|
אתה מפשט מדי את הבעיה מיכאל | |||
|
|||
בחברה הפיאודלית של ימי הביניים, ועל פי הדת הנוצרית דאז, שיננו לעובדים המדוכאים כי זהו רצון האל שיהיו מלכים רוזנים ובארונים שיחיו ממשמני הארץ, בעוד הם יהיו צמיתים מזי רעב באחוזותיו של האדון שדינם למות ברעב או במגפה בגיל 30. האמונה באל ובחיים שלאחר המוות סיממה את המדוכאים מלראות את עוולות העולם הזה. אתה טוען :''האמונה באלוהות אחראית איפוא לתחושת יושרה מוסרית כגורם חי ואקטיבי אצל רבים, לא בגלל תפיסת האל כמיישם אוטומטי של ענישה, אלא בגלל תחושת נוכחות האל הטוב בכל, בבחינת האל החי, הנוכח בכל רגע ורגע'' ואני טוען כי המציאות טופחת על פניך בגדול. הגזענים הלבנים בארצות הברית, הצלבנים, הפורעים ביהודים ברוסיה, מחבלי אל קעידה, מתאבדי החמאס והג'יהאד , הרוצח יגאל עמיר ושאר המחבלים היהודים,חדורים כולם באמונה יוקדת באל. האמונה באל לא רק שאינה מחזקת את התנהגותו המוסרית של האדם, אלא , במקרים קיצוניים, נותנת לו צידוק ואולי אפילו ''שכר'' על התנהגות בלתי מוסרית בעליל. היטיב קארל מרכס לתאר את הדת כ''אופיום להמונים'' . מסלפי תורתו, הקומוניסטים, ניסו לפתח סם אחר במקום הדת, ונכשלו בגדול. לשמחתנו מסם הקומוניזם מתפכחים מהר יותר מאשר מסם הדת,והסיבה ברורה. הדת מבטיחה גן עדן לאחר המוות, ומשם עדיין איש לא חזר לדווח על מצבו. הקומוניזם הבטיח גן עדן עלי אדמות, ואת המציאות העגומה ראה כל פועל ברוסיה, וכל איכר בפולין... | |||
_new_ |
יש לי תשובות מעולות ולא צפויות. אבל איני רוצה לחזק את דהרי | |||
|
|||
הפועל בבלי דעת בשם השטן. הרי הוא יתעלם ממה שכתבתי, יגנוב את רעיונותי בערמומיות ''תימנית'' כפי שעשה עד כה, וינגח אותך עם רעיונותי החדשים, תוך דיבור בשם ה' אך פעולה למעשה בשם השטן והעריצות. ועוד יקרא לי השובב הנוכל רשע... - כפי שעושים גונבי רעיונות על מנת ''לשמן'' את הגניבה ולהצדיקה לעצמם תוך רימוי מה שנשאר ממצפונם. עליך לשים לב לא לתוכן המסויים שכותב דהרי, חקיין המחזק את השטן, אלא לנימה העולה מדברי דהרי וצדק. הם העתק מדוייק של אנשי נסראללה, אנשי הטליבאן, והחומייניסטים. מפיצים את העריצות, החנק, והשרירותיות הפורעת בשם הדת. אצלנו קוראים לכאלה, ברוך השם, נבלים ברשות התורה, שכן חכמינו למדו כבר להכיר את שכמותם. אכתוב זאת במקום אחר. באתר שלי. | |||
_new_ |
יש לי תשובות מעולות ולא צפויות. אבל איני רוצה לחזק את דהרי | |||
|
|||
''הרי הוא ... יגנוב את רעיונותי בערמומיות ''תימנית'' כפי שעשה עד כה''. האם תוכל לתת דוגמא לרעיון אחד שלך שגנבתי, אדון שרון? בטוחני שלא, מה שמעיד על עצמך. | |||
_new_ |
כמובן שאוכל: | |||
|
|||
דוגמאות: 1) ''אתה לא מבחין בין מוסר ובין חוק''. ואחר אתה עוד מעיד על עצמך ''כבר בגיל 7 ידעתי להבחין בין מוסר ובין חוק''... מה שמראה שרצית לחזק עוד יותר את המצג שהרעיון הוא שלך. זה שקר כמובן: החוקר הדגול ז'אן פיאזה הראה כי עד גיל 12 בערך ילדים לא יכולים להבחין בין צווים חיצוניים ובין תוקף פנימי מוסרי 2) אין לבסס את המוסר על הרציונאליות.. ועוד ועוד. כולל ''אני שאלתי שאלה אחת ואתה עונה על שאלה אחרת''. אימצת טכניקות רטוריות שלי, אתה מגדף אותי, ונוקט בלשון נימוסים מזרה אימה של מאפיונר. 3) כך, אתה מנסה להלך אימים אך בלשון מנומסת, גישה השכיחה על מאפיונרים: ''יהיה זיכרו ברוך'' (איום מרומז ברצח, ובלשון מנומסת) וחכמנו אמרו: תלמיד חכם המוחל על כבודו, אין כבודו מחול. | |||
_new_ |
וההבחנה בין חוק ומוסר: | |||
|
|||
כולל הפניה למאמר שלי בנושא | |||
_new_ |
כמובן שאוכל: | |||
|
|||
עכשיו אני מבין את היחס של רבים אליך, שנראה לי בשעתו תמוה. ליתר דיוק, התרשמתי מההתקפות עליך שמן ההכרח שאתה לא בסדר, אבל לא הבנתי מה בדיוק לא בסדר אצלך. עכשיו אני חושב שאני מבין. לך לך לדרכך ואני - לדרכי. כפי שאמרתי, לעולם לא אגיב עוד על פוסטים שלך ולא אנהל איתך דיון. חבל''ז. | |||
_new_ |
עכשו אתה מתגלה גם כמסואב מוסרית | |||
|
|||
חרף ההבחנות הטריביאליות והמיגעות שערכת עד כה בנושא מוסר. | |||
_new_ |
עכשו אתה מתגלה גם כמסואב מוסרית | |||
|
|||
כמדומני, שלהיות ''מסואב מוסרית'' הרבה פחות גרוע מלהיות ''מיכאל שרון''. ואוי לה לבושה ולכלימה על שאני מנהל איתך סוג כלשהו של דיאלוג. אפילו כזה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |