פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לעידן סובול, 24/10/04 19:12)
אין תחליף לכתב העיברי
אושר גרויסנשלוץ (יום שני, 25/10/2004 שעה 0:02)
בתשובה לעידן סובול
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא חסכוני, ללא אותיות VOWEL, ואפשר לקרוא חלק מן המילים בכמה צורות (חסכון כבר אמרנו). כאחד שלמד לקרוא ככל ילדי ישראל, קצת כמשחק בגן והיתר בכיתה א', אינני רואה כל בעיה בלכתוב ולקרוא עברית. ועד אני כי אני קורא בשטף את מיטב ספרותינו ומגוון עיתונינו ואינני מתעכב יותר מן הנדרש לצורך קריאה, וגם אינני נדרש לחזור ולקרוא שוב מילים כפולות משמעות, כי המילה בולטת היטב ע''פ תוכן הכתוב או האמור.

כמו שכבר הראו כאן הכתב הלטיני מאריך את הכתיבה, מסרבל אותה ומעלים את אופיו של הכתב והדיבור העבריים בתבניות לטיניות מגושמות.

הצורך בהתמרה אינו ברור ובודאי שאינו חיוני. כבר נרמז כאן שאפשר לכתוב באינטרנט בעברית ללא כל בעיה. בעולמנו המודרני נדרשת שפה זרה, בעיקר האנגלית. אז מי שצריך לדבר עם חו''ל שידבר ויכתוב באנגלית ככל הנדרש, אבל אני עדיין לא מבין למה ביננו אנחנו צריכים לכתוב אנגלית בשעה שהכתב העברי מתאים ככפפה ליד לשפה המדוברת?

האין כולנו יודעים לכתוב בעברית שצריכים אנחנו לייבא את הכיבוש הלטיני שוב?
_new_ הוספת תגובה



אפשר להתרגל לקרוא גם בראשי תיבות וקיצורים
עידן סובול (יום שני, 25/10/2004 שעה 10:21)
בתשובה לאושר גרויסנשלוץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואפשר ע''י שטיפת-מוח בילדות להתרגל לראות מילה מסוימת ולקראה כאחרת, כמו למשל לראות ''יהוה'' ולקרוא באופן אוטומטי ובלתי-מודע ''אדונַי''.

''זז'זצ''ל שלא היה אדר' מקצ' בשפ' העב' כ''ק בש' תרפ''ו
שהכ' שהנח' ל' אז''ל הוא אבס' מפר' להפצ' שפ' לאמ' נעש' אח' המכש' המז' ביות' על ד' תח' הלאמ'''.

וכל בחור ישיבה אמור לדעת לקרוא לפניך בנשימה אחת:
''זאב ז'בוטינסקי,זכר צדיק לברכה, שלא היה אדריכל מקצועי בשפה העברית, כבר קבע בשנת 1926 שהכתב שהנחילו לנו אבותינו זכרונם לברכה הוא אבסורדי, מפריע להפצת שפתנו, לאמור, נעשה אחד המכשולים המזיקים ביותר על דרך תחייתנו הלאומית''.
(במחשבה שנייה, יתכן שאותו בחור ישיבה אינו משתייך למחנה הלאומי ויתקשה בזהוי ר''ת המאזכרים את זאב ז'בוטינסקי).

ולא רק מי שמצוי בחטיבות הספרותיות השונות של שפתנו, כגון התלמוד והמדרשים, אמור לדעת במה מדובר - כי במאמר ובשרשרת התגובות המפרשות אותו יש יותר מאשר די לחכימא. הרבה יותר.
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק רצית לומר? (-:
אושר גרויסנשלוץ (יום שני, 25/10/2004 שעה 12:10)
בתשובה לעידן סובול
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה בערך רצית לשאול?
עידן סובול (יום שני, 25/10/2004 שעה 13:03)
בתשובה לאושר גרויסנשלוץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי מהמחט של המאמר כבר הגענו כולנו לאחוריו של המומר...
_new_ הוספת תגובה



מה בערך רצית לשאול?
אליצור סגל (יום שני, 25/10/2004 שעה 13:20)
בתשובה לעידן סובול
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
האמת אולי כדאי לכתוב מאמר נפרד
אבל בנתיים -
האותיות הלטיניות אינן מתאימו לנו.
וסרות האותיות ח ע צ ש ת דגושה ולא דגושה. ג' לא דגושה מי לא מגחך כאש הוא נתקל בבטוי זיונות או במילה היפה.
זה לבד מספיק כדי להוריד את ההצעה מסדר היום. וכבר אמרתי שאין לנתק את ההצעה מתפסיות נוספות שהכות בעלה כאן שלהן אתיחס בהזדמנות אחרת.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מה בערך רצית לשאול?
שמחת זקנתי (יום שני, 25/10/2004 שעה 23:55)
בתשובה לעידן סובול
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה באמת אתה רוצה לומר?
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק רצית לומר? (-:
אברהם שלום (יום שני, 25/10/2004 שעה 13:26)
בתשובה לאושר גרויסנשלוץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה בבקשה תגובתי מהיום לעדו סובול - הבאתי דוגמות להראות כי בכל שפה ויכולות להיות חליפות רבות למשמעות של מלה מבודדת והקורא בוחר את המשמעות המתאימה על פי ההקשר כאשר באה המלה בתוך משפט. רבוי המשמעויות האפשרויות אינו מגרעת של הלשון העברית בגלל הכתב שאינו לטיני.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי