|
זה כלל לא בטוח | |||
|
|||
מי שהפך את הנצרות מזרם ביהדות לדת עצמאית היה פאולוס. הוא דווקא התחיל את הקריירה כיהודי אדוק והיה פעיל מאד ברדיפות הנוצרים הראשונים אותם ראה כיהודים כופרים. פאולוס כלל לא הכיר את ישו, אם כי היה קשור עם כמה מהשליחים שלישו - בעיקר פטרוס. | |||
_new_ |
נכון אבל לולא מת ישו על הצלב | |||
|
|||
לא היה את מי להפוך לקדוש מעונה והנצרות , לא היתה קמה | |||
_new_ |
זה מראה שלכל אחד יש סיכוי להכנס להיסטוריה | |||
|
|||
מידת ההזדהות של נוצרים בימינו לסבלו של ישו, ממש מדהימה. לא מדובר בהעמדת פנים. הם ממש חיים את זה. זה אולי יכול להסביר את מידת העוצמה של ההזדהות. | |||
_new_ |
יש אנשים שמאמינים בצורה חזקה | |||
|
|||
בכל מיני דברים : במשיח , ברבי, במוחמד או בבריטני ספירס.. | |||
_new_ |
להאמין זה לא נורא | |||
|
|||
אני מאמין שלישון בלילה זה טוב לאדם. אבל אני לא הולך להרוג עבור אמונה זו. הטרגדיה של הדתות האסרטיביות שהן בחרו בטקטיקה תוקפנית כדי לקדם את מכירותיהן ולפגוע במתחרותיהן. לשבחה של היהדות יש לומר שהיא לא כפתה עצמה על אף זר. | |||
_new_ |
הצליבה היתה אמצעי ענישה | |||
|
|||
סטנדרטי, הייתי אומר כמעט יום יומי, בתקופת האימפריה הרומית. ישו לא היה חריג. מאות אלפי אנשים הוצאו להורג על הצלב, בייחוד בתקופות של אי שקט או בעקבות נסיונות התמרדות. ישו גם לא היה חריג כמנהיג של כת דתית משיחית. לא היה שום דבר שייחד אותו או את הכת שלו למרות האמונה שהוא קם לתחיה. עד פאולוס הנצרות לא קיבלה לשורותיה לא יהודים, וגויים שרצו להצטרף היו חייבים בגיור כהלכה (אז עוד לא היה גיור רפורמי . . .) פאולוס חזה את הפיכת הנצרות לדת אוניברסלית בכך שהיא תאפשר הצטרפות של לא יהודים. הוא ייצר את הדוקטרינה שאמונה בלבד מספקת ואין צורך לקיים את חוקי ההלכה לפי תורת משה (נושא ברית המילה היה בעיה מיוחדת עבור גויים שרצו להצטרף לדת, ופאולוס פתר להם את זה), ובכך פתח את הדלת להצטרפות המונים שרעיון המונותיאיזם קסם להם. פאולוס גם קבע את הדוקטרינה שיסוריו של ישו היו בבחינת כפרה על חטאיהם של כל המאמינים לדורי דורות. | |||
_new_ |
ישנו ספר מרתק | |||
|
|||
The Messianic Legacy הטוען באמצעות מחקר היסטורי מעמיק כי הנצרות התפתחה מכתות מדבר יהודה, הספר טוען כי הברית החדשה איננה תיאור נכון של ההיסטוריה , וכי ישו ההיסטורי שונה מאד ממה שסופר בברית החדשה.. הספר הוא רב מכר בארצות הברית ומעורר את חמת זעמם של נוצרים אדוקים | |||
_new_ |
שמעתי על הספר הזה | |||
|
|||
אבל עדיין לא יצא לי לראות אותו. אני מחפש בספריות. | |||
_new_ |
ישנו ספר מרתק | |||
|
|||
וישנם גם ספרים אחרים מאותו הסוג שטוענים שהנצרות התפתחה מדת האם הגדולה ושישו לא מת על הצלב אלא המשיך לחיות וחי ומת בהודו או ביבשת אמריקה או למצער הוליד ילדים ממרים המגדלית שצאצאיהם הפכו למלכי צרפת. ברצינות :המחקר המודרני היום מראה שישו ופאולוס הושפעו ברעיונות מסויימים מכת מדבר יהודה אבל לא יותר. כת מדבר יהודה הייתה ההפך הגמור מהנצרות בכך שראתה ברוב המין האנושי חוץ מחבריה בני חושך שלא יוכלו להיגאל ושאותם זאת מיצווה דתית לשנוא ולרצות להשמיד בבוא היום. הנצרות וגם זאת של ישו ופאולוס החזיקה בדיעות שונות מאוד מכך של רצון להכניס את כל מי שרק אפשר תחת כנפיה. | |||
_new_ |
מה חדש בסיפור הזה? | |||
|
|||
אלא רק שהנצרות התפתחה בעצם רק 70 שנים לאחר מותו של מישהו שנקרא ישוע, שהביע ככל הנראה דיעות שהקשו על הרומאים להישאר בשקט. כתות מדבר יהודה היו אנטי תיזה לעמדות הנצרות הקדומה, מכאן שרוב הסיכויים לא צמחה ממנה. סביר יותר להניח שחבורת 12 האושפיזין של ישוע היו אנשי דת יהודים שחיפשו את המשיח עכשיו וסיפורו של ישוע היה הסיפור המוצלח ביותר לכתם (לכת שלהם). וכדרכן של כתות לא פרושיות הרוצות להתרחב ולתקוע עוגן, הם הניעו מנגנון גיוס מהיר של הסכמה וטבילה (תהליך יהודי להיטהרות). שכן, הם רק היו צריכים להעביר יהודי מכת יהודית אחת למישניה. לאחר חורבן הבית השני והתכנסות היהדות למגננה ביבנה, פעלו הנוצרים להפיץ את דתם גם בקרב עמי הארצות. כדרך שהיהודים הרגילים נהגו עד חורבן הבית ובהצלחה די טובה שהדירה שינה מעיני הרומאים. זה היה תחילת הניתוק והריב בתוך המשפחה שגלש והחריף ככל שנצרות התנתקה מהיהדות ועברה לידי עמי הארצות. ראשיתה של השנאה הכאוטית הוא במאבק הראשוני הזה. כדאי לקרוא את ספרו של השופט כהן ז''ל בעניין. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |