|
ועוד מן ה''אבטוביוגרפיה'' של פרופסור יוסף קלוזנר | |||
|
|||
''כבר אמרתי למעלה שסוציאליסטן מפלגתי לא הייתי מעולם. אף אם כל ימי הייתי בעד הסוציאליסמוס הנבואי. ולא הייתי סוציאליסטן מפלגתי משני טעמים. ''ראשית, הציוניות היתה בעיני – וכך היתה גם בעיניו של רוב הציוניים ברוסיה – ניגוד גמור לסוציאליסמוס המפלגתי; בעוד שהסוציאליסמוס המפלגתי דואג למעמד אחד, מעמד הפועלים, דואגת הציוניות לכל עם ישראל כולו, בלא הבדל; ובעוד שהסוציאליסמוס דוגל במהפכה, ב''הסתלקות מן העולם הישן'', וב''לא אל, לא מלך ולא גיבור'', דוגלת הציוניות בטוב שבַּיָשָן, בעבר הגדול של עם ישראל, והיא קשורה בדת ישראל, במלכות בית דוד, בגיבורים המכבים ובמלך המשיח. ''ושנית, עסקתי בימי נעורי בספרו המפורסם של תומאס הובס - ''לויתן'', וראיתי, שהמדינה היא ה''לויתן'', שבולע את חיי היחיד ואף את חיי האומה. ותמיד פחדתי ש''לויתן'' זה יהפוך את החיים האנושיים והלאומיים לחיי קסרקיט, שבהם אין ליחיד שום ערך עצמי ויש לו רק תפקיד, שקבעה לו המדינה. המדינה בסוציאליסמוס, כמו בפאשיסמוס ונאציות, נעשית אליל בשביל כל יחיד. אין לו דעה משלו וחלילה לו להתנגד לאינטרסים שלה, אף במשהו. ואף העומד בראש המדינה נעשה אל ואליל. כאלו-הים בשמים, כן ה''ראש'', או ה''מנהיג'', או ה''דיקטאטור'' בארץ, יותר נכון – במדינה, אחת היא, אם שמו ''לנין'' או ''סטאלין'', או שמו ''מוסוליני'' או ''היטלר''. ומזה פחדתי תמיד. וכשראיתי את ה''חירות'' ואת ה''דימוקראטיה'' שברוסיה הסובייטית, כמו שציירתיה בפרק שלפני הקודם, אין תימה, שנקעה נפשי מן הסוציאליסמוס. ''....... תפס מקום אז בראש הפועלים יוסף אהרונוביץ, ראש ''הפועל הצעיר'', שהיה ציוני שבציוניים, ושלפי הכרתו לא באו הפועלים, אלא כדי לגשם את הציוניות על ידי כיבוש העבודה. והנה אהרונוביץ זה פירסם מאמר ב''הפועל הצעיר'', שבו דיבר קשות על שהאיכרים עובדים בפועלים הערביים, מפני שהם זולים יותר ונכנעים יותר, ואמר בחמתו, שמן הראוי היה למכור את אדמת פתח-תקווה לערביים, שהרי אין ממנה שום תועלת לפועל העברי. ''הדברים הללו עשו עלי רושם קשה. הסכמתי לאהרונוביץ ביחסו לעבודה הזרה-הזולה, אבל – ליטול מראשוני הראשונים של הישוב החקלאי החדש בארץ את האדמה, שקדחו עליה, שהירוו אותה בזיעת אפיהם, שסיכנו את נפשם עליה! ''ומצבם החמרי של האיכרים בשנות 1922-1919 לא היה טוב כלל וכלל. הכל היה הרוס בימי המלחמה, ועדיין לא הספיקו האיכרים לשוב לאיתנם. ואיש לא דאג להם – והפועלים אף התאכזרו להם ולא שמו לב כלל אם ביכלתם החמרית של האיכרים לשלם בעד עבודה עברית כפליים ממה שהם משלמים בעד עבודה ערבית. ''הדבר נגע עד לבי. ומכיון שאין משוא-פנים לפני ומעולם לא שקלתי במחשבתי, אם המעשה שמצפוני דורש ממני לעשותו, יגרום לי טובה או רעה, פירסמתי ב''הארץ'' (תרפ''ב, גליון 717) מאמר בשם ''האיכרים – ואנו'', שבו דרשתי לבוא אל האיכרים בדברי עידוד ונחמה, ולעזור להם במצבם הקשה ולא להתאכזר להם, ואז יעזבו את שתי חטאותיהם הלאומיות – את העבודה הזרה ואת לשון הגלות. ''ועל ידי מאמר זה קיפחתי את כל זכויותי בעיני הפועלים. מאז נהפכו לי לאויבים. מאז ועד היום הזה. ''....... מיד לאחר שבאתי לארץ ישראל סידרתי בירושלים ''שיעורי מדע'' בחורף תר''ף ובקיץ תרפ''א (1921-1920); וכן השתתפתי בשורה ארוכה של הרצאות ב''שיעורי המדע'' של ''הפועל הצעיר''. השיעורים הצליחו: באו לשמוע אותם גם בן-צבי, גם כמה וכמה מראשי הפועלים בירושלים באותן השנים. קראתי על ''צמיחת הנצרות'' (ק. כתב ספר רחב יריעה בשם ''ישו הנוצרי'', שתורגם לשפות שונות ונתפרסם בכל העולם, אף גרם מחלוקות בעולם היהודי ובעולם הנוצרי, ח''א), במשך חורף שלם, והאולם היה מלא תמיד פועלים מפה אל פה. ששיבחו את הרצאותי, שכמובן לא קבלתי בעדן אף פרוטה אחת. ''ואף על פי כן, כשחגגו בירושלים, בערב פורים, תרפ''ג (1923), את מלאת 30 שנה לעבודתי הספרותית, וכל מיני אגודות והסתדרויות באו לברכני, ''הבהיקה באי-נוכחותה'', הסתדרות-הפועלים, ולא במקרה. היתה ישיבה מיוחדת של ההסתדרות שהחליטה, שמכיוון שקלוזנר כתב מאמר לטובת האכרים ואינו ''חבר'' בהסתדרות, אין לפועלים לבוא ולברך אותו... מי שאינו בעדנו – הוא נגדנו, אפילו אם ברוב ימיו כתב לטובתה של העבודה העברית המישבת את הפועלים על אדמת האומה, במאמר ''הקרן הקיימת – צידוק הציוניות'' (''הארץ'', תרפ''א, גליון 493), שעשה בשעתו רושם בין הפועלים ביחוד. וכשנוסד ''דבר'' לא הזמינוני להשתתף בו, ורק כל עוד היה ''השלח'' קיים הייתי מקבל את העתון בחליפים, ומאז פסק ''השלח'' – פסקתי מלקבלו. ''אחר-כך, כש''הפועל הצעיר'' נבלע בתוך ההסתדרות המשותפת והזרם המארקסיסטי הלך וגבר בתוכה, ונתבלט ''השומר הצעיר'', והשנאה ל''בורגנים'' הלכה וגברה, וגם ב''הפועל הצעיר'' וגם ב''דבר'', או השתיקו את כל עבודתי המדעית והספרותית, או התנפלו בזילזולים על כל מה שכתבתי, והעיקר – בא רצח ארלוזורוב וכל ההסתה הקשורה בו – כלום אפשר היה, שלא יהא הפרץ ביני ובין ראשי ההסתדרות הולך ונבעה יותר ויותר?'' חשוב לקרוא גם בין השורות ונדרשות ההקבלות לאירועים מאז ועד ימינו אלה... ח''א | |||
_new_ |
ועוד מן ה''אבטוביוגרפיה'' של פרופסור יוסף קלוזנר | |||
|
|||
גם בקטעים הנוספים אין תמיכה בעמדתך: ''ואת כל הזוועה הזו העתיקו המנוולים לארץ ישראל, ומאז אנו חיים כאן במשטר של דיכוי, התרת הדם וכל הרע שבעולם''. בין השורות אפשר לקרוא כל מיני דברים. | |||
_new_ |
[*] ועוד מן ה''אבטוביוגרפיה'' של פרופסור יוסף קלוזנר | |||
|
|||
[* הוסרו ביטויים לא ראויים] או, קיי, אין לי בעיה לתת להם זכויות יוצרים, אין פה שום פלגיאט - הם מבצעים פה את הזוועה, הם מתירים את דמנו, הם משתפים פעולה עם האויב העומד עלינו לכלותנו, הם משליטים עלינו משטר של דיכוי והביאו עלינו את כל הרע שבעולם. וזו עובדה. ששת אלפים פצמ''רים על גוש קטיף, כבילת ידי צה''ל שם, והפיכת חיילי צה''ל לבשר תותחים, כדי להרוג כמה צפורים במכה אחת - להבריח את המתנחלים (זה לא הצליח) לשפוך דם חיילים ולהתבכיין שהם נהרגים בגלל המתנחלים (שהם, כולם, חיילי צה''ל), להציג את המתנחלים כמזלזלים בחיי אדם, כשהם אלה הרואים בדם יהודים את הדבר הזול ביותר בעולם. מעלימים עין מהתעצות מפלצתית של רוצחים גרועים מן הנאצים בלבנון, ואז שולחים, בלי שום הכנה מקדמת (הפתעה קפצה עליהם), את חיילי צה''ל למוות בטוח, ועדיין בידים כבולות, כדי לקדם את תכנית ה''התכנסות'' של אולמרט, והמתנחלים, וזו בעיה שלהם, שומעים את הדברים, אך עדיין מבקשים להאמין שמפלצות בדמות אדם אלה, יש בהן עדיין איזשהו קמצוץ של אנושיות וכי טובת העם לנגד עיניהם, כשאין דבר רחוק מזה מן האמת. חיי עם ישראל שוים בעיניהם פחות מקליפת השום. זה אני אומרת! כשאני מביאה ציטוטים, זה רק כדי לחזק את דברי. מאיפה אביא לכם אסמכתא, שזה בדיוק מה שאני חושבת? תשאלו את השופט המתועב ששלח את מרגלית הר-שפי לכלא, כי ידע מה היו מחשבותיה. כשכווולם ידעו, וזה כולל את בייניש וארבל, את כל השב''כ ואת על עתונאי ישראל, שאבישי רביב היה המסית והמדיח, וכל צעדי עמיר באותו ערב היו בתיאום אתו, הוא נשאר נקי, אבל לכלא השליכו ילדה בת 19, משום שהכירה את עמיר בפקולטה למשפטים, והיא לא עמדה דום לזכר יצחק רבין. הרי, צריך, איכשהו לקשור את הרצח הזה אל המתנחלים. השמאל הוא תמצית הרוע והצביעות השפלה ביותר. אמש רואיין ברדיו קול-חי דני יתום. הוא בשום פנים ואופן לא יצטרף לממשלה עם ליברמן (עוד אפס מן המוכרים נשמתם לכסא), כי במצעו של ליברמן קיים סעיף הטראנספר לערבים. עם יש בעולם מעשה מוסרי, צודק, אנושי וכליל מעלות סולם הערכים, הרי זה גירוש הערבים מחלקת אלוקים הקטנה שלנו, שהם מרוים אותה בדמנו, לארצותיהם הרבות. אין מעשה מוסרי מזה! אבל, דני יתום, יחרף את נפשו למען גירוש יהודים מנחלתם היחידה. כי לזה יש שמות מאד פוליטיקלי-קורקט, לזה אי אפשר לקרוא טראנספר. להרס עולמם של אלפי יהודים, בתוכם ניצולי שואה רבים, ש''זכו'' לראות שוב כיצד מבצעים את מדיניות היודנריין בילדיהם, בנכדיהם ובניניהם. אם יש רשע בעולם, הוא כאן! עוד נבוא חשבון, לא נשכח ולא נסלח! אחד שאל כאן באילו דרכים נבוא חשבון, או משהו כזה. הוא שואל אותי? הרי הוא וחבריו המציאו את כל שיטות ההתעללות והרשע, למה שלא נעתיק? למה שאל נגרש מארצנו, והיא ארצנו, את כל המתנכרים אליה, הורסיה ומחריביה? למה? ומאז הסלקציה שעשו בעולם, דרך רדיפת המתישבים היהודים, בוני הארץ, ועד עצם הימים האלה, הם יישמו עלינו כל רדיפה והתעללות אפשריות! אם אנו לא נעשה זאת, הקב''ה, שהם אינם מתייחסים אליו כלל, יעשה זאת. כמו הניסים שהוא מעריף עלינו, כך יהיו גם גזרי הדין ביום הדין! מי שבעט בכל הנצחונות, ושוב ושוב השפיל את כבוד ישראל לרגלי חלאת המין האנושי, מושפל עכשו נגד רצונו. עולם ומלואו צוחק על רפובליקת הבננות התולעית הזו. משום מה זה גורם לשמאל הנאה פרוורטית. הרי, מזה שנים, הם מדווחים לנו בחדווה, על כל בעיטה וכל יריקה שה''קהיליה הבינלאומית'' מצליפה בישראל. יערב לכם ויבושם לכם. אנחנו ממש לא מתלהבים מזה. ציפי לבני מבקשת להוכיח לתיירים פוטנציאליים שבישראל יש גם דברים טובים.... (לא רק כיבוש ודיכוי וכל תעמולה אחרת שמנהלים ציפי וממשלתה). מגעיל כל כך לשמוע ''חדשות'' בשידורי מדינת ישראל. זה מחליא. כשבעלי מאזין לחדשות, הוא יודע היטב מתי להנמיך את קול התיקשורת, כדי שאני לא אשמע את שכשוך המדמנה. לא נשכח ולא נסלח! | |||
_new_ |
בכיינות ימנונית קלאסית | |||
|
|||
מה כאן כל הסיפור? הוא הלך נגד ההסתדרות וההסתדרות החרימה אותו. מה כאן כל כך מרעיש? האם בגלל זה לא למדו את ספריו? האם הוא לא נחשב עד היום לאחד מגדולי חוקרי היהדות והנצרות? אפשר לחשוב שהיום אורי אבנרי יכול לקבל ג'וב בערוץ שבע או שטומי לפיד יכול לכתוב בבטאון הרבנות הראשית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |