|
כאינדיקציה לאטימות וגישה גזענית יש את ההתייחסות הבזוייה | |||
|
|||
לעולי תימן - ארוע המושבה כנרת למשל. יש את העדות של ד''ר אורי מילשטיין אודות היחס של אנשי העלייה השנייה לבת משפחתו, המשוררת רחל (בלובשטיין), שחרף תרומתה זרקוה מהקיבוץ בחוסר כל לגווע בשחפת ונטשוה (מאמר בשם ''בגידת החברים''). וקיימות התבטאויות גזעניות בכתביו של ברנר. צריך לבחון את העדויות באופן מצרפי, תוך שילוב עם דברים נוספים הידועים לכל אדם סביר אודות בני העלייה השנייה. אם למשל תבקשני להביא מקורות לכך שעלייה זאת היתה בשנת 1905 מרוסיה, או אודות היותם חניכי מרקס, לנין, ניטשה והתנועה הרוסית הנרודניקית, הרי יהיה כאן גימיק שרלטני וטרחני. הערה: מדובר בפובליציסטיקה ולא במאמר מדעי, ודקדוקי העניות השרלטניים כאן אינם במקום הנכון. בנושא העדויות למשל מספיקות מובאות מעיתונים שטרחו וליקטו חומר. | |||
_new_ |
אינדיקציה היא לא הפרכה | |||
|
|||
המקרה שאתה מביא (המשוררת רחל) הוא אולי אינדיקציה למשהו מהסוג שאתה טוען. גם אם האינדיקציה הזאת הפכה להוכחה אין בה כדי להאיר את היחסים בין הערבים ואנשי העליה השניה (מי היה אכזרי כלפי מי). יותר מכך, אני תחמתי את המאמר לתקופה שעד מלחמת העולם הרבה לפני פרשת רחל. גם הסיפור על קבוצת עולי תימן, שמתחיל בסופה של התקופה עליה מדבר המאמר איננו אינדיקציה על מופרכות התיזה שלי. דרך אגב, כל מי שקורא את דברי פרופסור יהודה ניני, או מדבר איתו על הנושא (כפי שעשיתי), יודע שהיחס הרע מאד היה נחלת עולי תימן גם בתחומי המושבות שהוקמו על ידי אנשי העליה הראשונה. זאת ועוד, הקבוצה שהגיעה לכנרת ברחה ממושבה אחת לפחות בגלל היחס המפלה (גם בשכר, גם בתנאי מגורים וגם בשרותי רפואה ועוד). עצוב שגם בחוות כנרת לא שפר גורלם ואף הורע. ------- אני מבין מדבריך (''מדובר בפובליציסטיקה ולא במאמר מדעי, ודקדוקי העניות השרלטניים כאן אינם במקום הנכון''.) שאתה עוסק בפובליציסטיקה ולא ממש מעניינת אותך הגישה המחקרית. אם כך מדוע אתה מגיב על המאמר הלא פובליציסטי והכן מדעי? מדוע אינך מציג את האסמכתאות לטענות שלך? על השרלטנות ודידוקי עניות לא ארחיב מפאת כבודך.... | |||
_new_ |
כאינדיקציה לאטימות וגישה גזענית יש את ההתייחסות הבזוייה | |||
|
|||
עוד | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |