|
להסביר לאט או מהר ? | |||
|
|||
בכל פעם שחטאתי טעיתי. ברשותך – „אין אדם משים עצמו רשע” ולכן לא אפרט. אני משתדל לא לחטוא. עם זאת, אומר שלא ידוע לי על דברים מבישים ממש הנמצאים באמתחתי. אני סבור שכל אדם טועה לעתים. מכאן התשובות לשאלותיך. הסיבה שאדם חוטא לעתים היא מאותה סיבה שהוא קורבן לתאונת דרכים, לעתים: הוא לא הביא בחשבון את כלל השיקולים (כלומר: טעה). באיזו מידה חטאי העבר משפיעים עלי כיום? שאלה טובה. אין לי תשובה מפורטת. לזיגמונד פרויד היתה, אבל אינני יודע עד כמה הוא צדק. > „שאלה: מדוע שהגנב לא יגנוב את המזוודה, אם *מניחים* שלא ייגרם לו שום נזק כתוצאה מגניבתה?” משום שזה לא מוסרי. אתה מתעקש לחזור לרציונל. אני אומר שאין הכרח בנימוק רציונלי כדי להימנע מלעשות את הרע. בנוסף לכך - ה*הנחה* היא החלפת כל החברה המוכרת לנו במשהו אחר. זו הנחה המסיטה את הדיון. לעניין שאלתך האחרונה – האדם לא ינהג בתבונה עם גניבת המזוודה, משום שייגרם לחברה שבה הוא חי נזק לטווח ארוך. | |||
_new_ |
להסביר לאט או מהר ? | |||
|
|||
חזרת לסורך: אתה מתחמק משאלותיי, משיב על שאלות שאתה מייחס לי ולא על שאלות שאני שואל, ואינך משיב בהתאם למתודה שביקשתי. אנא ממך, השב לי במתודה הטובה והיעילה, שבה כבר התחלת לצעוד - ואז נמשיך. אינך צועד לשווא. אני מבטיחך, כי אביא אותך להכרה (העגומה, עליי להודות), כי אנחנו - החופשיים והחילוניים גם יחד - חלשים מאד בתחום *המוסרי*, בהשוואה לדתיים, ובמובן הזה יש מידה של צדק בטענתם, כי אנחנו ''עגלה ריקה''. מעניין אותך לברר זאת? - המשך לצעוד. | |||
_new_ |
להסביר לאט או מהר ? | |||
|
|||
טוב תעשה אם במקום להאשים אותי בהתחמקות תחדד את הנקודות שנראה לך שעליהן לא עניתי. ובהזדמנות זו אשמח אם גם אתה תענה על שאלות שנשאלת. אולי תתחיל בהסבר מהו ההבדל בין „חילונים” ל„חופשיים” לשיטתך. | |||
_new_ |
חילוני הוא | |||
|
|||
בכל אומה יש חלוקה של קבוצות כמו פנימיות וחיצוניות. חילוני הוא כל אחד שנימצא בחיצוניות. יהודי הוא אחד שנימצא בפנימיות (הקבוצה) | |||
_new_ |
חילוני הוא | |||
|
|||
אין יהודים חילונים? | |||
_new_ |
חס וחלילה | |||
|
|||
כולנו יהודים ואפילו אם לא עשו ברית מילה עדיין יהודים הם. נחנו בני איש אחד | |||
_new_ |
חס וחלילה | |||
|
|||
איך זה מסתדר עם מה שכתבת בתגובה 68303: חילוני הוא כל אחד שנימצא בחיצוניות. יהודי הוא אחד שנימצא בפנימיות (הקבוצה) אמור מעתה: חילוני נמצא גם בחיצוניות וגם בפנימיות (שהרי הוא חילוני ויהודי). דתי נמצא רק בפנימיות המוגבלת (שהרי הוא רק יהודי ולא חילוני). | |||
_new_ |
הבהרה | |||
|
|||
1. יהודי הוא כל אחד שהוא צאצא (DNA אם תירצה) של יעקוב אבינו ע''ה שניקרא ישראל נקודה. 2. בכל אומה יש מעגל חיצוני ומעגל פנימי. וגם בישראל יש קבוצה חיצונית וקבוצה פנימית כמו שבכל אדם (פרטי) מישראל יש לו שני חלקים שאנו קוראים להם אומות העולם (חלק חיצוני) וישראל (החלק הפנימי). 3. כל מי שלומד סודות התורה (דע את אלוקי אביך) על מנת -לדבוק בבורא עולם- (ולא לתועלת עצמו) שייך לקבוצה הפנימית. כל אלו שקוראים לעצמם חולנים (חילונים אותו הדבר) שייכים לקבוצה המקיפה (וגם הגדולה) החיצונית. אנחנו יכולים לראות כיצד ישנה חלוקת תפקידים בישראל (דירוג היררכי) כהן גדול, כהנים, לווים, בני-ישראל, עם-ישראל, גרים וכדומה. | |||
_new_ |
הבהרה | |||
|
|||
כלומר, מה שכתבת בתגובה 68303 (יהודי הוא אחד שנימצא בפנימיות (הקבוצה)) הוא שגוי? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |