|
מדובר בטריאומווירט של הציווליזציה הנוכחית: | |||
|
|||
1. עוצמה צבאית. 2. המונים השואפים ללחם ושעשועים. 3. בגידת אינטלקטואלים או התקרנפותם. | |||
_new_ |
שעשועי ההמון מועטים כשהוא רעב וחי בעוני ברובו. | |||
|
|||
העוני הוא תוצר של חוסר אירגון, היעדר יעילות ויצרנות דלה. השעשוע הכמעט היחיד בנסיבות אלה - איש קובר רעהו, ותאוות האכזריות והפריעה. במצב של חוסר יעילות, גם הצבא אינו אפקטיבי. לכן נידרשת המיתולוגיה - לכסות את ערוות העליבות ולצייר דמויות זוהרות (אלופים, וסלבריטיס אחרים). האינטלקטואלים - משקיעים משאבי אינטלקט ביצירת מיתולוגיה ולא בהגברת היעילות, ווזוהי ההתקרנפות למעשה. שוב מדובר בעצלות מחשבתית, שכן האינטלקטואל מתווה המיתולגיה לא נידרש לפתור בעיות במציאות הממשית, אלא ליצור מציאות דמיונית, ותגמולו גדול ביחס למאמץ הדל במונחי סקס בשפע וכוח בעיקר, אך גם בכסף. | |||
_new_ |
עניי ישראל הינם שמנמנים - שכן מאכל העוני הלאומי | |||
|
|||
הוא לחם וממרח שוקולדה מריר ודל חלב. יש בישראל, בדומה למצרים כ- 700 עד 800 אלף אנשים ברמות חיים סבירות אליהם מתנקזת כ- 80 אחוז מההכנסה הלאומית, וכחמשה מליונים עניים למעשה. מכיוון שמחירי ישראל גבוהים פי 2 בממוצע מאלה שבמערב, הרי שההכנסה הלאומית האפקטיבית לגולגולת הינה כ- 8000 דולר לגולגולת (בהשוואה ל- 24000 בארה''ב או 32000 בסקנדינביה), אך פער ההכנסות הוא הגבוה בעולם. הן התפשטות הפשע בישראל והן הכסף הקל של הסמים המזרח תיכוניים הינם תקווה לעניים רבים, להגיע לעמדות כוח ולחרוג מהעוני. הן ''נצח ישראל'' ומיתוסי הלאום היהודי, והן מיתוסי הצבא נידרשים על מנת לתחזק את חומר הנפץ החברתי הזה ולמנוע מהומות דמים. למעשה המיתולוגיה בחברה הישראלית, שהינה חברה עתירת מיתולוגיה ורטוריקה - דרושה להנציח המצב הזה, והיא מנוף עיקרי לשימור הנחשלות. | |||
_new_ |
לפלד: 1) לא הגדרתי מיתוסים - אלא הצבתי פונקציונליו | |||
|
|||
ת של מיתוסים בהקשר הישראלי. היכן אתה רואה הגדרה שלי, כזו שזו של סורל ''מורכבת יותר''? אגב דוד, האם תוכל לתת את ''הגדרתו המורכבת של ג'ורג' סורל'' והאם טרח מר לקרוא את הספר שהוא מצטט אותו, כביכול, דהיינו האם אתה מכיר את סורל מכלי ראשון? אשמח לשמוע את ההגדרה... 2) תוספת סיבוך אינה תוספת אינפורמציה מועילה, וגם הבחנות מיותרות אינן תורמות... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |