|
התקרית בעיניים פוסט יהודיות. | |||
|
|||
הארץ וקבוצת הצהובוניםידיעות ומעריב , הם אחת מהבעיות שיש לשרש. הם פסולים לעדות , -פוסט יהודים. לשם האיזון מקורות יהודיים אלטרנטיבים ואמינים יותר. או : כל יהודי, שנוהג לבוא להקפות שניות יודע כי מדובר בתהלוכה שמחה שבה רוקדים עם ספרי תורה משפחות על טפן וזקניהם. אין בתהלוכה הזו שום סממן של אלימות ואפילו רמז לכך. כואב לראות, שיהודים בארצם לא יכולים לחגוג את שמחת התורה, זוהי שערוריה שאין כדוגמתה, והתייחסות המשטרה כפי שמובעת התקשורת היא חטא על פשע. למצעד הגאווה בירושליים ש90 אחוז מתושביה היהודים, מתנגדים לו נמרצות, מותר לצעוד בנחת ובשלווה אם יצא מאן דהו מגדרו וינסה למחות המשטרה והיס''ם יצאו יפצחו ראשים של יהודים יעצרו עשרות ויכלאו. אולם בעכו זה ענין אחר לחלוטין, היהודונים חוגגים איזה חג הזוי וצועדים עם ספרי תורה בידיהם ולכן מתגרים בערבים ומותר לערבים למחות, לשלוף סכינים, ולהכות..להתגונן כמובן אסור ליהודים בתכלית האיסור. | |||
_new_ |
התקרית? | |||
|
|||
האמת היא שמאף אחד מהמקורות שמוזכרים כאן לא ניתן לדעת בודאות מה בדיוק קרה וקורה בעכו. כפי שנראה ארבע מהכתבות נכתבו על ידי מי שלא ממש הכיר את הארועים. הכתבה ב-NFC מדווחת הכי הרבה פרטים אם כי בצורה די מבולבלת. בכל מקרה מהכתבה הזאת, מסתבר, שהבעיות קשורות גם בהגבלות שהוטלו על הנהוג בעת הרמאדן. עוד כתוב בכתבה הזאת על שכונה שרוב תושביה ערבים. | |||
_new_ |
התקרית? | |||
|
|||
ניתן להביא על ''תקרית'' אפיינית ביישוב דרומי לבאר שבע, עת כמה בני תשחורת ''תוֹשְבֵי הנגב'' שחשקה נפשם בטיול חצות בסוברו (לבנה 4X4 ללא מספרי זיהוי )שלהם, איבדו את הדרך, ומצאו את עצמם בטעות בחצרו של יהודי אחד, (אמרנו אבדו את הדרך לא?) מאחר שהתעייפו התיישבו על איזה טרקטורון שהיה שם לנוח, ובהסח הדעת נחתכו להם השרשראות שאחזו את הטרקטורון ליתד עמוקה באדמה. באותה נשימה אף התבלבלה ידם הבלתי מאומנת ובשוגג לחלוטין הודלק מנוע הטרקטורון והתחיל לנסוע לבד לכוון המדבר תוך שהוא הורס בדרך את המדשאה , החצר היפה והגדר. זוהי בכל אופן טענתם של הישראלים תושבי הנגב . מסקנה- הישראלים בני התשחורת האלה גנבים בני גנבים. אהה ככה כותבים ב''הארץ''. בידיעות אחרונות כותבים לפעמים ''תושבי הפזורה הבדואית'' אבל גם אתה יודע שבני התשחורת ''הישראלים'' הם בדואים למרות שמה שכתבתי כאן מבולבל קמעה וכתוב בפוליטיקאלי קורקט בדיוק כמו שניסח העורך הנאור ב''הארץ '' ובצוהובון האחר. משום מה לי התמונה ברורה לחלוטין לגבי מה שקרה שם. גם מה שקרה בעכו בליל שמחת תורה ברור לרוב הקוראים כנראה | |||
_new_ |
לא צריך לקרוא הרבה | |||
|
|||
העניין ברור. מספר חוליגנים יהודים שברו למוסלמים בעכו את חג הצום שלהם כאשר השתוללו, רקדו ושרו ברחובות. מספר מוסלמים צעירים שבאו למחות ולבקש שיפסיקו את ההשתוללות נענו באלימות חסרת מעצורים של פירחחים יהודים. תמיד אמרתי שהיהודים האלה הם ללא טיפת רגש בלב. לו היו מתחשבים במוסלמים ולא חוגגים אז לא היה מי שיפריע לרמקולי המואזין שקוראים את הרקיע חמש פעמים ביום. אפילו קצת התחשבות אין להם. אין פלא שישראל נחשבת למדינת דיקטטורה שמדכאת את זכויות אזרחיה לעבוד איזה אלוהים שהם רוצים. קדימה מוחמד, בוא להר הבית. | |||
_new_ |
אתה צודק | |||
|
|||
אתה לא צריך לקרוא על העובדות כדי לכתוב אגדות. | |||
_new_ |
אתה צודק | |||
|
|||
אני שמח שאתה מקבל את ההבחנה שלי. | |||
_new_ |
אני לא | |||
|
|||
_new_ |
אתה צודק | |||
|
|||
_new_ |
התקרית? | |||
|
|||
תראו ב ynet איזה שטויות כתבו על החייל. אני הייתי שם בעימות. הערבים התחילו לתקוף אותנו עם אבנים סכינים ואלות הייתה סכנת נפשות ממש לכן הוא היה חייב לירות באוויר. עדות של בייניש מעכו | |||
_new_ |
התקרית? | |||
|
|||
שאילתה; ''בייניש'' ומהנדס אזרחי זה היינו הך? | |||
_new_ |
מצעד הגאווה | |||
|
|||
חגיגות שמחת תורה בעכו נערכו בלי צורך לקבל אישור ממישהו. לגבי מצעד הגאווה: 1. אין לך שום ביטחון ש-90% מתושבי העיר מתנגדים לו. 2. נכון שהעיריה ניסתה וגם הצליחה למנוע את עריכת המצעד במועד המקורי. 3. העניין עלה לדיון בבג''ץ ואם לא יהיו עיכובים נוספים המצעד אמור להיערך ב-10 לנובמבר. ההיתר הזה לא אומר שלא יהיו בעיות דומות לאלו שקרו בעכו. | |||
_new_ |
מצעד הגאווה | |||
|
|||
מצעד הגאווה הוא עוד אינדיקציה להשתלטות רוח הפוסט יהדות על מערכת שליטה- מערכת המשפט רשות שופטת. התערבותה של הערכאה השיפוטית העליונה בהחלטה דמוקרטית של עיריה שרוב נבחריה חרדים ודתיים, וראש העיר הנבחר שהציג את עמדתו העקרונית , המבטאת את דעתם של רוב! תושבי העיר היא לצנינים בעיני הנְאוֹרִים וְהַנְאוֹרִיוֹת שבמערכת המשפט. מעניין מה היתה דעתו של בית המשפט הנאור הזה אם הקהילה ההומו לסבית היתה מחליטה לערוך את מצעד התועבה בעיר מוסלמית כמו נָצֶרֶת או אום אל פאחם וראשי הציבור היו מגישים התנגדות. נראה לי שכאן היה גובר השיקול הנאור האומר שאין להטריד את אמונתם של המאמינים בתנאי שהם מוסלמים כשרים. בינתיים היחידים שסובלים ממגבלות והגבלות הם היהודים הרוצים להתפלל על הר הבית - המקום הקדוש ביותר ליהודים. יהודי יכול להתפלל חופשי בכל מקום בעולם, החל הואתיקן וכלה המקדש הגדול של בודהה בסרניגאר. לא מותר ליהודי להתפלל על המקום המקודש ביותר . על הר הביית. להלן עדות של מרים בר יוסף מהימים האחרונים. בד' חוה''מ עליתי להר הבית. הזמן שהוקצה לי כאשה יהודיה היה בין 7:30 ל- 9:30 בבוקר. שוטר לקח את תעודת הזהוי שלי לבדיקה. השוטר החזיר לי, ולקבוצת גברים ( סה''כ כ- 25-30 איש ) את התעודות, הכניס אותנו למקום איסוף, ואמר: אסור לכם להתפלל, אסור להשתחוות, אסור למלמל פסוקים, אסור לשיר, לרקוד. כל סדור, תפילין, ספר תהילים, טלית, או כל סממן יהודי אחר אסורים.(ספר לי אחד החברים כי אשה חילונית במראיה שאמרה לו ''מועדים לשמחה'' סולקה מיד). אתם תלכו בלווי שוטרים, ותחת עינם הצופיה של אנשי הווקף. כל סטיה תוביל לסילוקכם מהמתחם , רישום במחשב העברינים ואי קבלת היתר לעלות שנית.( העובדות האחרונות לא נאמרו כמובן על ידי השוטר אלא על ידי ותיק עליות להר שלחש אותן לאזני). הגברים שהיו בקבוצה שלי כולם דתיים (כמובן, מה לאחרים ולהר הבית? הוא בקושי שייך לדתיים), רובם יוצאי ברית המועצות כשעוד היתה כזאת. היו כמובן גם ילידי הארץ, ואחרים. חלקם הביא את בניהם הצעירים. חלק מהקבוצה עולה להר קבוע בכל יום רביעי, ושניים במיוחד גילו ידענות רבה והדריכו את השאר. אחד מהם הצליח להגניב (כך התבטא) דף שעליו שירטט את המתחם וחלקיו השונים על פי המקורות, ונתן הסבר מפורט ומרשים. היקפנו את ההר . ראינו ''שופלים'' עובדים ליד הפתח של אורוות שלמה על מנת להמשיך את החורבן, ולמחות כל סימן להיותו של ההר חלק עיקרי בהיסטוריה הדתית והלאומית של עם ישראל. הסיור ארך שעה. הזדרזנו על מנת שעוד קבוצה ,שחיכתה בחוץ, תוכל להיכנס לפני 9:00 . יותר מקבוצת יהודים אחת לא יכולה להיות שם בו זמנית. קבוצות תיירים- דווקא כן. לפני שיצאתי משער השלשלת, הצלחתי לומר דברי תפילה, בעיקר פסוקים שבטאו את ההשפלה ואת השאיפה לשחרור אמיתי, וכן- גם לנקמה. הבחורים יצאו מהשער ורקדו. שיהיה ברור: חלק ממסכת ההשפלות היא בגללנו, החילונים, ''הסרוגים'', החרדים, וכל מי שההר יקר וחשוב לו. נאמר לי שכשעולה קבוצה גדולה, המעקב וההטרדה המשפילה, פחותים. השארנו את הלב הפועם בידי האויב, אז מה לנו כי נלין? אחים יהודים הר הבית השבוי בידי זרים, בהסכמת ממשלות ישראליות, איננו בידינו. מרים בר-יוסף מטה צפון שבת שמחת תורה תשס''ז | |||
_new_ |
לפי nfc מדובר במודל קטן | |||
|
|||
של פוגרום גדול נוסח אוקראיינה. לפיכך תוחזר עכו לפלסטיניה. | |||
_new_ |
שטח כבוש רסמי. | |||
|
|||
עכו מעולם לא היתה שייכת לארץ ישראל . במשנה מתוארת עכו כשטח מחוץ לארץ ישראל. | |||
_new_ |
שטח כבוש רסמי. | |||
|
|||
אז על אחת כמה וכמה..... אם כי זכור לי שבזמן הכיבוש התיישב שם שבט זבולון.... אבל אם אתה מתעקש שמה שקובע זה תקופת המשנה אז אתה צודק... | |||
_new_ |
ואם אתה מתעקש אז מדובר בכיבוש. לא? | |||
|
|||
_new_ |
ואם אתה מתעקש אז מדובר בכיבוש. לא? | |||
|
|||
בטח כיבוש. אחלה כיבוש. עכו היתה מחוץ לתוכנית החלוקה (שגם היא בעצם היה כיבוש). | |||
_new_ |
אחלה. רק תזכור לדיונים הבאים | |||
|
|||
_new_ |
אחלה. רק תזכור לדיונים הבאים | |||
|
|||
אתה מכין לי מארב? מערב? או ערב? | |||
_new_ |
לא רק כוס קפה וקורת גג | |||
|
|||
_new_ |
לא רק כוס קפה וקורת גג | |||
|
|||
אז תתחיל להרתיח.... | |||
_new_ |
ואם אתה מתעקש אז מדובר בכיבוש. לא? | |||
|
|||
''בטח כיבוש. אחלה כיבוש. עכו היתה מחוץ לתוכנית החלוקה'' אני מבין את הסרקזֶם כאשר מדובר בתשובה לסיון! ל''חלוקה'' אין אחיזה כאשר מדובר בנחלת אבות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |