|
יש משנה המתארת את תלייתו של ישו? | |||
|
|||
תמהני.. | |||
_new_ |
יש משנה המתארת את תלייתו של ישו? | |||
|
|||
לק''י אין משנה כזו רמי, אבל יש סוגיא כזו בתלמוד הבבלי. די קצרה אגב - כעשר שורות. בדפוסים המאוחרים מחקו אותה מאימת הצנזורה והיא באמת לא מהותית בכלל לסוגיא שם - כלומר אפשר ללמוד את הענין בלי התיחס כלל לישו. דנתי על זה בקצרה עם כומר קתולי - יתכן והישו של התלמוד הוא אדם אחר ולא ישו של הנצרות. באשר לעצם הענין אם וכאשר תהיה לי דעה אעלה אותה לפורום. אליצור | |||
_new_ |
כן, ע''פ המתואר בברית החדשה | |||
|
|||
במספר גרסאות. גיבסון גיבש את ה''מיטב'' מהגרסאות האלה והעלה תמונה המקובלת על רוב הנוצרים באלפיים השנים האחרונות. | |||
_new_ |
לא קראת מה שאלתי | |||
|
|||
בניזרי טען על פי התלמוד כי היהודים זרקו את ישו מהגג והרגוהו - ולא הרומאים , וכי אחר כך תלו את גופתו. שאלתי היא מהו המקור לסיפור הזה | |||
_new_ |
המקור של בניזרי | |||
|
|||
ע''פ התלמוד הבבלי סנהדרין מ''ג יש''ו הוצר להורג על ידי בית דין יהודי לאחר שכישף הסית והדיח את ישראל. ''והתניא בערב הפסח תלאוהו ליש''ו הנוצרי והכרוז יוצא לפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח אמר עולא ותסברא בר הפוכי זכות הוא מסית הוא ורחמנא אמר (דברים יג) לא תחמול ולא תכסה עליו אלא שאני יש''ו דקרוב למלכות הוה: ת''ר חמשה תלמידים היו לו ליש''ו מתאי נקאי נצר ובוני ותודה אתיוהי למתי אמר להו מתי ייהרג הכתיב (תהילים מב) מתי אבוא ואיראה פני אלהים אמרו לו אין מתי ייהרג דכתיב (תהילים מא) מתי ימות ואבד שמו אתיוהו לנקאי אמר להו נקאי ייהרג הכתיב (שמות כג) ונקי וצדיק אל תהרוג אמרו לו אין נקאי ייהרג דכתיב (תהילים י) במסתרים יהרוג נקי אתיוהו לנצר אמר נצר ייהרג הכתיב (ישעיהו יא) ונצר משורשיו יפרה אמרו לו אין נצר ייהרג דכתיב (ישעיהו יד) ואתה השלכת מקברך כנצר נתעב אתיוהו לבוני אמר בוני ייהרג הכתיב (שמות ד) בני בכורי ישראל אמרו לו אין בוני ייהרג דכתיב (שמות ד) הנה אנוכי הורג את בנך בכורך אתיוהו לתודה אמר תודה ייהרג הכתיב (תהילים ק) מזמור לתודה אמרו ליה אין תודה ייהרג דכתיב (תהילים נ) זובח תודה יכבדנני'' הרמב''ם בפרוש גורס כי בגמרא מדובר באותו משיח השקר של הנוצרים - יש''ו הנוצרי. | |||
_new_ |
עוד הוכחה שהיהודים שוב דפקו את אלוהים | |||
|
|||
אבל לא מוכנים לשאת באשמה. | |||
_new_ |
אלוהים | |||
|
|||
מה לך ולאלוהים? גם אתה הבן שלו? | |||
_new_ |
המקור של בניזרי | |||
|
|||
יבמות ד' י''ח ''אמר רבי שמואל בן עזאי מצאתי מגילת יוחסין בירושלים וכתוב בה איש פלוני ממזר מאשת איש''. סנהדרין א' ק''ו ''אמר רבי יוחנן בתחילה נביא ולבסוף קוסם. אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי מסגני ושליטי הואי אייזן לגברי נגרי''. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |