|
בקיצור חרתה ברטה | |||
|
|||
סיפורי סבתא לשוטים. באותו זמן לא היו בכל מצרים שלשה מיליון אנשים | |||
_new_ |
כמו שאמרתי, חכמולוגים לא לומדים ונשארים טיפשים | |||
|
|||
באותו הזמן היו במצרים למעלה מ-15 מיליון יהודים !!! את החוקרים עליהם אתה מסתמך אתה יכול לשלוח ללמוד גם כן, ממילא הם משנים את דעתם כל שני וחמישי. חרטא ברטא הם רק יצורים כמוך, חסרי השכלה. | |||
_new_ |
15 מיליון? אללה יוסתור!!! | |||
|
|||
וכל אלה סתובבו בסיני 40 שנה? עכשיו בטוח אני יחזור בטשובה!! איזה אלוהים גדול יש לנו ענק!!! האכיל 15 מיליון יהודים 40 שנה??. וואלק דיינו? 15 מיליון יהודים - אם היו עומדים בשורה מרחק מט אחד מהשני - היו מגיעים עד אמריקה וחזרה!!! עכשיו בא לי ההארה - אלוהים שולת. 15 מיליון.... פחחחחחחח ענק ענק אני אומר לכם ענק!!! ומאז ועד היום אאם שלנו רק הולך ןמתקטן? זה בגלל החילונים ארעים לא? | |||
_new_ |
כמה חוסר הבנה | |||
|
|||
15 מיליון היו במצרים, רק 3 מיליון יצאו ממצרים, השאר כופרים ושמאלנים מתו במצרים בזמן מכת חושך. רק המאמינים באמונה שלמה ניצלו ויצאו מעבדות. אתה יכול לראות כיצד החילוניות מקטינה את העם היהודי בתקופתינו, כאשר יש סטטיסטיקה. בארה''ב, עם תום מלחמת העולם השניה היו 6 מיליון יהודים, היום לאחר 60 שנה יש את אותו המספר של יהודים. להיכן נעלם גידול טיבעי של 3 דורות? נמחק לחלוטין מהעם היהודי ע''י החילוניים !! זו מחיקה של לפחות 6 מיליון יהודים נוספים, אוכלוסיה נורמלית מכפילה את עצמה לאורך זמן כזה. | |||
_new_ |
כמה חוסר הבנה | |||
|
|||
אומדן אוכלוסיית העולם בזמן יציאת מצרים: 35 מיליון: http://www.census.gov/ipc/www/worldhis.html | |||
_new_ |
כמה חוסר הבנה | |||
|
|||
לעם ישראל יש ספר תורה מדויק, שמות האבות והמשפחות ידועים וספורים, אנחנו לא צריכים הערכות, לנו יש עובדות מוצקות. במדבר פרק א א וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, בְּאֹהֶל מוֹעֵד: בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית, לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם--לֵאמֹר. ב שְׂאוּ, אֶת-רֹאשׁ כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, כָּל-זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם. ג מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל--תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם, אַתָּה וְאַהֲרֹן. ד וְאִתְּכֶם יִהְיוּ, אִישׁ אִישׁ לַמַּטֶּה--אִישׁ רֹאשׁ לְבֵית-אֲבֹתָיו, הוּא. ה וְאֵלֶּה שְׁמוֹת הָאֲנָשִׁים, אֲשֶׁר יַעַמְדוּ אִתְּכֶם: לִרְאוּבֵן, אֱלִיצוּר בֶּן-שְׁדֵיאוּר. ו לְשִׁמְעוֹן, שְׁלֻמִיאֵל בֶּן-צוּרִישַׁדָּי. ז לִיהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב. ח לְיִשָּׂשכָר, נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר. ט לִזְבוּלֻן, אֱלִיאָב בֶּן-חֵלֹן. י לִבְנֵי יוֹסֵף--לְאֶפְרַיִם, אֱלִישָׁמָע בֶּן-עַמִּיהוּד; לִמְנַשֶּׁה, גַּמְלִיאֵל בֶּן-פְּדָהצוּר. יא לְבִנְיָמִן, אֲבִידָן בֶּן-גִּדְעֹנִי. יב לְדָן, אֲחִיעֶזֶר בֶּן-עַמִּישַׁדָּי. יג לְאָשֵׁר, פַּגְעִיאֵל בֶּן-עָכְרָן. יד לְגָד, אֶלְיָסָף בֶּן-דְּעוּאֵל. טו לְנַפְתָּלִי, אֲחִירַע בֶּן-עֵינָן. טז אֵלֶּה קריאי (קְרוּאֵי) הָעֵדָה, נְשִׂיאֵי מַטּוֹת אֲבוֹתָם: רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל, הֵם. יז וַיִּקַּח מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן, אֵת הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר נִקְּבוּ בְּשֵׁמֹת. יח וְאֵת כָּל-הָעֵדָה הִקְהִילוּ, בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, וַיִּתְיַלְדוּ עַל-מִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--לְגֻלְגְּלֹתָם. יט כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶת-מֹשֶׁה; וַיִּפְקְדֵם, בְּמִדְבַּר סִינָי. כ וַיִּהְיוּ בְנֵי-רְאוּבֵן בְּכֹר יִשְׂרָאֵל, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה רְאוּבֵן--שִׁשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. כב לִבְנֵי שִׁמְעוֹן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: פְּקֻדָיו, בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה שִׁמְעוֹן--תִּשְׁעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת. כד לִבְנֵי גָד, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה גָד--חֲמִשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים. כו לִבְנֵי יְהוּדָה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יְהוּדָה--אַרְבָּעָה וְשִׁבְעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת. כח לִבְנֵי יִשָּׂשכָר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יִשָּׂשכָר--אַרְבָּעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. ל לִבְנֵי זְבוּלֻן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה זְבוּלֻן--שִׁבְעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. לב לִבְנֵי יוֹסֵף לִבְנֵי אֶפְרַיִם, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אֶפְרָיִם--אַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. לד לִבְנֵי מְנַשֶּׁה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה--שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וּמָאתָיִם. לו לִבְנֵי בִנְיָמִן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה בִנְיָמִן--חֲמִשָּׁה וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. לח לִבְנֵי דָן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה דָן--שְׁנַיִם וְשִׁשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁבַע מֵאוֹת. מ לִבְנֵי אָשֵׁר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אָשֵׁר--אֶחָד וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. מב בְּנֵי נַפְתָּלִי, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה נַפְתָּלִי--שְׁלֹשָׁה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. מד אֵלֶּה הַפְּקֻדִים אֲשֶׁר פָּקַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, וּנְשִׂיאֵי יִשְׂרָאֵל--שְׁנֵים עָשָׂר, אִישׁ: אִישׁ-אֶחָד לְבֵית-אֲבֹתָיו, הָיוּ. מה וַיִּהְיוּ כָּל-פְּקוּדֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְבֵית אֲבֹתָם, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל. מו וַיִּהְיוּ, כָּל-הַפְּקֻדִים--שֵׁשׁ-מֵאוֹת אֶלֶף, וּשְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים; וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת, וַחֲמִשִּׁים. מז וְהַלְוִיִּם, לְמַטֵּה אֲבֹתָם--לֹא הָתְפָּקְדוּ, בְּתוֹכָם. אתה מכיר עוד עם עם רשימה כזו מפורטת מלפני 3000 שנה ? | |||
_new_ |
לא מכיר | |||
|
|||
מאיפה שלשה מיליון וחמש עשרה מיליון? | |||
_new_ |
קראת את הפסוקים ? | |||
|
|||
הספירה המופיעה בפסוקים אלו היא 60 הריבוא, מפורטים לפי שבטים. ואם היית מעיין קצת יותר היית מבחין בחלק הפסוק החוזר: ''מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא'' כלומר הספירה כוללת צעירים בלבד בגיל צבא, מגיל 20. לא ילדים, לא נשים בכל הגילים, לא זקנים. לא תינוקות. הצירוף של כולם נותן 3 מיליון יהודים. (למעשה יותר אבל לא חשוב כרגע) ממצרים יצאו רק חמישית מהיהודים, השאר מתו בזמן מכת חושך. מכאן שהיו במצרים 15 מיליון יהודים. | |||
_new_ |
קראתי אותם עוד לפני שנולדת | |||
|
|||
עכשיו תגיד לי איך מ 640 אלף אנשים שמעל גיל 20 יוצאי צבא יוצא לך שלשה מיליון. אחר כך תגיד לי מאיפה לך החמש עשרה מיליון. אל תמהר, תסביר בצורה יסודית. | |||
_new_ |
כל כך פשוט | |||
|
|||
חישוב קליל, 600 אלף הגברים מגיל 20, נשואים ל-600 אלף נשים - מיליון ו-200 אלף. ניקח ממוצע נמוך של 3 ילדים למשפחה - וקיבלנו מיליון ו-800 אלף ילדים. ורק מנתונים סבירים שכל אחד מכיר הגענו ל-3 מיליון. נותר לנו להוסיף את הזקנים, כדי שתבין את הערתי שהיו יותר מ-3 מיליון. | |||
_new_ |
הצחקת אותי | |||
|
|||
כולם נשואים ולכולם שלשה ילדים... רק סתם ככה כהערה, אתה סופר חלק מהם פעמיים, חלק מהם היו בודאי אבות לחלק אחר | |||
_new_ |
מה כל כך מצחיק בלהיות בור ועם הארץ? | |||
|
|||
עד לפני זמן לא רב לא היה מושג כזה יהודי רווק, רק החילוניות והבהמיות הביאו את המושג הזה לעולם. תלמד לא לשפוט לפי עולמך המעוות, אלא לפי העובדות. האפשרות שמישהו נספר פעמיים היא קטנה ביותר, ובכל מקרה מתקזזת עם מספר הילדים הנמוך מאד שהובא לצורך החישוב. מה שלא תעשה המספרים מדברים על יותר מ-3 מיליון יהודים. | |||
_new_ |
אם לא היו רווקים אז איך התחתנו? | |||
|
|||
ועכשיו תסביר את החמש עשרה מיליון | |||
_new_ |
זו שאלה רצינית? | |||
|
|||
ה-15 מיליון כבר הוסבר, ממצרים יצאו רק חמישית מהיהודים, המאמינים בגאולה, כל השאר, שאינם מאמינים, מתו בזמן מכת חושך. שלוש כפול חמש = 15 מיליון. | |||
_new_ |
לא הוסבר שום דבר | |||
|
|||
מאיפה אתה יודע על 15 מיליון | |||
_new_ |
כמה חוסר הבנה | |||
|
|||
אני מודע היטב למספרים הנ''ל. ואין זה נוגד את האומדן שהבאתי? בזמנים ההם אדם בן 40 זקן מופלג. לכן בחישוב דמוגרפי: Pn= 2[Cn-x+1] [Cx-1] לכן יתכן התאמה בין מספרי המקרא לאומדנים.*******[C-1] n: generations 2C Children(C Boys & C Girls X= Average number of generations alive אבל מה! אישית אני חלוק על דרך המיספור? כפי ש''מתושלח'' לא חי להערכתי 969 שנים! אלא ככל הנראה 81 שנים; (1-ל-12 כלומר כל חודש עברי נספר כשנה) כך גם תיתכן מתכונת ספירה שונה בזמנים ההם!? | |||
_new_ |
הזמן הוא אותו הזמן !! | |||
|
|||
מתושלח חי 969 שנה, והאדם הראשון 930 שנה, הכל שנים כמו בימינו. 40 שנה לא היה גיל מופלג, אלו סתם סיפורי אגדות מצוצים מהאצבע. משה רבינו הוציא את ישראל ממצרים כשהוא בן 80 ונדד איתם במדבר עד היותו בן 120, לא רק מבוגר בגיל אלא צעיר מאד בכושר הפיזי, מעניין כמה צעירים בימינו מסוגלים להסתובב 40 שנה במדבר, גם אם נספק להם את כל צרכיהם. אחיו הבכור, אהרון, נדד איתו במדבר בגילו המופלג. | |||
_new_ |
הזמן הוא אותו הזמן !! | |||
|
|||
אינני מודע לאיזשהוא בן אנוש שכוחותיו במותניו, עם יכולת לנדוד רגלית 40 שנה מגיל 80 עד 120!!! ואף על פי כן, אינני שולל את המקרא! פשוט אין לי, ולרבים אחרים כישורים מתאימים להבנת ערכי מספרים בתקופה האמורה,ופירושם. | |||
_new_ |
אז מה עושים ? | |||
|
|||
קוראים את פירושיהם של אלו שיש להם את הכישורים להבין ולהעמיק בכתוב בתורה. תעיין בסידרת הספרים הנקראת ''מעם לועז'', שבה יש פירושים המתאימים לכל הרמות, מהפשט ועד הסוד, ותוכל לבחור את הרמה המתאימה לכישוריך. | |||
_new_ |
אז מה עושים ? | |||
|
|||
''קוראים את פירושיהם של אלו שיש להם את הכישורים''. אף לא אחד נותר עִמנו מתקופת כתיבת אותם פרקים, לפרש נכונה! ואותם מפרשים שאתה מסתמך עליהם, רובם ככולם חיו בתקופות מאוחרות יותר! ולכן, אני כאמון המקרא, מקבל את הכתוב ללא עוררין, אך חולק ''מחוסר הבנה מקראית ערכית מספרית'' על הבנתנו דהיום מנתונים דאז. | |||
_new_ |
תגיד, איך הסתדרו עם הגמלים? | |||
|
|||
שלשה מיליון אנשים צריכים איזה מיליון גמלים רק בשביל הציוד והאוכל. מה אכלו הגמלים 40 שנה במדבר? מה עשו מיליון גמלים במעמד הר סיני? מי שמר עליהם בזמן כל הבלגן? | |||
_new_ |
תגיד, איך הסתדרו עם הגמלים? | |||
|
|||
רובם הלכו רגלית ונסעו את המעט עליהם. המעניין הוא, שחוקרי אקלים קבעו שבתקופה ההיא מזג האוויר הייה גשום יותר, וכתוצאה; צמחיה. לכן הכל יתכן. ואין צורך להעליב את הכותב, ואת מורשת אבותיך! | |||
_new_ |
גמלים זה עלבון?? | |||
|
|||
מה קרה לך. גמלים הם סימן לעושר רב. אתה צריך לקחת בחשבון מטען של איזה 30 קילו לפחות לנפש, זה אומר בערך גמל לכל חמשה אנשים, נוסף לזה כל גמל אוכל ושותה איזה 20 קילו ביום, ככה שרק בשביל האוכל והמים לגמלים צריך עוד איזה מאה אלף גמלים. חוץ מזה, היה צריך כל יום להנחית 3 מיליון שלוים ואיזה 1500 טונות של מן (ככה חצי קילו לנפש ובכל שבת או חג אפילו יותר). לא פשוט הסיפור, אל תזלזל | |||
_new_ |
בקלות רבה מאד | |||
|
|||
כאשר בורא עולם דואג לכל צרכי בני ישראל, אז הכל ממש קל מאד. האוכל והמים מגיעים מדי יום ביומו, בשפע, ובאיזה טעם שתבחר. לא חשבת על בעיות יותר גדולות: מאיפה היו להם בגדים ונעליים, הרי בצעידה במדבר יש שחיקה עצומה שלהם. | |||
_new_ |
ידידי היקר | |||
|
|||
אתה חי בעולם שכולו טוב. | |||
_new_ |
זה מה שכולם מחפשים | |||
|
|||
אני כבר מצאתי. | |||
_new_ |
הזמן הוא אותו הזמן !! | |||
|
|||
ידידי יש הסבר ואפילו טוב בזוהר הקדוש יש תשובות אבל כדי לדעת אותם אנחנו צריכים לקנות את הספר לפתוח אותו ולקרוא את כל ההקדמות וההכנות לפני שקוראים בזוהר. ואפילו שאנחנו לא מבינים מה שקוראים קוראים. ועל מנת שלא לשמה נגיע לשמה ברוך השם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |