|
אין לי אמצעים לתת הערכה טובה | |||
|
|||
אני רואה בעיות בהמשך הדרך: 1. כפי שכבר כתבתי (במשפט קודם) ''כבר כעת ברור שתהליך היישום לא יהיה קל בגלל מאפייניה העיקריים...'' של התוכנית. 2. עד עכשיו הוצגו רק העקרונות של הרפורמה ועוד לא הוגדר השלב היישומי שאמור להסתיים באוקטובר. בין היתר עוד לא ברור לי איזה תוספת תקציבית תידרש כדי ליישם את העקרונות (לשיפור השכר ולפיצויים עבור המפוטרים). אבל כבר כעת פורחות הערכות: למשל ד''ר יוסי דהאן טוען שזה יעלה לפחות 8 מיליארד ש''ח וזה לא סביר שיגוייס הסכום כאשר רק לאחרונה בוצעו קיצוצים חדים בתקציב החינוך (כרבע מתקציב החינוך כעת). 3. אני מנחש שאירגוני המורים יקשו על יישום הקטע שקשור בפיטורי מורים ושינויים בהרכב השכר החיוני כל כך לאפקטיביות של הרפורמה. בקיצור, יש עוד לא מעט סימני שאלה..... | |||
_new_ |
ארגוני המורים והמורים ישמחו מאד | |||
|
|||
מאחר וממילא רוב הצמצומים יהיו בצורה של פנסיה מוקדמת. יש אלפי מורים המשתוקקים לכך בכל לבם. הרפורמה עצמה נראית לא רצינית, ללא הקטנה משמעותית במספר התלמידים בכל כתה אין טעם בכל הסיפור. כמו כן יש לשים לב שכל העניין מתייחס אך ורק לחינוך הממלכתי בעוד שהחינוך העצמאי המהווה ברבע מכלל המערכת לא יושפע כלל ועיקר. | |||
_new_ |
לפי הבנתי כל המגזרים נכללים ברפורמה | |||
|
|||
אין אמירה מפורשת שכך יהיה אבל בעמוד 17, למשל, מדברים על פערי בינוי והצטידות בכל המגזרים. במקום אחר בדו''ח מדברים על פערים בין המגזרים שצריך לסגור. | |||
_new_ |
נחיה ונראה | |||
|
|||
_new_ |
למיטב הבנתי ישנה כאן מגמה ברורה | |||
|
|||
השזורה בין דפי הועדה להיטיב את רמת ההוראה בבתי הספר הממלכתיים ולהוזיל את השתתפות ההורים בהוצאות הישירות לחינוך, דבר שיגרום לנהירה חזרה של תלמידים למגזר הממלכתי. אנחנו נוכל להבחין אם מגמה זו אכן תצא לפועל לפי התייחסותה של ש''ס לתוכנית ועדת דברת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |