| הרעיון של יואב נשמע טוב. לשים את פרץ בבטחון יכול לשדרג ארגונית את מערכת הבטחון בקצב מהיר יותר מהמתוכנן (ויש תוכנית 5 שנתית לכיווץ כפילויות של משרדים ופונקציות בתוך הצבא, בין הצבא למשרד הבטחון ובין אלה לארגוני בטחון ומודיעין החיצוניים לצבא). רק איש שלא גדל במערכת ושיש לו מבט חיצוני וללא נוסטלגיה שנצברה בעשרות שנות שירות בפנים המערכות, יוכל להוביל את השידרוג שיהיה מועיל מבחינת ארגונית-תפקודית וגם יחסוך כסף רב.
מדיניות הבטחון עצמה בלאו הכי נקבעת בעבודת נמלים ארוכה ולעיתים סיזיפית בתוך גופים בצבא, בינם לבין משרד הבטחון (והתעשיות) ולבסוף בקבלת החלטות בממשלה או לחילופין ב'פורום בטחון', שזה בד''כ משהוא ב י ן רוה''מ-שר בטחון-רמטכ''ל ל ב י ן רוה''מ-שר בטחון-קומץ שרים בכירים-רמטכ''ל-ראשי שירותים. לתוך כך ישנה חשיבות להכנסת בכיר שמשקיף על כל העניין קצת אחרת.
וכמובן, חשוב ביותר, לכל החזקת גופי הבטחון ופעילותם השוטפת יש מימד כלכלי-חברתי כבד ומכריע. ודווקא כאן יכול שר בטחון לייצר נאמנה את המערכת מול משרד האוצר. כאשר יש לזכור שמשרד האוצר החל לדרוש שידרוג מערכות הבטחון רק לאחר שפורשי מערכות הבטחון נכנסו ותיפקדו באוצר. |