|
העברת אנשי קבע לפנסיה צוברת - באמצעות חוק | |||
|
|||
עד לא מזמן נוצר רושם שהממשלה מתעקשת רק עם קרנות הפנסיה של ההסתדרות. בנושא הפנסיה הצוברת של עובדי המגזר הציבורי (כולל אנשי קבע) נעו הדברים במשא ומתן רגוע ומתמשך מאד (מסוף שנות ה-90). כעת ''מאיים'' האוצר על הצעת החלטה שתוגש לממשלה מאחר וצה''ל לא משתף פעולה. הנה כתבתו של אמיר טייג, ''האוצר מאיים על צה''ל כי יגיש תוך שבועיים הצעה לממשלה להעביר את אנשי הקבע מפנסיה תקציבית לצוברת'' http://www.aonline.co.il/site/news/showReport.jhtml?... אז לא רק ההסתדרות על הכוונת......? דומה שהמשמעות ''המקובלת'' של משא ומתן משתנה. היתכן וסתם למשוך משא ומתן, כדי לא להגיע לתוצאה, הופך ללא ''מקובל'' במחוזותינו? | |||
_new_ |
הצבא יתיש את ביבי | |||
|
|||
ביבי הוא בר-חליפין. הצבא לא. בכל מקרה מדובר על הכנסת פמסיה צוברת רק משנתון גיוס מסויים והלאה. אלא שיצאו כבר לפנסיה או שאמורים לצאת בקרוב ימשיכו להינות מפנסיה תקציבית, ע''פ ההסכם בין עובד למעביד. | |||
_new_ |
הפעם ביבי צודק | |||
|
|||
הגיע הזמן שיגשו לביצוע מה שהוסכם כבר לפני יותר מחמש שנים. להזכירך את ההפרדה בין משתתפים ותיקים לחדשי בקרנות ההסתדרותיות ביצעו כבר בשנת 1995. אז התחילו לעבוד על ההסכמים בקשר למעבר מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת (רק עובדים ואנשי קבע חדשים) לפנסיה יותר הגיונית (כלכלית) הגיע הזמן שגם אנשי קבע ועובדי ציבור אחרים יתחילו לשלם את חלקם בחסכון לעת זקנה. בהתאם יחסך ממשלמי המס העתידיים לשלם חלק מן החשבון ועם הזמן יפחת הגירעון האקטוארי העצום (237 מיליארד ש''ח) שיושב על הגרון של האוצר. אם הם לא רוצים להגיע להסכמות בנושא צריך לחוקק את המעבר, כמו שעשו עם תכנית ההבראה של הקרנות ההסתדרותיות. לכן אני מקווה שביבי לא יתקפל, כמו שקורה לו לעיתים מזומנות, כי זה עניין עקרוני. | |||
_new_ |
כיום קרוב למחצית המשרתים בקבע | |||
|
|||
מחזיקים בפנסיה צוברת. נראה לי שלא ישנו את הפנסיה התקציבית לאלה שכבר פרשו, כי זה בניגוד לכל חוק והסכם ותוך פגיעה כלכלית חד צדדית. נראה לי שגם את ביבי ינסה לשנות, מה שנראה לי כרגע קצת רחוק, הוא יתקל בלובי חזר שיפעל נגדו - כולל פניה לבג''צ וכולל פעילות פוליטית במפלגתו שתקשה עליו לכבוש את ראשות המפלגה לאחר ששרון יפרוש. לכן ביבי צריך להיזהר בעניין הזה. | |||
_new_ |
מבחינתי המדד הוא החוק לגבי קרנות הסתדרותיות | |||
|
|||
אחרי משא ומתן עם ההסתדרות שלא הסתייע נקבעו התנאים החדשים בחוק (כולל שינויים רטרואקטיביים - לאחור) לא יתכן שעם גוף אחרים זה יהיה אחרת. זוהי הסיבה שלדעתי ביבי הולך בגישה נכונה. הסיפור של בג''צ לא מפחיד כלל. השינויים שנעשו בתחילת 1995 (זמן אברהם שוחט באוצר) כללו צעדים לאחור - והבג''צ לא הפיל את המהלך. לכן אם ביבי יכלכל את צעדיו נכון הוא יוכל להצליח. | |||
_new_ |
מבחינתי המדד הוא החוק לגבי קרנות הסתדרותיות | |||
|
|||
1)למה בדיוק אתה קורא ''השקעה יצרנית''? 2)מה נעשה לגבי הגרעון בפנסיה התקציבית (237 מליארד)? 3)למה אנשי קבע מקבלים פנסיה כשהם פורשים מהצבא? האם פנסיה,לא מיועדת לגיל פנסיה? 4)העלאת גיל הפנסיה היתה טעות קשה.ממילא אף אחד לא מורשה להמשיך לעבוד עד גיל 65,אלא אם כן הוא עובד מדינה,אז עד גיל 67? 5)מה לגבי כמחצית המועסקים במשק להם אין פנסיה בכלל? באילו מדינות קיים חוק פנסיה חובה,והאם זה עובד? לדעתי,זה חוק הכרחי. | |||
_new_ |
השקעה יצרנית ופנסיה תקציבית | |||
|
|||
השקעה יצרנית היא השקעה במפעל שמייצר מוצרים לשוק. אתה יכול לכלול בהשקעה כזו גם השקעה באמצעי יצור כמו הון אנושי מכונות וכדומה. הגירעון האקטוארי של הפנסיה התקציבית זו בעיה של הממשלה, כל ממשלה שתכהן, עד שיחוסל. הגירעון הוא ממש הסיבה למאמצים להעביר יותר עובדי ציבור (כולל אנשי קבע) לפנסיה צוברת. אם עובדים חדשים לא ימשיכו להצטרף לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת הגירעון יחוסל בסופו של דבר. לדעתי הדיונים עם הצבא, כאשר הם מתקיימים, כוללים גם את נושא גיל הפרישה, או יותר נכון את הגיל בו יתחילו לקבל פנסיה, של אנשי קבע. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |