|
כן, מאד כואב שאנשים מוכשרים עוזבים | |||
|
|||
חלקם מחוסר ברירה. מתקיימת כאן הבדיחה המפורסמת, שרק שליש מהאוכלוסיה עובדת, שליש עושה מילויאם ושליש משלמת מיסם, הבעיה שזה אותו השליש. אנ מקווה מאד שהמשבר הנוכחי עם הפלשתינאים יבהיר לכלולם את מגבלות הכח. שיבהיר לכולם את מגבלות המיסוי שגבוהה המבריח אנשים. את מגבלות אי עידוד התעסוקה והעבודה והפגיעה ביזם הקטן תיפסק. שיובן שלהרויח כסף זו אינה בושה, וגם אם מעלימים הכנסות זה לא פשע כי כסף פנוי טוב לכלכלה. מיסוי יתר משמעותו העברות לפרזיטים וגורמים פוליטיים מושחתים. אני מקווה שהשינוי יבוא בקרוב, אחרת אנו נקרוס. שרון צריך לבצע שינוי ורפורמה בארץ ולא לדרוש רפורמה מעראפת. אני מצפה לממשלה של 14 שרים ומס מקסימלי של 35%. לא מספיקות ההכנסות , לקצץ בעובדי המדינה, בצבא ובכל היתר. | |||
_new_ |
השתמטות מתשלום מיסים היא כמו כל השתמטות אחרת | |||
|
|||
ראובן שלום אין הבדל בין השתמטות מתשלום מיסים להשתמטות משרות צבאי , מהשתמטות משרות אזרחי או מהשתמטות מכל מטלה שצריכה להיעשות ונעשיית רק על ידי חלק מהציבור. עד שדבר זה לא יובן ולא יופנם ע''י אחרון האזרחים , נמשיך להיות מה שאנחנו , לטוב ולרע , ובעיקר לרע. הנורמה (ולא רק החוק) צריכה להיות מאד ברורה בעניין , ויש לנדות ולגנות כל משתמט מתשלום מיסים במקום לטפוח לו על השכם. מעבר לפגיעתו החברתית, ולכעס ולתסכול שהוא יוצר אצל אלה שכן משלמים , כסף שחור רע לכלכלה משתי סיבות עיקריות. 1) אי השיוויון בסיסי בתמורה ליחידת עבודה/הון של משלם מיסים לבין זה שאינו משלם או מעלים חלק מהכנסותיו , גורם לכך שהתחרות שאינה הוגנת , ובעצם אינה קיימת , פוגעת בסופו של דבר גם ביצרן וגם בצרכן . 2) אין אפשרות לתכנון בכל הרמות , מהפרטית ועד הלאומית , כי מעבר לתנאי אי הודאות ה''קונבנציונליים'' נוסף גורם שאין לגביו שום מידע לגבי השפעותיו והתנהגותו, והוא הכסף השחור. אחת הסיבות העיקריות לכך שתחזיות אנליסטיות בארץ הפכו לשנינה כי יומיים אחרי שנכתבו הסתברו כנטולות קשר למציאות , היא כמותו הגדולה של הכסף השחור המסתובב במשק , שאפילו לגבי גודלו קיימים חילוקי דעות גדולים. בברכה רפי | |||
_new_ |
גטניו - בעיקרון אתה צודק, אבל חייב להיות חסם עליון | |||
|
|||
של שיעור המס שמשלמים. בארץ אנו משלמים מעל ל 70% מיסים. מס הכנסה, ביטוח לאומי, מיסי בריאות, מיסים על הרכב, אגרת טלויזיה, מס על הדלק, ארנונה, מס שבח ועוד. הבעיה שאת כל המיסים האלה משלמים אותם אנשים והנטל כה כבד ומונע יכולת לפרנס ולהגיע למשהו בזכות עבודה הגונה. אין עוד אומה בעולם ששיעור האוברדרפט הלאומי (של כלל האזרחים) הוא כמו שלנו! ולאן הולך הכסף? להנאתם של נבחרי הציבור ולעמותות שלהם! מדוע ולמה ? | |||
_new_ |
זאת בדיוק הבעיה | |||
|
|||
רק שמנקודה זו כל אזרח הולך לדרכו ולשיטתו , לדעתך הוצאות התפעול של הממשלה גבוהות מידי תשלומי העברה גבוהים צידי , ולדעתי הכסף שנשפך כמים על המתנחלים מיותר ורב מידי. יש לנו דעות שונות וכך ל 6 מיליון מאזרחי המדינה , בערך 6 מיליון דעות. המנגנון שמחליט כמה לקחת ואיך לחלק צריך להיות מוסכם . ניתן להשפיע עליו, (בבחירות) לשנות סדרי עדיפויות, הכל מותר - חוץ מאשר לא לשלם. מי שלא משלם , מבחינתי הוא כמו גנב פשוט שלוקח דבר אשר לא לו. (מותר לך להוסיף לכאן גם את כל הסופרלטיסים של מיכאל שרון בעניין גזלנות) בברכה רפי | |||
_new_ |
רפי, אני חולק עליך, בדמוקרטיה חובה על האזרח לתרום | |||
|
|||
לקבל עליו את דין הרוב אך עד לנקודה מסוימת. אין זכות לממשלה להמית אותי ברעב. אין לממשלה זכות לחוקק חוקים שרוב הציבור אינו יכול לעמוד בו. אין לממשלה זכות להכריח את אזרחיה לעבור על החוקים הבינלאומיים ועל אמנות בינלאומיות. לכל ממשלה במשטר דמוקרטי יש מגבלות. ממשלות ישראל לדורותיה, עושקות את האדם העובד. רימו אותנו בנושא הפניסיה. תשלומי הפנסיה לזקנים הינו מתחת לסכום שנקבע בחוק. מיר המים שאנו משלמים בעיר הינו פי 6 - 10 ממחיר יצור המים. תושבי סביון מסובסדים בדומה לכלל תושבי הכפרים והקיבוצים. העיריות לקוחות לעצמן את ההפרשים. מקוואות מסובסדות ועוד. זו שחיתות ממוסדת שעלינו להתקומם ולפעול נגד. | |||
_new_ |
אין לי ויכוח איתך לגבי רוב הדוגמאות | |||
|
|||
שהבאת , ויתכן שגם אצטרף למאבק על מנת לשנות אותן. אולם לא בדרך של מרי מיסים או העלמת מס בהחבא. אם הממשלה עושקת את האזרחים, הפתרון הפשוט הוא לא לבחור בה.כל פתרון אחר ייקדם אינטרסים של קבוצות מסויימות על חשבון קבוצות אחרות. אני לגמרי לא משוכנע שעריצות בעלי ההון תשפר את מצבם של העשוקים. במקרים רבים היא אף תרע אותו. אבל כנראה שכל עם מקבל את הממשלה הראויה לו. | |||
_new_ |
משפט הסיפא לא מקובל עלי. ראה כמה שינויים עברנו | |||
|
|||
במהלך ה53 שנים אחרונות. ראה את המהפכים שעברה אירופה באותה תקופה. עלינו להאבק, בכלים דמוקרטיים אבל אילה שבשלטון, בארץ , בצרפת, בארה''ב, באנגליה, יוצרים קליקא של שמור לי ואשמור לך. אתן לך דוגמה ,הרללונטית לכל אותן מדינות שציינתי אך אתיחס למצב בארץ. מה היקף ההטבות שיש לאנשי השלטון (ממשלה, כנסת, בתימשפט, צבא וכדומה), בעת השירות ולאחר מיכן? מדוע חבר כנסת מקבל פנסיה כה נדיבה והוצאות טלפון וחשמל ונסיעות ושירותים רפואים כה נדיבים לפנסיה שלו? הטבות אלה, מעבר לעלותן המצטברת, מנתקת אותו מהכאבים והקשיים שעוברים על בני התמותה הרגילים. מדינת ישראל, רוב תקציבה הינו חובות שעליה לשלם. מדוע לא לקבוע בחוק 11-12 משרדים ושהתקציב הכולל של הממשלה יגזר מהמס המקסימלי, של 35% שיוטל על הציבור וכן כפונקציה ממצבה הכלכלי של המדינה. כיום זה קוסט +. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |