|
|
|||
''סוּרוּ נָא אֶל-בֵּית עַבְדְּכֶם, עקמו את הדרך לביתי דרך עקלתון, שלא יכירו שאתם נכנסין שם, כדברי המדרש שמביא רש''י בפירושו.'' סה''כ דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק' בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. **************************************************** ''(רש''י) וְנֵדְעָה אֹתָם, במשכב זכר.'' ונדעה אותם מלשון 'בו נכיר אותם' סקרנות גרידא, או לחילופין דעגה מזרים! מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. **************************************************** ''לוט מבקש מהם דבר פשוט, הכי בסיסי, הניחו לי לנהוג כמנהגי; אל תכפו עלי את דרככם.'' שוב דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק' בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. | |||
_new_ |
זו סתם התפלפלות. המונח ''לדעת'' מופיע הרבה פעמים בתנ''ך | |||
|
|||
במובן של אקט מיני. הוספת המילים ''משכב זכר'' בצמידות, עוד מחזקת את הכוונה. (זה בודאי מזכיר את המונח מהתנ''ך : ''משכב בהמה'') אני לא רואה כל סיבה לפקפק בפירושו של רש''י במקרה הזה. | |||
_new_ |
אחרוג ממנהגי ואשיב לך | |||
|
|||
בס''ד. את המאמר סיימתי במשפט הבא: הגיע הזמן שנתעשת ונתחיל לחשוב ביהודית, לא רק בישראלית. בעברית, יתכן שאתה צודק ורש''י טועה כלשונך. אבל התנ''ך כתוב ביהודית ובשפה זו גם דיבר וכתב רש''י. וביהודית – לדעת מישהי/ו זה מגע מיני. ככה זה, מה לעשות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |