![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בכדי להצלב | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
המלמד והרבי. יהושע איש נצרת היה איש שוליים של הפרושים שלקח על עצמו להנהיג בדרך החמורה כקלה ולא קלה כחמורה, שלא הקפידה בכל דיני היהדות, ואותה ניסה להעביר לאנשי הכפרים בגליל. ישוע ניסה ללמדם יהדות באופן שונה מהנהוג באותם ימים, דומה לכתות אחרות שצמחו ביהדות, כמו למשל כת האיסיים שהתבודדו במדבריות יהודה. בימיו ובאחריתו של ישוע לא צלחה דרכו, כדרך שצלחה אצל האיסיים למשל. אלא שמניין תלמידיו-חבריו, השליחים, הצליחו כחמישים שנים לאחר הריגתו של ישוע, להעלות את שמו באוב ולגייר רבים מעמי הארץ שחיו בארץ ישראל, יוונים, פיניקים, רומאים. למיצר, פלישתים, למשל כבר לא נשארו בארץ ישראל באותה עת, כי הם התמזגו עם עמי הארץ, כולל יהודים. שליח אחד הידוע בשנאתו ליריבה הגדולה היא היהדות, נקרא שאול, או בלטינית פול. הוא האשים את היהדות שגרמה לחורבן ירושלים ולא את הכובש הזר (דומה להיום ששמאלנים מאשימים את ישראל בטרור הפלסטיני) ולכן היא גם אשמה בהוצאתו להורג של יהשוע ולא רומי (אף שהנציב הרומי הורה על הוצאתו להורג) ומקרב ציבור זה יצאה הדת החדשה לכבוש לבבות בכל עמי מזרח הים התיכון - אשור, יוון, מצרים ורומי. באותה עת, היהדות עצמה לא היתה סגורה ומתבודדת כמו בימים מאוחרים יותר וגם היא עשתה נפשות במרחב הזה, ואוכלוסיות גדולות התגיירו במאות הראשונה עד השלישית. על רקע זה נוצר מתח בין שני הזרמים - היהדות והנצרות (כת יהודית שהתפלגה וניתקה עצמה מהיהדות). אך לאחר שרומי אימצה לעצמה את הנצרות היא פרחה בכל שיטחי הכיבוש של האימפריה והיהדות התכנסה אל תוך עצמה. צריך להדגיש את המתח הרב ששרר בין שתי הדתות המונותיאיסטיות בראשית צמיחת הנצרות, את האשמת היהודים במותו של שליח הנצרות (שישוע לא חלם מעולם להיות) ואת התחרות האיומה על הכשרת הלבבות הפאגניים לקבל המונותאיזם, כל אחד בדרכו. מאבק זה גרם לייצור רפש סקולארי כנגד היהודים שהלך והתפתח בתוך הנצרות וכחלק בלתי נפרד ממנה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אלכס, בסך הכול בכל התלמוד הבבלי יש כחמישה עד עשרה איזכורים ליש''ו ולמיטב ידיעתי בירושלמי אין אפילו אחד. אני מדבר על כתבי היד, כי בדפוסים הצנזורים הנוצרים השמיטו את כל האיזכורים האלה. בימי הביניים הרבנים טענו לעתים קרובות בויכוחיהם עם הנוצרים שהיו שניים - יש''ו סתם של התלמוד ויש''ו הנוצרי אלילם של הנוצרים. קשה לדעת האם הם האמינו בכך או שטענו זאת כדי להנצל ממות אכזרי ואיום. בכל אופן יש''ו של התלמוד נידון למות כי היה נביא שקר כמבואר בפרשת שופטים בספר דברים. חוץ מזה הוא גם עסק בהטרדה מינית - רק שעל זה לבד לא מוציאים להורג. גם אימא שלו נזכרת מספר פעמים בתור מי שעסקה בשרותי מין תמורת תשלום וגם בלי תמורה לחילי חיל המצב הרומאי - אכן לא לחינם היא היתה בתולה קדושה שהרתה ברוח הקודש. בכל אופן יתכן בכל זאת שהיו באמת שניים. ואם כן עליך לשאול את הנוצרים מדוע לפי הבנתם הרגו היהודים את יש''ו שלהם? ואז נוכל אולי גם אנחנו לדעת מדוע הרגנו אותו. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י ועוד משהו, אם באמת אנו הרגנו אותו הרי ברור שלא נצלב - אין עונש כזה ביהדות. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מתכוון לראשי התיבות המאוד מסויימות של קיצור זה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אגב, האיזכור הארוך ביותר של יש''ו (לאו דוקא הנוצרי כאמור) הידוע לי בתלמוד הוא בסוגיה בסנהדרין שאורכה כעשר שורות שזה פחות מרבע עמוד מכלל אלפים ושבע מאות דפיו של הבבלי שהם חמשת אלפים וארבע מאות עמודים. וגם זה לא נמצא בדפוסים בגלל צנזורת הנוצרים. בכל אופן אנו יכולים לחיות יפה מאוד בלי להתקל בזכרו של אותו פושע ישראל שעשאוהו הגויים לעבודה זרה שלהם אפילו פעם אחת. אבל אולי באמת תברר אצל הנוצרים מדוע לפי דעתם שלהם הרגנו את יש''ו? זה יכול להיות מענין. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ישוע הנצרתי היה יהודי מאמין ושומר מצוות. אם לא קראת את ספרו של פרופ' יוסף קלאוזנר: ''ישו הנוצרי'', אני ממליץ לך בחום לקרוא אותו. אין פירוש הדבר חלילה שהפכתי לחבר בכת ''יהודים מאמינים בישו המשיח'' (שאותם פגשתי צועדים עם חולצותיהם בצעדת ירושלים), אלא פשוט בא אני לגונן על יהודי טוב, גם אם תועה פה ושם, שבאו יהודים רעים ועיוותו את כוונותיו ללא הכר והפכו עצמם וחצי עולם לנוצרים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ספרו של השופט חיים כהן ''משפטו ומותו של ישו הנוצרי''. ככה בשביל ההשכלה | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י הספר הזה נמצא אצלי - הכותב הנ''ל כנראה סבל מרגשי נחיתות עזים ביותר וניסה לטהר את עצמו מרצח יש''ו על ידי התעלמות מגמתית מהמקורות התלמודיים - אם כי יתכן שפשוט לא ידע עליהם כי בדפוסים הם הומשטו על ידי הצנזורים ולפיכך אינם נמצאים במאגרי מידע רגילים כמו קונקורדנציות ומחשבים. כך או כך זה ספר מגמתי אפולוגטי וחד צדדי המשופע ברגשי נחיתות מיותרים. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
זהו ספר עיון במקורות הנוצריים והיהודיים המראה כי לטענה ולמסורת הנוצרית אין על מה להתבסס מבחינת הטכסטים המקוריים. מה פסול אתה מוצא בכך? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אין שום פסול בטענה שאין ל''כתבי הקודש'' הנוצרים על מה להתבסס ואינם אלא דמיון הפורח באויר. יש ויש פסול בניסיון האובססיבי של הנ''ל לנקות את עצמו מרצח אל כביכול. קח זאת בשיוויון נפש - הרגנו יהודי פושע ישראל כי מגיע לו, יש לכם טענות נוספות? אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אריה, אין הכונה ליש''ו ההסטורי אלא לדמות הזאת כפי שעוצבה בידי הרודפים אותנו במהלך הדורות. בכל אופן אני מודה שבין הנוצרים כפי שהם היום יש אנשים טובים רבים רק שהדת הזו כולה מוזרה מאוד בעיני. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
במה היא יותר מוזרה מדתות אחרות? הדתות נותנות לאנשים חלשים ותלושים מקור נחמה, מה פשר ההתנשאות הזו שלך? הרי גם אתה דתי ואתה צריך להבין ללבם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אני מבין יותר מי שממציא לעצמו דת חדשה. אבל הנצרות טוענת שהיא היהדות - כיצד היית מגיב אם יום אחד היית קם בבוקר ומגלה שמישהו טען שהוא הוא זה אתה? אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא הייתי מתייחס לטענה זו בחומרה יתרה. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |