|
מדבריך הבנתי שלמרות שאני לוי, עובדת היותי אישה | |||
|
|||
דומיננטית יותר ולכן מקומי אינו בין הלוויים, לכל היותר אוכל להיות בין שאר ישראל שבחלק התזמורת. לא ברור לי אם גם בכלל ישראל שבתזמורת יש עזרת נשים. לשנינו בוודאי ברור שלא תמצא אותי ואת שכמותי (ואיננו מעטות) בנסיבות כאלה במעמד הזה. האם זה משנה לכם? האם אתה מקדישים לנושא זה מחשבה? | |||
_new_ |
אל תדאגי גברת, כשיהיה בית מקדש, יהיה רפורמות | |||
|
|||
יהיו רביזיות, יהיה בסדר | |||
_new_ |
קרבן יולדת | |||
|
|||
לק''י אישה שילדה מביאה קרבן יולדת, גבר שנולד לו לא מביא כלום. חשבת פעם על הנושא הזה? לוי גם אינו יכול לעבוד במקום כהן. כהן אינו יכול לעבוד במקום לוי. ישראל אינו יכול לעשות לא עבודה של לויים ולא עבודה של כהנים. בקיצור לכל אחד תפקיד אחר. ניר צודק יהיו רביזיות - אבל אינני חושב שהן בכיון הזה. רק מה? לשם כך תשב סנהדרין בלשכת הגזית- בסמכותם באמת יהיה לעשות שינויים. אליצור | |||
_new_ |
מצטערת אליצור, כדי להגיב אני זקוקה להסבר מה זה | |||
|
|||
קורבן יולדת. | |||
_new_ |
קרבן יולדת | |||
|
|||
לק''י אישה שילדה צריכה להביא קרבן הנקרא קורבן יולדת. קרבן זה כולל שני תורים או שני בני יונה. אחד מוקרב לחטאת ואחד לעולה. בדרך כלל נהוג לקרוא לקרבן הזה ''קן''. יש מסכת שנקראת מסכת קינים שעוסקת בבעיות המיוחדות לקרבן הזה. קרבן זה מובא בתום ארבעים יום מלידת זכר או בתום שמונים יום מלידת נקבה. לאחר הלידה האישה טמאה טומאת לידה. במקרה של לידת זכר שבוע ובמקרה של לידת נקבה שבועיים. אחר כך באים ימי טוהר - במקרה של לידת זכר לשלושים ושלושה יום ובמקרה של לידת נקבה יש שישים וששה ימי טהרה. בתום תקופה זו האישה מביאה קרבן. בזמנם הנשים נמנעו מקיום יחסי מין עם בעליהן עד הבאת הקרבן הזה למרות שמצד הדין הדבר מותר. נוהג זה נשאר עדיין בין האתיופים והקראים - אצלנו לעומת זאת הפוסקים שללו אותו. אליצור | |||
_new_ |
תודה על ההסבר | |||
|
|||
קראתי ואתה בטח מבין שיש לי בעיה עם זה. אני חוזרת על שאלותי הקודמות: לאור העובדה שאיננו מעטות (למעשה, לפי ההסבר קיימת גם אפליה בין גברים שאינה נובעת מהכשרתם, אלא בשל היוולדם לקבוצה מסוימת. זה מזכיר לי את שיטת הקסטות הנהוגה בהודו)האם זה משנה לכם שלא נוכל להיות במעמד כזה, או להצטרף לדעותיכם? האם הקדשתם זמן למחשבה כיצד לפתור בעיה זו? | |||
_new_ |
אניקה, על פי ההלכה לגבר אסור להביט באישה מזמרת | |||
|
|||
או רוקדת. נקודה. אין פה בכלל עניין לויכוח. בחג העמצאות ראש עיריית ירושלים הזמני, שהוא איש חרדי, השתתף בחלוקת פרס ישראל. מדי פעם עלתה לבמה זמרת ושרה. על ראש העיר מוטלת החובה להמתין כדי להמשיך ולחלק, יחד עם ראש הממשלה ולימון לבינת וכו', את הפרסים לזוכים. ועלתה בנו תהייה: מה עושה ראש עיריית ירושלים בזמן שהגברת מזמרת. הרי זה אסור לפי ההלכה. מעניין מה היה הפיתרון שמצאו עבורו | |||
_new_ |
אליצור. אתה מערבב בין ההלכה לבין המקרא | |||
|
|||
בכל מקרה - גם אלה וגם אלה ראו באישה אזרח סוג ב'. לא יעזור אפילו אלוהים בעניין הזה). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |