|
המבין את המדיום זה זה שמשתלב בו ומקדם אותו | |||
|
|||
תוך בניית ושכלול שפה חדשה..ואתיקה חדשה.. | |||
_new_ |
אני אשלח את הבן שלי לאייל הקורא, אתה לארץ הצבי | |||
|
|||
...ונראה מי יגיע ראשון. (אם מותר לשאול מהגששים את הציטוט הנ''ל) מיכאל, להזכירך, עוררת עליך חמתם של לא מעט בשני המחוזות האינטרנטיים בהם נתקלתי בך - גם באייל הקורא, וגם בפורום ארץ הצבי. לצערי אני נאלץ לקבוע שאינך מבין את אופיו של המדיום, את האנונימיות שהוא מספק, ואת כללי המשחק. כמה דוגמאות: א. חושבים לפני שכותבים ולא כותבים בפרץ אידיוסינקרטי של מחשבות. כלומר, הנוהג להגיב לעצמך לא נושא חן בעיני הקוראים. ב. הדרך המקובלת להתייחס לביקורת לא עניינית באינטרנט היא להתעלם ממנה, ולא לפתוח פתילי-פתילים של הכפשות הדדיות, שהופכות את המוכפש ללעג ושנינה בעיני הצופים מהצד בעת שהוא מתפתל בניסיונות להכפיש את המבקר חזרה. ג. השפה באינטרנט היא פשוטה ולא יומרנית. מצד אחד, היא לא פשטנית מדי או שפת רחוב. מצד שני, אין היא שפת מליצה, שפה מדעית, או שפתו של משה שרת (כפי שמדגים אפרים קישון באחד הפיליטונים שלו). מי שחורג לשני הקצוות מאבד את תשומת ליבם של הקוראים, שכן עליהם להפעיל מאמץ מחשבתי רב כדי להבין למה הוא מתכוון, וזאת בניגוד לאופיו התזזיתי של המדיום. אלו רק מספר דוגמאות. אני כותב, אגב, מרחשי ליבי, ולא כדי לפגוע, כי לא זו כוונתי. צר לי לראות כל פעם מחדש אותך ואחרים (וזו הסיבה שאני כותב את הערותי באופן פומבי ולא בדואל פרטי) נופלים באותם כשלים, וגורמים להדרדרות הדיונים מדיוני תוכן לדיוני אופן. | |||
_new_ |
אתה לא התכוונת במקרה לאבא אבן? | |||
|
|||
_new_ |
דומה, אבל לא | |||
|
|||
לאפרים קישון יש שני פיליטונים. אחד בו הוא מדגים את האנגלית העשירה של אבא אבן המנוח, ואחר, ידוע פחות, בו הוא מדגים את טהרנות השפה העברית של משה שרת המנוח (למשל, במקום ''כניסה'' ו''יציאה'' יש לומר ''מבוא'' ו''מוצא''). | |||
_new_ |
אכן זכורתני בזכרונותיו בהם הוא מספר על | |||
|
|||
מקרה מפליץ אותו סיפר לציפורה | |||
_new_ |
ערן בילינסקי : אין קשר בין ההשמצה למושאה. לפניכם | |||
|
|||
הדגמה מאלפת של השמצה אינטרנטית, כאשר המקשקש לא מתייחס למה שנמצא לפני אפו (המורם למעלה בסנוביזם של שוטים מנופחים?).. אלה כותב סדרות מילים ומשפטים קשקשניים אך מכפישים. האם מילותיו הם לחלוטין סדרות מקריות של קשקושיאדה? לא בהכרח. לעיתים השיטה לדעת מה המציאות בתוך הקישקוש הינה להפוך את תוכן הדברים. למשל כשהקשקשן אומר ''שפה נמלצת'' הפוך זאת ל''שפה צלולה, חייה, נושמת שקל מאד לקרוא אותה''. | |||
_new_ |
אינני יכול עוד | |||
|
|||
מיכאל, אתה רק חוזר על השגיאות שהצבעתי עליהן בתגובה הקודמת. מישהו פעם אמר לי שאין טעם לנסות ולחנך אנשים שכעברו את גיל 20. אני חוזר בכל פעם על הטעות הזו ומנסה. אני מושך ידי מהמשך הדיון עמך, ואשתדל שלא לדון עמך יותר, שכן אין ברצוני להגרר להשמצות ולהלבין פני זולתי ברבים. בברכת ''שלום אך לא להתראות'', ערן בילינסקי | |||
_new_ |
לחנך לא. לחשוף לתובנות והתפתחות - זה כן. | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |