|
תודה רבה | |||
|
|||
הפעם עשית עבודה טובה מאד ועל זה מגיע לך שוב תודה. אבל עיקר השאלה שלי נגעה לסיומת של הקטע 'חייב מיתה'. נדמה לי שיש כבר איזה תשובה גם לקטע הזה אבל איני בטוח. | |||
_new_ |
תודה רבה | |||
|
|||
'חייב מיתה' זה ביטוי ישן ביהדות השקול לחרם ולהוצאה מן הקהילה. אין משמעותו הריגה של נאשם, אלא השארת המלאכה לידי אלוהים. למיטב זיכרוני לא הוצאו להורג אנשים ע''פ השיפוט היהודי מאז בית שני. בימי הסנהדרין רק הסנהדרין היתה יכולה לגזור מוות. העונש יכול להיות מוטל רק על ידי בית דין בהרכב של עשרים ושלשה דיינים (להבדיל משלושה דיינים בבית דין רגיל). ועל הסנהדרין נאמר: ''סנהדרין ההורגת (מוציאה להורג) פעם בשבעים שנים נקראת חובלנית''. כלומר, אף אחד לא מיהר להוציא להורג, לא יהודי ולא גר. משבטלה הסנהדרין, בטל עונש המוות בכלל מישראל. ראה דוגמה למשמעות ''חייב מיתה'' http://www.mechon-mamre.org/i/8309.htm באחת הפסיקות: ''זר שעבד במקדש--עבודתו פסולה, וחייב מיתה בידי שמיים''. ירצו השמיים יהרגו אותו, לא ירצו, לא יהרגו. | |||
_new_ |
שוב תודה | |||
|
|||
למרות הכל אתה אחד הבודדים כאן שמשתדל לשוחח. בתניים ביררתי קצת ומצאתי שיש החושבים כפי שאתה מסביר ויש החושבים לחומרה - משמע חייב מיתה במשמעות משפטית. | |||
_new_ |
תודה רבה | |||
|
|||
לא חשוב מה אומרים אחרים. חשובה המציאות שמאז שחדלה הסנהדרין להתקיים אין יותר פסקי דין מוות בישראל (לפי ההלכה). וזו עובדה. רק ישראל החילונית חידשה את פסק דין המוות במשפט אייכמן ובדין בוגד בשעת מלחמה. בית דין צבאי אינו יכול לפסוק מוות ולא רק בגלל שחוק המדינה לא מתיר לו, אלא חוקי ההלכה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |