|
נכנעתי . אבל מכל אמירותך על מחטפי שרון | |||
|
|||
הכי מחטפי זה מחטף הטלפונים. לגבי שיטת תפיסת הקרקעות ומלחמת לבנון לא מדובר במחטף שרוני, כי הם תהליכים מסודרים שבוצעו חוקית ולאורך זמן ע''י ימין ושמאל כאחד, כחלק ממדיניות המוצהרת של הממשלות בלי לשבור הגה ולעבור נתיב. | |||
_new_ |
כל הכבוד שלא נכנעת | |||
|
|||
כבר דנו בנושא ההתיישבות בשטחים מספר פעמים. ואני לא חוזר בי מעיקרי דברי אז: ההתיישבות בשטחים החלה ביוזמה של גופים ואנשים לפני שאושרו כחוק. קודם התיישבו ו-או הביאו קרוואנים, אחר כך תיקצבו בהסתר מה שעוד לא אושר כחוק ורק אחר כך, לפעמים אחרי שנים, אושר הישוב כחוק. קודם הוא עמד על תילו ואחר כך אושרו המעשים בדיעבד (דו''ח ששון, שעסק רק בחלק מהתקופה, חשף את השיטה). כך כל התהליך וגם מרבית הישובים. ממש כמו שעושים הבדואים ללא עזרת גופים ממשלתיים. לטעמי זו שיטת מחטפים שפותחה על ידי מספר אנשים אבל השר שרון היה אחד מעמודי התָּוֶךְ בין ממציאי השיטות לעקיפת התהליך החוקי. נכון היו גם אחרים וגם ממפלגות אחרות, אבל כולם היו קטנים על יד שרון. | |||
_new_ |
אתה מחזק את קביעתי שההתיישבות לא היתה מחטף של שרון | |||
|
|||
עכשיו אתה מעביר את הויכוח להאם ההתנחלות היא חוקית או לא. עם כל הכבוד לא מצאתי עדיין את הנוסחה שתאמר לי שההתנחלות אינה חוקית. במדינת ישראל נקבעו קריטריון מגבילים להתנחלויות אבל כל ההתנחלויות עומדות בהן. אתה מדבר על מה שנקרא ''מאחזים'' (משהו מעין 'חומה ומגדל') שעל זה קיים ויכוח שולי אם הם חוקיים או לא, ואיך אפשר להפוך אותם לחוקיים - חתימת שר, החלטת רוה''מ וגמרנו. לדעתי זו ביצה קטנה ורדודה שמסטיה אותנו מהויכוח הגדול על קווי הגבול הנכונים בסיומה של מלחמה עם ערביי ישראל. כמו שאנחנו לא הגענו להסכמות, כך ערביי ארץ ישראל הפלסטינים לא הגיעו להסכמות, כל אחד ממניעיו שלו. תרבות המאחזים היתה רחבה ושרון נטל חלק גדול בה, וזה ייאמר לטובתו ולהגנתו, אבל מאחר שהוא לא הייחודי והמיוחד לה אין פה מחטף כלשהו. לכל היותר הרוב ידעו וגיחכו, הסכימו, רגזו והסיתו. כאן מדובר בתהליך ארוך של יותר מעשרים שנה. | |||
_new_ |
אתה מחזק את קביעתי שההתיישבות לא היתה מחטף של שרון | |||
|
|||
דיון בחוקיות ההתנחלויות: דיון 318 אמנם הדיון ההוא עוסק בחוקיות הבינלאומית של ההתנחלויות ולא בשאלה אם הם עלו כדין על פי החוק הישראלי. | |||
_new_ |
תודה על הלינק המעניין | |||
|
|||
מעניין לרוא את הויכוח הזה לאחר 3 שנים. מקובלת עלי הקביעה ששטחי כיבוש 67' אינם מוגדרים כלל באמנות האו''ם לעניין שטח כבוש בשל ההסטוריה המיוחדת והחריגה שלהם. ואני מסתמך גם על משפטנים בינ''ל שחיוו דעתם כבר בסוף שנות ה-60 (פרופ' גולדברג שהיה נציג האו''ם האמריקאי לאו''ם, פרופ' יוג'ין רוסטאו סגן מזכיר המדינה וכיום דגלאס פיית'ונוספים). | |||
_new_ |
על לא דבר | |||
|
|||
אפשר להמשיך את הדיון בפתיל ההוא. לא חייבים להעבירו לכאן. | |||
_new_ |
אני מדבר על החוק הישראלי | |||
|
|||
בחוק הישראלי כתוב במפורש איך מקימים בית או ישוב. מאחר ומרבית ההתנחלויות הוקמו כמאחזים לפני סיום התהליך החוקי הן הוקמו שלא כחוק. זה שאחר כך הן קיבלו אישור בדיעבד לא משנה את העובדות הללו. אני מכיר את תהליך ההתיישבות מאחר שעבדתי במערכת הציבורית שעוסקת בהתיישבות. לא רק זה אני עדין מכיר את אלו שעוסקים בתהליך בימים אלו. לפחות אחד מהם אישר בפני לפני מספר שבועות שדברי נכונים. זה כמובן לא הפריע לו לתמוך בתהליך ההתנחלות. למען גילוי נאות אני צריך לומר שבזמנו, למרות דעותי, המשכתי לעבוד בתוך אותה מערכת לפרנסתי. ------ לא רחוק מכאן (בתוך ''הקו הירוק'') יש עוד ישוב כזה, שהוקם על ידי הממסד וחובר לתשתיות עוד לפני קבלת האישורים כולם. לכן אני טוען שהדו''ח של טליה ששון עסק רק בקצה הבולט של הקרחון.... אבל לדעתי מראה גם את דרכי הפעולה של החוטפים הקודמים לתקופת הדו''ח. | |||
_new_ |
עוד מחטף | |||
|
|||
הישוב ניצן שמכינים לאנשי גוש קטיף. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |