|
מוטקה, לא צריכים להיסחף, 1300 שנה מספיקות | |||
|
|||
מאה שנה תמורת כל שנה שעד הברית והן כבר תמו. עכשיו זה המע''מ שאנחנו באיוולתנו מעניקים להם. שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
נסים, שאלה לי אלייך | |||
|
|||
בני ישראל צוו להשמיד לא רק את עמלק, אלא גם את עמי הארץ, עכשיו, נאמר בפירוש, ''לא תחיה כל נשמה'', דברים פרק כ פסוק ט''ז אז אני שואל, איך יכול להיות, שאחד מאלו, שאסור שיחיה, חי בין בני ישראל, היה בעל שם עברי, אפילו גר ליד ארמון המלך! איך בדיוק זה התרחש ידידי, ועוד בתקופת המלך הצדיק(כן בטח) דוד בן ישי, שכמעט ולא חטא(ממש) ועוד שאלונת, דוד היה יהודי, או אפרתי? | |||
_new_ |
ניר, הושמד מי שנלחם בנו וגם זה לא תמיד. | |||
|
|||
דוד עצמו הורג את הנער העמלקי רק לאחר שהתפאר כי הוא הרג את שאול, לא מפני שהוא עמלקי. את השאלה השניה לא הבנתי, הרי 'אפרתי' מציין שהוא בא מאפרת (היא בית לחם) כמו ש-'ירושלמי' אומר שהוא בא מירושלים. שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
ניסים, בכלל דיברתי על אוריה | |||
|
|||
ובקשר לדוד, השאלה הייתה, האם היה בן לשבט יהודה, או לשבט אפרים לעניין אוריה, הוא היה בין אלו שדינם נגזר כביכול, אז למה לא הרגו אותו, או את הוריו, אגב, בת שבע הייתה עבריה? | |||
_new_ |
ניר, כל מי שבאמת רצה להתגייר - התקבל. | |||
|
|||
כולל מעמלק או משבעת העמים. יתכן שאוריה היה גר אבל יתכן גם שפשוט גר בחת ולכן כונה חיתי. לדוד היו חיילים ואף מפקדים בכירים שלא היו יהודים ואין כאו המקום להאריך בכך. דוד משבט יהודה והשושלת שלו מפורטת בסוף מגילת רות. בת שבע - לא ברור אם ממנשה או מאפרים אבל ברור שמבית יוסף. כך, אגב נוצר השילוב של יהודה ויוסף המוליד את המשיח. שיהיה לך כל טוב ושנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
אוריה למיטב ידעתי גר ליד ארמון המלך | |||
|
|||
ונאמר בספר שמואל שדוד היה בן ''איש אפרתי'' ''מבית לחם יהודה'', ואני לא מבין את זה..אבל אבדוק אצל רותי ולא יהיה איכפת לי אם תאריך בדברייך על חיילים לא *ישראליים* | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |