|
המוצדקת שבשביתות ישראל | |||
|
|||
לק''י זאת הפעם אני מסכים הסכמה מלאה. האוצר צריך קודם כל לשלם מיד את מלוא המשכורת שלא שולמו במשך השנתיים האחרונות בתוספת ריבית והצמדה ואת ענין הפיצויים להשאיר לבית הדין לעבודה. אני אישית הייתי מטיל על הממשלה פצויים גדולים במיוחד. רק לאחר מכן צריך לדון על תוכנית הבראה פיטורין ועדה קרואה שנויי חקיקה וכדומה. ובנתיים הקריאה גזלנים! תחזירו את הכסף!!!!!!!!!!!! צריכה להשמע עד שהכסף יוחזר לבעליו. אליצור | |||
_new_ |
מר סגל הנכבד - מדוע לא נזעקים | |||
|
|||
הרבנים בישראל והמפלגות הדתיות מספיק כנגד עוול משווע זה? מילא עובדי הרשויות המקומיות שלגביהם ניתן להתחכם כאילו שכרם אינו משולם מקופת המדינה וכי מה שמועבר לרשויות מעוקל על ידי הבנקים. אולם מה עם עובדי המועצות הדתיות? במה חטא עובד בקבורה במזכרת בתיה? בכך ששרותי הדת ניתנו כאתנן בידי תנועת שינוי? ממך כאדם שומר מצוות וחבר הליכוד הייתימצפה שתזעק כנגד העוול המשווע הזה, בכל הפורומים הייתי רוצה לראות ''גילוי דעת'' של רבני ישראל המגדיר הלנת שכרם של רבבות כפשע מוסרי. למה המדינה הזו, מימין ומשמאל עוסקת באוססיביות רק בעניין ה''הנתקות'' כביכול?? הנושא הזה נראה לי הרבה יותר חשוב. | |||
_new_ |
האם ביבי משלם משכורות לעובדי הקבורה | |||
|
|||
במזכרת בתיה? מי ששילם מלכתחילה שכר מעוות ודימיוני לאנשי מנגנונו אחראי להעמיד להם את הכספים שסוכמו בינו לבינם, אבל אסור לו לערב בכך את כל אזרחי ישראל. אסור שעמישראל יתן פתחון פה לשחיטות במעטה של צדק חברתי כי בכך אנחנו פוגעים באמת רק בחלשים. הרשויות המקומיות היו בחמישים השנים האחרונות סניפי הרשמה לעצי שיוך משפחתיים מפלגתיים וערוץ שאיבת כספי ציבור לטובת מקורבים. אין ספק שמנגנונים מושחתים כאלה סופם לקרוס. אבל מי שאחראי וחייב לשלם על רשלנותו, הן אותן רשויות מקומיות שאיפשרו את חגיגות השחיתות על חשבוננו, ולא משרדי האוצר והפנים או הציבור. לכל היותר אנחנו צריכים לנזוף באוצר ובפנים על שהתירו למצב כאוסי כזה להתקיים. אסור לממשלה להעביר כספים לרשויות הסוררות והקורסות אלה רק לאחר שהן ישדרגו את פעילותן, יפטרו ''מקורבים'' ויהיו ניתנות לבקרה ולביקורת. | |||
_new_ |
האם על פי ההלכה הלנת שכר היא גזל? | |||
|
|||
_new_ |
האם על פי ההלכה הלנת שכר היא גזל? | |||
|
|||
לק''י ודאי עושים ככל יכולתינו להפסיק מצב מביש זה. אבל, כוחנו הפוליטי מוגבל ואנו עובדים בשתי חזיתות בו זמנית - הלנת שכר היא איסור דאוריתא שנאמר ביומו תתן שכרו. בי''ז בתמוז היה כנס גדול שבו השתתפו הרבנים הדתיים לאומיים בכל החוגים שעסק בנושאים חברתיים. הרבנים הראשיים עשו כמטיב יכולתם בפגישות עם שר האוצר וראש הממשלה ואפילו הפגינו ושבתו רעב. אבל שרון מצפצף כמו שעושה עם תוכנית ההתנתקות. אנו עושים הכול להחליף אותו מקוים שהיום יחטוף עוד מכה. יתכן ולא על כל מה שנעשה שמעת, אולי משום שגם אתה כמו רבים ממוקד בהתנתקות אבל זה לא אומר שלא נעשה. אליצור | |||
_new_ |
הגנת העובד | |||
|
|||
בתורה נחקקו חוקים מיוחדים להגנת העובד. ביניהם ניתן למנות את איסור הלנת שכר ואת האיסור להעביד פועל בעבודת פרך ובעבודות בזויות, אם הוא לא נשכר מראש, במיוחד למלאכות אלו. המושג ''עבודת פרך'' כולל סוגים שונים של עבודות, לרבות עבודות שאין בהן סיפוק מינימלי לעובד. קיים סוג נוסף של עבודת פרך, במובן הרחב יותר של המושג: עבודה שעושים אותה ללא רצון, אלא רק מפני שלא נעים לסרב לבקשה. לדוגמה, כשהבוס מבקש ממנהל החשבונות שלו לבצע עבורו שליחויות, בודאי הוא מרגיש מבוזה, אולם אין לו ברירה; כמו כן, מזכירה שנאלצת לשטוף את רצפת המשרד, בגלל בקשתו של המעביד, גם אם היא אינה מתנגדת, ברור שזוהי הסכמה כפויה. הדבר מצוי בעיקר ביחסי עובד ומעביד, אולם יש לדעת שגם בין אדם לחברו, בין אדם לשכנו, ובייחוד בין איש לאשתו, מצויים מצבים דומים. עשיית טובה לזולת, כשזה נהנה וזה לא חסר, זוהי זכות וגם חובה. גם כאשר הדבר כרוך במאמץ סביר, מותר לבקש טובה כאשר ברור שהלה יעשה זאת ברצון. אולם יש לדעת שלעתים האדם מתפתה לבקש טובות מזולתו מעל לסביר, תוך כדי שהוא מנצל לרעה את העובדה שלשני לא נעים לסרב. בנקודה זו נכנס המבקש לתחום של ''עבודת פרך'', שעל פי דעת התורה יש להתרחק ממנה. התורה דורשת מאיתנו שנרגיש ונחוש את הזולת, שנתעמק בתחושתיו ונזדהה עמו. בדרך זו ניתן לפתח יחסים הדדיים של כיבוד ואהדה בין בני האדם ולמנוע היווצרות של משקעי מרירות בחברה. סיפורי מופת רבים מסופרים על יהודים לאורך הדורות כיצד הם התייחסו לעובדיהם, כיצד הם כיבדו את הסרים למשמעתם וכיצד בנו בתוך ביתם יחסים כנים של הערכה וכבוד הדדי. | |||
_new_ |
חבל מאד שהציבור בישראל | |||
|
|||
טועה בשנים האחרונות לחשוב שבתורת ישראל יש רק ערך אחד - ההתנחלות ביהודה שומרון ועזה | |||
_new_ |
חבל מאד שהציבור בישראל | |||
|
|||
לק''י אני לא חושב שהציבור בישראל חושב כך. אולי מי שמתנגד ממילא להתישיבות ביש''ע חושב כך. וגם זה לא בטוח. בכל מקרה השביתה הזו היא המוצדקת בשביתות ישראל - יכול להיות שדוקא לשביתה זו היה צריך לקרוא שה''ל - שביתת הגנה לישראל - אבל פרץ קלקל בפעם הקודמת. אבל הפעם? שלמו את הכסף גזלנים! אליצור | |||
_new_ |
חבל מאד שהציבור בישראל | |||
|
|||
לק''י באותו הקשר - הרב וואזנר - אחד מבכירי הפוסקים החרדים, פסק שאסור למזכירה להכין קפה או תה לבוס שלה. פעולה זו אינה חלק מן העבודה שלה אלא שרות אישי ולכן אינה אמורה לעשותה. מותר לה להכין לבוס קפה או תה רק אם היא ממילא מכינה גם לעמה וליתר האנשים במשרד. כיון שאז פעולה זו אינה שרות אישי אלא שרות כללי לטובת כל העובדים. אליצור | |||
_new_ |
מה מוצדק בשביתה הזו? | |||
|
|||
האם הממשלה צריכה לתת עוד כסף שיבוזבז ויחולק למקורבי הרשויות ללא כל שליטה ופיקוח ציבוריים? להיכן זרם הכסף שהועבר לרשויות בשחוש השנים האחרונות? מישהו בדק את גודל השחיתות ברשויות? למה ההסתרדות לא רוצה לחתום על הסכם עם הממשלה שהכסף יוזרם מן הממשלה רק אם תבוצע בקירה לסיבת הדפיציט הענק ברשויות ורק אם יתחולל שינוי וייעול ברשויות הכושלות? למה לזרוק כסף בעיניים סומות לבור ללא תחתית של הרשויות הכושלות? למה ההסתדרות לא רוצה שיבוצע מה שהיא ביצעה בתוך עצמה כאשר פיטרה במינימום פיצויים את עובדיה המסורים והותיקים? למה ערלות הלב הזו תוך קריצת עין רשלנית? | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
הסדרי ההתיעלות אינם בין ההסתדרות לממשלה אלא בין העיריות לממשלה. מה מפריע לראש עיר ליכודניק לחתום על הסדר עם ביבי? אתה באמת חושב שהוא שואל את עמיר פרץ? | |||
_new_ |
שטויות. אתה מתעלם | |||
|
|||
מכך שפרץ התעקש רק לשם את משכורות העובדים. בעוד שביבי רצה לשלם את משכורות העובדים אבל בכפוף לייעול הרשויות. לכן, תשלום המשכורות זה לא כישלון של ביבי, כי גם הוא רצה לשלם אותן. אבל ייעול הרשויות זה הפסד לפרץ, כי הוא טען מה שאתה טוען, שאין זה עניין להסתדרות. אבל ההסתדרות חוייבה ע''י ביהמ''ש לקבל את העקרון של תשלום המשכורות (מה שביבי ופרץ רצו) בצמוד ובכפוף לייעול ולפיטורין (מה שביבי רצה ופרץ דחה). כעת זו גם הבעיה של ההסתדרות, מאחר והיא שותפה לפסק הדין. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |