| בהיר וחד כבדולח, עונה על מחשבות ותחושות שיכולות להתעורר בקורא במהלך פיתוח הנושא, ומכוון לכל אותם צדקתנים שרק בורותם הבסיסית מתחרה בצדקנותם הלוחמנית.
עלה על דעתי כשקראתי את מאמר פרלמן שלעיתים אנו כועסים סתם: שהרי תכופות מדובר בצעירים מנושלים ממושגי יסוד, שמוריהם לכלכלה בתיכון כנראה גרועים, או לא מבינים בעצמם... ולכן הם נוהגים לאמר: X גורס כך, Y טבע את המושג Z . זאת ממש כשם שמלמדים פילוסופיה בתיכון כאוסף של דעות: זה אמר כך (איזו פראזה כללית) ו-Y אומר ש''האדם רע מנעוריו'', או ''התינוק לוח חלק'' או ''הכל סוביקטיבי'' וכיוצא בזה כותרות. זאת כתחליף לשיטה הטעונית ומערכות הגיוניות המוצגות תוך הבנת הבעיה או הבעיות איתן התאורייה מתמודדת, ופרוט הלוגיקה השיטתית של הפתרונות והמצבים המתהווים כתוצאה מהם צעד אחר צעד.
כשאני קורא את הסבריו של פרלמן, ברור לי מדוע יש לשנות את שיטות ההוראה ולהעלות את רמת המורים... |