| חזון או נבואה?
קריאה אחרת של חזון או נבואה אפשרית .
נראה איפה שעניין השלום עצמו אינו הכרחי מבחינת הכותב לישום של החזון .
אי שם לפני חמישים שנה כבר ידע אל נכון אבנרי שנבואה תתגשם. אף על פי כן ,היא עדיין לא התגשמה,ושלום היום רחוק בדיוק כפי שהיה אז בזכות חברו הקרוב של הכותב האיש עצמו, עראפת הוא המעכבו .
הרי לא יתכן שחזונו של אבנרי עצמו מעוכב ע''י הערצה עיוורת לפאשיסט בדמותו של עראפת.
לא רק שמההצהרה של שרון או החלטת הממשלה לא עולה האפשרות או ההיתכנות שימי השלום קרבים ,אין לשלום עצמו שום קונים . הרי הזהות שרואה אבנרי בין איש כמו עראפת לחזונו ,פוסלת מראש כל אפשרות שמדובר בדבר אמיתי .
הכלל של שתי מדינות לא מקובל על עראפת ,הוא אמר זאת בפה מלא בראיון המצולם כשלידו יושב אבנרי עצמו בביירות.לא שזה הפריע לאבנרי לתמלל בדיוק ההפך את עראפת.
גם כיום כאשר הוא נעמד בשתי רגליו על זכות השיבה ,אפשר לומר כי לחזון שתי המדינות אין תיקוה. שמחתו של אבנרי וסיפוקו לא מסמלים לנו כי ידידו פושע המלחמה של אבנרי מסוגל כשלעצמו להביא לפיוס היסטורי בין שני העמים. את אבנרי עצמו זה לא הטריד ,אחרי הכל החזון עצמו לא כולל שלום .
לו היה מפנה אבנרי ודומיו קורטוב ביקורת גם לידיד הפאשיסט שלו שכונה ע''י בגין האב האיש עם השערות על הפנים ,מילא היינו אולי מאמינים לאבנרי שעניין השלום בעצמותיו.. כאשר הוא מפנה את כל פיקפוקיו כלפי שרון וכלפי כל מנהיג ישראלי כולל רבין ז''ל בזמנו ,וברק יבדל לחיים ארוכים,הוא למען האמת מונע את התגשמות חזונו שלו. כרגע עראפת לא פחות משרון ובעצם יותר ,מונע הגשמת חלום שתי המדינות. ועוד אין אנו יודעים מה יעשו משני מחנות הסהרורים הימין הישראלי והימין הפלסטיני שעראפת עומד בראשו.
השמחה מוקדמת ,והיונה עדיין נמצאת בתוך ביצה ואפילו היא אינה גוזל ,כל שנותר לנו לקוות כי אבנרי עצמו יום אחד יפקח עיניו למול הפושע עראפת . יכול להיות שאבנרי חושב שעראפת הוא המדינה הפלסטינית ,אבל נדמה לי שדברים שפלסטינים אומרים בעצמם על עראפת ,מעולם לא נשמעו מפיו נוטף הדבש של אבנרי. עראפת איפה לא מתחשב בחזון של אבנרי ,אין הוא רואה בחזונו שלו אלא התגשמות של הרס בשלבים של ישראל של 67 ואו 48 . זהו השלב שבו על השמאל ללכת עוד כברת דרך,הימין כבר פסע פסיעות מהוססות לעבר הפיתרון של שתי מדינות ,עכשיו תורו של השמאל להתפכח מעראפת ,לומר בריש גלי ,שכל עוד חברו של אבנרי מושך בחוטים ,לא יכון פה שלום.
אם אבנרי לא מסוגל להסתכל מיהו עראפת ,להביט בו ולומר לו ,אתה מעכב את הפיתרון המיוחל ,הרי שאבנרי עצמו למרות חזונו או נבואתו ,מצדיקים את המישפט ,שמאז נחרב בית המיקדש ,וכו. |