|
התחזיות מול המציאות | |||
|
|||
כפי שכתבתי, העיקרון המנחה אותך הוא לא להודות בטעות אף פעם. | |||
_new_ |
יובל, אתה מדהים אותי !!! | |||
|
|||
האם באמת חשבתה כי התכוונתי כי כל תנועה של הכדור הינה אקראית ? הרי ברור כי הדוגמאות שהבאתי, כדי להסביר סטיה אקראית של הכדור, מיועד רק להסביר את היוצא מהכלל ולא את הכלל... | |||
_new_ |
יובל, אתה מדהים אותי !!! | |||
|
|||
הנה מה שכתבת: מה שמוזר בכל העניין, שמצב רוחם של הרבה הרבה מליונים, תלוי במסלול אקראי של כדור... אבל קצתי בדיון הזה. אתה יכול להישאר צודק אם אתה רוצה. | |||
_new_ |
יובל, אתה מדהים אותי !!! | |||
|
|||
בבקשה הסבר פשוט: אם הייתי כותב: תלוי גם במסלול אקראי של כדור, הכל היה בסדר. אם הייתי כותב: תלוי רק במסלול אקראי של כדור, הייתה אתה צודק. כיון שאנו מנסים לנהל דיון אינטלגנטי, עדיף לא ליצור ויכוח לשם ויכוח. לעניין הטענה שלכה כי אני לא מוכן להודות בטעויות: כאשר אני משווה את עצמי עם אחרים, אני נוכח לדעת כי לרוב אני עושה פחות טעויות מהם. אבל תהיה בטוח, כאשר אני עושה טעות (וכמובן שאני עושה טעויות) אני לא סולח לעצמי. אני יודע כי יש בפורום הזה כותבים אשר משתוקקים ל... | |||
_new_ |
התחזיות מול המציאות | |||
|
|||
יובל, עזוב עקרונות (אני אישית חושב שאנשים בעלי ''עקרונות'' הם ''מרובעים''). במקרה זה ברור לי כי אתה הוא שטעיתה בהבנת דברי. הרי אדם סביר לא יכול לטעון כי כל תנועות הכדור במשחק כדורגל, הן תנועות אקראיות... | |||
_new_ |
התחזיות מול המציאות | |||
|
|||
תנועות הכדור במשחק כדורגל הן אקראיות ולא אקראיות - אקראיות: בהתאם ל''סדר'', תיזמון, מיקום והחלטת הבועטים בכדור ואינן אקראיות: לגבי התנהגות הכדור במעופו באויר והתגלגלותו על הדשא. ה'ראשונים' לא מדידים ולא נחזים מראש. ה'שנְיְים' מדידים, אבל גם הם לא נחזים מראש, בשל העדר נתונים בזמן ובמקום לגבי הנתונים ה'ראשונים'. אתה צריך להבחין בין המונח 'אקראיות' ובין 'מדידות'. הרבה דברים ומהלכים בחיינו הם אקראיים, בבחינת 'הרשות נתונה'. | |||
_new_ |
התחזיות מול המציאות | |||
|
|||
פרקש, ''מדידות'' אינן קשורות לאקראיות. אתה יכול למדוד גם תנועה אקראית וגם שאינה אקראית. אקראית פירושה: שאינה ניתנן לחיזוי. הסטת הכדור בהיותו באויר, בגלל משב רוח פתאומי, היא הסטה אקראית, אבל גם היא מדידה (תוכל למדוד את ההסטה של הכדור מהקו הישר, בהשפעת הרוח). | |||
_new_ |
זה מה שאמרתי | |||
|
|||
שיש הבדל ''מדידוּת'' לבין אקראיות. ואינך יכול לאמוד גם את ה''בלתי אקראיות'' (המדידוֹת) לכאורה בשל אותם אלמנטים אקראיים שציינת שמשפיעים גם על ה''בלתי אקראיות''. | |||
_new_ |
זה מה שאמרתי | |||
|
|||
האם זה א.פרקש האורגינלי, או מתחזה ?... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |