|
יגאל ידין לא ''פסל'' שום דבר | |||
|
|||
הוא פשוט הראה שבתקופת בית שני התפילין שהיו בשימוש היו שונים באופן מהותי (לא ''שינויים זעירים ביותר'' כדבריך) מהתפילין שבשימוש בימינו. חוגי הרבנות ראו בזה כ''פסילה'', אבל זו כבר פרשנות שלהם. | |||
_new_ |
יגאל ידין לא ''פסל'' שום דבר | |||
|
|||
לא נכון !!!! מי זה חוגי הרכנות ? הסברתי לך שקימות כמה דעות הנוגעות לפרטים קטנים . התפילין שנמצאו תואמות לאחת הדעות . הנני להדגיש שההבדלים בין הדעות הם קטנים . | |||
_new_ |
ההבדלים בין הדעות הם אולי קטנים | |||
|
|||
אבל ההבדלים בין התפילין הם בכלל לא קטנים. בתפילין מימי בית שני הופיעו פסוקים שונים, וכן ההתייחסות לתפילין של ראש ותפילין של יד היתה שונה מזו של ימינו. | |||
_new_ |
ההבדלים בין הדעות הם אולי קטנים | |||
|
|||
אין שום משמעות הילכתית לשינויים במידה וישנם בין תפילין בסוף בית שני לבין תפילין היום ובלבד שהם מקיימים את המצווה ואת הכתוב ''ארבע פרשיות כתובות על קלף''. מעבר לכך בתורה לא קיים תיאור מחייב כלשהו של צורת התפילין או מצווה מפורשת על הנחת תפילין או הכנת תפילין. כל אלה התגבשו לאורך ההיסטוריה באותו אופן שהתנ''ך, המשנה והגמרא קובצו ונחתמו. מה לעשות שעם חי מתעדכן ומשתנה עם הזמנים, וזה מה שמעניים בעם היהודי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |