיפות מישהו אחר סובל ונדחה לסוף התור הלא כן? | |||
_new_ |
''לא תחסום שור בדישו'' | |||
|
|||
חשמל חינם זו הפקרות, חשמל בהוזלה סבירה ומוגבלת, זה בסדר. אין למנוע מאדם להינות ממקום עבודתו בצורה סבירה, כמו שאין למנוע משור חורש ללחוך מהשדה שמסביבו על אף שזה מזיק לבעלים. מצער בעלי חיים לומדים קל וחומר לבני אדם. העיקר כאן הוא כמה מותר, ולא האם מותר. ענין של שכל ישר מתובל במוסר. הפגיעה באחרים אסורה. ביהדות מותר כאשר האחד מרויח והשני לא חסר. | |||
_new_ |
בקיצור, יש כאן עניין של מידה | |||
|
|||
ולא רק של עקרון. אין לי בעיה עם זה וזה גם בלתי נמנע ותואם את הטבע האנושי ככל שניתן לעמוד עליו ולהבין אותו. טהרנות מן הסוג העקרוני היא מסוכנת ועלולה לסחוף למקומות שאף אחד לא רוצה להמצא בהם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |