|
הסיפור נכון בעקרו | |||
|
|||
קרוי יצא מדעתו והתאבד. | |||
_new_ |
שליחם של בני-אור? | |||
|
|||
שני מאמרים, פרי עטו המוכשר של ידידנו אלי אשד, על משה קרוי. בקישורים המצורפים. קישורים: שליחם של בני-אור (חלק א'): http://www.haayal.co.il/story.php3?id=581 שליחם של בני-אור (חלק ב'): http://www.haayal.co.il/story.php3?id=584 | |||
_new_ |
אליצור: משה קרוי היה אחד הסטודנטים המוכשרים | |||
|
|||
ביותר באוניברסיטה העברית בשנות השישים. אז הכרתי אותו. אז חשיבתו היתה לעילא. אחרי זה נותקו קשרינו. הוא ירד מן הארץ, לימד באוסטרליה ולפי מה שספרו חלה בנפשו. על תפקודו של אדם חולה בנפשו לא לנו לשפוט. ואגב אליצור, מה דעתך על הערכתו של ''מי שזוכר'' עלי, להלן? | |||
_new_ |
לאורי על מי שזוכר | |||
|
|||
לק''י לאורי, תגובה ענינית תגזול הרבה זמן ואני כעת עייף ותשוש. אבל בקיצור, ברוב המקרים בעם ישראל גדולים לא תורניים לא זכו להכרה בחייהם. בעיקר מפני שסכנו אסכולות אחרות. כך היה עם הראי''ה קוק עם מורי יחיא. ועוד רבים. סיבות נוספות? יש עוד הרבה. ניתוח ארוך יותר של הסיבות אולי אכתוב בעוד שבועיים בערך. אליצור | |||
_new_ |
כחילוני - עקרוני חושב שהרב קוק זכה להכרה מעל ומעבר | |||
|
|||
לא שאני יכול לצטט ממשנתו- אבל זה משום שלמדתי קצת [ב'מחשבת ישראל' במסגרת לימודי היסטוריה] על אחרים כמו הרב סולובייצ'יק. לי נראה[אם כבר..] שהציונות הדתית החמיצה את השעה בזמנו, ומנהיגים אחרים-חשבו צעד אחד קדימה ואולי שניים. ולא אפרט. כנראה זו אחת הסיבות ש'גוש אמונים' הלך לסבסטיה כאילו במצוות הרוא''ה. ותקן אותי אני טועה. | |||
_new_ |
על ד''ר קרוי והרעיון המקורי | |||
|
|||
אינני מצטער שלא הכרתי את ד''ר משה קרוי אישית. הכרותי איתו ממאמריו ומספרו הרדוד החיים על פי השכל. את הבליו בספרו השני לא טרחתי לקנות, אפילו לא לדפדף בו בחנות הספרים. העיוות הגדול ביותר של תורת איין ראנד היא בהגיגיו. איין ראנד היא סופרת דגולה. אין קשר בין פרשנותו (בתקופות מסוימות של חיו) לבין הגיבורים בספריה של איין ראנד. חלקם אפילו מסמנים אנטי תזה לתורתו. דן בן אמוץ ,זה שאינו זוכר, ומשה קרוי הם הסמל של הישראלי...גיבור המשנה החיים בלי השכל. מושחתים והצבועים... | |||
_new_ |
אגב, קרוי לא היה אדם מרושע...היו שעטו עליו בקורטוב | |||
|
|||
של צרות עין, יותר מכל דבר אחר. יתכן שהיו שנידבקו אליו וניסו לקבל חסותו הרעיונית לגחמותיהם תוך ניצול תמימותו. | |||
_new_ |
לא אמרתי שהוא היה מרושע | |||
|
|||
וגם אינני, שולל אפשרות זאת. קרוי הוא התגלמות השחיתות האינטלקטואלית הוא ואפוטרופוסו דן בן אמוץ סמל לישראלי המצוי. | |||
_new_ |
דב''א אינו סמל לשום דבר. אלא אחד מחבורה שלמה | |||
|
|||
שיסדה תרבות מסוג מסויים ואדם מוכשר למדי. הרכילות שהתפרסמה לאחר מותו בעיקר-היא צד שאפיין את גילו ומחלתו-ולא היה מן הראוי לפרסמה. האיש שאחראי לכך- עורך היום עיתון מרכזי למדי- ולו היינו גברים היינו נמנעים מלקנות אותו ולו רק בשל כך. גם תמיכתו של אותו עורך-חסר כשרון-אגב- באיש 'הזכאי' שעדיין לא נוקה מהחשד למעורבות בדריסתה של אימו המאמצת- לא הרחק מהגראונד זירו- כלולה בכך. ואגב-עיתונות- גם המתחרה- הצהוב שלו- לא יותר טוב, ואני אישית קורא שם רק את מדור הספורט וגם זה בחינם. | |||
_new_ |
על הדב''א ןעל רבה''ק | |||
|
|||
ויש הקוראים לו הרבה''ק רבינו בועל הקטינות איש זה הוא סמל לישראלי מושחת וצבוע בכל כתביו הרדודים שטף את מוחותיהם של צערים מתבגרים בהבלים כותרת הבליו משה קרוי לגבי העתונים של אז והיום מתגמדים לאומת כתביו של הרבה''ק צרכים להיות מיספר תנאים כדי שאקרא אותם 1. אני צריך לעבור בתחנת דלק באותו יום 2. המתדלק צריך לזרוק לי את העתון לתוך האוטו 3. צריך להתקע בפקק בדרך כל משתמש בהם למצע לנעלים | |||
_new_ |
אכן, לא דבק בקו רעיוני עיקבי, אלא נסק מנושא לנושא | |||
|
|||
כמחונן אמיתי (גבוה במבחני IQ ), הנעדר מידה של יצירתיות ואינטגרציה ובשלות קוגניטיבית/רגשית. אהבתו היתה לקחת רעיונות מוכנים ולהצרינם (כלומר לכתבם בשפה סימבולית). איני סבור שתרומותיו המקוריות היו גבוהות, וסביר שלא היתה לו יכולת גבוהה לפתור בעיות מורכבות עם פתרונות אלגנטיים. וכנראה גם לא יכולת גבוהה לפיתוח רעיונות עיקבי ורב שלבי, במסגרת התמודדות עם בעיות מורכבות. ספרו על קאנט שיצא בארץ באנגלית כולל כמה רעיונות מקוריים שאיני בטוח שכולם שלו, אך ההצרנה והמודלים המוצרנים הינם מסורבלים ומלאי הנחות שרירותיות, ולא מלאכת מחשבת של גאונות יוצרת אמיתית. עם זאת, היה עדיין משכמו ומעלה בנוף הבינוניות המשמים בעיקרו כאן. ותרומתו הינה כאמור כמפיץ ידע מסוג מסויים, ובמידה של אומץ. | |||
_new_ |
אגב, קראתי את המבנה המורכב בקישור שנתן אשד | |||
|
|||
למאמרו של קרוי תחת השפעת הגישה והאנשים שהוא נחשף אליהם בחו''ל, אודות מלחמת בני אור ובני חושך. במהלך קריאתי האיטית והאקטיבית מחשבתית את המבנה המורכב למדי הזה (שלא קראתיו עד סופו) ציינתי לעצמי שקרוי משתמש כאן, למרבה התמהון, דווקא בפיתוח מיבני של ז'אן פול סארטר אודות האיון (בספרו l'etre et le ne'ant - היש והאין) וממש באותן סטרוקטורות. הבחנתי עוד כי בתארו תהליך אינטראקטיבי דו-כיווני (בין אנרגיות, במקרה זה, אם אני זוכר נכון) הרי שיש כאן טעות בולטת המוסווית במילים, שמקורה בניסיון לעשות רדוקצייה של תהליך סימולטני לתהליך סריאלי ולינארי. | |||
_new_ |
עם זאת, היו שם גילגולי צורה של אובייקטים המצויים | |||
|
|||
אצל קרוי המוקדם כפי שהיכרנו פה, בספרו ''חיים לפי השכל'': הזומבים בספרו המוקדם הפכו ל''רובוטים'' במאמרו המאוחר (''רוב בני האדם הינם רובוטים'' אם אני זוכר נכון), ''הפסיכופטים בעלי הכוח'' בספריו המוקדמים הפכו ל''שדים'' בספרו האחרון והמוזר הזה. | |||
_new_ |
חבל | |||
|
|||
חבל שאין ביוגרף נועז לדר' קרוי כמו הביוגרף של הדב''א הביוגרף של הדב''א תרם את הגילוי.. הגדול ביותר על מקורות החשיבה הבולשביקית | |||
_new_ |
מורי יחיא | |||
|
|||
מדוע אתה מבליע את שמו בחתף? ספר קצת על מורי יחיא. האם קאפח? | |||
_new_ |
מורי יחיא ב''ר סלימן אלקאפח יחיה לעולם. | |||
|
|||
לק''י חס ושלום יועזר - אינני מזכירו בחטף. פשוט לא זה הנושא - עיין בנתיים במאמרי בפרום הארי פוטר בארץ הדרדעים שם כתבתי באריכות. אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |