|
אין מדובר בהסרת המשמעת | |||
|
|||
אם זוג תלמידים יושב מול מסך, אשר מפקיח על התנהגותם, ואשר יחלק להם ''ציונים'' על משמעת, על עירנות, על התקדמות בלמידה ועוד ועוד. מספיק שמורה או מנהל יעקוב, ממרכז הבקרה או מחדר המנהל, על מסך מרוכז, הוא יוכל לשלוח לאותו זוג תלמידים את ההערות הנדרשות, בשעת הצורך. זה יפתור אחוז גבוהה מבעיות המשמעת. | |||
_new_ |
אין מדובר בהסרת המשמעת | |||
|
|||
אתה מדבר על למידה. ומה על הקניית ערכים, לימוד מיומנויות, לימוד כיצד ללמוד, טיפול בדימוי עצמי, בעיות חברתיות, הקניית כישורי חיים וכישורים חברתיים, וכל שאר מה שאנו מכנים חינוך? את זה תוכנה לא יכולה לתת | |||
_new_ |
איציק, מחשב הוא כלי יעיל מאוד. | |||
|
|||
כל מה שמניתה למעלה, ועוד יותר אפשר ללמד ע''י מחשב. כל מה שצריך, הינו תכנון ותכנות נכונים. אם תשלב בכל הנ''ל גם ''משחקים'' בצורה נבונה, תוכל לתת לתלמידים אצעי שעשוע מדרבן. | |||
_new_ |
לא מסירים משמעת | |||
|
|||
קודם כל – עכשיו העלית את המחיר של זה בהרבה. העלות של מחשב עם מצלמה וחיבור מהיר למרכז בקרה כלשהו, היא גבוהה מאוד. האם אתה מתכנן שהמחשב יתן גם מכות חשמליות לתלמידים שאינם צייתנים, או שנרדמים בשיעור? דבר שני, כפי שאמרתי קודם מלבד לימוד של עובדות, לישיבה בכיתה יש תרומה נוספת: דיונים על הנושאים הנלמדים שיכולים להתפתח לכיוונים אותם המורה לא יכול לצפות. את החזון שלך ללימוד בעזרת מחשב אני מוצא מפחיד מאוד. הוא יגדל דור של אנשים שאינם מסוגלים לתקשר, ושאינם מסוגלים לפתור בעיות בשיתוף פעולה או להכיר בתרומה של האחר לפתרון בעיה. אני לא רואה איך הוא ישפר את המצב הקיים. (דרך אגב, אם הוספת ה' לגבוה ויצא לך ''אחוז *גבוהה*'' איך תכתוב ''ילדה גבוהה''?) | |||
_new_ |
''המחפשת'' את בעלת דמיון עשיר ... | |||
|
|||
לא דיברתי על חיבור מצלמה. אין כל צורך בזה. חיבור המחשבים באמצעות ADSL ניתן להעשות בקלות ובזול. את אומרת ''לישיבה בכיתה יש תרומה נוספת'' איפה טענתי שלא יושבים בכיתה ? אני לא מדבר על מהפכה מרחיקת לכת. צריך להתחיל בשינוי השיטה. הזמן כבר יעשה את שלו... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |