|
מי שזוכר, אולי אותי תבין יותר טוב | |||
|
|||
כל גורמי ההוצאה שהזכרת ועוד הרבה שלא הזכרת אינם נוגעים לטענה של יעקב ושל עוד רבים אחרים, אולי גם שלך: השלטון בארץ, ולא מאתמול, עסוק בלעשוק את נתיניו; השירותים שהוא מספק, אם בכלל, הם יותר על גבול הקוסמטיקה להרגעת המצפון, כלומר לטשטוש הכיעור האמיתי שלו. אז בלי קשר אם מסכימים או לא על התנחלויות וכאלה, כאשר הממשלה תמנה חמישה שישה שרים וחמישים ששים חכי''ם (מי צריך יותר בארץ כל כך קטנה?), הכלכלה תהיה חופשית מעושק המס הנוראי כי לא יהיו אוכלי חינם להמציא שיטות עושק כדי לפרנס את עצמם; עסקים קטנים יוכלו לפרוח; האבטלה תתגמד; ואת ההמשך כל אחד יכול לדמיין לעצמו. ואל תזכיר את הביטחון בהקשר הזה כי הוא משמש תירוץ (די עלוב הייתי אומר) כדי לא לפתור בעיות. שבת שלום ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים - אל תפחיד אותי. | |||
|
|||
מה אצה לך הדרך לצמצם את מספר הח''כים ל''חמישים-שישים''? האם כל כך בקלות אתה מוכן לוותר על מאה ועשרים, מספר בעל סמליות יהודית כה רבה? אם בוער לך לצמצם - תחשוב על המספר 71. מה דעתך? | |||
_new_ |
סמליות מול תועלתיות. | |||
|
|||
מאה ועשרים או שבעים ואחד, אלה מספרים שכל אחד מהם בעל מטען היסטורי/סמלי כבד; אנחנו מדברים על מערכות פונקציונליות, אין לנו עניין בסמליות. ההשתעבדות לסמלים הנה חלק מגורמי החורבן; יש מאה ועשרים חברי כנסת וזה אמור להזכיר את אותם מאה ועשרים אנשים שניצבו בצומת המעבר מתורה שבכתב לתורה שבע''פ; כעת יש מאה ועשרים אנשים היושבים בצומת המעבר מכפיפות לחוקי התורה אל עבר חוקים שהם ממציאים ודוקא הפוך מחוקי התורה. האחרונים מנכסים לעצמם חשיבות שהראשונים לא העלו בדעתם כי יש להם; החוקים, פשוט מקודשים כי ''כנסת ישראל'' חוקקה אותם; לא האדם עבורו נחקקו הוא החשוב אלא החוקים חשובים. כך הופך האזרח למשרת החוק במקום להפך וכך מנכסים לעצמם הממונים על אכיפת החוק, מעמד גבוה בהרבה מזה של המחוקק עצמו ומזה של מי שהחוק אמור להגן עליו, האזרח הקטן. אנחנו מבקשים להיפטר מן הסמליות ולעבור לתועלתיות; צימצום מספר המתפרנסים מקופת הציבור יצמצם בהכרח את ההזדמנויות לשחיתות; ויתור על סמלים למיניהם יחזיר את משרתי הציבור לפרופורציות הנכונות: לשרת נבחרתם ולא לשמש סמל. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים, יא-מתייוון שכמוך... הפעם אני עוקף אותך מימין | |||
|
|||
מה פירוש ''תועלתיות מול סמליות''? הרבה יותר ''תועלתני'' להפעיל את אל-על בשבת, או לעבוד גם ביום שישי עד 4, 5 אחר-הצהריים במשק, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להחזיק כיור אחד בבית, ובו לשטוף את כל הכלים, חלביים ובשריים כאחד, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להתפלל בבית הכנסת ביחד, נשים וגברים, במקום להשקיע בשתי מערכות נפרדות, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' לאכול מלפפון, גבינה, תפוח ולחם ישר, ולא להתעכב על מיני ברכות-מזון, לא? זהו. שכנעת אותי. בשביל מה כל הסמליות המסורבלת הזאת, בעצם? שבוע טוב. | |||
_new_ |
אריה, הסברת יותר טוב ממני מה רע בסמלים למיניהם | |||
|
|||
כל הדוגמאות שהבאת, כמו גם תהלים נגד טילים, אלה מהויות ולא סמלים. מי שמפריד בין בשר לחלב באופן סמלי, או אפילו נוטל ידיים באופן סמלי - לא עשה כלום. אולי אפילו הזיק. זה כמו לשים מזוזה סמלית ולא חשוב מה יש בפנים... התועלת הנה תוצאה של הקפדה על מהות תוך ויתור על סמליות ועל טקסים מיותרים שכל עניינם ליצור חיבור מלאכותי במקום בו המהות נשכחה. לעקוף אותי מימין? לא ידעתי שאני כל כך ימני; קיויתי כך אבל אני לא בטוח שזה מצליח לי. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
מה ההבדל בין 60 ל12? | |||
|
|||
אז בליכוד יהיו 20 מנדטים והם יתנו את המתנות למי שצריך ולעבודה יהיו 10 והם יתנו בדרכם שלהם ג'ובים. הם בנויים על כך כל כך הרבה שנים שעל מנת לשנות את השיטה רצוי יהיה קודם כל לנסות להחליף את העם. | |||
_new_ |
להחליף את העם? | |||
|
|||
מספיק להחליף את החוקים. כבר אמר החכם מכל אדם: 'חכמת המסכן בזויה' אולי כי אין לו כסף להקים מפלגה ולהתמודד בבחירות כדי ליישם את דרכו הוצעותיו לפתרון הבעיות. ששים או מאה ועשרים, בשיטה הקיימת זה היינו הך; הם גם יעבירו חוק להגדיל את מספרם למאה וחמישים או למאתיים וארבע עשרה; הרעיון הוא לשנות את השיטה מן היסוד ועל כך ראה תגובתי לאריה ובאתר שלנו. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |