|
האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי | |||
|
|||
אך בוודאי לא שם עצמו במקומו. הוא הוכפש באמצעות שקרים חסרי בושה מ-2 כיוונים: ראשית, סופרי דור הפלמ''ח, וזאת מכיוון שלא עסק בשאלות של הקולקטיב, ובאוננות בצוותא עם החבר'ה. וכן מצד חוגים יראי השם, שראו בכתיבתו הדחה אחר ה''איש ההוא'' רחמנא לצלן. כתיבתו כמובן עולה לאין ערוך על גרפומנים כגון עגנון, וגם לא חטא בפלגיאריזם כעגנון. נראה שפרספקטיבה של 10 25 שנה כאשר כל עדת כתבני הממסד השמאלי ישקעו לתהום השיכחה כראוי, כתיבתו היחודית, השנונה והחכמה והרגישה שאין דומה לה בספרות העיברית, תרצד באור יקרות. | |||
_new_ |
האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי | |||
|
|||
עד כמה שאני יודע רוב סופרי דור המדינה העריכו אותו וציינו את השפעתו הרבה עליהם אשר לפנחס שדה האדם הרי הוא היה אדם סופר אגוצנטרי ואגו מניאק בלי שום רגישות לאנשים אחרים. בנוסף היה רמאי ושקרן במצח נחושה. אציין רק כששאלו אותו איך הוא מרגיש ששתי נשים התאבדו בגללו אמר בלעג שהוא טיפוס שגורם לאחרים להתאבד אבל הוא עצמו לא מתאבד ולא לוקח ללב.. את אשר עשה לחבצלת זאת כולם יודעים. אישתו שסעדה אותו עדקרוב מותו אמרה בפשטות: הוא טיפוס חרא בספרו החיים כמשל הוא לועג לטפשים שהתגייסו למלחמת השחרור, ואומר זאת לא מלחמה שלי. בעיני לספרו יש רק ערך אוטו ביוגרפי וכמייצג הלוך רוח אינדבידואלי שבז לחברה וקנה לו שביתה רבה בימינו. אשר לספר שיריו הראשון לדעתי הוא ספר שירים מצויין | |||
_new_ |
האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי | |||
|
|||
ובמחשבה נוספת אני חושב שאני יודע מאין נובעת התפעלותך מכתיבתו מי שנולד וחי בעולם חילוני מוחלט כמו סופרי דור המדינה נטו להסתנוור מהרליגיוזיות בגרוש שיש בכתיבת פנחס שדה | |||
_new_ |
האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי | |||
|
|||
ועוד משהו. ב'חים כמשל' הוא מופיע בפוזה נוצרית ומהלל ומשבח את ישו. בסוף ימיו כשחלה בסרטן הראות חזר בתשובה וישב כל היום ואמר פרקי תהילים ואמר לכל אחד שהוא מאמין באמונה שלמה שאמירת התהילים תרפא אותו. אז בצעירותו הוא היה נוצרי בגרוש ובסוף ימיו דתי מאמין בפרוטה | |||
_new_ |
לא נכון. הוא עצמו התגייס למלחמת השחרור | |||
|
|||
ואמר בספרו החיים כמשל, שאווירת המלחמה מפיחה רוח חיוניות. מה שאתה מצטט זה ההפך הגמור ממה שכתוב שם. למה לא תקרא את הספר במקום לצטט מכלי שנית שקרים? הכרתי את חבצלת חבשוש, חייתי איתה כשנה והיא התגוררה בדירתי בשנת 82. בחורה מרתקת ומלאת הומור וחן וחיוניות, שהייתה משאירה בוקר בוקר דפים עם מחשבותיה ושיריה על שולחני. בזמן התאבדותה בשנת 86 דומני, היא יצאה עם איש קולנוע ומרצה בקמרה אובסקורה, איש שמאל מעוט אחריות בשם ניסן והתאבדה בגלל יאוש, ובעת אישפוז בבית חולים אברבנאל, ולאחר שהלה עזב אותה והיגיעו מיים עד נפש, גם מבחינה כספית. היא החלה לפנות ב-7 השנים האחרונות בחייה לפסיכיאטרים, ותגובת פנחס שדה כלל לא היתה כפי שאמרת, אלא שהפסיכיאטרייה משאירה אדמה חרוכה בנישמתו של אדם. זאת שהיתה איתו בשעותיו האחרונות לא היתה אישתו אלא בחורה דתייה, שכן הוא התקרב לדת. כל ציטוטיך פשוט שקרים שהיפיצו אודותיו. הלב מתחמץ על סופר גדול שחי במדינה שרבה בה הרשעות והדיסאינפורמציה המכוונת. | |||
_new_ |
על מה אתה מדבר? פנחס שדה לא היה נוצרי | |||
|
|||
זאת המצאה בולשביקית משנות שילטון החושך בתחילת שנות ה-60 שקנתה לה מהלכים, בגלל השקר המחוצף שבה. הוא נהג לאמר שלא רק שהוא יהודי, אלא היהודי של היהודים. הוא העתיר מושגי יופי, ואהב את דמותה של האם מרי, אך כמשורר ולא כנוצרי. | |||
_new_ |
לא נכון. הוא עצמו התגייס למלחמת השחרור | |||
|
|||
ואמר בספרו החיים כמשל, שאווירת המלחמה מפיחה רוח חיוניות. מה שאתה מצטט זה ההפך הגמור ממה שכתוב שם. למה לא תקרא את הספר במקום לצטט מכלי שני שקרים? הכרתי את חבצלת חבשוש, חייתי איתה כשנה והיא התגוררה בדירתי בשנת 82. בחורה מרתקת ומלאת הומור וחן וחיוניות, שהייתה משאירה בוקר בוקר דפים עם מחשבותיה ושיריה על שולחני. בזמן התאבדותה בשנת 86 דומני, היא יצאה עם איש קולנוע ומרצה בקמרה אובסקורה, איש שמאל מעוט אחריות בשם ניסן והתאבדה בגלל יאוש, ובעת אישפוז בבית חולים אברבנאל, ולאחר שהלה עזב אותה והיגיעו מיים עד נפש, גם מבחינה כספית. היא החלה לפנות ב-7 השנים האחרונות בחייה לפסיכיאטרים, ותגובת פנחס שדה כלל לא היתה כפי שאמרת, אלא שהפסיכיאטרייה משאירה אדמה חרוכה בנישמתו של אדם. זאת שהיתה איתו בשעותיו האחרונות לא היתה אישתו אלא בחורה דתייה, שכן הוא התקרב לדת. כל ציטוטיך פשוט שקרים שהיפיצו אודותיו. הלב מתחמץ על סופר גדול שחי במדינה שרבה בה הרשעות והדיסאינפורמציה המכוונת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |