|
התרגום טוב. אך מזה 150 שנה קיימים ההסברים המייגעים הללו בדבר | |||
|
|||
מקריות, כמעין ריטואל. האבולוציה בבסיסה היא התחלה, להערכתי, של מפעל מדעי, שיהיה חייב לתת הסברים טובים יותר ואלגנטיים יותר, תוך מהפך מחשבתי. עניין האלוהים כמובן אינו מסביר דבר, שהרי אף אילו היתה זו הנחה תקפה באורח כלשהו, עדיין, אין לנו כאן שום מידע אודות האל ולכן גם שום יכולת ניבוי או הסבר. אין הנחת קיום האל, אלא סירבול פסוקים בשפה, כאשר לכל ארוע X או אובייקט Yנביא את הסיפא ''והאל עשה זאת''. עדיין תרומות רבות לא ''נעשו'', ומצפות להתפרסם... | |||
_new_ |
אם אין מקריות, יש כוונה | |||
|
|||
אם יש כוונה, יש מכוון. אם יש מכוון , גם הוא נוצר איכשהו. אם לא נוצר במקריות , יש מכוון שיצר אותו. ביטול טענת המקריות מביא לפרדוכסים חסרי תוחלת | |||
_new_ |
תלוי מה אתה מתכוון באקראיות | |||
|
|||
אין זה כך שאו אקראיות או כוונה-בריאתנות. שדה מגנטי במיקום מסויים למשל יטה חלקיק ממסלולו. העובדה שהחלקיק סטה אינה תוצא אקראי. גם מבנה או מערכת מסויימת, המעצבים תהליכים פיזיקליים (נניח, מבנה מסויים הקובע אירגון של מולקולות חלבון) אינו דומה להערמות אקראית של מולקולות כאלה. יש תהליכים אקראיים היכולים ליצור מבנים יפים להפליא (לעין אנושית) כגון תהליכי הכאוס שאיפיין מנדלברט. אך כאן מדובר במשהו לא פונקציונאלי. תהליכים אקראיים או סטוקסטיים אחרים יכולים אף הם להביא ליצירת מבנים שונים. אך ניתן גם לאפיין תהליכים בונים (פורמטיביים) לא אקראיים. ועדיין אין כאן כוונה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |