|
ניר: מעניין,אבל החברה האלו עוברים ''ליד'' | |||
|
|||
נימוקים המתנמקים ומנומקים בנימוק מנומק אינם וב''הבנה'' של מדרשים הוא תרגיל מעניין. המהרש''א ואחרים מעלים אפשריות סבירות מאד. יתר על כן,חולי הימופיליה, וזה כשלךעצמו דבר מעניין, נכנסים בגדר של:''מי שמתו אחיו מחמת מילה לא ימול'' כלומר על מנת לפטור יהודי מברית מילה צריכים שני תקדימים של מוות. ה''עסק'' לא פשוט. פרט לכך ההיבט המיטאפיסי של ברית המילה הוא גם חשוב. אולי ב''דעת אמת'' יוכלו לקרוא קצת ''שער הכוונות'' לאריז''ל וקצת ''עץ-חיים'' למהרח''ו? על כל פנים, מכל הקריאה שם ב''דעת אמת'' לא ראיתי שוללים את ברית המילה אלא ''הסברים'' על ערלים ותאווה. ''כי עליך הורגנו כל היום'' יש פשט אחר בגמרא שאומר:''על מה אתה יוצא ליהרג? על שמלתי את בני''. בענין דינה , ערל,שנראה לי שהכוונה גוי, שהרי אם הערל היה יהודי האם היתה אותה תגובה? סבורני שלא. גוי מעצם בריאתו שייך לסוג אחר של אנשים,אלו ''השטופים בזימה'' אצלנו יש קצת יותר צניעות בענין הזה. בענין ''תאוות המשגל''..סתם קוריוז. בגלל שהאבר קצת יותר עבה אז הגברת לא יכולה להפרד ממנו עד כדי שצריך לגרור אותה? אלא נראה כי דינה לא היתה יצאנית במובן ה''מקצועי'' של העניין וה''חוויה'' שלה היתה מורכבת (ראה רש''י שם) והיא היתה צעירה,אז לא מן הנמנע שהיא פשוט התביישה מראות את פני יעקב אביה ,אולי היא היתה בטראומה? אולי מי יודע מה? אבל להשיג מכאן שגוי יותר טוב? אני פשוט צוחק על זה. (בכלל כל העיסוק בענין ''מצא את ההבדלים'' הוא מגוחך) אגב,את הבדיחה על מוישה'לה מה''חיידר'' על מעשה דינה שמעת? נ.ב. ה''פטפוט'' על הדגדגן במאמר של ''דעת אמת'' לא שייך לעניין אלא רצו שם להוסיף קצת צבע להשלים את התמונה. | |||
_new_ |
אשמח את תפרט | |||
|
|||
כי התלמוד רחוק ממני כרחוק מזרח ממערב, ומה דעתך על חבת דעתו של הרמב''ם שם ובכל מקרה, תודה על התשובה | |||
_new_ |
ניר היקר: אם תדקדק בדברי הרמב''ם | |||
|
|||
תראה שב''מורה הנבוכים'' שהיה בעיקרו מכתב לתלמידו יוסף ''שהיה מבין בלימוד'' הוא אומר: ''...זהו החזק בטעמי המילה אצלי''. מכאן אני למד שהוא היה יכול לפרוש את כל הטעמים הקשורים במילה אלא משום קוצר דעתו של תלמידו או ל''שבר את האוזן'' הוא הלך לכוון של פרישות האדם ע''י הורדת התאווה ע''י המילה. בתלמוד וגם בזוהר מדובר על דברים אחרים הקשורים ל''אות ברית קודש''. על מנת להשיב לך כראוי אני חייב לעיין היטב בכתוב. | |||
_new_ |
קח את הזמן | |||
|
|||
תודה על כל תשובה! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |