|
פיט, אתה צריך לחזור לילדות | |||
|
|||
אתה משדר הרבה אלימות ועצבנות. אינני יודע אם זה נובע מילדות עשוקה, הורים אלימים, בית ספר שדחה אותך, שרות צבאי מתסכל. בין כך ובין כך, כתיבתך מאד אלימה ועוינת. ניכר עליך שעברת תהליך הפוך לזה של ספירו. בעוד הוא בנערותו היה ציוני ועבר תהליך (חלקי לפחות) של השתחררות מהאלימות הציונית, אתה עברת תהליך הפוך. מנער נבון ואנטי ציוני הפכת לציוני ואלים, מגדף כאחד הבריונים בשוק. עוד הערה לענין מדינת כל אזרחיה. אתה מגלה בורות אופיינית ללאומן ציוני כאשר אתה מזהה מיד את מדינת כל אזרחיה עם סוציאליזם. מדינת כל אזרחיה יכולה להיות קפיטליסטית ויכולה להיות סוציאליסטית, אבל היא חייבת להיות דמוקרטית. כמו כן אין כל קשר בין מדינת כל אזרחיה לבין מדינה עם רוב פלסטיני. ספירו למשל, וכאן אני חולק עליו, תומך במדינת כל אזרחיה בגבולות הקו הירוק ומתנגד לזכות השיבה. אני, לעומת זאת, תומך במדינת כל אזרחיה בגבולות ארץ ישראל/פלסטין השלמה מהים עד הנהר. בניגוד לנאמר על ידך, תמיכתי במדינה חילונית דמוקרטית אינה כרוכה בויתור על זהותי היהודית. באשר לרצח של הפלסטינים: אם אינך מבין את הקשר בין פעולות הרצח הדיכוי והגזל של מדינת האפרטהייד והכיבוש הציונית ישראלית, לבין פעולות הטרור הנגדי של הפלסטינים אזיי יש לך כשלים בהבנת ובקריאת המציאות. ככה זה עם הציונים. הם, בדיוק כמו הלאומנים הפלסטינים, חיים בתוך בועה ורואים רק את עצמם. אוטיזם לאומני. | |||
_new_ |
הרשה לי לתקן אותך | |||
|
|||
לא זיהיתי את מדינת כל אזרחיה כסוציאליסטית אלא כגחמה ,או יותר נכון נסיון להרכין ראש בפני לאומנות פלסטינית. את הערך סוציאליזם ניסיתי באופן פרטיקולרי ליחס לך (כנסיון חיובי דווקא שלא איפשרת לי בסופו של עניין ליחס לך),ולו כנסיון לדלות ממך משהו מעבר לכתיבה השדופה שאתה מציג בדרך כלל. כרגיל אתה לא מסוגל להתיחס לטיעונים אבל זה לא חדש. אגב כך יש חפיפה בין מה שאתה מציג כמדינה מהים עד הנהר ,לבין הימין המתנחל. ולמה לעצור בנהר ? אין ספק שאתה סהרורי ,וחסר כל קשר למציאות. בהקשר של הגזל והדיכוי אני מכיר דווקא בו ,ופיתרונו יבוא ע''י חלוקה לשתי מדינות ,אצלך דווקא ההתנחלויות נשארות על מקומם ,אם ככה אתה לפי הגדרתך לאומן פאשיסט ורקוב.ציונות אינה מילת גנאי ברוב המיקרים ובכל אופן אין היא ביטוי רע לזהות ולו מפני שיש בה צדק אפילו אונברסלי כלפי האנשים שחוו אותה. חוץ מזה אני מחכה למצגת ראויה וסוציאליסטית בלי שום קשר למיקומה ,אלא כעניין תיאורטי בלבד ,נו ספרקי תן לנו בסוציאליזם. הויכוח מהפרספקטיבה שלך אינו ראוי לתואר שמאל מכמה בחינות : א. את האלימות הפלסטינית אתה מיחס לתוצאה של פעולות ישראליות בלבד. ב. את האלימות הישראלית אתה מיחס גם לתוצאה של ההתנהלות הישראלית בלבד. ג. שיויון מבחנתך אינו אונברסלי ,אלא מימוש של לאומנות פלסטינית. ד.שמאל אינו רק עניין שקשור לקונפליקט הישראלי -פלסטיני ,יש לו עוד כמה ביטויים . ובכן ,אתה לא מצליח בכל מקרה להביא ולו באופן תיאורטי דגם שיהיה בעל נוכחות הומניסטית אונברסלית,צר לי ספרקי אבל חזרה על סיסמאות אינה תחליף לציור נכון של המציאות. הומניזם אינו פרשנות חד-צדדית וכניעה לנרטיב פלסטיני או פאן-ערביסטי ,זוהי גחמה כי ברור לכל בר דעת מי ההומניסט שהביא אותה לעולם. אגב ראוי בכל מיקרה לדרוש כמה דרישות גם מהצד הנגדי . בלי קשר אליך ספרקי ,דווקא בעת האחרונה לציונות יש נימוקים בעלי תוקף ,ולו בהקשר האנטישמי ,לא כמקום שפותר אנטישמיות אבל לפחות מקום שמאפשר להתגונן ולו תיאורטית מול האנטישמיות. אומרים וזה נכון שהציונות לא חיסלה את האנטישמיות ,אבל אל נשכח שמי מאיתנו שגדל והתחנך פה בארץ הזו לטוב ולרע ,נולד כבן חורין . ואת זה אין ברירה אלא לזקוף לזכותה של המדינה היהודית-ציונית.גם הערבים ילידי ישראל הם בני חורין ,ועובדה היא שהם ברובם המכריע לא מוכנים להתנתק מהמדינה הציונית ''הגזענית''.אין ספק שיש עדות מכריעה במציאות שלא כל מפעלות הציונות היו לשוא ,ואפילו לא בהקשר של הרגשת השייכות של ערביי ישראל-למרות שיש אפליה ולמרות שגם המודל הציוני אינו מושלם. ערביי ישראל הם הציבור הכי חופשי מכל הערבים בכל מדינות ערב כולן ,זוהי מסקנה של הערבים עצמם. אנו למדנו להפריד בין הטיעונים הרטוריים של מנהגי הציבור הערבי-ישראלי לבין עמדתם החד-משמעית של אי-רצון לחיות מחוץ למדינה הציונית. משהו פה לא מסתדר ,לו באמת הטיעון נגד הציונות הוא נכון ,הרי שנדרש שיהיה לו ביטוי במציאות ונסיון של ערביי ישראל להתנתקות מהמדינה הציונית . למדנו להתיחס לחלק מהביקורת חלקה כנכון-כביקורת בונה וראויה ,אבל חלק מהביקורת של ערביי ישראל אינה מתישבת עם בדיקה אובייקטיבית כשלעצמה.המילה פאשיזם לרוב מיוחסת ליהדות עצמה ,יהודי בפי מנהגי ציבור ערביים הוא פאשיסט כאשר הוא חרד לזהותו היהודית לאומית,צר לי שגם אתה וגם הסמרטוט אימצתם את הקלישאה חסרת השחר הזו. אפשר לפרוט את כל העניין לפרטים ,להשוותם למקומות אחרים ,או אפילו למול היהודים הציונים החלק האחר במישוואה ,מה המדינה הציונית עשתה למול נניח אירופה ויחסה לאחר הערבי -האם הרעלה בצרפת לא מסמנת דווקא את ישראל הציונית כמקום יותר ליברלי וכמודל הרבה יותר סובלני מאירופה עצמה?. יש לזכור שגם חלקים גדולים יהודיים בחברה הישראלית הופלו ,ולא באו לידי ביטוי . המקום הזה לא מושלם ,אבל חוסר השלמות שלו ,אינה סיבה להחליפו במושג חסר כל טעם ,ובלתי ראוי .סופו של דבר למרות הקושי הציונות אינה מילת גנאי ,ההפך מכך. | |||
_new_ |
רחמנות על הספרטקוס | |||
|
|||
אפילו את הכינוי הוא לא בחר לעצמו. מה אתם רוצים ממנו. אמא יהודיה, אבא ערבי ישראלי. שלא יצא מבולבל? | |||
_new_ |
מדינת כל חתוליה, ספירו, כל חתוליה! | |||
|
|||
עניינם של החתולים הופך ביש יותר ויותר, ומי לא זועק? | |||
_new_ |
יופי ספירו ט קוס, | |||
|
|||
''אינני יודע'' צמד מילים חזק ומרשים. ואני לא אומרת את זה בעצמי, אלא הנחתום. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |