|
לטענותיך אין ביסוס היסטורי | |||
|
|||
ולכאתפנה אכתוב על כך בפירוט רב יותר. הלוגיסטירה האמריקנית , ההמצאתיות, התחזוקה, והטכנולוגיה ניצחו את המלחמה, חד וחלק, מול אויב מנוסה יותר ומבוצר במערכי הגנה אדירים. | |||
_new_ |
היכן טענתי שהלוגיסטיקה האמריקאית לא היתה | |||
|
|||
מרכיב חשוב בנצחון? נהפוך הוא. האספקה והלוגיסטיקה לא תקעו צירים, רק הכבידו על נמלים בבריטניה, אבל לא עד כדי הכשלת גילגול במבצע. זו טיבעה של מלחמה. חלק מהאספקה יצא מנמלים ישירות מאמריקה - מנמלי בוסטון, ניו יורק, ניו ג'רסי, ג'קסונוויל, נורפולק ואחרים. הלוגיסטיקה העודפת הקֵלה על מאמץ האספקה השוטפת של כוחות הברית בימים שלאחר הפלישה, ובזה היה ערכה. במבצעים קריטיים מסוג זה נהוג לקחת מקדם ביטחון גבוה, מעל התקן המקובל (יום לחימה x מספר הימים המתוכננים ללחימה), מה עוד שהיתה הערכה מוקדמת שהנחיתה תיתקל בהתנגדות קשה ובאבידות רבות. מכאן שההחלטה לחרוג מהתקן היתה נכונה, גם בדיעבד. בכל מקרה לא היתה בעיה של תיעדוף בין לשלוח לוחמים או אספקה, כי מניין הלוחמים היה סגור וסופי, וכמות האוניות היתה מעל ומעבר. אלפי אוניות השתתפו במבצע ההחפה. | |||
_new_ |
התכוונתי לטענותיו של ון קרעפלך | |||
|
|||
כפי שהביאן מושה, ולא אליך. | |||
_new_ |
אני מבקש לתת כבוד לקרעפלעך | |||
|
|||
_new_ |
רק בחורף - בקיץ זה חם מידי | |||
|
|||
_new_ |
האם קראת את ספרו של ואן קרפלד? | |||
|
|||
גם אני התפלאתי קצת כשראיתי את זה, אבל לא בדקתי במקורות אחרים. | |||
_new_ |
ואן קרעפלעך הוא שמאלני | |||
|
|||
עקום פה ואסור לסמוך על דבריו. | |||
_new_ |
רמי, פרט שלא זכה לפירסום | |||
|
|||
ושקשור ללוגיסטיקה היה בכך שהאמריקאים הצליחו להתגבר על הבעיה של אספקת הדלק (מרכיב מכריע כשמדובר בלוחמת שריון) ללא שימוש במיכליות. אחד הגורמים שתרם להצלחת ההטעיה של הגרמנים נבע מכך שהם היו משוכנעים שכל אזור נחיתה חייב לכלול נמל או שהוא חייב להיות בקירבה מספקת לנמל שניתן יהיה להשתלט עליו מהר. העדר מיכליות בצי הפלישה תרם לאמונה של הגרמנים שמדובר בפעולת הסחה בלבד ושהפלישה האמיתית תבוא במקום אחר. שם הקוד שהאמריקאים נתנו לחלק הזה בתוכנית היה פלוטו Pipe Line Under The Ocean --- PLUTO. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |