|
ואתה מוכן לקבל את דעתו של ז'בוטינסקי? | |||
|
|||
''שעם ישראל הוא עם בצרפת''. ישראלים ו/או יהודים בצרפת(או כל מקום בעולם) הינם 'קהילה' בים זרים, לא עם! | |||
_new_ |
ואתה מוכן לקבל את דעתו של ז'בוטינסקי? | |||
|
|||
עם ישראל הוא עם בכל מקום בעולם. אם לא הבנת. אבל אין עם יהודי צרפתי שדורש את מרסיי והריביירה כמדינה, למרות שיהודים חיו שם כבר מן המאה הראשונה לפני הספירה. רוצה יהודי לממש את זכותו הלאומית למדינה יעלה נא לישראל. | |||
_new_ |
ואתה מוכן לקבל את דעתו של ז'בוטינסקי? | |||
|
|||
''עם ישראל הוא עם בכל מקום בעולם'' לא! הם קהילה, בארץ הם עם, ולכן אינם יכולים ''לדרוש את מרסיי והריביירה כמדינה! כנ''ל דומה לגבי ערביי א''י. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
הם עם בכל מקום. קהילה היא ''השלטון המקומי''בלבד דוגמת עיריה או מועצה מקומית. גם ערביי א''י הם עם ולא אנו נקבע זאת,כפי שלא היינו רוצים שהנוצרים יחליטו בשבילנו מי ומה אנו. | |||
_new_ |
כן נכון | |||
|
|||
אין ספק שהם עם מזה כארבעים שנה לפחות עם זהות 'פלסטינית' (עד כמה זה מחזיק מים גם לעתיד עוד נראה), והם גם יכולים להגדיר עצמם ככל שירצו. זה כמובן לא כופה על ישראל דברים הפוגעים בעצמה. הם יכולים לדרוש ככל שידרשו. ישראל צריכה לנהוג לפי שיקולי האינטרסים שלה בלבד. | |||
_new_ |
כן נכון | |||
|
|||
מאיפוא התגובה הזאת? האם אני אמרתי שישראל צריכה לעשות דברים הפוגעים בעצמה? האם אני טענתי שישראל אינה צריכה לנהוג לפי האינטרסים שלה בלבד? כפי שהערתי פעם בעבר,אתה מגדיר מסגנן מחדש את תגובותי (ומפרשן אותם לטעמך) ומגיב עליהם. | |||
_new_ |
תירגע ידידי, בינתיים, למיטב ידיעתי, אני מביע את דעתי בלבד | |||
|
|||
בזמן ובמקום שאחליט לדבר בשימך אודיע לך. לדעתי זה לא הולך לקרות לא בקרוב ולא ברחוק. | |||
_new_ |
תירגע ידידי, בינתיים, למיטב ידיעתי, אני מביע את דעתי בלבד | |||
|
|||
כאשר אתה מגיב על תגובה קודמת שלי ובהמשך ישיר לה,המשתמע מדבריך הוא כי אמרתי את ההיפך ואתה מתקן אותי או חולק עלי. זכותך המלאה ואפילו הרצויה להביע כל דבר,אך לא בצורה שתתן משמעות לא נכונה לדברי אחרים. ולעניות דעתי זה מה שקרה, אין כל קשר בין תגובתי לישראלי ה_101 ולתגובתך בהמשך. | |||
_new_ |
תירגע ידידי, בינתיים, למיטב ידיעתי, אני מביע את דעתי בלבד | |||
|
|||
אני אכן חולק (חלוק) עליך אבל לא מתחלק עליך. וכוונתי היתה לחלוק עליך. | |||
_new_ |
טועה | |||
|
|||
אבל אתה חולק עלי על מה שאיני חולק כלל וכלל. כאילו שחלקת עלי שהכושים צבע עורם שחור כאשר בכלל דברתי על מים מינרליים. אנא הסבר את עצמך. | |||
_new_ |
טועה | |||
|
|||
אבל הויכוח לא היה על זה. אם כי הסכמתי איתך שהיום יש משהו שנקרא עם פלסטיני. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
''קהילה היא ''השלטון המקומי''בלבד דוגמת עיריה או מועצה מקומית'' בכל מדינה ועיר שביקרתי בה, היהודים המקומים קראו לעצמם ''The Jewish Community'' - הקהילה היהודית, ולא 'the Jewish Nation' , לך תתווכח אתם! | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
אבל זה מאשש את טענתי כי קהילה זו צורה של ''שלטון מקומי'' יהודי. אין צורך כל פעם להשתמש בשם ''עם'' זה צריך להיות ברור מאליו. לדעתי ל ''עכו''ם-ים'' אין ספק שאנו ''עם'' ,אולי לחלק מאיתנו יש ספק. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
השאלה באיזה קונטקסט זה נאמר. כשאני מבקר בקהילה יהודית זו או אחרת לא אומרים לי:''בוא תראה את העם היהודי של ניוק יורק'', אלא לראות את בית הקהילה או ספריית הקהילה הזאת והזאת... זה מונח סוציולוגי שאינו תחליף למונח הלאומי הכולל. לדעתך יהודי הקהילה היהודית שביקרת שם לא רואים עצמם כבני העם היהודי? האם מועדון קהילת יוצאי בסרביב בקרית אונו אינם חברי העם היהודי גם כן? או שישנה איזושהי הירארכיה בהתלכדות החברתית של של קהלים שונים - ממשפחה, דרך חמולה ועד עדה ועם - כאשר הגדרת העם היא המטריה הכוללת את כולם. ככה זה בכל עם. אני מציע שלהבא תשאל לדעתם בטרם אתה קובע עובדה מוזרה. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
''לדעתך יהודי הקהילה היהודית שביקרת שם לא רואים עצמם כבני העם היהודי?'' ביקרתי עשרות קהילות, כולם עושים שימוש במונח/תאור: Jewish Community - קהילה יהודית, ורובם ככולם מרגישים שייכות ל-Jewish People ! אבל אינם רואים עצמם 'the Jewish Nation', למה? שאל את הנוגעים. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
הנה הגדרת nation על פי answers.com (אפשרות מספר 3 בין ההגדרות): A people who share common customs, origins, history, and frequently language; a nationality: “Historically the Ukrainians are an ancient nation which has persisted and survived through terrible calamity” (Robert Conquest). מקור: http://www.answers.com/topic/nation?method=6 | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
אמנם לא לזאת היתכוונת! אך בעקיפין הצדקת את עמדתי. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
נתת את התשובה בעצמך, ויובל אפילו רומז לך על כך בגדול. | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
ניאלץ להסכים שלא להסכים! | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
יובל רמז, וללא כוונה, ובעקיפין, הצדיק את עמדתי! ודאי שניכם חלוקים בכך. כנראה ניאלץ להישאר חלוקים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |