![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
וזאת על פי ההלכה היהודית, בתנאי שהוא מסוגל לספק להן את צרכיהן מכל הבחינות. בימינו זה לא נהוג ובאופן עקרוני אין כאן כפיה אנטי דתית, מכיוון שהיהודי אינו * חייב * לשאת יותר מאשה אחת. אך יש מיקרים יוצאי דופן בהם מאפשרים לגבר לשאת אשה נוספת. מכיוון שלא ציינת את הסיבה לאישור הזה אביא את הענין העיקרי. ביהדות רק הגבר מחויב על פרו ורבו, ואם אשתו אינה יכולה להביא ילדים, והגבר אוהב אותה ואינו רוצה לגרשה, הרי שיאפשרו לו לשאת אשה נוספת כדי שיוכל לקיים את המצווה החיונית. העו''ד הבלתי מכובד הוא פשוט אדם שאינו מבין את היהדות וחושב שהוא עוסק בעניני הומואים ולסביות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בטח סמולני-אנטישמי. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ליהודי אסור להתחתן עם אשה שניה, אלא במקרים חריגים בלבד ונדירים ביותר. זה מקובל גם בחוקים אזרחיים של מדינות מתקדמות במערב. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חבל. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש 'מעקפים' לגזירה זו (-: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אצלי המעקפים יכולים להיות רק בלב. אבל מה, המחשבות,המחשבות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם אתה חש ש''חבל'', יש פתרון? בחבל 'השמאל' של מדינת יוטה בארה''ב המורמונים (למרות שבחוק אסור) מתחתנים עם נשים רבות. אתה יכול לעבור עם הקִיץ האור, תרגיש שם כמו מלך גם אם משמאל! | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כרגיל,אתה כותב שטויות | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ליהודי מותר לשאת יותר מאשה אחת , חד וחלק !!!!!!!!! חוקים אזרחיים לא קובעים את ההלכה היהודית, ואפילו לא את ההלכה לעזאזל השמאלנית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
היית צריך לספר לי לפני 25 שנה. ומה עם חרם דרבנו גרשום מאור הגולה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חרם תופס רק לגבי הקהילה של אותו הרב, במקרה זה העדה האשכנזית פחות או יותר, וחרם מוגבל בזמן, עד 10 דורות, שזמנם כבר עבר מזמן, כך שגם האשכנזים פטורים ממנו. רק שיש לשים לב ללשון ההלכה, ''מותר לשאת יותר מאשה אחת'' ולא - ''חובה לשאת יותר מאשה אחת''. ( המשפטים במרכאות אינם ציטוט ). לכן, אם אתה נשוי לאשה אחת לא ביצעת עבירה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ונושאים רק אישה אחת. הרבה היו רוצים יותר. אבל לא הולך..... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בתימן היו נישאים גם ל-3 ו-4 נשים, וגם היום בישראל יש תימנים הנשואים לשתי נשים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
זה מעצבן שאי אפשר להינשא לכמה גברים או נשים ככה העולם היה במצב אשר להגיד יותר טוב | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש בארץ תימנים הנשואים ליותר מאשה אחת. זו לא חובה לשאת יותר מאשה אחת. ומי שרוצה לשאת אשה נוספת חייב להיות מסוגל לספק לה את כל צרכיה, וכדאי שיבקש רשות מאשתו העכשווית. עם אשה אחת, גברים בקושי מסתדרים היום, אז הם יסתדרו עם יותר.. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כי זה חוק המדינה. נראה אותך גבר עומד על זכותך לעבור על החוק. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם הציבור הדתי ירצה בכך ויחליט שזה חשוב ברגע מסוים, הדבר יתבצע ללא כל התחשבות בחוק. כי ההלכה היהודית היא מעל לחוק של טורקים, אנגלים, וכופרים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
רוצה לנסות? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עמיש: ''נראה אותך גבר עומד על זכותך לעבור על החוק''. נראה אותך ''גבר'' חוזר ונושא כנוייך מימִימה 'עמישראמת' ! הרי זו אושיותך תרתֶי משמע! | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חרם דרבינו גרשום הוא נגד ריבוי נשים . נראה לי שבמקרה שטל הביאה קיימות נסיבות מאוד מיוחדות שאינן ידועות לטל או שהיא מסתירה אותן . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ההלכה היהודית איננה אוסרת ריבוי נשים. כל התנ''ך מלא בסיפורים על גדולי ישראל שנישאו ליותר מאישה אחת. גם דורות מאוחרים לא אסרו את זה. האיסור הראשון על ריבוי נשים היה מטעם רבנו גרשום, במאה העשירית לספירה, מה שמכונה ''חרם דרבנו גרשום'' שהיה בתוקף ל 1,000 שנה. תוקפו פג בסביבות 1960 (אינני זוכר את המועד המדוייק ואפילו לא את השנה, אבל אני זוכר שקישון כתב על זה מאמר מאוד משעשע). למעשה היום אין שום מניעה מטעם ההלכה לריבוי נשים. למיטב ידיעתי החוק במדינת ישראל אוסר ביגמיה, אבל זה חוק אזרחי ולא ברור לי איך הוא מסתדר עם העובדה שכל מה שקשור לדיני אישות ומישפחה הוא בסמכות הבלבדית של בתי הדין הרבניים. מה שעוד ראוי לציון היא העובדה שסמכותו של רבנו גרשום הוכרה רק בקרב עדות אשכנז, ולכן אצל עדות המיזרח, למרות שזו לא תופעה נפוצה, ניתקלים במיקרים של ריבוי נשים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
היהדות אינה רואה ב''עין יפה'' איסורים מיותרים, אסור ליהודי להגביל את עצמו בדברים המותרים לו. לדוגמה: אסור ליהודי לנדור נדר שאם בקשתו תתקיים הוא לא יאכל יותר תפוחי עץ. לכאורה דבר פעוט, אבל אסור בתכלית !!! יש מקרה אחד ביהדות שלכאורה יוצר בעיה וזה הנזיר, כמו שהיה שמשון הגיבור. כי על הנזיר יש איסורים, כמו איסור שתיית יין, שאינה קיימת לגבי יהודים אחרים. לכן ההלכה מטילה על הנזיר מגבלות , לא כל אחד יכול להפוך לנזיר, ונזירות מוגבלת בזמן. בכל מדינות המערב יש איסור ביגמיה וגם בישראל, אבל החוק לא נאכף. במגזר הבדואי הבעיה ידועה, הרי ביטוח לאומי משלם את תוצאותיה. במגזר היהודי התופעה קטנה מאד מאד, היא קיימת בעיקר אצל יוצאי תימן המבוגרים, ועוד מספר מועט של גברים שקיבלו אישור לשאת אשה שניה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מאחר והמקור שלי היה המאמר של קישון, לא אתווכח אתך אם חרם דרבנו גרשום היה ל 1,000 שנה או ל 300 שנה. אבל עד כמה שזכור לי מהלימודים בתיכון, בכל פעם שהנושא הוזכר, דובר על 1,000 שנה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם זו זכותו של כל אדם להנשא, הרי גם להומו מותר להנשא לבח''ל הלא כן? ואולי הוא יתחתן גם עם גבר וגם עם אשה ( לקיום מצוות פרו ורבו) ובא לציון הגואל ( או הגועל תלוי בנקודת ההשקפה) | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נישואין הן קדושה, רק בין גבר לאישה יש קדושה. חכמינו אומרים: גבר ואשה יחדיו נקראים אדם שלם !! גבר עם גבר זה איסור שענשו הוא מוות, אין אופציה שתתקבל פשרה על ביצוע עבירה. אולי נחבר גנב לאדם ישר ובכך נזכה את הגנב ? | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |