|
אתה צודק בכך שהנושא הוא גדול | |||
|
|||
מכדי שניתן יהיה לעשות לו צדק במאמר אחד בודד. אפשר למלא בו ספריות שלמות. תסתכל רק כמה חומר יש על ה''פרוטוקולים'' באינטרנט. לאור המועד ההיסטורי (מאה שנה לזיכויו של דרייפוס) רציתי להתמקד בפרשה הזאת שהיה לה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של עם ישראל, ובהשלכות שלה המראות בעליל כמה קשה לחסל את הנגע הזה. מי שהוא מהקוראים כאן החליט שהמאמר שלי הוא ביקורת על ההתנתקות. אני יכול רק לרחם על אנשים בעלי רמה שכלית כל כך נמוכה, אבל זאת בעיה שלהם ולא שלי. אתה גם צודק בכך שתופעת שנאת היהודים הקדימה את הנצרות (מגילת אסתר היא תאור של הנסיון הראשון בהיסטוריה לבצע ג'נוסייד), אבל עדיין הבסיס היה [שוני] דתי. הנצרות מסדה וחידדה את התהליך. | |||
_new_ |
אאתה מתייחס ברצינות רבה מדי למר מספר הב''דים | |||
|
|||
_new_ |
מצאתי את הקשר! | |||
|
|||
יש בכל זאת היגיון בדברי הגאון לבית דוד וקרובו לשם --- הב''ד השני. אם לא היתה פרשת דרייפוס, הרצל לא היה מקים את התנועה הציונית. ללא התשתית של הציונות המדינית, קרוב לוודאי שמדינת ישראל לא היתה קמה גם בעקבות השואה. ללא מדינת ישראל, המנדט היה נמשך, ולא היה כיבוש. אם לא היה כיבוש לא היו התנחלויות, ואם לא היו התנחלויות לא היה צורך בהתנתקות. מסקנה --- מאמר על פרשת דרייפוס הוא מאמר בגנות ההתנתקות . . . אתה הבנת את זה, ברוך? איך אפשר שלא לקחת אותם ברצינות? היגיון כזה לא מוצאים כל יום. | |||
_new_ |
מצאתי את הקשר! | |||
|
|||
נכון שהיסטוריה היא אחת ואין בילתה. אבל התחושה שלי שאם לא היה הרצל או דרייפוס, אז היה בוקע ערוץ אחר שמתפרץ ומייצר את הציונות. אנחנו צריכים לזכור שראשוני העולים החדשים היו מתנועות התחדשות יהודיות (כמו ביל''ו, חיבת ציון) שהחלו דרכן עם ההתעוררות הלאומית במרכז ובמזרח אירופה במחצית המאה ה-19. | |||
_new_ |
אכן מצאת | |||
|
|||
1. אפשר אפילו לטעון שהראשונים היו כאלו שבאו לבד או עם משפחתם (למשל יואל משה סלומון שאחר כך היה בין מייסדי תח תקווה....). אבל הגל החל לתפוס תאוצה עם ביל''ו, חיבת ציון והעליה הראשונה (רובם כנראה לפני פרשת דרייפוס...). 2. פרשת דרייפוס הייתה גורם שזירז את התחברותו של הרצל לתנועה הציונית ולהנהגתה. אבל אפשר גם לראות את ההתפתחות של הרצל לאותו הכיוון ללא פרשת דרייפוס. | |||
_new_ |
דוז פואה !!! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |