|
הכותב נפל בפח של ערמומיות המיצג | |||
|
|||
הטקסט מנקה אותה מכל אשמה ואומר שלמרות שהיא רצחה חפים מפשע יש להבין אותה. התמונה כבר עושה אותה לגיבורה. תפקיד הטקסט של המיצג הוא לרופף את התנגדותנו למסר של המיצג המיועד להשפיע עלינו תת הכרתית , על ידי זה שהוא מאזכר את הקורבנות. אחרי שהטקסט רופף את התנגדותנו בהעמידו את הרוצחת ואת קורבונותיה על אותה מדרגה, באה התמונה הנישאת על גבי הסירה ועושה אותה לגבורה וצודקת. | |||
_new_ |
כיצד תמונת רוצחת השטה בדם קרבנותיה | |||
|
|||
עושה אותה גיבורה וצודקת? זה משאיר אותה רוצחת נתעבת!! הטקסט קורא לה רוצחת ולקרבותיה נרצחים חפים מפשע. לו היה מוצגת , נאמר תמונה של ברוך גולדשטיין ימ''ש שט בנהרות של דם קרבנותיו היית סבור שזהו מיצג המצדיק את מעשיו הנתעבים? מה שכן , זה גועל נפש כך או כך... | |||
_new_ |
כיצד תמונת רוצחת השטה בדם קרבנותיה | |||
|
|||
לא הבנתי מה ההבדל בתגובתך בין גולדשטיין והרוצחת הערביה ?? מה השוני ?? | |||
_new_ |
כיצד תמונת רוצחת השטה בדם קרבנותיה | |||
|
|||
האחד יהודי והשניה ערביה שוני מהותי | |||
_new_ |
כיצד תמונת רוצחת השטה בדם קרבנותיה | |||
|
|||
האם יש להפעיל אמות מידה שונות לערביה וליהודי ?? | |||
_new_ |
לא הבנת את ההבדל בתגובתי | |||
|
|||
כי אין הבדל. הצגתי מצב היפוטתי שבו אמן ישראלי בשבדיה היה מציג תמונה של ברוך גולדשטיין שטה בברכה של דם קרבנותיו. האם מישהו היה רואה במיצג כזה הצדקה או תמיכה ברצח שעשה גולדשטיין? הטיעון הזה בא להוכיח את טענתי שסרסןר המיצגים פיילר לא תומך במעשה הטרור במיצב שלו. הוא רק ניסה להשיג פרסום עולמי לעמו , והצליח בעזרתו של שגרירנו. יש כאן סימטריה מופלאה - גם השגריר האלמוני השיג לעצמו פרסום אדיר בין לילה. | |||
_new_ |
סרסור המיצגים? | |||
|
|||
אתה יכול לתמוך את הקביעה שלך בעובדות? איזו נופת צופים הכל כבר לעוס ומאוס . משחקים פה משחקים כפולים ,וגם לא יאה לכנות אמן תהיה רמתו כפי שתהיה סרסור ,כינוי כסרסור אינו פחות מתלהם מהואנדליזם של השגריר המוזר. | |||
_new_ |
מה זה משנה איזה רוצח שט על הדם | |||
|
|||
כל מיצג בלתי מוסרי הוא נורא ואיום. | |||
_new_ |
עובדת תגובתו של השגריר-היא הכואבת | |||
|
|||
התגובה של גבר ישראלי מבוגר ,שגריר מיומן, כאבה לי יותר מכל דבר אחר בספור האומלל . את השוודים אני מכיר היטב מתקופת טרום מלחמת העולם השניה, ועזרתם המאסיווית לרייך השלישי. אך ליבי לשגריר, ועוצמת אין האונים של מעשהו. אין לי ביקורת כלל אלא רק השתתפות בכאב. לפעמים לא צריך להגיב ולחוות דעה. כשאחד מהמ''פים שלנו נתקל ונהרג, אולי שלא בחוכמה... כשאחד מלוחמי השייטת מתפוצץ, ומפוצץ איתו רבים אחרים... אני מתעב את החכמים והמומחים שקופצים לנתח ''כיצד אפשר היה אחרת'', במיוחד כשמשפחות האנשים שנתנו את כל מה שהיה להם וחלקם הגדול הטובים ביותר שהיו לנו, עדיין המומות מהאובדן ... לפעמים רמי פשוט צריך לבלוע את הרוק... ולא להגיב | |||
_new_ |
המיצג לא רק שלא מצדיק את | |||
|
|||
הרצח אלא אף משתתף באבלם של הנרצחים החפים מפשע... השגריר הודה היום כי תכנן את מעשיו מראש, כך שאין לדבר על ''עצמת אין האונים של מעשהו''. דרך אגב כקוריוז , , אני אישית , חוויתי רק פעם אחת בחיי התנהגות אנטישמית. זה היה מנציג שוודי של חברת אריקסון , כאשר ייצגתי את צה''ל בתערוכה מקצועית בחו''ל. ''איננו מדברים עם ישראלים'' - אמר לי השוודי איש אריקסון וסובב אלי את גבו. לאחר שנים מספר , כאשר צצה ועלתה ההזדמנות להרוויח כאן הרבה כסף ממיזמים סלוללריים , שינתה אריקסון את טעמה... | |||
_new_ |
היית צריך לשאול | |||
|
|||
את השוודי המנוול - האם ''לא מדברים עם ישראלים'' כולל גם סירוב לדבר עם ישראלים בשם מוסטפא נביל מטייבה, או עבדאללה תראבין מרהט. מעניין מאוד (אפילו מאוד-מאוד) מה הוא היה עונה לך. | |||
_new_ |
השוודים תמיד הקפידו על אמברגו | |||
|
|||
על מוצרים ויכולות צבאיות ואולי זו הסיבה להפנית הגב לנציג צה''ל לי יצא לייצג את שוודיה כשנתיים עבור חברת ''הסקוורנה'' ומעולם לא חשתי באנטישמיות, נהפוך הוא,הרגשתי הערכה מיוצאי הוויקנגים לצה''ל. אין זה מפחית מדמותם והתנהגותם המחפירה בהתנגשות של אמצע המאה הקודמת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |