פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 09/06/03 21:34)
ואוו, איזו הפתעה!
נסים ישעיהו (יום שני, 09/06/2003 שעה 23:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ציפיתי לתגובות בכלל ותראו מה קרה.

כמה הבהרות:

גם אם אני מסכים עם תיאור המציאות של מי מן הכותבים, ואני אכן מסכים בהרבה מקרים (סליחה שאינני מזכיר שמות כדי לא לפגוע במישהו אם אשכח להזכירו), אינני רואה מה התועלת להתעסק בשלילה. חוץ מכאב לב ועוד כמה כאבים זה לא מועיל לאף אחד.

איזכור תופעות שליליות ראוי שייעשה, אם בכלל, רק כדי שנדע ממה להשמר ולא כסימון אויב או יעד לכיבוש.

כך אני משתדל לנהוג ואני מקווה לא להיסחף לדיון בנושאים שליליים; חבל על הזמן שמתבזבז על כך. מה גם שכבר הזהירונו חז''ל: כל המתאבק עם מנוול מתנוול. ובעברית פשוטה, אם השתתפת בהיאבקות, אל תצפה לצאת נקי מאבק וליכלוך.

ומשהו על הגדרת הרוע:

בין אם מדובר ב-'ערב רב' ובין אם מדובר ב-'פורעים', מה שמניע אותם הוא אנוכיות צרופה. יש לכך סימוכין רבים במקורותינו ואפילו בפרשת השבוע הזה, שעדיין לא סיימתי לכתוב אודותיה.

באופן אישי אני עוסק בבניית חלופה רעיונית חיובית ולא במאבק מול הרעיונות הכושלים השולטים במדינה ומובילים את כולנו לתהום. זו תכלית המאמרים השבועיים ולשם כך הוקמה תנועת 'אור ישראל'.

הדרך היא, ככותרת המאמר, לשאת את הראש, לא לאבד אותו. לשאת את הראש זה להסתכל כלפי מעלה, על החיוב הקיים או המיועד; להביט על הכיעור, זה להסתכל כלפי מטה ואפשר כך, חלילה, לאבד את הראש.

מי שרוצה להצטרף לתנועה, מוזמן. הגענו לשלב בו עלינו להתארגן בצדדים הטכניים וכל עזרה תתקבל בברכה.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



ניסים: ''עד מתי רשעים יעלוזו''? לראשונה, אחר אלפי
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 23:21)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנות ציויליזציה יש תשובות.

צבאית מצד אחד (גורג' וו. בוש במסע צלב שמעולם לא היה כמותו בהיסטוריה נגד הרשע הגלובאלי);

ומדעית מצד שני.

יש לקצור פירות 350 שנות מדע אמפירי מאז בייקון וניוטון והמהפכה המדעית.

ומה מתאים יותר, מה אולטימטיבי יותר לרוח המדעית מאשר ביעור הנחשלות והרגרסיה ועקבות תקופות האבן והשמאן המקריב קורבנות בשם אלי דמים זועמים?

המדע אינו ''פגאני'' ברוחו, אלא מונותאיסטי במבנהו בשאפו להאחדות (כפי שהראה עוד בייקון עם תחילת המהפכה המדעית במאה ה- 17).

אכן, גם רוח הקירבון והרשע מרימה את ראש הנחש שלה כקאונטר ראקציה וניסיון השבה לקדמות ברברית, מזה כ- 30 שנה. רבים לאין שיעור יותר מעדיפים כיום אסטרולוגיה (ומגייה שחורה) על אסטרופיזיקה.

אבל, אין לעצור את ההיסטוריה, מהרגע שאנשים טעמו את הטעם של רוח האדם כפי שנועד להיות.

אגב, תגובותיך לעיתים כ''קומפרס'' לנשמה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, אילו היה מדע צרוף, חף מאינטרסים
נסים ישעיהו (יום שני, 09/06/2003 שעה 23:55)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שיכול היה לפתור את הבעיות.

במציאות, כידוע, הפוליטיקאים שולטים גם במדענים דרך תיקצובם וגם בין המדענים לא חסרים אינטרסנטים אנוכיים שעושים את המדע לצחוק. אבל את זה אתה וודאי מכיר טוב ממני.

אופי האדם לא השתנה במאום במהלך אלפי שנות היסטוריה; גם הנטייה להתאבדות לאומית שלנו, אגב, אינה המצאה של רבין או שרון.

דרכנו היא למצוא את שורשי הבעיה ולהציע טיפול שורש; טיפול בסימפטומים לא יועיל וחבל לבזבז עליו אנרגיות.

''עד מתי רשעים יעלוזו''? עד שנפסיק להתייחס אליהם. הרשע אינו מציאות עצמית, הוא העדר טוב. ברגע שנצליח להגביר טוב וחסד תוך התעלמות מהרוע, לא יהיה עוד רוע.

זה קשה, אני יודע. אבל אין דרך אחרת שיכולה להצליח באמת; הכוונה שתצליח לאורך זמן. וגם בדרך זו הנצחון, אם זוכים לו, הוא בנקודות; אבל בקרוב מאד זה יהיה נצחון סופי ומוחלט. העולם כבר מוכן לכך, צריכים רק להיפטר מהרגלי חשיבה ישנים ולאמץ את החדשים. זה הרבה יותר קל היום מאשר בדורות שעברו.

ונקודה מעניינת: אצל הגויים פסקה, כמעט לחלוטין, ההתנגדות ליהדות. ואם מזהים אותה שם, זו העתקה מיהודים. רק אצלנו ההתנגדות קיימת ובמלוא החריפות.

לא כאן המקום ולא זה הזמן להאריך בנושא זה, אבל ברור לגמרי שכל התייחסות להתנגדות רק מעצימה אותה; אז בשביל מה?

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



ניסים: אכן התייחסויות לרשע מחזקות אותו- אונטולוגי
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 1:13)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יית הרשע:

שכן הרשע, כפי שאיזכרת, הוא בעיקר אפס והיעדר (כשם שנאמר: השטן אינו יכול ליצור מאומה וכל עיקרו קיטרוג, הסתה ונזקים).

2) וניתן גם להדגיש את הליכת זה שתפקודו הקיומי מבוסס-רשע כנגד סדרי היקום וניסיונו להפוך את הדברים על פיהם ולהקים-לאשש עולם העומד על ראשו ובלתי תקין, תכופות באמצעות הצבת הוירטואליה בכוח המילה והשקר הפתולוגי שמוקנים להם תהודה עריצה על ידי סוכני ואמצעי תקשורת ומקדמי תהודה חברתיים נוספים.

3) והרי זה החש עצמו כאפס קיומי וכהופכי ליקום כולו נידרש לאישורים חבורתיים ומנטרות ושטיפות מוח בלתי פוסקות להקים מאין את הערכתו העצמית ותחושת ממשותו האונטולוגית (אונטולוגיה = המעמד הקיומי; עד כמה ישות מסויימת קיימת במציאות, נוכחת ובעלת משקל).

4) אך כאן מתקיים לתפיסתי מה שנכנה:

''פרדוקס האישור'':

- אישור מצד אלה הנוהים אחרי השרלטן ונוכל-העומק הקיומי חשוב כקליפת השום, והמשיא הוא הראשון לחוש זאת. שכן הוא מודע היטב לבלוף הענק המתריס כנגד סדרי היקום כולו אותו שקד להציב בבחינת אוהל הניצב על ראשו המחודד, שאין בו כל מחסה וכל פונקציונאליות.

אך גם ברור לו שהנוהים אחריו הינם יותר בגדר חסידים שוטים. בוזו של השטן הקיומי מופנה בראש וראשונה לטמטומם ושיטיונם של הנוהים אחריו, שיטיון המתגלה ככזה באקט ההצמדות ללא כלום, ועוד בדבקות ומאמצי שיכנוע עצמי.

דוגמא לכך הינו רב הטבחים יוסף דג'וגשווילי סטלין, שבז וצחק למחניפים לו (ותכופות גם ערף ראשם ביד קלילה תוך מחזות השפלה משונים כיד הדימיון השטני), והעריץ דווקא את מתנגדו האידאולוגי, האינטלקטואל הענק מיכאיל בולגקוב.

- מכיוון שהכרת הנוהים אחריו ערכה כקליפת השום בעיני הפורע כנגד סדרי היקום ושרלטן הנוכלות הקיומית, הרי שמתייצבת לנגד עיניו, ממש באופן אובססיבי, מציק ובלתי מרפה, חשיבות הכרה אחת, שלה הוא ניזקק יותר מכל: הכרת היוצר הקיומי ואיש המעלה במובן זה או אחר, זה ההפוך לו קוטבית באוריינטצייה הקיומית.

5) על כן, הוא ינסה להורידו על ברכיו, להשפילו, לדכאו עד עפר, להביאו לעוני חרוף ולהשמיט את מקורות מחייתו, לנשלו מפירות תוצריו.

וכל זאת למטרה אחת בשרות הערכתו העצמית והאונטולוגיה העצמית: לזכות לבסוף, או שוב ושוב להכרה ממנו.

''אני רומס איש בעל משקל המנוגד לאפסותי הקיומית - ergo (על כן ומכאן) אני זוכה לנוכחות בהכרתו''.

המקורות יודעים לספר את סיפור המן שהתעלמות מרדכי ממנו נהפכת לו לאובססיה קשה. עד כדי תאווה רומסנית-שמדנית עזה מנשוא.

כזה הוא המלחין הבינוני אנטוניו סאליירי, שניסה להשפיל את הקומפוזיטור הענק והנפלא מוצרט עד עפר (על פי המחזאי הסקוטי פיטר שפר, במחזהו ''אמדאוס'':

לשמוט מקורות מחייתו, לבעול את אשתו, להשפילו, ולבסוף לחתור להשמדתו באמצעות הרעלה בארסן.

וכל זאת על מנת לזכות לאישוש מצד ההכרה היחידה שלא סגדה לו (שכן סאליירי נהנה מיוקרה רבה, והכנסות גבוהות והשפעה, חרף אפסותו המוזיקלית).
_new_ הוספת תגובה



מיכאל,שכנעת אותי. אני הולך ללמוד סינית.
אודי (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 9:42)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ניסים: אכן התייחסויות לרשע מחזקות אותו- אונטולוגי
רמי (יום חמישי, 10/02/2005 שעה 8:50)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרצון לשמור על סידרי עולם כהוויתם ולא להופכם על ראשם
מזכיר לי את ספרו המצויין של הסופר היהודי-גרמני ז''ל
שטפן היים.
הטיעון שלו הוא שסדרי העולם הקיימים רעים ביסודם.
החזק שולט בחלש ומדכא אותו.
השלטון שייך לשונאים ורשעים אלימים.
היהודי הנודד, ההויה שאין לה מנוחה, הוא ''הרוח השולל תמיד'' שואף להפוך סדרי עולם ובכך לתקן את העולם.
השטן טוב לו כאשר ''רב הסדר הטוב במקום מן המקומות''
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי