|
זבל גזעני תגובה 77917 | |||
|
|||
שטות גזענית של שרון: ''שכן הגבוהים בחלוקת קשב אינם שונאים את הנמוכים מהם, ומטעם זה אין הם מזהים את המקור האמיתי של ההצקה כלפיהם - משאלת השמדה חבוייה. ומשייכים זאת למצבם החברתי הנמוך יותר של המזרחים ושאר תרצנות'' (תגובה 78034). הסתירה: הגבוהים בכישורים מוחיים נכשלים בזיהוי מקור הצקות בגלל שאינם שונאים. שנאה היא תנאי להצלחת כישורים מוחיים - בלי שנאה אי-אפשר לנצל כישורים. גם אם נעזוב את הטענות המופרכות שקשורת בציטוט הגזעני הזה, לא מוצג כאן שום ביסוס לקיום ''משאלת השמדה חבוייה''. הקישקוש הגזעני נמשך.... | |||
_new_ |
אתה קצת התבלבלת: הטרגדיה של המארגנים (הגבוהים בחלוקת קשב) | |||
|
|||
אתה כותב: ''שנאה היא תנאי להצלחת כישורים מוחיים - בלי שנאה אי-אפשר לנצל כישורים''. מה מקור המשפט המשונה הזה??? ואגב גישתי היא, אך זה נושא ניפרד שלא פירסמתיו, שדווקא רגשות חיוביים, ובפרט אהבה, עומדים מאחורי מיצוי כישורים עילאיים וביצוע פרוייקטים רב שלביים ונירחבי היקף. מכל מקום, סביר למדי שאם אינך מתנסה באופן קיומי, מבחינת תחושה יומיומית, בשנאה כלפי השונה ממך, אם תחושתך כל פעם שאתה מבצע פרוייקט יצירתי היא אהבה והתרחבות רגשית, קשה לך להבין מדוע שהזולת, הנמוך ממך, ישנא אותך. גישתך אז היא אהבה וחיוב כלפי המציאות, ואינך מבין מדוע אחרים אינם משתתפים איתך בתחושות החיוביות הכרוכות ביצירה, ומדוע הם שונאים אותך במקום לחוש רחשי תודה, או למצער, הנאה והתרחבות הלב כתוצאה מהישג אנושי. זוהי הטרגדיה של המארגנים - הגבוהים בחלוקת קשב, שתכופות הם משקיעים משאבים רבים בפרוייקטים, חשים חיוב רב כלפי עולם ומלואו, ואז שנאת הנמוכים מהם והתנכלותם העריצה והשרירותית (במקום לתגמל אותם) מדהימה אותם כל פעם מחדש. דוד, אם אתה אינך גבוה בחלוקת קשב, אלא אדם מאד בינוני, לפחות היה מודע למקור תחושות הטינה שלך כלפי. אנו, אני ואתה, אנשים שונים גם מבחינה מוחית ככל שאני מזהה בברור. לא כולם גזורים באותו שטנץ, מה לעשות? דע את עצמך, אמר כבר אפלטון. | |||
_new_ |
מקור המשפט תגובה 78034 | |||
|
|||
המקור של המשפט הזה הוא המשמעות הפשוטה של הקטע הגזעני המופרך שאתה כתבת. הנה: ''שכן הגבוהים בחלוקת קשב אינם שונאים את הנמוכים מהם, ומטעם זה אין הם מזהים את המקור האמיתי של ההצקה כלפיהם - משאלת השמדה חבוייה. ומשייכים זאת למצבם החברתי הנמוך יותר של המזרחים ושאר תרצנות'' (תגובה 78034). המשמעות היא שבגלל שהגבוהים לא שונאים אין הם מזהים... מיכאל אם אינך גבוה בחלוקת קשב, או שוכח בקלות מה שאתה כותב מן ההגיון שלא תנהג בטיפשות. ----- עדין אין לך ולו בסיס קטן לכל אחת מהטענות הגזעניות שלך. | |||
_new_ |
מצטער, אך אין קשר בין הקטע המצוטט לבין אמירתך המטורפת | |||
|
|||
עברת לקישקושים חסרי פשר. או אולי זה טריק ציני. | |||
_new_ |
תצטער עד מחר - יש קשר ועוד איך | |||
|
|||
ראשית, הקטע המצוטט מדבריך (תגובה 78064) הוא גזעני. שנית, זה שאינך רואה או מודה שהפרשנות שלי נכונה, מראה שאינך מבין את משמעות דבריך שהוצגו בציטוט. שלישית, ואתה בעצם מודה שאמירותיך שהוזכרו הן גזעניות ואפילו מציג תירוץ מופרך. (תגובה 78050). מיכאל שיש לך בעיה עם חלוקת הקשב הירודה והבנה לקויה שלך את דבריך בעת כתיבתם. באמת מצער. | |||
_new_ |
צודק ב- 100%. אוי לבושה ואוי לכלימה שאלו הם בני עמנו | |||
|
|||
לא היינו מאמינים שדברים כה קשים יאמרו ע''י בני עמך כלפי אחיו היהודים. האם לזה בנינו את המדינה?! האם זהו חזונו של הרצל למדינת היהודים?! האם זוהי המסורת היהודית של ''ואהבת לרעך כמוך...'' בוז ענק לשרון. מחרביך ומהרסיך ממך יצאו.... | |||
_new_ |
אתה מקשקש דברים, ומסיח את תשומת הלב משאלתי הפשוטה | |||
|
|||
הסחת שימת הלב כאן היא באמצעות הביטויים ''גזעני'' וחרפות שונות, הזוכות לבולטות בקשב. אבל, לא שאלתי אותך אם לדעתך אני גזעני או לא. שאלתי שאלה אחרת לגמרי. מה ששאלתי הוא: הראה את הקשר בין המשפט המשונה שלך (נכנהו ''משפט 2''), לבין הציטטה שאתה מביא מדברי (משפט 1). ואמור במפורש איך 2 נובע מ-1. זאת במקום להסיח את שימת ליבנו. אתה יודע מה? אתה צודק. אני לקוי ביכולת הקשבית, וגם על גבול הפיגור השכלי. צא מהנחות כאלה, והראה, לאט ובאופן מפורש, כיצד 2 נובע מ-1. שאם לא כן, אתה חשוד בעיני כשרלטן. | |||
_new_ |
הגזענות שבדבריך , מיכאל שרון, היא העיקר | |||
|
|||
הביטוי גזעני הוא שם תואר מתאים לדבריך שהצגתי בתגובותי. זה העיקר אם שאלת על כך או לא. השאלה שלך מתייחסת לעניין שולי - לסתירה הנכללת בין דבריך הגזענים. אם יש כאן הסחה היא בשאלות על הסברים שכבר ניתנו. שני חלקים להסבר נמצאים בתגובה 78039 ובתגובה 78064. תצטרך להסתפק בהסבר הזה. | |||
_new_ |
לא חבל לך על זמני? אתה לא מתבייש להטרידני בדברים חסרי שחר? | |||
|
|||
_new_ |
דוד, תגיד יפה תודה שאני טורח להציב כאן לעיתים תגובות | |||
|
|||
מאידך, לרוב התגובות הללו, שהן הרבה הרבה מעבר לרמתו של אדוני (זו דעתי, אם תרשה לי), אתה נדבק תוך הכפשות והטרדות, בבחינת בטלן שמצא עניין לענות בו. האמן לי שיש לי גם כמה דברים אחרים חוץ מלהתכתש ולהתעסק אתך. איני מוצא בדבריך שום תובנה חדשה, שום דבר מעניין באמת, הם נראים לי שמנוניים ומשעממים, וכתיבתך אינה כזאת שארצה להקדיש לדיאלוג איתך מזמני. מה לעשות, יש גם אנשים מעניינים יותר מבחינתי להתדיינות אתם. זה שאתה דובר בלשון רהוטה, לא הופך את דבריך לאינפורמטיביים וחשובים מבחינה כלשהי. למעשה, זהו דיאלוג חד סיתרי. דהיינו שאני מביא מידע ואינפורמציה, כתגובה להקנטות. נכון, גם לאנשים מסוגך יש את השיטות שלהם לעורר שימת לב ולזכות לבולטות כלשהיא, והרי אני יודע היטב שתחושתך עוד מילדות היתה שיש גם אנשים מבריקים העולים עליך בהרבה, ושעליך לאמץ כמה שיטות להגיע לאיזון כביכול. אז אתה גורף את חלקך, אבל לי אין עניין, עזוב אותי. | |||
_new_ |
אין זאת גזענות. איני מטיף לפגוע, למנוע זכויות או לאיין ולהשמיד | |||
|
|||
אתה משתמש במילה קשה תוך הטעיית הקוראים לגבי משמעותה. למשל, ברשותי ספר הנקרא Races of Man, בהוצאת המוזאון הבריטי, natural history , 1963 . אמנם מופיעים בכותרת הספר ובגוף הספר המלה ''גזע'' ו''גזעים'', אך הרי לא תאמר שהמוזיאון הבריטי המהולל בעולם כולו, עוסק בהטפה גזענית. ניתן להצביע על תכונות מסויימות העשויות לאפיין קבוצות אתניות, ועדיין, אין זאת גזענות. שכן מדובר באמצי איפיון ולא במאמצי הטפה לשלול זכויות מקבוצה אתנית מסויימת, או לפגוע בה בדרך אחרת. אפשר לעיתים לאמר שהדברים אינם מבוססים דיים, וגם אז, זאת שאלה של תקפות המידע (התאמתו למציאות) ולא שאלה של הטפה גזענית כלשהי. | |||
_new_ |
נכון זאת גזענות. הנה: תגובה 78034 | |||
|
|||
מאחר והספקת לכתוב שלוש הודעות חסרות ערך ברצף יתכן מאד שהזמן שלך לא שווה כלום. אז איך אפשר לבזבז לך אותו? | |||
_new_ |
לא פלא שזרקו אותו ממדרגות האוניברסיטה | |||
|
|||
...וכל אותם סיפורים מופלאים ששרון נוהג לספר לנו מעת לעת. | |||
_new_ |
אתה מבלבל עם עמיש. אודותי אמרו: נכס לאירגון | |||
|
|||
לא רק שלא זרקו, אלא היגדירו אותי כנכס לאירגון, בכל מוסד בו עבדתי. בעייתי היתה הפוכה: פוססיביות יתר (רכושנות יתר) שכן חשבו אותי לרכושם הפרטי, העבירו את תוצרי לאחרים, והקשו עלי לעזוב, תוך החזקת החבל קצר. במוסד מחקרי בו עבדתי בשנים 80-91 , אף היפליגו ונהגו לאמר, שאני הטוב ביותר בעולם בתחומי. ועם זאת, היתה התעמרות וניסיון לכפות עלי בכוח תנאים בלתי קבילים. | |||
_new_ |
מסיבה זאת נעשיתי אלרגי לכל צורה של רכושנות יתר ועריצות | |||
|
|||
וראיית הזולת כרכושך הפרטי, תוך התעמרות בו, והחזקת החבל קצר על מנת לשלוט בו. התופעה הזאת שכיחה אצל מזרחים, והם נוהגים כך ביחס לנשים וגם כלפי גברים עליהם הם מנסים להשתלט ולנכס. | |||
_new_ |
דוד, רשימות אלה הם תגובה להכפשה קשה של יהודי אשכנז באתר זה | |||
|
|||
רשימה זאת ואחרות, הוו תגובה, לרשימות רבות שהופיעו באתר הזה מזה זמן, שהכפישו את יהודי אשכנז, מסורותיהם ותרבותם, בכל לשון של נאוץ גזעני והכפשה, דבר נבלה, שמעולם לא ניתקל בתגובה נגדית הולמת. כאן איפוא, ''החזרתי מלחמה שערה'' (כפי שנהג לומר רוה''מ לוי אשכול) | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
תהיה רציני. או שהתבטאות גזענית היא ראויה או שלא. אני משוכנע שלא. לכן גזענותו של מישהו לא מכשירה שום שרץ גזעני אלא להיפך... | |||
_new_ |
אולי לא רק מה שנראה על פניו. בכל זאת מידע בעל משמעות | |||
|
|||
היה ברור לי שהתרעמת ספונטנית, על הרשימה המהדהדת ממבט ראשון כגזענית, בוודאי, אין היא בבון טון. אלא שנקטתי במכוון ובאופן מובלט בביטויים בוטים כגון ''פרענק'' כתגובת נגד לרשימות בוטות וגזעניות במובהק באתר זה שהופיעו מזה זמן, כנגד יהודי אשכנז, תוך נאוץ מסורותיהם ותרבותם, ותוך הצדקת השואה הן במישרין והן בעקיפין. וגם טרחתי להראות, שחרף ההדהוד הגזעני לכאורה של רשימתי (ובמתכוון, באופן מובלט, שהרי אני אמון היטב על הבון טון), הרי כשבוחנים הדברים ממבט שני, במדה רבה אין בה גזענות ממש. הרשיתי לעצמי לכתוב זאת, דווקא משום שלא רק שמעולם לא דבקה בי גזענות, אלא שכרדיקל בשנות ה-70 הייתי שותף פעיל במחאתם של המזרחים כנגד האפלייה והניחשול, ואף כתבתי רשימות לא מעטות כנגד הגזענות ''נישול וניחשול'' קרא שם, ב''חדשות מחלקה ראשונה'' של יואב יצחק, גם את מאמרי אודות הפסיכולוגיה של הגזענות'' | |||
_new_ |
העובדות הפשוטות | |||
|
|||
לא אכנס איתך לכל פרטי הדיון. אבל העובדה המרכזית היא: במהלך הדיון בפתיל הזה העלית הודעות גזעניות. זה שאחרים, כמו ''מהנדס אזרחי'' ועוד, נוהגים כך הוא לא תירוץ. אם כבר זה מעיד על כך שהצטרפת עם השרץ שלך (תגובה 78039 תגובה 77917). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |